صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی سیاست مدار آمریکایی مایک پنس
ads

بیوگرافی سیاست مدار آمریکایی مایک پنس

مایک پنس

مایک پنس، نامزد ریاست‌جمهوری، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده در دوران دولت ترامپ بود. او همچنین به عنوان نماینده کنگره ایالات متحده و فرماندار ایندیانا خدمت کرده است.

مایک پنس نیوز: معاون رئیس جمهور سابق به کمپین ریاست جمهوری 2024 پایان داد

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور، تقریباً پنج ماه پس از شروع کارزار انتخاباتی خود، از آن کناره گیری کرد. این مرد 64 ساله در 28 اکتبر در کنفرانس سالانه ائتلاف یهودی جمهوری خواه این اعلامیه غافلگیرکننده را اعلام کرد.

پنس که اولین نفر است، گفت: “من از این کمپین خارج می شوم، اما اجازه دهید به شما قول بدهم، من هرگز مبارزه برای ارزش های محافظه کارانه را ترک نخواهم کرد، و هرگز از مبارزه برای انتخاب رهبران اصولگرای جمهوری خواه در هر مقامی در این سرزمین دست نمی کشم.”

نامزد اصلی برای خروج از رقابت او هیچ جمهوری خواهانی را که هنوز در انتخابات شرکت می کنند حمایت نکرده است.

مایک پنس کیست؟

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، قبل از شروع فعالیت سیاسی خود، در دهه 1990 مجری محافظه‌کار رادیویی و تلویزیونی بود. پس از شکست در دو مناقصه برای یک کرسی کنگره ایالات متحده، او با موفقیت در سال 2000 برای کنگره نامزد شد و به مقام قدرتمند ریاست کنفرانس جمهوری خواه رسید.

در سال 2012 به عنوان فرماندار ایندیانا انتخاب شد. پنس که در ژوئیه 2016 به عنوان رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ نام گرفت، برای یک دوره معاون رئیس جمهور ایالات متحده بود، از سال 2017 تا 2021. او در انتخابات سال 2024 نامزدی ناموفقی برای ریاست جمهوری کرد و قبل از انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان کنار رفت.

سنین جوانی و تحصیل

مایکل ریچارد پنس در 7 ژوئن 1959 در کلمبوس، ایندیانا به دنیا آمد. مایک یکی از شش فرزند نانسی و ادوارد پنس، کهنه سرباز ارتش ایالات متحده که مجموعه ای از پمپ بنزین ها را اداره می کرد، از نظر سیاسی تحت تأثیر تمایلات کاتولیک ایرلندی خانواده اش قرار گرفت. او به عنوان بت پرزیدنت جان اف کندی بزرگ شد و به عنوان دانش آموز در دبیرستان کلمبوس نورث برای حزب دموکراتیک شهرستان بارتولومیو داوطلب شد.

مایک پنس

مایک پنس

در حالی که کلیسا نقش مهمی در زندگی اولیه خانوادگی پنس ایفا کرده بود، او به عنوان دانشجوی کالج هانوفر عمیقاً مذهبی شد، جایی که او یک “کاتولیک انجیلی دوباره متولد شد”. بعداً مسیحیت انجیلی را به طور کامل پذیرفت و گروید.

دوران دانشگاه او همچنین شاهد تحول ایدئولوژی سیاسی او بود. او در انتخابات ریاست جمهوری 1980 به جیمی کارتر رای داد اما از جانشین کارتر، رونالد ریگان، و حزب جمهوری خواه الهام گرفت. پس از فارغ التحصیلی با لیسانس تاریخ در سال 1981، در سال 1983 به ایندیاناپولیس نقل مکان کرد تا در دانشکده حقوق دانشگاه مک کینی ایندیانا تحصیل کند و در سال 1986 دکترای حقوق خود را دریافت کرد.

اوایله شغل حرفه ای

مایک پنس پس از فارغ التحصیلی به تمرین خصوصی رفت و با تبدیل شدن به عضو کمیته حوزه حزب جمهوری خواه شهرستان ماریون، قدرت خود را در سیاست امتحان کرد.

