بیوگرافی زوئه کراویتز

زوئه کراویتز

زوئه کراویتز هنرپیشه، موسیقی‌دان، نویسنده و کارگردان آمریکایی است که پروژه‌هایش شامل «وفاداری بالا»، «دروغ‌های کوچک و بزرگ»، «مکس دیوانه: جاده خشم» و «بتمن» است.

زوئه کراویتز کیست؟

زوئه کراویتز تنها فرزند لیزا بونت بازیگر و موسیقیدان لنی کراویتز است. او از کودکی می دانست که می خواهد بازیگر شود. حرفه او با فیلم هایی مانند مکس دیوانه: جاده خشم و سریال تلویزیونی “دروغ های کوچک بزرگ” آغاز شد. او همچنین در سریال “High Fidelity” ایفای نقش کرد و تهیه کننده اجرایی آن بود. کراویتز نیز یک نوازنده است که در دو گروه حضور داشته است. او در سال 2019 با بازیگر کارل گلوسمن ازدواج کرد، اما سال بعد درخواست طلاق داد.

اوایل زندگی و والدین

زوئه ایزابلا کراویتز در 1 دسامبر 1988 در ونیز، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدر و مادر کراویتز لنی کراویتز، نوازنده و بازیگر و لیزا بونت بازیگر هستند. ناپدری او جیسون موموآ بازیگر است. کراویتز دو خواهر و برادر ناتنی کوچکتر از رابطه بونت و موموآ دارد: لولا و ولف.

زوئه کراویتز

زوئه کراویتز

مادربزرگ پدری کراویتز، روکسی راکر، در کمدی کلاسیک جفرسون ها بازی کرد. پس از اینکه والدین کراویتز در ۲ سالگی از هم جدا شدند، او بیشتر دوران کودکی خود را در خانه مادرش در منطقه Topanga Canyon در لس آنجلس در محاصره طبیعت گذراند. تلویزیون آنها پذیرایی نداشت، اما کراویتز اجازه داشت نوارها را روی یک VCR تماشا کند و می توانست هفته ای یک بار فیلم کرایه کند.

در 11 سالگی، کراویتز برای زندگی با پدرش در میامی نقل مکان کرد. او در مصاحبه‌ای در سال 2020 توضیح داد: “من فقط می‌خواستم احساس عادی داشته باشم، و روشی که مادرم مرا بزرگ می‌کرد، بسیار غیرعادی بود، حتی اگر به گذشته نگاه کنم، جالب‌ترین چیز بود.” اما این حرکت آسان نبود. او در سال 2018 به رولینگ استون گفت: “این یک تغییر بزرگ بود.”

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی اپل موزیک

زوئه کراویتز در مدرسه نیز احساس انزوا می کرد. او توضیح داد: “من به یک مدرسه خصوصی در میامی رفتم، در محاصره بچه های ثروتمندی که اکثرا سفیدپوست بودند.” کراویتز و پدرش در نهایت به شهر نیویورک نقل مکان کردند، جایی که او از باشگاه درام لذت می برد و در کلاس ها شرکت می کرد، “احساس عجیبی می کردم زیرا موهایم متفاوت بود، و بچه های کوچک می آمدند و می گفتند، “می توانم موهایت را حس کنم؟” در هنرستان هنرهای تئاتر

بهترین فیلمهای هیچکاک
بیشتر بخوانید

مشکلات اشتها

زوئه کراویتز در آخرین سال های دبیرستان خود دچار اختلالات خوردن بولیمیا و بی اشتهایی شد. او بعداً برخی از احساسات خود را در آن زمان توصیف کرد: “من این مادر لاغر فوق‌العاده زیبا و پدری داشتم که با یک سوپرمدل قرار می‌گذاشت و احساس کوتاهی و بدجنسی می‌کردم.”

زوئه کراویتز تحت درمان قرار گرفت و چندین سال را صرف مقابله با این اختلال کرد. او در سال 2020 گفت: “الان خوبم. اما من بسیار هوشیار هستم. این یک بیماری است و هرگز به خودم اجازه نمی دهم آن را فراموش کنم.”

زوئه کراویتز

زوئه کراویتز

در آغاز حرفه

بازیگر شدن یک هدف دیرینه برای زوئه کراویتز بود. او با کمک پدرش زمانی که 15 سال داشت یک مامور استخدام کرد. اولین بازی او در فیلم بدون رزرو (2007) بود که در آن نقش یک پرستار بچه را بازی کرد.

