صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و علم و فناوری : بیوگرافی تاجر علم و دانشمند مشهور توماس ادیسون
ads

بیوگرافی تاجر علم و دانشمند مشهور توماس ادیسون

توماس ادیسون

توماس ادیسون با اختراعاتی مانند اولین لامپ رشته ای کاربردی و گرامافون شناخته می شود. او بیش از 1000 اختراع به اسم خود به ثبت رسانده است.

توماس ادیسون که بود؟

توماس ادیسون مخترع آمریکایی بود که به عنوان یکی از تاجران و مبتکران برجسته آمریکا شناخته می شود. ادیسون از ابتدایی فروتنانه به عنوان مخترع فناوری های بزرگ، از جمله اولین لامپ رشته ای قابل دوام تجاری، برخاست. او امروز به دلیل کمک به ساختن اقتصاد آمریکا در طول انقلاب صنعتی اعتبار دارد.

سنین جوانی و تحصیل

توماس ادیسون در 11 فوریه 1847 در میلان، اوهایو به دنیا آمد. او کوچکترین فرزند از هفت فرزند ساموئل و نانسی ادیسون بود. پدرش یک فعال سیاسی تبعیدی از کانادا بود، در حالی که مادرش یک معلم مدرسه ماهر بود و تأثیر زیادی در زندگی اولیه ادیسون داشت. یک حمله اولیه با مخملک و همچنین عفونت گوش باعث شد ادیسون در کودکی با مشکلات شنوایی در هر دو گوش و در بزرگسالی تقریباً ناشنوا شود.

توماس ادیسون بعداً با تغییراتی در داستان بازگو کرد که شنوایی خود را به دلیل یک حادثه قطار که در آن گوش هایش زخمی شده بود از دست داد. اما دیگران تمایل دارند این را تنها دلیل کم شنوایی او تلقی کنند.

در سال 1854، خانواده ادیسون به پورت هورون، میشیگان نقل مکان کردند، جایی که او در مجموع به مدت 12 هفته در مدرسه دولتی شرکت کرد. یک کودک بیش فعال، مستعد حواس پرتی، معلمش او را «دشوار» می دانست.

مادرش به سرعت او را از مدرسه بیرون کشید و در خانه به او آموزش داد. در سن 11 سالگی، او اشتهای حریصانه ای برای دانش نشان داد و کتاب هایی در مورد طیف وسیعی از موضوعات مطالعه کرد. در این برنامه درسی گسترده، ادیسون فرآیندی را برای خودآموزی و یادگیری مستقل ایجاد کرد که در طول زندگی به او خدمت می کرد.

بیشتر بخووانید: بیوگرافی بندیکت کامبربچ

در سن 12 سالگی، ادیسون والدینش را متقاعد کرد که به او اجازه دهند روزنامه به مسافران خط راه آهن گرند ترانک بفروشد. ادیسون با سوء استفاده از دسترسی خود به بولتن های خبری که هر روز از راه دور به دفتر ایستگاه ارسال می شد، شروع به انتشار روزنامه کوچک خود به نام گراند ترانک هرالد کرد.

مقالات به روز مورد توجه مسافران قرار گرفت. این اولین موردی بود که به یک رشته طولانی از سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی تبدیل شد که در آن او نیازی دید و از فرصت استفاده کرد.

توماس ادیسون همچنین از دسترسی خود به راه‌آهن برای انجام آزمایش‌های شیمیایی در آزمایشگاه کوچکی که در واگن بار قطار راه‌اندازی کرد، استفاده کرد. در یکی از آزمایشات او آتش شیمیایی شروع شد و ماشین آتش گرفت.

رهبر ارکستر وارد شد و به پهلوی سر ادیسون ضربه زد که احتمالاً بخشی از کاهش شنوایی او را بیشتر کرده است. او را از قطار بیرون کردند و مجبور کردند روزنامه هایش را در ایستگاه های مختلف مسیر بفروشد.