او در سال‌های 1988 و 1990 که به دنبال ایجاد سروصدای بزرگ‌تر بود، نامزد کنگره شد و هر دو بار به فیل شارپ دموکرات شکست خورد. با این حال، پنس از شکست درس ارزشمندی گرفت. او که از تبلیغات حملات خود منزجر شده بود، در سال 1991 مقاله ای با عنوان “اعترافات یک مبارز منفی” نوشت و قول داد که از آن به بعد پیام مثبتی را منتشر کند.

در همین حال، مشخصات عمومی او همچنان رو به رشد بود. پنس از سال 1991 تا 1993 به عنوان رئیس بنیاد بررسی سیاست ایندیانا خدمت کرد، قبل از اینکه با نمایش مایک پنس به سمت کارشناس برنامه های رادیویی رادیویی جهش کرد.

مایک پنس که از خود به عنوان «راش لیمبو در کافئین بدون کافئین» یاد می‌کرد، در حمایت از برنامه‌های محافظه‌کارانه عذرخواهی نکرد، اما به‌خاطر شیوه‌ای هموار و تمایلش برای گوش دادن به نظرات مخالف مورد تحسین قرار گرفت. برنامه رادیویی او در سال 1994 پخش شد و سال بعد به عنوان مجری برنامه صبحگاهی به تلویزیون منشعب شد، قبل از پایان هر دو برنامه در سال 1999.

نماینده کنگره آمریکا

مایک پنس  با نامزدی مجدد در کنگره در سال 2000 و این بار موفق به کسب یک کرسی، حرفه سیاسی خود را احیا کرد. او با توصیف خود به عنوان «یک مسیحی، یک محافظه‌کار، و یک جمهوری‌خواه، به این ترتیب»، به سرعت نشان داد که از شکست دادن خطوط حزبی نمی‌ترسد.

او در سال 2001 با سیاست هیچ کودکی پشت سر نگذارد جورج دبلیو بوش و همچنین با گسترش داروهای تجویزی مدیکر در سال بعد مخالفت کرد. در حالی که موقعیت‌های او باعث می‌شد که بزرگان حزب بی‌نظیر شوند، اما شهرت او را به عنوان مردی با اعتقادات قوی تقویت کردند و او به راحتی پنج بار در انتخابات مجدد پیروز شد.

بیوگرافی اما واتسون
بیشتر بخوانید

مایک پنس در سال 2005 با صعود به رده های رهبری جمهوری خواهان، به عنوان رئیس کمیته مطالعات جمهوری خواهان معرفی شد. او در تلاش خود برای رهبری اقلیت در سال 2006 ناموفق بود و در مقابل جان بونر از اوهایو شکست خورد، اما دو سال بعد، به اتفاق آرا به عضویت قدرتمندان انتخاب شد. سمت ریاست کنفرانس جمهوری خواهان

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رابین ویلیامز

پنس که محافظه‌کار مالی سرسخت بود، قبل از حمایت از بودجه برای کمک‌های طوفان کاترینا در سال 2005، بر کاهش بودجه فدرال اصرار داشت و در سال 2008 از جمله مخالفان اصلی کمک مالی فدرال بود. در سال 2011 دولت را به دلیل مبارزه برای کاهش بودجه برنامه ریزی شده والدین تعطیل کرد.

فرماندار ایندیانا

در سال 2011، پنس اعلام کرد که قصد دارد سال بعد برای فرمانداری ایندیانا نامزد شود. با وجود به رسمیت شناختن نام قوی و پلتفرم متمرکز بر کاهش مالیات و رشد مشاغل، او درگیر یک رقابت داغ با جان گرگ دموکرات شد و در نهایت با کسب کمتر از 50 درصد آرا به پیروزی نزدیک رسید.

پس از اینکه پنس فرماندار شد، اسناد کنگره خود را که در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون نگهداری می شود، مهر و موم شد. طبق قرارداد اهداکننده، از 12 سالی که او در کنگره حضور داشت تا زمان مرگش، عموم از دیدن بسیاری از مقالات او منع شدند. (توافقنامه اولیه تصریح می‌کرد که اگر پنس قبل از آن تاریخ می‌مرد، می‌توانست در 5 دسامبر 2022 مهر این مجموعه را باز کند.)

