بیوگرافی بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ، بازیگر بریتانیایی برنده جایزه، به خاطر بازی در نقش کارآگاه عنوان «شرلوک» بی‌بی‌سی و جادوگر دکتر استرنج در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود.

بندیکت کامبربچ کیست؟

بندیکت کامبربچ به عنوان ستاره سریال شرلوک بی بی سی به شهرت رسید. او در ادامه در فیلم‌های هالیوودی مانند Tinker Tailor Soldier Spy، War Horse، Star Trek: Into Darkness و سه گانه The Hobbit ظاهر شد.

کامبربچ همراه با برنده شدن چندین جایزه صحنه و صفحه نمایش، نامزدی گلدن گلوب و اسکار را برای بازی در فیلم زندگینامه تحسین شده آلن تورینگ در سال 2014، بازی تقلید، دریافت کرد. او در سال 2016 به عنوان جادوگر دکتر استرنج به دنیای سینمایی مارول پیوست و بعداً این نقش را برای فیلم های پرفروشی مانند Thor: Ragnarok و Avengers: Infinity War بازی کرد.

اوایل زندگی و والدین

بندیکت کامبربچ که اهل لندن است با تئاتر در خون خود به دنیا آمد. والدین او، تیموتی کارلتون و واندا ونتهام، بازیگران مشهور تلویزیونی بودند که پسرشان را در 19 ژوئیه 1976 به دنیا آوردند. علیرغم موفقیت آنها، آنها سعی کردند بندیکت جوان را از صحنه دور کنند و او را به مدرسه دولتی هارو فرستادند. بورسیه هنر اعطا شده بود.

در هارو، او به راگبی و نقاشی علاقه نشان داد، اما این تئاتر بود که تخیل او را تسخیر کرد. تحت نظارت مارتین تیرل، اولین نقش کامبربچ در نقش تیتانیا، ملکه پریان، در رویای شب نیمه تابستان اثر ویلیام شکسپیر بود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کریستین بیل

بندیکت کامبربچ قبل از بازگشت به انگلستان برای تحصیل در رشته نمایش در دانشگاه منچستر به تدریس زبان انگلیسی در دارجلینگ ادامه داد. پس از فارغ التحصیلی، یک سال را در آکادمی موسیقی و هنر دراماتیک لندن گذراند.

فیلم، تلویزیون و نقش های تئاتر

بندیکت کامبربچ کار خود را با ایفای نقش در نمایش های کلاسیک و نمایش های تلویزیونی کوچک آغاز کرد. در سال 2004 او استیون هاوکینگ جوانی را به تصویر کشید که با مراحل اولیه بیماری نورون حرکتی کنار آمد، عملکردی که نامزدی بفتا را برای او به ارمغان آورد.

بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ

اولین فیلم او کمدی کالج سال 2006 شروع به مدت 10 سال بود. یک سال بعد، او در فیلم کفاره ظاهر شد و در کنار تام هاردی در فیلم تلویزیونی استوارت: یک زندگی به عقب بازی کرد.

بهترین فیلم های جورج لوکاس
بیشتر بخوانید

“شرلوک”

در سال 2010 بی بی سی اقتباسی مدرن از داستان شرلوک هلمز را پخش کرد. این تولید تمجیدهای گسترده ای را به دست آورد و به کامبربچ به خاطر بازی اش در مورد کارآگاه مشهور، در کنار مارتین فریمن در نقش دکتر واتسون، ستاره شد. در سال 2014، کامبربچ اولین امی خود را پس از سه نامزدی برای نقش اصلی در این نمایش محبوب دریافت کرد.

«جاسوس سرباز خیاط سرهم‌بند»، «جایزه اولیویه برای فرانکنشتاین»

در سال 2011 به نظر می رسید کامبربچ در مسیر هالیوود با نقش هایی در فیلم هیجان انگیز جنگ سرد Tinker Tailor Soldier Spy و درام جنگ جهانی اول استیون اسپیلبرگ، War Horse، قفل شده است. اما او همچنان در صحنه لندن ظاهر شد، این بار در فیلم فرانکشتاین اثر دنی بویل. کنسرت او را ملزم کرد که در شب های مقابل ویکتور فرانکنشتاین و هیولای خود را به تناوب تغییر دهد و در نهایت جایزه اولیویه بهترین بازیگر مرد را به همراه همبازی اش، جانی لی میلر، به ارمغان آورد.

