صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی پاپ فرانسیس
ads

بیوگرافی پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس

خورخه ماریو برگولیو در مارس 2013 به عنوان دویست و شصت و ششمین پاپ کلیسای کاتولیک روم انتخاب شد و پاپ فرانسیس شد. او اولین پاپ از قاره آمریکا است.

پاپ فرانسیس کیست؟

خورخه ماریو برگولیو در 13 مارس 2013، زمانی که به عنوان دویست و شصت و ششمین پاپ کلیسای کاتولیک روم انتخاب شد، پاپ فرانسیس شد. برگولیو، اولین پاپ از قاره آمریکا، پس از سنت فرانسیس آسیزی ایتالیا، عنوان پاپی خود را گرفت.

برگولیو قبل از انتخاب به عنوان پاپ، از سال 1998 تا 2013 به عنوان اسقف اعظم بوئنوس آیرس (جانشین آنتونیو کواراسینو)، به عنوان کاردینال کلیسای کاتولیک رومی آرژانتین از سال 2001 تا 2013، و به عنوان رئیس کنفرانس اسقفان آرژانتین از سال 20 خدمت کرد. تا سال 2011.

پاپ فرانسیس که در سال 2013 توسط مجله تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شد، دوره ای را آغاز کرد که با تواضع و حمایت صریح از مردم فقیر و به حاشیه رانده جهان مشخص می شود و به طور فعال در حوزه های دیپلماسی سیاسی و حمایت از محیط زیست مشارکت داشته است.

سنین جوانی و تحصیل

برگولیو در 17 دسامبر 1936 در بوئنوس آیرس آرژانتین از مهاجران ایتالیایی به دنیا آمد. در جوانی، برگولیو تحت عمل جراحی قرار گرفت تا بخشی از یکی از ریه هایش به دلیل عفونت جدی برداشته شود. او قبل از شروع آموزش در حوزه علمیه ویلا دوتو از یک مدرسه فنی به عنوان تکنسین شیمی فارغ التحصیل شد. در مارس 1958، او وارد تازه کار انجمن عیسی شد.

برگولیو در سال‌های 1964 و 1965 در کالج Immaculate Conception در سانتافه ادبیات و روان‌شناسی را تدریس کرد و همچنین در سال 1966 در Colegio del Salvatore در بوئنوس آیرس به تدریس پرداخت. و پایان نامه دکتری خود را در رشته الهیات در فرایبورگ آلمان در سال 1986 به پایان رساند.

ورود به کاهنیت

برگولیو که در دسامبر 1969 به عنوان کشیش منصوب شد، در سال 1973 به عنوان یک استان یسوعی در آرژانتین خدمت کرد. او گفته است که در ابتدا، مادرش علیرغم اینکه یک کاتولیک معتقد بود، از تصمیم او برای ورود به کشیش حمایت نکرد.

پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس

با این حال، تا زمان تعیین تکلیف او، دعوت او را پذیرفت و در پایان مراسم انتصاب او از او برکت خواست. او بعداً به دانشگاه خود، کالجیو سن خوزه بازگشت، جایی که به عنوان رئیس (1980-1986) و همچنین استاد الهیات خدمت کرد.

در 20 مه 1992، برگولیو اسقف اعظم اوکا و معاون بوئنوس آیرس نام گرفت. او یک هفته بعد به این سمت منصوب شد. در فوریه 1998 اسقف اعظم بوئنوس آیرس شد و جانشین آنتونیو کواراسینو شد. سه سال بعد، در فوریه 2001، او توسط پاپ ژان پل دوم به عنوان کاردینال کشیش سنت رابرت بلارمینو منصوب شد. در سال 2005، او به عنوان رئیس کنفرانس اسقفان آرژانتین انتخاب شد و تا سال 2011 در این سمت خدمت کرد.

پس از مرگ پاپ ژان پل دوم در آوریل 2005، برگوگلیو طبق گزارشات، دومین رای را در مجمع پاپ در سال 2005 به دست آورد. پاپ بندیکت شانزدهم (جوزف راتزینگر) به عنوان جانشین پاپ ژان پل انتخاب شد.