در سال 2013، پنس یک بازپرداخت 1.1 میلیارد دلاری امضا کرد که بزرگترین کاهش مالیات در تاریخ ایالت بود. او همچنین اولین برنامه بودجه ایالتی قبل از K را امضا کرد و بودجه را به سمت بهبود زیرساخت ها هدایت کرد. تا سال 2016، ایندیانا از مازاد بودجه 2 میلیارد دلاری و رتبه اعتباری سه گانه A برخوردار بود، اگرچه منتقدان اشاره کردند که دستمزدهای این ایالت کمتر از میانگین ملی است.

مایک پنس پس از امضای قانون احیای آزادی مذهبی در مارس 2015، خود را در کانون توجه ملی و در زمینی متزلزل یافت. پنس با هدف محافظت از صاحبان مشاغلی که نمی‌خواستند در عروسی‌های همجنس‌گرا شرکت کنند، در عوض با مقاومت اعضای میانه‌رو حزب خود مواجه شد.

و شرکت هایی که تهدید به خروج از ایالت کردند، و او مجبور شد این لایحه را تغییر دهد تا برای جوامع LGBTQ معافیت هایی در نظر بگیرد. به همین ترتیب، او در بهار 2016 به دلیل امضای لایحه ای برای ممنوعیت سقط جنین در زمانی که جنین دارای معلولیت است، مورد انتقاد قرار گرفت.

نامزد انتخاباتی دونالد ترامپ و انتخابات 2016

اندکی پس از اعلام قصد خود برای نامزدی برای دومین بار به عنوان فرماندار، پنس زمانی که به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری برای دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواه در سال 2016 ظاهر شد، به کانون توجه ملی بازگشت.

مایک پنس

مایک پنس

اگرچه پنس با برخی از نظرات ترامپ مخالف بود، اما اعتقاد بر این بود که وی با توجه به روابطش با رهبران کنگره و حمایت قوی در میان محافظه‌کاران، معاون خوبی برای غول تجاری نیویورک است. (پنس در اصل از تد کروز نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی حمایت کرده بود.)

در 15 ژوئیه 2016، ترامپ رسماً از طریق توییتر اعلام کرد که پنس گزینه او برای معاونت ریاست جمهوری است. ترامپ یک روز بعد در یک کنفرانس مطبوعاتی پنس را “مردی با شرافت، شخصیت و صداقت” خواند.

چند روز بعد، پنس نامزدی معاونت ریاست جمهوری حزبش را در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در کلیولند پذیرفت. پنس در سخنرانی پذیرش خود متمایل شد و در مورد معاون خود ترامپ صحبت کرد:

می دانید، او مردی است که به خاطر شخصیت بزرگتر، استایل رنگارنگ و جذابیت زیاد شناخته شده است. و بنابراین، حدس می‌زنم او فقط به دنبال تعادل در بلیط بود.

دونالد ترامپ متوجه می شود. او مقاله اصیل است. او در بازی‌هایی که معمولاً برای سخنوران اختصاص داده می‌شود، عمل می‌کند. و وقتی دونالد ترامپ صحبت می کند، هزاران قانون جدید صحت سیاسی را زیر پا نمی گذارد. او مرد خودش است، مشخصا آمریکایی.

روح مستقلی مثل او کجا می‌تواند پیروانی پیدا کند جز در سرزمین آزادگان و خانه شجاعان؟»
در 8 نوامبر 2016، زمانی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها را شکست داد، پنس به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد. پیروزی خیره کننده ترامپ و پنس توسط آمریکایی های یقه آبی و طبقه کارگر رد شدید سیاست های حاکمیتی تلقی می شد.

بیوگرافی متیو پری
بیشتر بخوانید

در 11 نوامبر، ترامپ پنس را به عنوان رئیس تیم انتقالی خود به جای کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی منصوب کرد. دفتر پنس همچنین گفت که او تا پایان دوره ریاستش در 9 ژانویه 2017 به عنوان فرماندار ایندیانا ادامه خواهد داد.

مایک پنس در ایالت خود در یک نبرد قانونی برای پنهان کردن محتوای ایمیلی که یک متحد سیاسی برای او ارسال شده بود، یافت. این ایمیل با تصمیم پنس برای پیوستن ایندیانا به سایر ایالت ها در شکایت برای جلوگیری از اقدامات اجرایی رئیس جمهور باراک اوباما در زمینه مهاجرت مرتبط بود.