تلگراف ادیسون

در حالی که توماس ادیسون برای راه آهن کار می کرد، یک رویداد تقریباً غم انگیز برای مرد جوان اتفاقی افتاد. پس از اینکه ادیسون یک کودک سه ساله را از زیر گرفتن قطار اشتباه نجات داد، پدر سپاسگزار کودک با آموزش کار با تلگراف به او پاداش داد. در سن 15 سالگی، او به اندازه کافی آموخته بود که به عنوان یک اپراتور تلگراف مشغول به کار شود.

برای پنج سال بعد، ادیسون به عنوان یک تلگراف دوره گرد در سراسر غرب میانه سفر کرد و برای کسانی که به جنگ داخلی رفته بودند، رفت. در اوقات فراغت خود به مطالعه گسترده، مطالعه و آزمایش فناوری تلگراف پرداخت و با علم برق آشنا شد.

بیوگرافی جری ساینفلد
بیشتر بخوانید

در سال 1866، در سن 19 سالگی، ادیسون به لوئیزویل، کنتاکی نقل مکان کرد و برای آسوشیتدپرس کار کرد. شیفت شب به او این امکان را می داد که بیشتر وقت خود را صرف مطالعه و آزمایش کند. او سبک نامحدودی از تفکر و تحقیق را توسعه داد و چیزهایی را از طریق بررسی و آزمایش عینی به خود ثابت کرد.

توماس ادیسون

توماس ادیسون

در ابتدا، توماس ادیسون در شغل تلگراف خود عالی بود زیرا کد مورس اولیه روی یک تکه کاغذ حک شده بود، بنابراین ناشنوایی جزئی ادیسون هیچ نقصی نداشت. با این حال، با پیشرفت فناوری، گیرنده‌ها به طور فزاینده‌ای به یک کلید صدا مجهز می‌شدند که به تلگراف‌کنندگان امکان می‌داد پیام را با صدای کلیک «خواندن» کنند. این امر باعث شد که ادیسون با فرصت های کمتر و کمتری برای اشتغال در وضعیتی ضعیف قرار گیرد.

در سال 1868، ادیسون به خانه بازگشت و متوجه شد که مادر محبوبش دچار بیماری روانی شده و پدرش بیکار شده است. خانواده تقریباً فقیر بودند. ادیسون متوجه شد که باید کنترل آینده خود را در دست بگیرد.

به پیشنهاد یکی از دوستانش، او به بوستون رفت و برای شرکت وسترن یونیون شغلی پیدا کرد. در آن زمان، بوستون مرکز علم و فرهنگ آمریکا بود و ادیسون از آن لذت می برد. او در اوقات فراغت خود یک ضبط الکترونیکی رای گیری برای جمع آوری سریع آرا در مجلس قانونگذاری طراحی و ثبت کرد.

با این حال، قانونگذاران ماساچوست علاقه ای نداشتند. همانطور که آنها توضیح دادند، اکثر قانونگذاران نمی خواستند آرا به سرعت جمع شوند. آنها زمان می خواستند تا نظر همتایان قانونگذار را تغییر دهند.

فرزندان

در سال 1871 توماس ادیسون با مری استیلول 16 ساله که کارمند یکی از مشاغل او بود ازدواج کرد. آنها در طول 13 سال ازدواج خود صاحب سه فرزند به نام های ماریون، توماس و ویلیام شدند که خود مخترع شد.

در سال 1884، مری در سن 29 سالگی بر اثر یک تومور مغزی مشکوک درگذشت. دو سال بعد ادیسون با مینا میلر که 19 سال از او کوچکتر بود ازدواج کرد.

اختراعات توماس ادیسون

در سال 1869، در سن 22 سالگی، توماس ادیسون به شهر نیویورک نقل مکان کرد و اولین اختراع خود را توسعه داد، یک تیک تیک بهبود یافته سهام به نام چاپگر سهام جهانی، که چندین تراکنش سهامداران را همگام می کرد.