پاپ شدن

در 13 مارس 2013، در سن 76 سالگی، برگولیو به عنوان دویست و شصت و ششمین پاپ کلیسای کاتولیک روم انتخاب شد – اولین شهروند قاره آمریکا، اولین کشیش غیر اروپایی و اولین کشیش یسوعی که پاپ نام گرفت و این نام را برگزید. پاپ فرانسیس (او لقب را پس از سنت فرانسیس آسیزی ایتالیا گرفت). پاپ فرانسیس قبل از اجلاس پاپ در سال 2013، بیش از 12 سال به عنوان اسقف اعظم و کاردینال خدمت کرده بود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جرمی آلن وایت

لحن پاپ او که در سطح جهانی مورد تحسین قرار گرفته است، مدتها قبل از ارتقاء او به بالاترین مقام کلیسا تثبیت شده بود. با این حال، هنگامی که او به آن پست معرفی شد، رسانه ها به سرعت داستان های فروتنی او را دریافت کردند.

اخباری در مورد این واقعیت منتشر شد که او به جای فرستادن دستیار به پانسیونی که در آن اقامت داشت برای پرداخت صورتحساب خود شخصاً بازگشت و به جای اقامتگاه مجلل پاپ در یک آپارتمان دو اتاقه ساده زندگی کرد. کاخ حواری واتیکان پاپ فرانسیس در انتخاب ساده‌تر زندگی کردن، سنتی را که پاپ‌ها برای بیش از یک قرن از آن حمایت می‌کردند، زیر پا گذاشت.

پاپ فرانسیس پس از انتخاب خود از سوی مجمع عمومی، در میدان سنت پیتر، در شهر واتیکان در ایتالیا، خطاب به جمعیت ده‌ها هزار نفری گفت: «همانطور که می‌دانید، وظیفه مجمع تعیین اسقف رم بود. به نظر من کاردینال های برادرم یکی را انتخاب کرده اند که از راه دور است … اینجا هستم. می خواهم از شما برای در آغوش گرفتن شما تشکر کنم.

پس از اعلام نتایج اجلاس پاپ در سال 2013، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، بیانیه ای درباره پاپ جدید صادر کرد: «به عنوان اولین پاپ از قاره آمریکا، انتخاب او همچنین بیانگر قدرت و سرزندگی منطقه ای است که به طور فزاینده ای جهان ما را شکل می دهد. و در کنار میلیون ها آمریکایی اسپانیایی تبار، ما در ایالات متحده در شادی این روز تاریخی سهیم هستیم.”

دیری نگذشت که پاپ فرانسیس شروع به ارائه دیدگاه ها و تفاسیر متفاوت تری در مورد مسائل اجتماعی کلیدی کرد که کلیسا در مورد آنها دیدگاه های اعتقادی آشکاری دارد. او از تشریح این دیدگاه‌ها ابایی نکرده است و بایت‌های صوتی مانند «من کیستم که قضاوت کنم؟»، نظری که او در اشاره به همجنس‌گرایی انجام داد، او را به عنوان محافظه‌کاری دلسوز نشان می‌دهد که دیدگاه‌هایش اغلب مترقی تلقی می‌شوند. کسانی که از پیشینیان او بودند.

راهنمای زندگی و هنر آرشیل گورکی
بیشتر بخوانید

اولین دیدار بین المللی به عنوان پاپ

پاپ فرانسیس اولین دیدار بین المللی خود را در 22 ژوئیه 2013، زمانی که وارد فرودگاه بین المللی Galeão-Antonio Carlos Jobim در ریودوژانیرو، برزیل شد، انجام داد. در آنجا، دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل در مراسم استقبال از وی استقبال کرد و بعداً در مرکز شهر ریو پخش شد تا “به مردم نزدیک شود”.

پاپ فرانسیس در حالی که در ریو بود، برای جشن گرفتن روز جهانی جوانان حاضر شد. بیش از سه میلیون نفر در مراسم ختم پاپ در این مراسم شرکت کردند. پاپ فرانسیس در راه بازگشت به رم، خبرنگارانی را که با او سفر می کردند در مورد موضع ظاهراً آشکار او در مورد کاتولیک های همجنس گرا غافلگیر کرد. به گزارش نیویورک تایمز، او به مطبوعات گفت: “اگر کسی همجنسگرا باشد و به دنبال خداوند باشد و اراده خوبی داشته باشد، من کی هستم که قضاوت کنم؟” سخنان او توسط چندین گروه همجنس گرا و همجنس گرا به عنوان یک حرکت خوشامدگویی از سوی کلیسای کاتولیک روم اعلام شد.