«هابیت»، «پیشتازان فضا: به درون تاریکی»

بندیکت کامبربچ برای یک چالش جدید، صداگذاری و حرکات ضبط حرکت را برای شخصیت‌های Necromancer و Smaug در سه گانه The Hobbit: An Expected Journey (2012)، Desolation of Smaug (2013) و The Battle of the Five Armies (2014) ارائه کرد.. او همچنین در این مدت نقش شرور دیگری را ایفا کرد که نقش خان شوم را در جی.جی. آبرامز Star Trek: Into Darkness (2013).

«12 سال بردگی»، «نظام پنجم»، «بازی تقلید»

همچنین در سال 2013 بندیکت کامبربچ در درام واقعی 12 سال بردگی استیو مک کوئین ظاهر شد و در فیلم The Fifth Estate در نقش جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس بازی کرد. سال بعد او از یک نقش صوتی در پنگوئن‌های ماداگاسکار لذت برد و آلن تورینگ ریاضی‌دان پیشرو را در درام جنگ جهانی دوم بازی تقلید به تصویر کشید، که برای آن نامزد گلدن گلوب و اسکار شد.

بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کیلین مورفی

«دکتر استرنج» و دنباله‌های مارول

پس از بازگشت به صحنه برای تولید سال 2015 هملت، کامبربچ در کنار چیوتل اجیوفور، تیلدا سوینتون و ریچل مک آدامز به آخرین بازیگر تحسین‌شده‌ای تبدیل شد که برای دکتر استرنج (2016) لباس ابرقهرمانی به تن کرد. او در فیلم‌های پرفروش مارول Thor: Ragnarok (2017)، Avengers: Infinity War (2018) و Avengers: Endgame (2019) نقش جراح تبدیل شده به جادوگر را بازی کرد.

بهترین فیلم های رابرت زمکیس
بیشتر بخوانید

«جنگ کنونی»، «پاتریک ملروز»، «گرینچ»

بندیکت کامبربچ که به دور از تعهدات خود در مارول مشغول بود، توماس ادیسون را در فیلم The Current War در سال 2017 به تصویر کشید و در مینی سریال 2018 Showtime Patrick Melrose بر اساس کتاب های Edward St Aubyn بازی کرد.

در آن سال، بازیگر همچنین صداپیشگی مخلوق بدنام از کریسمس متنفر گرینچ را که دکتر سوس الهام گرفته بود، انجام داد و فیلم موشن کپچر را برای Mowgli: Legend of the Jungle بازبینی کرد. در سال 2020 او در درام جنگ سرد The Courier در نقش گرویل وین، یک تاجر بریتانیایی که توسط MI6 استخدام شده بود، بازی کرد.

زندگی شخصی

بندیکت کامبربچ سال‌ها با اولیویا پولت قرار می‌گرفت تا اینکه در سال 2011 آن را برای همیشه کنار گذاشت. این زوج در دانشگاه منچستر با هم آشنا شده بودند.

در نوامبر 2014 کامبربچ با کارگردان سوفی هانتر نامزد کرد. این اطلاعیه زیر رادار و کم بیان شده در روزنامه تایمز انگلیس منتشر شد. این زوج در 14 فوریه 2015 در جزیره وایت ازدواج کردند و در ژوئن همان سال به اولین فرزند خود، کریستوفر کارلتون، خوش آمد گفتند. دو سال بعد آنها از تولد دومین پسرشان، هال اودن استقبال کردند.

بندیکت کامبربچ

بندیکت کامبربچ

در سال 2015 این بازیگر به عنوان فرمانده فرمان امپراتوری بریتانیا معرفی شد.

در ژوئن 2018 گزارش‌هایی مبنی بر حادثه‌ای از پاییز قبلی منتشر شد که در آن کامبربچ از یک تاکسی پرید تا از یک تحویل‌دهنده دوچرخه در برابر چهار دزدگیر دفاع کند. از قضا، ستاره شرلوک هلمز خود را در حال مبارزه با جرم و جنایت در نزدیکی محل خانه کارآگاه خیالی در خیابان بیکر لندن دید.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی زوئه کراویتز

حقایق کلی

سال تولد: 1976
تاریخ تولد: 19 جولای 1976
شهر تولد: لندن، انگلستان
کشور تولد: انگلستان
جنسیت مذکر
بهترین شناخته شده برای: بندیکت کامبربچ، بازیگر بریتانیایی برنده جایزه، برای بازی در نقش کارآگاه عنوان «شرلوک» بی‌بی‌سی و جادوگر دکتر استرنج در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود.
حرفه:
تئاتر و رقص
تلویزیون
فیلم
علامت نجومی: سرطان
مدارس:
دانشگاه منچستر
آکادمی موسیقی و هنر دراماتیک لندن
کلوخ شکن

دیدگاهتان را بنویسید

3 × 1 =