بیوگرافی جرمی آلن وایت

جرمی آلن وایت

جرمی آلن وایت، بازیگر پس از نقش آفرینی در سریال Shameless و سریال Showtime و The Bear و FX مورد تحسین گسترده قرار گرفت.

جرمی آلن وایت کیست؟

جرمی آلن وایت بازیگر نقش اصلی در سریال تحسین شده The Bear در FX شناخته می شود. بازی او در نقش سرآشپز با استعداد اما رنج‌دیده کارمن «کارمی» برزاتو، نامزدی جایزه امی پرایم‌تایم ۲۰۲۳ و همچنین گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران سینما و جایزه انتخاب منتقدان را برای او به ارمغان آورد. نقش برجسته وایت در نقش لیپ گالاگر در سریال تلویزیونی Shameless بود که در سال 2011 پخش شد.

وایت تقریباً بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سریال انتخاب شد و بخشی از بازیگران کل 10 سال نمایش باقی ماند. او در دو فیلم آینده بازی خواهد کرد: ناخن انگشتان در نوامبر و پنجه آهنین در دسامبر امسال.

اوایل زندگی

جرمی آلن وایت در 17 فوریه 1991 در شهر نیویورک متولد شد. پدر و مادرش، الویز زیگلر و ریچارد وایت، هر دو بازیگر تئاتر بودند که در اوایل دهه 20 زندگی خود به نیویورک سیتی نقل مکان کردند تا قبل از تولد وایت به شغل برادوی ادامه دهند. پدر وایت پس از بچه دار شدن، کسب و کاری را با فیلمبرداری شروع کرد و مادرش در زمینه آموزش کار کرد. وایت در مورد والدینش گفت: “من همیشه می دانستم که [بازیگری] چیزی است که آنها همیشه به آن علاقه مند بودند.”

جرمی آلن وایت در محله Carroll Gardens بروکلین بزرگ شد و از سنین پایین به هنر علاقه پیدا کرد. او در تمام دوران دبستان باله، جاز و رقص تپ آموخت، اما در سن 11 سالگی، از عدم دقت در برنامه رقص مدرسه راهنمایی ناامید شد.

جرمی آلن وایت

جرمی آلن وایت

«فکر نمی‌کردم به اندازه کافی برای من جدی باشد. [من] بسیار نفرت انگیز بودم،» او گفت. وایت تصمیم گرفت به‌جای آن بازیگری را دنبال کند و در فراخوان‌های گاو برای نقش‌های سینمایی، تئاتر و تجاری شرکت کرد که در نهایت منجر به استخدام او شد.

جرمی آلن وایت می خواست دبیرستان را رها کند تا تمام وقت بازیگری را دنبال کند و گفت: «من بچه بدی نبودم، فقط از مدرسه متنفر بودم. می دانستم که به من کمکی نمی کند.»

والدینش اصرار داشتند که او تا فارغ التحصیلی بماند، اما به عنوان مصالحه به او اجازه کارآموزی در یک آژانس بازیگری را دادند. وایت پس از فارغ التحصیلی در مدرسه معتبر هنرهای نمایشی حرفه ای در محله Hell’s Kitchen منهتن رفت.

شغل اولیه و Shameless

اولین نقش‌های بازیگری وایت در فیلم بلوغ زیبای اوهایو (2006) و سریال درام قانونی Conviction در همان سال بود. وایت در اوایل دوران بازیگری خود گفت: “هویت من واقعاً در حرفه ام پیچیده شده بود. اگر خوب پیش نمی رفت، هیچ چیز خوب پیش نمی رفت. اگر خوب پیش می رفت، همه چیز واقعاً فوق العاده بود.»

بهترین فیلم های جیم کری
بیشتر بخوانید

وایت به یاد می آورد که هنگام تماشای بازی خود در فیلم Afterschool (2008) در جشنواره فیلم کن در سن 17 سالگی احساس خودآگاهی زیادی داشت و گفت که تمایل دارد “بیش از حد از خودم انتقاد کند و خودم را دیوانه کنم.”

او تقریباً مستقیماً از دبیرستان خارج شد و در سریال کمدی-درام Showtime Shameless انتخاب شد. وایت به گروه بازیگرانی پیوست که خانواده ای فقیر و ناکارآمد را در محله ساوت ساید شیکاگو به تصویر می کشند. او در نقش فیلیپ «لیپ» گالاگر، پسر ارشد قهرمان داستان، فرانک گالاگر، که توسط ویلیام اچ میسی به تصویر کشیده شد، بازی کرد.