شرکت طلا و بورس تلگراف بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و 40000 دلار به او برای حقوق پرداخت کرد. با این موفقیت، او کار خود را به عنوان یک تلگراف کنار گذاشت تا تمام وقت خود را به اختراع اختصاص دهد.

در اوایل دهه 1870، ادیسون به عنوان یک مخترع درجه یک شهرت پیدا کرد. در سال 1870، او اولین آزمایشگاه کوچک و تاسیسات تولیدی خود را در نیوآرک، نیوجرسی راه‌اندازی کرد و چندین ماشین‌کار را به کار گرفت.

توماس ادیسون به عنوان یک کارآفرین مستقل، مشارکت های متعددی را تشکیل داد و محصولاتی را برای بالاترین قیمت پیشنهادی توسعه داد. اغلب این شرکت وسترن یونیون تلگراف، رهبر صنعت بود، اما به همان اندازه، یکی از رقبای وسترن یونیون بود.

تلگراف چهارگانه

در یکی از این موارد، توماس ادیسون تلگراف چهارگانه را برای Western Union ابداع کرد که می‌توانست دو سیگنال را در دو جهت مختلف بر روی یک سیم مخابره کند، اما غول راه آهن جی گولد این اختراع را از Western Union ربود و بیش از 100000 دلار به ادیسون به صورت نقد، اوراق قرضه و اوراق قرضه پرداخت کرد. سهام، و ایجاد سال های دعوی قضایی.

بیوگرافی کارل مارکس
بیشتر بخوانید

در سال 1876، ادیسون عملیات توسعه خود را به منلو پارک، نیوجرسی منتقل کرد و یک مرکز تحقیقات صنعتی مستقل ساخت که شامل ماشین‌آلات و آزمایشگاه‌ها بود.

در همان سال، وسترن یونیون او را تشویق کرد تا یک دستگاه ارتباطی برای رقابت با تلفن الکساندر گراهام بل توسعه دهد. او هرگز انجام نداد.

گرامافون

در دسامبر 1877، توماس ادیسون روشی را برای ضبط صدا ایجاد کرد: گرامافون. نوآوری او بر روی استوانه های قلعی با دو سوزن تکیه داشت: یکی برای ضبط صدا و دیگری برای پخش.

اولین کلماتی که او با صدای گرامافون بیان کرد این بود: “مریم یک بره کوچک داشت.” اگرچه برای یک دهه دیگر از نظر تجاری قابل استفاده نبود، اما گرامافون شهرت جهانی برای او به ارمغان آورد، به ویژه زمانی که این دستگاه توسط ارتش ایالات متحده برای آوردن موسیقی به سربازان خارج از کشور در طول جنگ جهانی اول استفاده شد.

لامپ روشنایی

در حالی که توماس ادیسون مخترع اولین لامپ نبود، او به فناوری رسید که به رساندن آن به توده‌ها کمک کرد. ادیسون به دنبال اختراع اولین لامپ قوس الکتریکی اولیه توسط مخترع انگلیسی هامفری دیوی در اوایل دهه 1800، ادیسون را به تکمیل یک لامپ رشته ای کارآمد تجاری و کاربردی سوق داد.

در طول دهه‌های پس از ایجاد دیوی، دانشمندانی مانند وارن دو لا رو، جوزف ویلسون سوان، هنری وودوارد و متیو ایوانز برای تکمیل لامپ‌ها یا لوله‌های برق با استفاده از خلاء کار کرده بودند، اما در تلاش‌های خود ناموفق بودند.

بیشتر بخووانید: بیوگرافی الکساندر گراهام بل

ادیسون پس از خرید پتنت وودوارد و ایوانز و بهبود در طراحی خود، حق امتیازی برای لامپ بهبود یافته خود در سال 1879 دریافت کرد. او شروع به تولید و عرضه آن برای استفاده گسترده کرد. در ژانویه 1880، ادیسون تصمیم گرفت تا شرکتی را توسعه دهد که برق را به برق برساند و شهرهای جهان را روشن کند.