بیل گروت، یک وکیل دموکرات، در یک درخواست تجدیدنظر نسبت به تصمیم دادگاه قبلی که در آن دادگاه عالی ایندیانا تصمیم می‌گیرد که «این دادگاه تصمیم‌گیری نمی‌کند» که آیا این پرونده را آزاد کند، تلاش کرد تا محتوای پیوست به ایمیل را عمومی کند. ایمیل ها تیم دفاعی پنس در پاسخ گفت که محتویات ایمیل از انتشار تحت قانون دسترسی به اسناد عمومی محافظت شده است.

معاون رئیس جمهور آمریکا

در 20 ژانویه 2017، پنس به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده توسط کلارنس توماس قاضی دیوان عالی سوگند یاد کرد. پنس قبل از ادای سوگند دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد.

مایک پنس به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، رای تاریخی برای تایید نامزد کابینه داد، واکنش دولت به همه‌گیری کووید-19 را رهبری کرد، از دستور کار رئیس‌جمهور حمایت کرد و در موارد متعدد از جمله دو استیضاح ترامپ از ترامپ دفاع کرد. او همچنین برنامه های دولت برای ایجاد ششمین شاخه از ارتش ایالات متحده به نام نیروی فضایی را تشریح کرد.

گفته می‌شود که پنس روابط محکمی با مردانی که پیش از او در قوه مجریه بودند، تقویت می‌کرد، حداقل یک بار در ماه با معاون رئیس‌جمهور سابق جو بایدن گفتگو می‌کرد و همچنین با دیک چنی، فرمانده سابق بوش، برای تبادل نظر و تبادل نظر ملاقات می‌کرد. درخواست مشاوره

رای تایید Betsy DeVos

مایک پنس نقش مهمی در تایید بتسی دیووس، نامزد پرزیدنت ترامپ برای وزارت آموزش داشت. در بحبوحه اعتراضات منتقدان دموکرات و اتحادیه معلمان مبنی بر اینکه دیووس، یک میلیاردر حامی مدرسه منشور بدون تجربه مدرسه دولتی، برای این سمت فاقد صلاحیت است، سنا با تساوی 50-50 به بن بست رسید. در 7 فوریه 2017، پنس رای تاریخی شکست را برای تایید او به صندوق انداخت، اولین باری که یک معاون رئیس جمهور برای شکستن تساوی در نامزدی کابینه فراخوانده می شود.

جنجال مایکل فلین

یک هفته بعد، فاش شد که یکی دیگر از منصوبان ترامپ، مشاور امنیت ملی مایکل فلین، معاون رئیس جمهور پنس را در مورد گفتگوهایش با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در ایالات متحده، قبل از مراسم تحلیف گمراه کرده است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جرمی آلن وایت

بر اساس گزارش واشنگتن پست، فلین «برخلاف اظهارات علنی مقامات ترامپ، طی یک ماه قبل از روی کار آمدن پرزیدنت ترامپ، به طور خصوصی درباره تحریم‌های آمریکا علیه روسیه با سفیر این کشور در ایالات متحده گفتگو کرده است». معاون پنس در شبکه خبری سی‌بی‌اس Face the Nation ظاهر شد و اظهار داشت که فلین به او گفته است که او و کیسلیاک «در مورد تصمیم ایالات متحده برای اخراج دیپلمات‌ها یا تحمیل توهین علیه روسیه صحبت نکرده‌اند».

فلین در 13 فوریه 2017 پس از گذشت کمتر از یک ماه از سمت خود استعفا داد و در نامه استعفای خود نوشت: «متاسفانه به دلیل سرعت زیاد وقایع، ناخواسته اطلاعات ناقصی را به معاون رئیس جمهور منتخب و سایرین اطلاع دادم. در مورد تماس های تلفنی من با سفیر روسیه.

امور خارجه

در اوایل دولت ترامپ، معاون رئیس جمهور از اجرای بحث برانگیز فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران از کشورهای عمدتا مسلمان عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن برای حداقل 90 روز و به طور موقت تعلیق دفاع کرد. ورود پناهندگان به مدت 120 روز و ممنوعیت ورود پناهندگان سوری به مدت نامحدود.