شخصیت وایت یک دانشجوی بسیار باهوش بود که با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می‌کرد و طرح‌های متعددی را برای کمک به حمایت مالی از خانواده، از جمله فروش آبجو و علف هرز از کامیون بستنی و شرکت در امتحانات SAT برای دانش‌آموزان دیگر، طراحی کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی فیل مک گرو

جرمی آلن وایت در 18 سالگی برای این نقش به لس آنجلس نقل مکان کرد، قبل از اینکه حتی رانندگی را بلد باشد. او گفت: «وقتی برای اولین بار به آنجا رفتم، جامعه ای خارج از نمایش نداشتم، و احساس می کردم فوق العاده منزوی شده ام،» و اضافه کرد که «چیزی رمانتیک» در مورد تنهایی آن دوره وجود دارد. وایت در حین اجرای سریال Shameless تلویزیون کابلی نداشت، بنابراین مجبور شد برنامه را غیرقانونی تماشا کند.

اجرا در کل دوره 10 ساله نمایش، از 2011 تا 2021، برای او یک تجربه متحول کننده بود. وایت گفت: «من در مورد اینکه چگونه به عنوان یک فرد خارج از یک بازیگر رفتار کنم، چیزهای زیادی یاد می گرفتم. فکر می‌کنم ما یاد گرفتیم که چگونه در آن برنامه افراد شایسته‌ای باشیم.»

بازیگران خیلی خوب با هم کنار می‌آمدند و او گفت: «اینکه میسی همیشه مراقب شماست، باعث می‌شود برای تحت تأثیر قرار دادن خیلی بیشتر تلاش کنید.» وایت در سال 2014 برای بازی در فصل چهارم سریال نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک سریال کمدی در جوایز تلویزیونی انتخاب منتقدان شد.

جرمی آلن وایت

جرمی آلن وایت

اگرچه سریال تجربه مثبتی بود، اما وایت گفت که با پایان آن خیالش راحت شد: «من Shameless را خیلی دوست دارم. من عاشق همه کسانی هستم که بخشی از آن بودند و تجربه باورنکردنی بود. اما مطمئن نیستم که نمایش‌ها قرار است تا این حد طول بکشد.» وایت همچنین گفت که پس از ترک Shameless در مورد آینده بازیگری خود تردید دارد.

او گفت: «دوره‌ای بود که دیگر احساس بازیگری نداشتم و احساس می‌کردم فقط برای اجرای این نمایش اینجا هستم. “این فضای سر ناراحت کننده ای بود. وقتی که قرار بود به پایان برسد، داشتم می پرسیدم: شاید من فقط در این برنامه وجود داشته باشم. چه چیز دیگری آنجاست؟ آیا من یک بازیگر هستم؟»

بیوگرافی دیکتاتور کره ای شمالی کیم جونگ اون
بیشتر بخوانید

The Bear

جرمی آلن وایت  در طول زمان خود در Shameless در چندین فیلم ظاهر شد، از جمله Twelve (2010)، Bad Turn Worse (2013)، Movie 43 (2013)، After Everything (2018) و The Rental (2020). در سال 2018، او همچنین در سریال آمازون پرایم ویدیوی هیجان انگیز بازگشت به خانه با بازی جولیا رابرتز و بابی کاناول بازی کرد.

در سال 2022، وایت برای نقش اصلی سریال کمدی-درام FX The Bear انتخاب شد. او کارمن «کارمی» برزاتو، یک سرآشپز با استعداد اما عذاب‌کش شهر نیویورک را به تصویر می‌کشد که به زادگاهش شیکاگو بازمی‌گردد تا یک ساندویچ‌فروشی را که برادرش پس از خودکشی ترک کرده بود، تصاحب کند.

جرمی آلن وایت برای اولین بار فیلمنامه را در زمانی که نقشش در Shameless تمام می شد دریافت کرد، و در ابتدا نگران بود که شباهت های زیادی بین کارمی و شخصیت او در Shameless وجود دارد، یک جوان با استعداد اما مشکل دار دیگر از شیکاگو.

با این حال، در نهایت، او به کیفیت نوشتن در The Bear جلب شد و افزود: «فکر می‌کنم من بیش از حد نگران این بودم که دیگران چه فکری کنند. همچنین می‌دانستم که اگر به این نه بگویم، هر کسی که این کار را انجام دهد، برای همیشه از او متنفر خواهم شد.»