در همان سال، توماس ادیسون شرکت ادیسون ایلومینیتینگ را تأسیس کرد – اولین شرکت برق متعلق به سرمایه گذار – که بعداً به جنرال الکتریک تبدیل شد.

در سال 1881، او منلو پارک را ترک کرد تا در چندین شهر که در آن سیستم‌های الکتریکی نصب می‌شد، تأسیساتی ایجاد کند. در سال 1882، ایستگاه تولید خیابان مروارید 110 ولت برق برای 59 مشتری در منهتن پایین ارائه کرد.

اختراعات و تجارت های بعدی

در سال 1887، توماس ادیسون یک آزمایشگاه تحقیقاتی صنعتی در وست اورنج، نیوجرسی ساخت که به عنوان آزمایشگاه تحقیقاتی اولیه برای شرکت های روشنایی ادیسون عمل می کرد.

او بیشتر وقت خود را در آنجا گذراند و بر توسعه فناوری روشنایی و سیستم های قدرت نظارت داشت. او همچنین گرامافون را کامل کرد و دوربین فیلمبرداری و باتری ذخیره سازی قلیایی را توسعه داد.

توماس ادیسون

توماس ادیسون

طی چند دهه بعد، ادیسون نقش خود را به عنوان مخترع در حال تبدیل شدن به یک صنعتگر و مدیر تجاری یافت. آزمایشگاه در وست اورنج بیش از حد بزرگ و پیچیده بود که هیچ مردی نمی‌توانست آن را به طور کامل مدیریت کند، و ادیسون دریافت که در نقش جدید خود به اندازه نقش قبلی‌اش موفق نبود.

توماس ادیسون همچنین دریافت که بسیاری از پیشرفت و کمال اختراعات او در آینده توسط ریاضیدانان و دانشمندان آموزش دیده در دانشگاه انجام می شود. او بهترین کار را در محیط‌های صمیمی و بدون ساختار با تعداد انگشت شماری از دستیاران انجام می‌داد و صراحتاً در مورد تحقیر دانشگاه و فعالیت‌های شرکتی صحبت می‌کرد.

زندگینامه بازیگر و موسیقی دان جان استاموس
بیشتر بخوانید

در طول دهه 1890، توماس ادیسون یک کارخانه پردازش سنگ آهن مغناطیسی در شمال نیوجرسی ساخت که ثابت شد یک شکست تجاری بود. بعدها، او توانست این فرآیند را به روشی بهتر برای تولید سیمان نجات دهد.

تصویر متحرک

در 23 آوریل 1896، توماس ادیسون اولین کسی بود که یک فیلم سینمایی را به نمایش گذاشت و اولین نمایش فیلم سینمایی جهان را در سالن موسیقی Koster & Bial در شهر نیویورک برگزار کرد.

علاقه او به فیلم‌های متحرک سال‌ها قبل از آن شروع شد، زمانی که او و یکی از همکارانش به نام W. K. L. Dickson یک کینتوسکوپ، یک دستگاه تماشای چشمی، ساختند. به زودی، آزمایشگاه نارنجی غربی ادیسون در حال ایجاد فیلم های ادیسون بود. از جمله اولین آنها سرقت بزرگ قطار بود که در سال 1903 منتشر شد.

بیشتر بخووانید: بیوگرافی نیکولا تسلا

همانطور که صنعت خودرو شروع به رشد کرد، توماس ادیسون روی ساخت یک باتری ذخیره سازی مناسب کار کرد که بتواند یک ماشین الکتریکی را تامین کند. اگرچه موتور بنزینی سرانجام غالب شد، ادیسون در سال 1912 برای دوست و ستایشگر هنری فورد باتری را برای استارت خودکار در مدل T طراحی کرد. این سیستم برای دهه ها به طور گسترده در صنعت خودرو مورد استفاده قرار گرفت.