در ژانویه 2018، چند هفته پس از اینکه پرزیدنت ترامپ با اعلام به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل، اعتراضی را برانگیخت، پنس از منطقه بازدید کرد.

بیشتر سفر او بر همکاری با شرکای آمریکایی برای مقابله با تروریسم و کمک به اقلیت‌های مسیحی در خاورمیانه متمرکز بود، اگرچه او همچنین تلاش کرد مسائل را با رهبران عرب هموار کند. این جنبه به خوبی جواب نداد، زیرا پنس و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن علناً بر سر تصمیم به رسمیت شناختن اورشلیم “توافق” کردند، در حالی که محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین حتی از ملاقات با معاون رئیس جمهور آمریکا خودداری کرد.

بیوگرافی رابرت داونی جونیور
بیشتر بخوانید

از دیگر سفرهای پنس به خارج از کشور می‌توان به سفر دسامبر 2017 به افغانستان، جایی که با مقامات افغان و سربازان آمریکایی دیدار کرد، و یک توقف در اکتبر 2019 در ترکیه با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده بود. در آنجا، آنها با موفقیت توافقی را با رئیس جمهور رجب طیب اردوغان انجام دادند تا اجازه عبور امن نیروهای کرد از منطقه ای در شمال شرق سوریه را که زیر آتش عملیات ارتش ترکیه قرار داشت، فراهم کنند.

استیضاح ترامپ

در پاییز 2019، پس از آنکه واشنگتن پست گزارش داد که معاون رئیس جمهور در تلاش برای تحت فشار قرار دادن اوکراین برای تحقیق درباره جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری وقت آمریکا، دست داشته، پنس به تحقیقات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان کشیده شد. پنس اطلاع از چنین تلاشی را تکذیب کرد و گفت که در ارتباط با بایدن با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبتی نکرده است.

مایک پنس

مایک پنس

او همچنین از رفتار ترامپ در مرکز تحقیقات دفاع کرد و گفت که «ارزش بررسی» روابط تجاری هانتر بایدن با اوکراین را دارد، زمانی که پدرش به عنوان رهبر سیاست دولت اوباما در این کشور خدمت می کرد. دموکرات های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از پنس درخواست کردند اسنادی را به اشتراک بگذارد که می تواند در تحقیقات آنها مفید باشد، اگرچه او از انجام این کار خودداری کرد. ترامپ در دسامبر در همان دسامبر توسط مجلس نمایندگان استیضاح شد، اما سنا در فوریه 2020 به تبرئه رأی داد.

کمتر از یک سال بعد، در ژانویه 2021، مجلس نمایندگان مجدداً رئیس جمهور ترامپ را به دلیل دست داشتن در شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده هدف قرار داد. مجلس تحت رهبری دموکرات‌ها قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از پنس می‌خواهد از متمم 25 برای برکناری رئیس‌جمهور از سمت خود استفاده کند.

با این حال، معاون رئیس‌جمهور در نامه‌ای به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، این کار را رد کرد و نوشت: «من معتقد نیستم که چنین اقدامی به نفع ملت ما باشد یا با قانون اساسی ما سازگار باشد». در 13 ژانویه، ترامپ برای دومین بار استیضاح شد. یک ماه بعد، سنا بار دیگر او را تبرئه کرد.

پاسخ مایک پنس نسبت به COVID-19

در فوریه 2020، پرزیدنت ترامپ اعلام کرد که پنس، معاون رئیس‌جمهور، پاسخ دولت به ویروس کرونا را که از چین سرچشمه می‌گیرد و در حال گسترش در سراسر جهان است، رهبری خواهد کرد. پنس با استناد به تجربه خود از ظهور سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) به عنوان فرماندار ایندیانا، بر اهمیت مشارکت بین دولت‌های ایالتی و محلی و مقامات بهداشتی در هنگام واکنش به بیماری‌های عفونی تأکید کرد و گفت که «بهترین گزینه‌ها را برای اقدام تعیین خواهد کرد. به ایمنی و رفاه و سلامت مردم آمریکا.”