پاپ به عنوان رهبر معنوی و جهانی

در سپتامبر 2013، پاپ فرانسیس از دیگران خواست تا برای صلح در سوریه به او بپیوندند. پاپ در روز 7 سپتامبر در میدان سنت پیتر مراسم بیداری ویژه ای برگزار کرد که حدود 100000 نفر در آن شرکت کردند. به گزارش سرویس اخبار کاتولیک، فرانسیس به جمعیت گفت: «وقتی انسان فقط به خود فکر می‌کند…[و] به خود اجازه می‌دهد اسیر بت‌های سلطه و قدرت شود…، [در] خشونت باز می‌شود. ، بی تفاوتی و درگیری.”

پاپ از دست اندرکاران درگیری خواست تا راه حلی مسالمت آمیز بیابند. “منفعت شخصی را که قلب شما را سخت می کند کنار بگذارید، بر بی تفاوتی که قلب شما را نسبت به دیگران بی احساس می کند غلبه کنید، بر استدلال مرگبار خود غلبه کنید و خود را برای گفتگو و آشتی باز کنید.”

در اواخر همان ماه، پاپ فرانسیس مصاحبه ای آشکار با یک نشریه یسوعی ایتالیایی به نام La Civiltà Cattolica انجام داد. او توضیح داد که گفت‌وگوی مذهبی باید از نظر دامنه وسیع‌تر باشد، نه اینکه صرفاً بر موضوعاتی مانند همجنس‌گرایی و سقط جنین متمرکز شود.

پاپ گفت: «ما باید تعادل جدیدی پیدا کنیم؛ در غیر این صورت، حتی ساختمان اخلاقی کلیسا نیز احتمالاً مانند خانه ای از کارت سقوط می کند و طراوت و عطر انجیل را از دست می دهد. “پیشنهاد انجیل باید ساده تر، عمیق تر و درخشان تر باشد. از این گزاره است که پیامدهای اخلاقی آن جاری می شود.”

فرانسیس در حالی که معتقد نیست زنان باید به عنوان کشیش منصوب شوند، زنان را بخش اساسی کلیسا می داند. او گفت: «هر جا که تصمیمات مهمی بگیریم به نبوغ زنانه نیاز است. او همچنین به ارائه نگرش پذیرفته‌تر نسبت به همجنس‌گرایی نسبت به پاپ‌های قبلی ادامه داد و گفت: «خداوند در خلقت ما را آزاد کرده است: به گفته گاردین نمی‌توان از نظر معنوی در زندگی یک شخص دخالت کرد.»

در اوایل دسامبر سال 2013، پاپ فرانسیس یک “تشویق رسولانه” ارائه کرد، یک سخنرانی که خواستار تغییرات بزرگ در کلیسای کاتولیک، از جمله بازنگری در آداب و رسوم دیرینه اما قدیمی شد.

او گفت: «من کلیسایی را ترجیح می‌دهم که کبود، آسیب‌دیده و کثیف باشد، زیرا در خیابان‌ها آمده است، تا کلیسایی که از محدود شدن و چسبیدن به امنیت خود ناسالم است. «من نمی‌خواهم کلیسایی نگران باشد که در مرکز باشد و سپس با گرفتار شدن در شبکه‌ای از وسواس‌ها و رویه‌ها به پایان برسد.»

همچنین در دسامبر 2013، پاپ فرانسیس از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شد. پاپ فرانسیس – با پیوستن به صفوف پاپ ژان پل دوم و پاپ جان بیست و سوم، تنها پاپ هایی که به ترتیب در سال های 1994 و 1963 به این عنوان اعطا شدند، رقیب دیگر شخصیت های برجسته سال از جمله ادوارد اسنودن، سناتور تد بود.

کروز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ادیت ویندزور. در این مقاله فاش شد که عامل تعیین کننده ای که باعث شد پاپ فرانسیس در صدر فهرست قرار گیرد، توانایی او در تغییر افکار بسیاری از افرادی بود که در مدت زمان کوتاهی از کلیسای کاتولیک دست کشیده بودند.