در طول جنگ جهانی اول، دولت ایالات متحده از توماس ادیسون خواست تا ریاست هیئت مشاوره نیروی دریایی را بر عهده بگیرد که اختراعات ارسال شده برای استفاده نظامی را بررسی می کرد. ادیسون روی چندین پروژه از جمله آشکارسازهای زیردریایی و تکنیک های مکان یابی تفنگ کار کرد.

با این حال، به دلیل خشم اخلاقی خود نسبت به خشونت، تصریح کرد که فقط روی سلاح های دفاعی کار خواهد کرد و بعداً خاطرنشان کرد: “من به این واقعیت افتخار می کنم که هرگز سلاح هایی برای کشتن اختراع نکردم.”

در پایان دهه 1920، توماس ادیسون در دهه 80 خود بود. او و همسر دومش، مینا، بخشی از زمان خود را در خلوتگاه زمستانی خود در فورت مایرز، فلوریدا گذراندند، جایی که دوستی او با هنری فورد، سرمایه دار خودروسازی شکوفا شد و او به کار بر روی چندین پروژه، از قطارهای برقی گرفته تا یافتن منبع خانگی ادامه داد. برای لاستیک طبیعی

ثبت اختراعات

توماس ادیسون  در طول زندگی خود 1093 اختراع ایالات متحده را دریافت کرد و 500 تا 600 اختراع دیگر را ثبت کرد که ناموفق یا رها شده بودند.

توماس ادیسون

توماس ادیسون

او اولین حق ثبت اختراع خود را برای ضبط کننده رأی الکتریکی خود در 13 اکتبر 1868 در سن 21 سالگی به اجرا گذاشت. آخرین حق ثبت اختراع او مربوط به دستگاهی برای نگه داشتن اجسام در طول فرآیند آبکاری بود.

توماس ادیسون و نیکولا تسلا

توماس ادیسون درگیر رقابتی دیرینه با نیکولا تسلا شد، یک مهندس رویایی با تحصیلات آکادمیک که مدتی با شرکت ادیسون کار می کرد.

این دو در سال 1885 راه خود را از هم جدا کردند و علناً در “جنگ جریان ها” در مورد استفاده از برق جریان مستقیم، که ادیسون از آن حمایت می کرد، در مقابل جریان های متناوب، که تسلا از آن حمایت می کرد، با هم درگیر شدند. تسلا سپس وارد شراکتی با جورج وستینگهاوس، رقیب ادیسون شد که منجر به اختلاف تجاری بزرگ بر سر برق شد.

فیل کشی

یکی از روش‌های غیرعادی – و بی‌رحمانه – که توماس ادیسون برای متقاعد کردن مردم در مورد خطرات جریان متناوب استفاده کرد، تظاهرات عمومی بود که در آن حیوانات برق گرفتگی می‌کردند.

یکی از بدنام ترین این نمایش ها، برق گرفتگی فیل سیرک به نام تاپسی در سال 1903 در جزیره کونی نیویورک بود.

زندگینامه جیمی فلن
بیشتر بخوانید

مرگ

توماس ادیسون در 18 اکتبر 1931 بر اثر عوارض دیابت در خانه خود، گلنمونت، در وست اورنج، نیوجرسی درگذشت. او 84 سال داشت.

بسیاری از جوامع و شرکت ها در سرتاسر جهان چراغ های خود را خاموش کردند یا برای مدت کوتاهی برق خود را به یاد درگذشت او خاموش کردند.

میراث

حرفه توماس ادیسون یک داستان موفقیت آمیز بود که او را به یک قهرمان مردمی در آمریکا تبدیل کرد.

