بیوگرافی چانینگ تاتوم

چانینگ تاتوم

چانینگ تیتوم بازیگر آمریکایی است که در فیلم هایی مانند «خیابان پرش 21»، «مایک جادویی» و «روباه گیر» بازی کرده است.

چانینگ تاتوم کیست؟

بازیگر چانینگ تیتوم برای اولین بار به صورت حرفه ای به عنوان یک مدل لباس جلوی دوربین ظاهر شد. او بازیگری را در سال 2004 با حضور در CSI: Miami آغاز کرد و در فیلم هایی مانند G.I نقش های اصلی را به دست آورد. Joe: The Rise of Cobra (2009) و 21 Jump Street (2012).

تیتوم اغلب با کارگردان، استیون سودربرگ، که این بازیگر برجسته را در مایک جادویی (2012) ایفای نقش کرد، جفت شده است. تیتوم همچنین در درام تحسین شده Foxcatcher (2014) ایفای نقش کرده و صداپیشگی برای انیمیشن هایی مانند The Lego Movie (2014) ارائه کرده است.

اوایل زندگی

چانینگ تاتوم در 26 آوریل 1980 در کولمن، آلاباما به دنیا آمد، سپس در شش سالگی به وتومپکا و سپس می سی سی پی رفت. Tatum در دبیرستان Gaither در تامپا، فلوریدا تحصیل کرد و پس از سال دوم به دبیرستان کاتولیک تامپا منتقل شد. پس از فارغ التحصیلی، به او یک بورس تحصیلی فوتبال برای کالج ایالتی گلنویل در ویرجینیای غربی پیشنهاد شد، اما به زودی پس از ثبت نام برای دنبال کردن علایق دیگر، تحصیل را رها کرد.

چانینگ تاتوم

چانینگ تاتوم

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی

چانینگ تاتوم در خیابان های میامی کشف شد و با یک آژانس مدلینگ قرارداد امضا کرد و به زودی در تبلیغات چاپی مارک هایی مانند Nautica، Gap، American Eagle Outfitters و Abercrombie & Fitch ظاهر شد. اولین کار او در مقابل دوربین فیلمبرداری زمانی بود که به عنوان یک رقصنده در موزیک ویدیو ریکی مارتین “She Bangs” انتخاب شد. تیتوم همچنین در چند آگهی تلویزیونی برای شرکت هایی مانند پپسی و Mountain Dew بازی کرد.

این رقصنده و مدل فعالیت بازیگری خود را در سال 2004 با یک نقش کوچک در CSI: Miami آغاز کرد. سپس تصمیم گرفت به طور تمام وقت بازیگری را دنبال کند و اولین نقش بلند سینمایی او سال بعد در درام مربی کارتر در مقابل ساموئل ال جکسون رقم خورد. در همان سال، تیتوم نقش‌های کوچکی در فیلم‌های Havoc، Supercross و جنگ جهانیان استیون اسپیلبرگ داشت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمی فاکس

“Step Up”، “راهنمایی برای شناخت مقدسین خود”

چانینگ تاتوم در سال 2006، نقش‌های اصلی را در فیلم Step Up و She’s the Man بازی کرد. او همچنین از نقش اصلی در «راهنمای شناخت مقدسین شما» برخوردار بود که برنده جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره فیلم ساندنس شد و نامزدی تاتوم برای جوایز Gotham و Independent Spirit شد.

بیوگرافی و خدمات مادر ترزا | از خانواده‌ای ثروتمند در کنار فقرا
بیشتر بخوانید

‘G.I. Joe: ظهور کبرا

پس از بازی در چهار فیلم در سال‌های 2007 و 2008، تیتوم در سال 2009 با دو پروژه مطرح به روی پرده سینما رفت: G.I. جو: ظهور کبرا و دشمن عمومی مایکل مان که جانی دپ و کریستین بیل نیز در آن بازی کردند.

خیابان جامپ 21

نقش‌های بعدی چانینگ تاتوم با نشان دادن طیف خود به‌عنوان یک بازیگر، تغییر سرعت نسبت به درام‌های اکشن سال 2009 بود، زیرا او رهبری درام عاشقانه جان عزیز را بر عهده گرفت و در کمدی The Dilemma ظاهر شد. تقریباً در این زمان، او همچنین در Haywire (یک فیلم اکشن)، The Vow (یک عاشقانه) و 21 Jump Street (یک فیلم اکشن کمدی) بود و به طور معمول از کبوتر کردن خود به عنوان یک بازیگر امتناع می‌کرد.