کریستوفر استورر خالق خرس، وایت را به دلیل «گرمی و هوش» و «چیز کمی برای او خطرناک است» برای این نقش انتخاب کرد. وایت درباره شخصیت خود گفت: «وقتی او را ملاقات می‌کنید، او شیرین‌ترین بچه‌ی تاریخ است، و چشم‌های نافذی دارد که نمی‌توانید جذبش نکنید. اما بعد در اجرای او می‌بینید که او می‌تواند به همان اندازه جذاب و خنده‌دار باشد که می‌تواند ترسناک و متشنج باشد، که انجام آن واقعاً دشوار است.»

جرمی آلن وایت جذب آسیب پذیری کارمی شد و گفت: «دلم واقعاً برای او شکست. [او] واضح است که دقیقاً قبل از ملاقات با او این اتفاق واقعاً آسیب زا را پشت سر گذاشته است که او را جالب کرده است. متوجه شدم که هویت کارمی کاملاً در یک سرآشپز بودن و واقعاً موفق بودن در آن خلاصه شده است. و، نمی‌دانم، این باعث شد بقیه زندگی او بسیار تنها باشد.»

جرمی آلن وایت وقتی این نقش را پذیرفت به سختی می‌توانست غذا بپزد و خود را “بی فایده در آشپزخانه” خواند. برای آماده شدن برای نمایش، او و ایو ادبیری همبازی اش در کلاس های مؤسسه آموزش آشپزی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کریس ایوانز

جرمی آلن وایت همچنین برای مدت کوتاهی در رستوران Pasjoli ستاره‌دار میشلین زیر نظر سرآشپز دیو بران کار کرد و کتاب آشپزی Frankies Spuntino را به تنهایی مطالعه کرد. وایت گفت: «قبل از The Bear، من هرگز آنقدر روی مهارتی برای یک شغل تمرکز نکرده بودم. و این یک راه شگفت انگیز برای درک شخصیت است. شبیه یک کد تقلب یا چیزی شبیه به این است.»

یوهان ولفگانگ فون گوته
بیشتر بخوانید

جرمی آلن وایت همچنین بارها بازی آل پاچینو را به عنوان یک معتاد به هروئین در The Panic in Needle Park (1971) تماشا کرد تا مبارزات ذهنی کارمی را کامل کند، و او با دوستی که هنرمند خالکوبی است برای ایجاد تمام خالکوبی های شخصیتش کار کرد.

The Bear که اکنون دو فصل از آن می گذرد، ثابت کرده است که بسیار محبوب است و نقدهای تحسین برانگیزی دریافت کرده است و بسیاری از منتقدان عملکرد وایت را به ویژه تحسین می کنند. نیویورکر گفت که او “شدت چروکیده” را به این قسمت می آورد و IndieWire اجرای او را “چرخش مغناطیسی” نامید.

او برای یک مونولوگ هفت دقیقه‌ای در پایان فصل اول تحسین ویژه‌ای را برانگیخت، که در آن در یک جلسه الآنون درباره زندگی و مرگ برادرش و تأثیر آن بر حرفه او به عنوان یک آشپز صحبت می‌کند. InStyle نوشت: “قدرت آن صحنه از طریق صفحه نمایش به عنوان یک بیننده قابل لمس است، و این دقیقا به دلیل اصرار وایت است که تمام تلاش خود را بکند.”

جرمی آلن وایت

جرمی آلن وایت

جرمی آلن وایت در مورد مونولوگ گفت: “این یک طرح کلی برای کارمی و آسیب های روحی اش بود و از زمانی که شما او را ملاقات کردید از کجا آمده است… کاری که من می خواستم انجام دهم این بود که کارمی برای اولین بار این اکتشافات را انجام می داد. زمان، در مقابل تماشاگران.»

بسیاری از طرفداران پست های رسانه های اجتماعی در مورد جذابیت وایت و شخصیت او در The Bear نوشته اند، که بازیگر تا حد زیادی از آن شانه خالی کرده است: “من فکر می کنم ما هر دوی ما خیلی خوب هستیم که زیاد توجه نکنیم… من فاصله بسیار خوبی با آنها دارم. آن همه.” وایت گفت که از این واکنش متعجب شده است، با این حال، از آنجایی که شخصیت او در The Bear بسیار منحصر به فرد بر روی کار او متمرکز شده است، عاشقانه کمی وجود دارد و تقریباً هیچ رابطه جنسی در سریال وجود ندارد.