در حالی که کنفرانس های مطبوعاتی برنامه ریزی شده منظم او به زودی تحت سلطه حضور ترامپ قرار گرفت، پنس بر ارائه نسخه های سنجیده از اظهارات نوسان رئیس جمهور، هماهنگی تلاش ها با فرمانداران و رسیدگی به مسائل کمبود عرضه تمرکز کرد. او در 9 مارس اعلام کرد که قابلیت های تست به حدی افزایش یافته است که تا پایان آن هفته 5 میلیون تست توزیع می شود. دو روز پس از اعلام این خبر، سازمان بهداشت جهانی رسما COVID-19 را یک بیماری همه گیر اعلام کرد.

با توجه به اینکه دولت به دنبال یافتن راه‌هایی برای بازگشایی مشاغل و مدارس تا آوریل است، معاون رئیس‌جمهور با بازدید از کلینیک مایو در مینه‌سوتا بدون ماسک در اواخر ماه، ابراز نگرانی کرد و گفت که می‌خواهد بتواند به چشمان کارگران نگاه کند و تشکر کند. آنها را بدون مانع شدن

در طول مناظره معاون رئیس جمهور در 7 اکتبر، پنس با پرسش های سخت از سوی سوزان پیج، ناظم و حملات رقیب کامالا هریس در مورد واکنش کاخ سفید به همه گیری ویروس کرونا که پیش از این بیش از 210000 آمریکایی را کشته بود، مواجه شد.

معاون رئیس جمهور از تلاش های دولت دفاع کرد و به تصمیم اولیه ترامپ برای تعلیق سفر از چین اشاره کرد و قول داد که واکسن در زمان بی سابقه آماده شود. (در دسامبر آن سال، سازمان غذا و دارو مجوز استفاده اضطراری از اولین واکسن کووید-19 را صادر کرد که توزیع فوری آن آغاز شد.)

شکست انتخابات ترامپ-پنس 2020 و حمله 6 ژانویه به کنگره

در ژوئن 2020، پرزیدنت ترامپ به طور رسمی کمپین موردانتظار انتخاب مجدد خود را با پنس بار دیگر در بلیت اعلام کرد. اگرچه معاون رئیس جمهور نسبت به پیروزی مجدد ابراز اطمینان کرد، اما تلاش چند روزه برای شمارش آرا، اخبار تلخ فزاینده ای را برای مقامات فعلی به همراه داشت تا اینکه جو بایدن در 7 نوامبر به عنوان رئیس جمهور منتخب معرفی شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی پاپ فرانسیس

در حالی که ترامپ نسبت به نتیجه خشمگین بود و انبوهی از دعاوی را برای به چالش کشیدن نتایج به راه انداخت، پنس چشم‌اندازی منطقی‌تر از روند دادرسی ارائه کرد و از حامیانش خواست که در حین انجام دعوا «هوشیار بمانند». در 14 دسامبر، همه 538 انتخاب کننده در کالج الکترال رای خود را به صندوق انداختند و پیروزی بایدن با 306 رای در مقابل 232 رای ترامپ رسمیت یافت.

بیوگرافی دیوید بکهام
بیشتر بخوانید

ترامپ همچنان اصرار داشت که در انتخابات پیروز شده است و از پنس به عنوان رئیس مجلس سنا خواست که در زمان تشکیل کنگره برای رسمیت بخشیدن به رای گیری کالج الکترال در 6 ژانویه 2021، نتایج ایالت های مورد مناقشه را رد کند.

ترامپ درست پیش از آغاز نشست کنگره با صدور نامه ای که در آن نوشته شده بود: «این قضاوت سنجیده من است که سوگند من برای حمایت و دفاع از قانون اساسی، من را از ادعای اختیارات یکجانبه برای تعیین اینکه کدام آرای انتخاباتی باید شمارش شود و کدام نه، باز می دارد.”