مارس سال بعد، اعلام شد که پاپ فرانسیس نامزد دریافت جایزه صلح نوبل 2014 شده است. او این افتخار را دریافت نکرد، اما همچنان وقت خود را برای رسیدن به کاتولیک های سراسر جهان اختصاص داد. در آن تابستان، پاپ فرانسیس برای اولین بار به آسیا رفت. او در ماه اوت پنج روز را در کره جنوبی گذراند.

پاپ فرانسیس در سفر بازگشت خود از کره جنوبی در مورد مرگ و میر خود با مطبوعات صحبت کرد. بر اساس گزارشی در گاردین، او گفت: دو یا سه سال بعد به خانه پدرم خواهم رفت. او همچنین در همان زمان پس از کشته شدن چند نفر از اعضای خانواده اش در یک تصادف رانندگی در آرژانتین، متحمل خسارت شخصی شد.

بیوگرافی زندایا
بیشتر بخوانید

مواضع مترقی

پاييز آن پاييز، پاپ فرانسيس نشان داد كه در چند موضوع علمي پيشرو است. او به اعضای آکادمی علوم پاپی گفت که از نظریه بیگ بنگ و تکامل حمایت می کند. به گزارش روزنامه ایندیپندنت، پاپ فرانسیس گفت: “بیگ بنگ، که امروز ما آن را منشأ جهان می دانیم، با دخالت خالق الهی در تضاد نیست، بلکه نیازمند آن است.” او همچنین گفت که تکامل “با مفهوم خلقت ناسازگار نیست.”

در اواخر سال 2014 و تا سال 2015، پاپ فرانسیس الگوی تعامل عمیق خود با درگیری های سیاسی و محیطی در سراسر جهان را ادامه داد. او علیه سوء استفاده های جهانی و سوء استفاده از قدرت سیاسی و اقتصادی سخن گفت و از ناپدید شدن و قتل مشکوک 43 دانشجو در مکزیک ابراز تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رایان گاسلینگ | لیست فیلم ها و زندگی شخصی

خطرات و خسارات جانی ناشی از مهاجرت؛ سوء مدیریت مالی در خود کلیسا؛ و سوء استفاده جنسی تصمیم او برای سرکوب فساد کلیسا و تکفیر اعضای مافیا توسط کاتولیک ها و غیر کاتولیک ها به طور یکسان مورد استقبال قرار گرفت، اگرچه آنها همچنین باعث شدند که او تهدید به مرگ شود.

پاپ به محاصره های سیاسی دیگر نیز پرداخت و رؤسای جمهور رائول کاسترو، از کوبا، و باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، را در یک نشست تاریخی که تغییرات قابل توجهی در سیاست خارجی ایجاد کرد، گرد هم آورد. سرانجام، برنامه بلندپروازانه سفر او، با بازدید از پاراگوئه، بولیوی، و اکوادور، مانند جشن های شادی، ادامه یافت.

تا به امروز، او بیش از سه دوجین نفر، از جمله اسکار رومرو، کشیشی از السالوادور را که در سال 1980 به دلیل طرفداری از الهیات رهایی بخش و فعالیتش برای محافظت از مردم به حاشیه رانده شده ترور شد، ترور کرد.

پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس

در سپتامبر 2015، پاپ فرانسیس به برانگیختن وضعیت موجود در کلیسای کاتولیک ادامه داد و اعلام کرد که کشیشان در سراسر جهان مجاز خواهند بود “گناه سقط جنین” را در طول “سال رحمت” که از 8 دسامبر 2015 آغاز می شود، ببخشند. و در 20 نوامبر 2016 به پایان می رسد.

پاپ در نامه ای در مورد این عمل شفقت آمیز نوشت: «به ویژه به تمام زنانی که به سقط جنین متوسل شده اند فکر می کنم. من به خوبی از فشاری که آنها را به این تصمیم کشانده است آگاهم.

می دانم که این یک مصیبت وجودی و اخلاقی است. من زنان بسیاری را ملاقات کرده ام که زخم این تصمیم دردناک و دردناک را در قلب خود دارند. آنچه اتفاق افتاده است عمیقاً ناعادلانه است. با این حال، تنها درک حقیقت آن می تواند به فرد کمک کند که امید خود را از دست ندهد.”