چانینگ تاتوم

چانینگ تاتوم

«مایک جادویی»، «22» و «روباه‌گیر»

در سال 2012، چانینگ تاتوم بار دیگر خود را با استیون سودربرگ (که او را در فیلم Havoc کارگردانی کرد) با Magic Make، فیلمی درباره یک رقصنده مرد مبتکر کار کرد. برنامه تاتوم در سال 2013 نشان داد که او دوباره در نقش دوک در G.I. جو: تلافی، و او و سودربرگ را برای سومین بار در قرص تلخ گرد هم آورد.

در سال 2014، صدای تیتوم شنیده شد که صدایش را به انیمیشن‌هایی مانند The Lego Movie و The Book of Life وام می‌دهد، در حالی که در عاقبت بلاک‌باستر 22 Jump Street هم بازی می‌کرد. تیتوم که در پاییز روی پرده‌ها دیده شد، نقش کشتی‌گیر مارک شولتز را در درام تحسین‌شده Foxcatcher با بازی استیو کارل و مارک روفالو به تصویر کشید.

در سال 2015، تیتوم به نقش بسیار محبوب خود به عنوان یک رقصنده مرد در دنباله Magic Mike XXL بازگشت. در آن سال، او همچنین در حماسه علمی تخیلی Jupiter Ascending بازی کرد و در فیلم وسترن کوئنتین تارانتینو The Hateful Eight نقش مکمل داشت.

“درود، سزار!”، “لوگان لاکی”

چانینگ تاتوم که مشغول نقش‌های همیشگی خود بود، در فیلم برادران کوئن Hail, Caesar نقش برجسته‌ای داشت! (2016)، برای کمدی دزدی Logan Lucky (2017) دوباره با سودربرگ متحد شد و به صداپیشگی برای The Lego Batman Movie (2017)، Smallfoot (2018) و The Lego Movie 2: The Second Part (2019) بازگشت. علاوه بر این، این بازیگر برای بازسازی فیلم کلاسیک Splash در دهه 1980 قرارداد امضا کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تام هاردی

همسر و دختر

چانینگ تاتوم پس از ملاقات با بازیگر و رقصنده جنا دوان در صحنه فیلمبرداری Step Up شروع به ملاقات کرد. آنها در جولای 2009 ازدواج کردند و در می 2013 صاحب یک دختر به نام اورلی شدند.

بهترین فیلم های برد پیت
بیشتر بخوانید

در 2 آوریل 2018، این زوج بیانیه مشترکی را منتشر کردند و جدایی خود را اعلام کردند. آنها نوشتند: «ما سال‌ها پیش عمیقاً عاشق شدیم و سفری جادویی با هم داشتیم. “مطمئناً هیچ چیز در مورد اینکه چقدر یکدیگر را دوست داریم تغییر نکرده است، اما عشق یک ماجراجویی زیبا است که ما را در حال حاضر در مسیرهای مختلف می برد.

هیچ راز و اتفاقات ناخوشایندی در ریشه تصمیم ما وجود ندارد – فقط دو دوست صمیمی که متوجه می شوند این است. زمان آن است که کمی فضا را در نظر بگیریم و به یکدیگر کمک کنیم تا شادترین و کامل ترین زندگی های ممکن را داشته باشند.”

چانینگ اواخر همان سال با خواننده بریتانیایی جسی جی شروع به ملاقات کرد، اگرچه این دو تا پایان سال 2019 راه خود را طی کردند.

چانینگ تاتوم

چانینگ تاتوم

حقایق کلی

سال تولد: 1980
تاریخ تولد: 26 آوریل 1980
ایالت تولد: آلاباما
شهر تولد: Cullman
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروف ترین برای: چانینگ تیتوم یک بازیگر آمریکایی است که در فیلم هایی مانند ’21 Jump Street’، ‘Magic Make’ و ‘Foxcatcher’ بازی کرده است.
صنایع
فیلم
تلویزیون
علامت نجومی: ثور
مدارس
دبیرستان کاتولیک تامپا
کالج ایالتی گلنویل
دبیرستان Gaither

دیدگاهتان را بنویسید

5 × دو =