صفحه اصلی > موسیقی : معرفی سبک موسیقی رپ
ads

معرفی سبک موسیقی رپ

معرفی سبک موسیقی رپ

معرفی سبک موسیقی رپ : سبک موسیقی رپ قطعا یکی از پر طرفدار ترین سبک های موسیقی تا به امروز است ولی شما تا چه حد درباره رپ اطلاعات دارید؟ با مجله موسیقی بامدادی ها همراه باشید تا به اطلاعات کافی درباره سبک موسیقی رپ دست یابید.

حال واژه رپ یعنی چی؟

این واژژه در اصل یک کلمه خیلی کهن و قدیمی است. این اصطلاح را می توانید در اوایل قرن پانزدهم و شانزدهم در کشور انگلیس پیدا کنید. در اوایل عبارت رپ به معنی ضربه زدن بود.

در قرن های بعدی ، کمی تغییرات در این عبارت ظاهر شد که به معنای صحبت یا گفتن است. در ایالات متحده آمریکا در سال 1960 این هنر زیبای رپ در فرهنگ و اجتماع سیاه پوستان ظاهر شد و به عنوان واژه ای عامیانه به معنی صحبت کردن یا مکالمه کردن با شخصی مورد استفاده قرار گرفت.

ریشه رپ از کجا می آید؟

صدها سال قبل در آفریقا “گریوت” ، جایی که راویان قصه های روستا که در حالی که برای خانواده خود روایت ها و اتفاقات گذشته را  روایت می کردند ، با آلات موسیقی دست ساز می نواختند.

این ژانر و سبک صحبت و مکالمه در زمان پخش موسیقی ، موسیقی رپ است ، همانطور که ریشه آن را می شناسیم. هنوز هم تا به امروز یک عظمت و منزلت خاصی همچنان شکل عمده ای از ارتباطات در آفریقا است.

این سنت زیبا زمانی که آفریقایی ها بر عکس میل آنان اسیر شدند ، به آمریکا انتقال پیدا کرد و به بردگی کشیده شدند ، منتقل شد.

یکی از روش های مقابله با درد فراوان و دل شکستگی برده ، آواز خواندن است. در حالی که آنها در زمین ها مشغول به کار کردن بودند ، در بیشتر مواقع با استفاده از “تماس برای پاسخ” آواز می خواندند.

معرفی سبک موسیقی رپ

معرفی سبک موسیقی رپ

یک رهبر قسمت بخصوصی از آهنگ را صدا می کند و بقیه برده ها با خط بعدی جواب می دهند. در دوران مدرن ، هنرمندان نمایشی این کار را جلب نظر یا مشارکت جمعیت می نامند.

طی چند سال آینده رپر ها در هر درهمی افراد برای نشان دادن استعداد خود نمایان می کند ، ولی شرکت های ضبط موسیقی رپ را یک مد جدید می دانستند و مجبور به سرمایه گذاری در آن نبودند.

سبک موسیقی ملل
بیشتر بخوانید

سبک زیبا رپ در نهایت در سال 1979 به جریان اصلی رسید. نخستین ترانه رپ که از نظر تجاری منتشر شد به اسم “King Tim III (Personality Jock)” توسط رپر Fatback Band بود.

با این حال این ترانه به سمت نوار نوار انتقال پیدا کرد ولی پس از دریافت پاسخ زیادی از سوی باشگاه ها ، بعداً در یک طرف منتشر شد و به 30 عنوان برتر جدول R&B تبدیل شد.

افراد سیاه پوست بنیان گذار سبک زیبای رپ در آن زمان به علت نداشتن استطاعت مالی و عدم وجود امکانات لازم، توانایی به رکورد کردن ترانه های خود در استودیو نبودند و به ناچار هنر خود را در خیابان و معابر شهر عرضه می‌داشتند و به جای استفاده از آلات موسیقی استاندارد ، دست می‌زدند! (صدای دست زدنی که در عصر جدید در در ترانه های رپ و هیپ هاپ می‌توان براحتی آن را شنید به نوعی احترام گذاشتن به اولین رپر ها و بنیانگذاران رپ است) ولی بالاخره روزه موعود فرا رسید که رپرها توانستند ترانه های خود را رکورد کنند.

با این که خیلیا بر این باورند که نخستین ترانه های رپ را Grandmaster Flash یا The Sugarhill Gang ضبط کرده‌اند ولی این موضوع در مورد سبک موسیقی هیپ هاپ درست است نه در مورد رپ.

به هر تقدیر اولین ترانه های رپی که به طور رسمی در تاریخ موسیقی رکورد شد «Here Come the Judge» نام داشت که در سال 1968 توسط کُمدین معروف Pigmeat Markham بوجود آمد.

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

2 + دوازده =