وی افزود: برای کسی که توبه کرده است نمی توان منکر بخشش خداوند شد، به ویژه زمانی که آن شخص برای آشتی با پدر، با صمیم قلب به مراسم اعتراف نزدیک می شود و به همین دلیل نیز علی رغم هر چیزی تصمیم گرفته ام. برعکس، به همه کشیش‌ها برای سال جوبیلی این اختیار را بدهیم که گناه سقط جنین را از کسانی که آن را تهیه کرده‌اند و با دلی پشیمان برای آن طلب بخشش می‌کنند، ببخشند.»

در 21 نوامبر 2016، همزمان با پایان سال جوبیلی رحمت، واتیکان اعلام کرد که پاپ این معافیت را برای همه کشیش ها برای تبرئه “گناه کبیره” سقط جنین تمدید کرده است.

این سیاست در نامه ای رسولی نوشته شده توسط پاپ مستند شده است که در آن آمده است: “… از این پس به همه کشیش ها، به دلیل خدمتشان، این توانایی را می دهم که کسانی را که مرتکب گناه سقط جنین شده اند، تبرئه کنند.

بیشتر بخوانید: زندگینامه و بیوگرافی کریستیانو رونالدو | زندگی شخصی و حرفه ای

در این خصوص، محدود به مدت سال فوق العاده مقدس، علیرغم موارد خلاف آن، تمدید می شود. مایلم تا جایی که می توانم قاطعانه تاکید کنم که سقط جنین یک گناه کبیره است، زیرا به یک بی گناه پایان می دهد.

به همین ترتیب، اما می‌توانم و باید بگویم که هیچ گناهی وجود ندارد که رحمت خدا نتواند به آن برسد و هنگامی که قلب توبه‌ای را پیدا کند که به دنبال آشتی با پدر است. حمایت و تسلی از توبه کنندگان در این سفر آشتی ویژه».

در نوامبر 2017، پاپ فرانسیس در بحبوحه یک بحران انسانی که باعث مهاجرت بیش از 600000 مسلمان روهینگیا از این کشور شده بود، از میانمار دیدن کرد. پاپ ابتدا با ژنرال قدرتمند نظامی مین آنگ هلائینگ ملاقات کرد که با ادعای عدم وجود تبعیض مذهبی در میانمار، گزارش های مربوط به پاکسازی قومی را رد کرد.

او سپس با آنگ سان سوچی، مشاور ایالتی ظاهر شد تا سخنرانی بسیار مورد انتظاری را ارائه کند که در آن او خواستار مدارا شد، اما همچنین از استفاده از اصطلاح ظریف “روهینگیا” اجتناب کرد و از محکوم کردن آزار و شکنجه خودداری کرد و مورد انتقاد کسانی قرار گرفت که می خواستند.

برای دیدن یک موضع قوی تر پاپ همچنین با دیگر رهبران مذهبی دیدار کرد و پس از آن برای نشان دادن حمایت از پناهندگان روهینگیا راهی بنگلادش شد.

بیوگرافی میچ مک کانل
بیشتر بخوانید

پاپ فرانسیس طی یک مصاحبه تلویزیونی در اوایل دسامبر، تغییر کوچک اما معنی‌داری را در «پدر ما» که معمولاً به عنوان «دعای خداوند» شناخته می‌شود، پیشنهاد کرد.

یک سطر در این دعا برای نسل‌ها به زبان انگلیسی خوانده می‌شد: «ما را به وسوسه نبرید»، اما پاپ گفت که «ترجمه خوبی نیست»، با اشاره به ترجمه کاتولیک فرانسوی، «نگذارید ما در وسوسه بیفتیم». به عنوان یک جایگزین مناسب تر

پاپ پس از ابراز حمایت از شیردهی در ملاء عام در مراسم عشای ربانی سالانه در جشن تعمید خداوند در سال 2017، اظهارات مشابهی را در مراسم سال 2018 بیان کرد. او با اشاره به اینکه چگونه گریه یک نوزاد باعث می‌شود دیگران از این روش پیروی کنند، گفت که اگر بچه‌های حاضر به دلیل گرسنگی «کنسرت» را با گریه شروع می‌کنند، پس مادران باید آزادانه به آن‌ها غذا بدهند، به عنوان بخشی از «زبان عشق.”