بعدازظهر آن روز، پس از آنکه رئیس‌جمهور تجمعی برگزار کرد که در آن از معاون رئیس‌جمهور و «جمهوری‌خواهان ضعیف» که از پیوستن به آرمان او خودداری کردند، انتقاد کرد، پنس از جمله قانون‌گذارانی بود که وقتی گروهی از مردم به ساختمان کنگره حمله کردند و با پلیس درگیر شدند، به امن منتقل شدند. ، منجر به چهار کشته و اعلام وضعیت اضطراری عمومی توسط موریل بوسر شهردار واشنگتن شد.

مایک پنس هنگام برقراری نظم گفت: «برای کسانی که امروز در کنگره ما ویران کردند، شما پیروز نشدید. «خشونت هرگز پیروز نمی شود. آزادی پیروز می شود. و اینجا هنوز خانه مردم است.» او پس از ساعت 3:40 بامداد روز 7 ژانویه رسماً پیروزی بایدن را اعلام کرد.

زندگی مایک پنس پس از معاونت ریاست جمهوری: رسوایی کتاب و اسناد طبقه بندی شده

مایک پنس پس از دوران معاونت رئیس جمهور، قراردادی چند میلیون دلاری و دو کتابی با سیمون و شوستر امضا کرد. اولین کتاب او با عنوان خدایا به من کمک کن در نوامبر 2022 منتشر شد. پنس در این خاطرات تجربیاتی را در طول دولت ترامپ از جمله قیام 6 ژانویه و لحظات اولیه زندگی خود بازگو می کند.

در ژانویه 2023، پنس سومین سیاستمدار برجسته ای شد که اسناد طبقه بندی شده را در اختیار داشت. پس از گزارش‌های خبری قبلی مبنی بر اینکه دونالد ترامپ و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و جو بایدن مطالب مشابهی داشتند، پنس از یک وکیل خواست که خانه‌اش را با احتیاط فراوان در 16 ژانویه بازرسی کند.

سوابق دولتی به اداره بایگانی و اسناد ملی بازگردانده شد. پس از آن، پنس گفت: «اشتباهاتی مرتکب شد و من مسئولیت کامل را بر عهده می‌گیرم». تحقیقات بعدی وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات خود را بدون ارائه اتهام پایان داد.

کمپین ریاست جمهوری 2024

مایک پنس رسماً در 5 ژوئن 2023 نامزدی ریاست جمهوری 2024 خود را اعلام کرد. او دو روز بعد کارزار انتخاباتی خود را در دموین، آیووا آغاز کرد. پنس با معرفی خود به عنوان یک محافظه‌کار سنتی، بر نیاز به بودجه متعادل فدرال تاکید کرد و از کمک به متحدان آمریکا مانند اوکراین و اسرائیل حمایت کرد. او همچنین از ممنوعیت ملی 15 هفته ای سقط جنین حمایت کرد.

مایک پنس علیرغم شهرت بالا و تجربه قبلی خود به عنوان معاون رئیس جمهور، برای ایجاد پایگاهی قوی از حامیان تلاش کرد. او در دو مناظره اولیه مقدماتی جمهوری‌خواهان شرکت کرد، اما آمار ضعیف نظرسنجی نشان می‌دهد که او ممکن است در سومین مناظره شرکت نکرده باشد.

در عوض، پنس اولین نامزد اصلی هر یک از احزاب بود که مبارزات انتخاباتی خود را در اواخر اکتبر، سه ماه قبل از آغاز انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان، به حالت تعلیق درآورد.

مایک پنس

مایک پنس

او در بیانیه 28 اکتبر خود گفت: «تنها چیزی که سخت تر از کوتاه آمدن بود این بود که اصلاً تلاش نمی کردیم. به مردم آمریکا، من می گویم زمان من نیست.» او همچنین گفت:

مایک پنس از سال 1985 با کارن پنس ازدواج کرده است که در اوایل دهه 1980 با او آشنا شد. این زوج سه فرزند بالغ دارند: مایکل، شارلوت و آدری. در ماه مه 2021، آنها خانه ای در کارمل، ایندیانا، درست در شمال ایندیاناپولیس خریداری کردند.

حقایق کلی

نام کامل: مایکل ریچارد پنس
متولد: 7 ژوئن 1959
محل تولد: کلمبوس، ایندیانا
همسر: کارن پنس (1985 تا کنون)
فرزندان: مایکل، شارلوت و آدری
علامت نجومی: جوزا

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 1 =