در جولای 2023، وایت برای بازی در فیلم The Bear نامزد جایزه Primetime Emmy برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال کمدی شد. این نقش قبلاً برای او برنده جوایز گلدن گلوب، جوایز انجمن بازیگران سینما و جوایز انتخاب منتقدان برای بهترین بازیگر مرد در یک سریال کمدی، همه در سال 2023 بود.

نقش‌های آینده فیلم: Fingernails و The Iron Claw

موفقیت جرمی آلن وایت در فیلم The Bear به طور قابل توجهی قد و محبوبیت او را افزایش داد و منجر به حضور در تبلیغات تجاری در کنار ستارگان برجسته ای مانند مت دیمون، زوئی سالدانا و لوداکریس شد. او در فیلم مستقل Fremont محصول 2023 به کارگردانی و نویسندگی مشترک کریستوس نیکو برای Apple TV+، در بخش کوچک اما قابل توجه به عنوان یک مکانیک تنها ظاهر شد.

بیوگرافی راگبی پلیر آمریکایی پاتریک ماهومز
بیشتر بخوانید

جرمی آلن وایت در دو فیلم آینده ظاهر خواهد شد: فیلم علمی تخیلی Fingernails که در 3 نوامبر 2023 در Apple TV+ و در سینماهای منتخب اکران می شود و فیلم ورزشی زندگینامه The Iron Claw که در تاریخ 22 دسامبر 2023 در سینماها اکران می شود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رایان گاسلینگ | لیست فیلم ها و زندگی شخصی

پنجه آهنی درباره خانواده کشتی حرفه ای فون اریش است. وایت کشتی گیر واقعی، کری فون اریش، برادر کوین فون اریش (با بازی زک افرون) را به تصویر می کشد. وایت از کشتی گیر حرفه ای چاوو گوئررو جونیور آموزش دید و همچنین مجبور شد مقدار زیادی غذا برای این نقش مصرف کند. وایت درباره میزان غذا خوردن او برای این نقش گفت: «راستش را بخواهید، شما احساس خوبی ندارید. “تلاش برای رسیدن به این بزرگی، راهی برای زندگی کردن نیست.”

همسر و فرزندان

جرمی آلن وایت با لباس تاکسیدو مشکی و ادیسون تیملین با لباس مشکی در مقابل تابلوی گلدن گلوب عکس می گیرند.
جرمی آلن وایت و ادیسون تیملین در مراسم جوایز گلدن گلوب 2023 در 10 ژانویه شرکت کردند. این زوج اکنون از هم جدا شده اند.

جرمی آلن وایت در اکتبر 2019 با بازیگر ادیسون تیملین ازدواج کرد. آنها اولین بار در دبیرستان با هم آشنا شدند. تیملین بعداً در اینستاگرام به او نوشت: “وقتی ما 14 ساله بودیم و من برای اولین بار تو را در کلاس نمایش دیدم، نمی توانستم چشم از تو بردارم.” این دو همچنین در سال 2008 در فیلم Afterschool با هم ظاهر شدند. تیملین در می 2023 درخواست طلاق داد.

جرمی آلن وایت

جرمی آلن وایت

جرمی آلن وایت و تیملین با هم دو دختر به نام‌های ایزر و دولورس «دالی» دارند که به ترتیب در سال‌های 2018 و 2020 به دنیا آمدند. وایت در مصاحبه ای در سال 2022 گفت: “من از آنها چیزهای زیادی یاد می گیرم.” “من احساس می کنم از بسیاری جهات، آنها همیشه به من یاد می دهند که چگونه بهتر باشم: چگونه برای آنها بهتر باشم. چگونه با همسرم، دوستانم، پدر و مادرم، خواهرم بهتر باشم.” داکوتا جانسون بازیگر، مادرخوانده این دو دختر است.

نقل قول ها

به نظر من هر رستورانی یک معجزه است. حل مسئله دائمی است و هیچ چیز عالی پیش نمی رود.

چیزی که به نظر من در مردم جذاب است، عزم راسخ است. اگر واقعاً در کاری مهارت دارید، فوق العاده جذاب است.

به نظر می رسید که او به طرز باورنکردنی با خودش تنها و ناراحت است، اما همچنین بسیار مصمم است و منظورم این است که در کاری که انجام می دهد بسیار ماهر است. [شخصیت او در The Bear]

دیدگاهتان را بنویسید

17 − شانزده =