در آگوست 2018، واتیکان اعلام کرد که پاپ فرانسیس تغییری در آیین تعلیم دینی کلیسای کاتولیک را تصویب کرده است که اکنون مجازات اعدام را “غیرقابل قبول” می‌داند زیرا این حمله به مصونیت و حیثیت شخص است. کلیسا سیاست جدید را به‌عنوان «تکامل» دکترین قبلی توضیح داد که در صورتی که «تنها راه ممکن برای دفاع مؤثر از جان انسان‌ها در برابر متجاوزان ناعادل» باشد، مجازات اعدام در نظر گرفته شود. پاپ قبلاً علیه مجازات اعدام صحبت کرده بود و گفته بود که این مجازات ناقض انجیل است.

همه تصمیمات پاپ برای ایجاد تغییر طراحی نشده بود: نامه‌ای که پاپ در فوریه 2020 منتشر شد، رد پیشنهادی را برای اجازه دادن به انتصاب مردان متاهل در مناطق دورافتاده که توسط کشیش‌ها انجام می‌شد رد کرد، نتیجه‌ای که محافظه‌کاران کاتولیک را خوشحال کرد. تضعیف سنت های کلیسا

در اکتبر 2020، پاپ فرانسیس حمایت خود را از اتحادیه های مدنی همجنس گرایان که در مستند فرانسیسکو دیده می شود، ابراز کرد. «آنچه باید ایجاد کنیم قانون اتحادیه مدنی است. به این ترتیب آنها از نظر قانونی تحت پوشش قرار می گیرند.» فرانسیس در این مستند گفت.

سوء استفاده جنسی

پاپ فرانسیس که معمولاً مورد استقبال انبوه مردم پرستش قرار می‌گرفت، پیش از سفر سه روزه خود به شیلی در ژانویه 2018 با خصومت‌هایی مواجه شد که ناشی از خشم طولانی‌اش از انتصاب اسقفی به اتهام پنهان کردن آزار جنسی توسط کشیش دیگری بود. حداقل پنج کلیسا در روزهای منتهی به دیدار او مورد حمله قرار گرفتند و خرابکاران در یک مورد پیامی تهدیدآمیز خطاب به پاپ گذاشتند.

پاپ فرانسیس به محض ورود، سخنرانی کرد که در آن برای درد ناشی از برخی از خادمان کلیسا طلب بخشش کرد و قول داد تمام تلاش خود را بکار گیرد تا مطمئن شود که چنین سوء استفاده ای دیگر تکرار نشود. با این حال، او متعاقباً با این ادعا که هنوز از هیچ “اثباتی” مبنی بر پوشش ادعایی توسط اسقف مورد نظر مطلع نشده است، قربانیان آزار جنسی را خشمگین کرد.

اندکی پس از بازگشت پاپ به رم در اواخر ژانویه، واتیکان اعلام کرد که اسقف اعظم چارلز سیکلونا – “الیوت نس” کلیسا در تحقیقات سوء استفاده جنسی – را به شیلی می فرستد تا این موضوع را بررسی کند و “به کسانی که ابراز تمایل کرده اند گوش دهد. عناصری را در اختیار خود قرار دهند».

تحقیقات اسقف اعظم، که شامل مصاحبه با ده ها شاهد و تهیه گزارش 2300 صفحه ای بود، تأثیر قدرتمندی بر پاپ فرانسیس داشت. در ماه آوریل، واتیکان اعلام کرد که اسقف های شیلیایی برای گفتگوهای اضطراری به رم احضار شده اند و نامه ای منتشر کرد که در آن پاپ به “اشتباهات جدی” خود در رسیدگی به این موضوع اذعان کرد و گفت که برای “مصلوب شده” احساس “درد و شرم” می کند. زندگی قربانیان

اواخر ماه جاری اعلام شد که پاپ میزبان سه تن از قربانیان شیلی خواهد بود. واتیکان گفت که پاپ با هر فرد به صورت جداگانه ملاقات خواهد کرد و “به هر یک از آنها اجازه می دهد تا زمانی که می خواهند صحبت کنند.”