یک خودخواه مهارنشدنی، او می تواند برای کارمندان ظالم و برای رقبا بی رحم باشد. اگرچه او یک جویای تبلیغات بود، اما به خوبی اجتماعی نمی شد و اغلب از خانواده خود غافل می شد.

اما در زمان مرگ توماس ادیسون یکی از شناخته شده ترین و مورد احترام ترین آمریکایی ها در جهان بود. او در خط مقدم اولین انقلاب تکنولوژیک آمریکا قرار داشت و زمینه را برای دنیای برق مدرن فراهم کرد.

حقایق کلی

نام: توماس آلوا ادیسون
سال تولد: 1847
تاریخ تولد: 11 فوریه 1847
ایالت تولد: اوهایو
شهر تولد: میلان
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
شناخته شده ترین: توماس ادیسون با اختراعاتی مانند اولین لامپ رشته ای کاربردی و گرامافون اعتبار دارد. او بیش از 1000 اختراع برای اختراعات خود داشت.

بیشتر بخووانید: بیوگرافی نخست وزیر انگلستان وینستون چرچیل

صنایع
فناوری و مهندسی
علامت نجومی: دلو
مدارس
اتحادیه کوپر
حقایق جالب
توماس ادیسون در کودکی بسیار سخت تلقی می شد، بنابراین مادرش او را در خانه آموزش داد.
ادیسون اولین کسی بود که در سال 1896 یک فیلم سینمایی را در سالن موسیقی Koster & Bial در شهر نیویورک به نمایش گذاشت.
ادیسون رقابت تلخی با نیکولا تسلا داشت.
ادیسون در طول زندگی خود، 1093 پتنت ایالات متحده را دریافت کرد.
سال مرگ: 1931
تاریخ مرگ: 18 اکتبر 1931
ایالت مرگ: نیوجرسی
شهر مرگ: وست اورنج
کشور مرگ: ایالات متحده

نقل قول ها

بیشتر مردم فرصت را از دست می دهند، زیرا لباس هایی به تن دارند و شبیه کار هستند.

همه چیز به سراغ کسی می‌آید که در حالی که منتظر است عجله می‌کند.

من به این واقعیت افتخار می کنم که هرگز سلاحی برای کشتن اختراع نکردم.

من پولم را روی خورشید و انرژی خورشیدی می گذاشتم. چه منبع قدرتی. امیدوارم قبل از این که به این موضوع بپردازیم، لازم نیست منتظر بمانیم تا نفت و زغال سنگ تمام شود.

بی قراری نارضایتی است – و نارضایتی اولین ضرورت پیشرفت است. یک مرد کاملاً راضی به من نشان دهید – و من یک شکست را به شما نشان خواهم داد.

توماس ادیسون

توماس ادیسون

برای اختراع، به یک تخیل خوب و انبوهی از آشغال نیاز دارید.

جهنم، اینجا هیچ قانونی وجود ندارد! ما سعی می کنیم کاری را انجام دهیم.

من همیشه برای به دست آوردن پول برای ادامه اختراع اختراع می کنم.

گرامافون به یک معنا بیشتر از خود ما می داند. زیرا یک حافظه مکانیکی کامل از بسیاری از چیزهایی که ممکن است فراموش کنیم، حتی اگر آنها را گفته باشیم، حفظ خواهد کرد.

ما چیزی نمی دانیم؛ ما باید در پرتو آزمایش ها بخزیم، هرگز نمی دانیم روز یا ساعتی را که به دنبال آن هستیم، خواهیم یافت.

همه چیز، هر چیزی ممکن است. جهان انبار وسیعی از انرژی کشف نشده است.

تکرار پدیده ای مانند ادیسون چندان محتمل نیست… او در تاریخ سرزمین مادری خود موقعیتی منحصر به فرد و عالی خواهد داشت که ممکن است به نبوغ بزرگ و دستاوردهای بی پایان او به نفع بشریت افتخار کند. (نیکولا تسلا)

دیدگاهتان را بنویسید

سه × 2 =