پدر کراویتز برنده جوایز گرمی متعددی شده است و مادرش به عنوان یکی از بچه های هاکستیبل در “نمایش کازبی” به شهرت رسید. اگرچه او می‌داند که داشتن اعضای معروف خانواده ممکن است درها را باز کرده باشد، او همچنین احساس می‌کند که باید مسیر خودش را بسازد، چیزی که معتقد است تربیتش او را برای آن آماده کرده است. او به تین ووگ گفت: «والدین من آنطور که هستند نشدند زیرا هر چیزی به آنها داده شد، و آنها نیز فرزندی را تربیت نکردند که انتظار داشته باشد چیزی به او تحویل داده شود.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی

زوئه کراویتز در فیلم‌های پرفروشی ظاهر شده است که شامل مردان ایکس: کلاس اول (2011)، مکس دیوانه: جاده خشم (2015)، جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل والد (2018) و مجموعه‌های واگرا می‌شود. او همچنین صدای مری جین را برای فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) ارائه کرد. از جمله فیلم‌های مستقلی که او در آن حضور داشته است، می‌توان به گونزو، فریاد زدن به آسمان، دوپ و جمینی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمی لی کرتیس

راه یافتن به هالیوود برای کراویتز با مشکلاتی همراه بود. او در ابتدای کارش آزار جنسی را در یک مجموعه تجربه کرد. او می‌دید که نقش‌های زنان سیاه‌پوست اغلب به «بهترین دوست دختر سفیدپوست» محدود می‌شد.

زندگینامه ایزاک نیوتن
بیشتر بخوانید

و او نتوانست برای یک نقش کوچک در فیلم بتمن، شوالیه تاریکی برمی خیزد، تست بزند، زیرا به او گفته شده بود که فیلم “شهری” نخواهد شد. با این حال، او در فیلم The Batman که قرار است در سال 2022 اکران شود، در نقش Catwoman بازی کرد.

در صفحه کوچک، کراویتز در “Californication” و دو فصل از “دروغ های کوچک بزرگ” ظاهر شد. او نقش اصلی را در «وفاداری بالا» ایفا کرد، که جنسیت شخصیت اصلی رمان سال 1995 و فیلم 2000 (که مادرش در آن ظاهر شد) را تغییر داد. کراویتز تهیه کننده اجرایی بود و نویسندگی و کارگردانی این سریال را بر عهده گرفت. «وفاداری بالا» در فوریه 2020 برای اولین بار به نمایش درآمد، اما با ناامیدی کراویتز، در اواخر سال لغو شد.

کراویتز کارگردان و یکی از نویسندگان فیلم Pussy Island، یک فیلم هیجان انگیز با بازی چانینگ تیتوم است.

موسیقی

زوئه کراویتز رهبری دو گروه را بر عهده داشته است. او در Elevator Fight و گروه الکترونیکی R&B Lolawolf که به خاطر دو خواهر و برادر کوچکترش نامگذاری شده بود، حضور داشت. لولاولف برای مایلی سایرس و لیلی آلن افتتاح شد و آلبومی با عنوان آرام باش منتشر کرد.

ازدواج و طلاق

در سال 2016، زوئه کراویتز و بازیگر کارل گلوسمن شروع به ملاقات کردند. او در سال 2018 خواستگاری کرد. این زوج در سال 2019 دو عروسی داشتند، قبل از عقد ازدواج در مراسمی در ماه ژوئن در خانه پدری او در پاریس، با هم ازدواج کردند. کراویتز در 23 دسامبر 2020 از همسرش درخواست طلاق داد.

زوئه کراویتز

زوئه کراویتز

حقایق کلی

نام: زوئه ایزابلا کراویتز
سال تولد: 1988
تاریخ تولد: 1 دسامبر 1988
ایالت تولد: کالیفرنیا
شهر تولد: ونیز
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
شناخته شده ترین: زوئه کراویتز بازیگر، نوازنده، نویسنده و کارگردان آمریکایی است که پروژه هایش عبارتند از «وفاداری بالا»، «دروغ های کوچک بزرگ»، «مکس دیوانه: جاده خشم» و «بتمن».
علامت نجومی: قوس

نقل قول ها

به خاطر اینکه خانواده ام چه کسانی هستند، فرصت هایی داشتم. اما این می تواند منجر به شک و تردید در خود شود.

دیدگاهتان را بنویسید

15 − ده =