در آگوست 2018، گزارش هیئت منصفه بزرگ پنسیلوانیا اقدامات بیش از 300 “کشیش درنده” و بیش از 1000 قربانی زیر سن قانونی و همچنین تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اعمال خلاف آنها را تشریح کرد. پاپ در ابتدا سکوت کرد، نامه‌ای که واتیکان تقریباً یک هفته بعد منتشر کرد و در آن «با شرم و پشیمانی» به شکست کلیسا در اقدام مناسب در پاسخ به اتهامات طولانی مدت اذعان کرد.

چند روز بعد، اسقف اعظم کارلو ماریا ویگانو، دیپلمات ارشد سابق واتیکان در ایالات متحده، نامه ای منتشر کرد که در آن پاپ فرانسیس را متهم کرد که گزارشات مربوط به آزار جنسی توسط کاردینال مستعفی اخیراً مستعفی تئودور ای. مک کاریک از واشنگتن دی سی را پنهان کرده است.

پس از برکناری مک‌کاریک در فوریه 2019، پاپ یک نشست چهار روزه در واتیکان برگزار کرد که به مشکل دیرینه سوء استفاده جنسی اختصاص داشت. این اجلاس با عنوان “حمایت از خردسالان در کلیسا” 190 رهبر کلیسا از سراسر جهان را به خود جلب کرد. با این حال، نتیجه گیری آن با اخباری همراه شد که مشاور مالی پاپ، کاردینال استرالیایی جورج پل، به اتهام آزار جنسی دو پسر 13 ساله محکوم شده است.

در دسامبر 2019، پاپ فرانسیس اعلام کرد که کلیسا قانون “رازداری پاپی” را در موضوعات مربوط به سوء استفاده جنسی لغو خواهد کرد و امکان همکاری بیشتر با مقامات سکولار را فراهم می کند. پاپ همچنین سنی را که واتیکان در آن موضوعات تصاویر مستهجن را تحت عنوان پورنوگرافی کودکان در نظر می گیرد از 14 به 18 افزایش داد.

بیوگرافی بن افلک
بیشتر بخوانید

پاپ به عنوان فعال محیط زیست

در ژوئن 2015، پاپ فرانسیس درباره محیط زیست صحبت کرد. او یک بخشنامه 184 صفحه ای منتشر کرد که نوعی پیام پاپی بود و در مورد خطرات تغییرات آب و هوایی هشدار داد. پاپ فرانسیس در این نامه با عنوان “Laudato Si” نوشت: “اگر روندهای کنونی ادامه یابد، این قرن ممکن است شاهد تغییرات اقلیمی خارق العاده و تخریب بی سابقه اکوسیستم ها باشد که پیامدهای جدی برای همه ما خواهد داشت.”

پاپ فرانسیس رهبران جهان را به دلیل عدم موفقیت در «دستیابی به توافقات جهانی واقعاً معنادار و مؤثر در زمینه محیط زیست» سرزنش کرد. او همچنین خواستار «تعویض تدریجی سوخت‌های فسیلی بسیار آلاینده» بدون تأخیر شد. و در حالی که بهبود و حفاظت از محیط زیست دشوار خواهد بود، به گفته پاپ فرانسیس، وضعیت ناامیدکننده نیست.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بروس ویلیس | لیست فیلم ها و زندگی شخصی

«انسان ها، در عین حال که قادر به بدترین چیزها هستند، همچنین می توانند از خودشان بالاتر بروند، دوباره آنچه خوب است را انتخاب کنند و شروعی جدید داشته باشند.» این بخشنامه توسط محیط بانان و ناظران کلیسا به طور یکسان قابل توجه تلقی می شد زیرا منحصراً به کاتولیک ها ارسال نمی شد، بلکه برای همه افراد در جهان بود.

“مردی از کلامش”

پاپ فرانسیس: مردی از حرفش در جشنواره فیلم کن 2018 برای اولین بار به نمایش درآمد. این مستند به نویسندگی و کارگردانی ویم وندرس، «کار اصلاحی پاپ و پاسخ‌های او به پرسش‌های جهانی امروز از جمله مرگ، عدالت اجتماعی، مهاجرت، بوم‌شناسی، نابرابری ثروت، مادی‌گرایی و نقش خانواده» را نشان می‌دهد.

این فیلم که محصول مشترک واتیکان است، همچنین پاپ را در سفرهای جهان به مکان هایی مانند مرکز جهانی یادبود هولوکاست در اورشلیم و زمین صفر به سرزمین مقدس و آفریقا دنبال می کند.

حقایق کلی

تاریخ تولد: 17 دسامبر 1936
شهر تولد: بوئنوس آیرس
کشور تولد: آرژانتین
جنسیت مذکر
معروف ترین: خورخه ماریو برگولیو در مارس 2013 به عنوان دویست و شصت و ششمین پاپ کلیسای کاتولیک روم انتخاب شد و پاپ فرانسیس شد. او اولین پاپ از قاره آمریکا است.
حرفه:
مسیحیت
علامت نجومی: قوس
مدارس:
حوزه علمیه اسقفی ویلا دوتو
Colegio Of San José
ملیت :
آرژانتینی
حقایق جالب:
پاپ فرانسیس که در آرژانتین متولد شد، اولین پاپی است که از قاره آمریکا آمده است.
پاپ فرانسیس نامزد دریافت جایزه صلح نوبل 2014 شد.
برگولیو علاوه بر زبان مادری اسپانیایی خود، ایتالیایی و آلمانی صحبت می کند.

پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس

نقل قول ها

من کلیسایی را ترجیح می‌دهم که کبود، آسیب‌دیده و کثیف باشد، زیرا در خیابان‌ها بوده است، به جای کلیسایی که از محدود بودن و چسبیدن به امنیت خود ناسالم است. من نمی‌خواهم کلیسایی نگران باشد که در مرکز باشد و سپس با گرفتار شدن در شبکه‌ای از وسواس‌ها و رویه‌ها به پایان برسد.

همانطور که می دانید وظیفه مجمع تعیین اسقف رم بود. به نظر من کاردینال های برادرم یکی را انتخاب کرده اند که اهل دور است. … من اینجام. من می خواهم از شما برای در آغوش گرفتن شما تشکر کنم.

مردم من فقیرند و من یکی از آنها هستم.

می دانیم که هیچ دینی از اشکال توهم فردی یا افراط گرایی ایدئولوژیک مصون نیست. این بدان معناست که ما باید توجه ویژه ای به هر نوع بنیادگرایی داشته باشیم، چه مذهبی و چه از هر نوع دیگری.

یک رهبر سیاسی خوب کسی است که با در نظر گرفتن منافع همگان، لحظه را با روحیه صراحت و عمل گرایی غنیمت شمرد. یک رهبر سیاسی خوب همیشه ترجیح می‌دهد به جای داشتن فضا، فرآیندها را آغاز کند…

در خدمت گفتگو و صلح نیز به معنای مصمم بودن برای به حداقل رساندن و در درازمدت پایان دادن به بسیاری از درگیری های مسلحانه در سراسر جهان است. در اینجا باید از خود بپرسیم: چرا سلاح های مرگبار به کسانی فروخته می شود که قصد دارند رنج های بی حد و حصر را به افراد و جامعه تحمیل کنند؟ متأسفانه، همانطور که همه ما می دانیم، پاسخ صرفاً برای پول است: پولی که غرق در خون است، اغلب خون بی گناه. در مقابل این سکوت شرم آور و مقصر، وظیفه ما مقابله با مشکل و توقف تجارت اسلحه است.

برای مبارزه با خشونتی که به نام یک دین، یک ایدئولوژی یا یک نظام اقتصادی انجام می شود، تعادل ظریف لازم است و در عین حال از آزادی مذهبی، آزادی فکری و آزادی های فردی نیز محافظت می شود.

جهان معاصر، با زخم‌های باز خود که بر بسیاری از برادران و خواهران ما تأثیر می‌گذارد، از ما می‌خواهد که با هر شکلی از قطبی‌سازی که آن را به این دو اردوگاه تقسیم می‌کند، مقابله کنیم.

ما به گفتگویی نیاز داریم که شامل همه باشد، زیرا چالش زیست محیطی که در آن قرار داریم و ریشه های انسانی آن همه ما را نگران کرده و تحت تاثیر قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

18 − 11 =