بیوگرافی کریس ایوانز

کریس ایوانز

کریس ایوانز بازیگر آمریکایی است که بیشتر به خاطر ایفای نقش کاپیتان آمریکا در نقش ابرقهرمان کتاب های مصور شناخته می شود.

کریس ایوانز کیست؟

کریس ایوانز که در منطقه بوستون به دنیا آمد و بزرگ شد، اولین نقش مهم سینمایی خود را در فیلم جعلی نه یک فیلم نوجوان دیگر به دست آورد. او در دو فیلم «چهار شگفت‌انگیز» نقش «مشعل انسانی» را بازی کرد، اما نوبت او به‌عنوان یک ابرقهرمان دیگر بود که او را در بلاک‌باسترهای بسیار موفق «کاپیتان آمریکا» و «انتقام‌جویان» به شهرت رساند. ایوانز همچنین به خاطر بازی در فیلم دیستوپیایی Snowpiercer مورد تحسین قرار گرفت و در سال 2018 در برادوی با استقبال خوبی روبرو شد.

اوایل زندگی

کریستوفر رابرت ایوانز در 13 ژوئن 1981 در بوستون، ماساچوست به دنیا آمد و در شهر مجاور سادبری بزرگ شد. در حالی که پدرش، رابرت، به عنوان دندانپزشک ثبات مالی را فراهم می کرد، ایوانز و سه خواهر و برادرش به دنیای هنرهای نمایشی مادرشان لیزا، رقصنده ای که تبدیل به کارگردان تئاتر جوانان شد، کشیده شدند. همانطور که ایوانز به یاد می آورد، “ما مانند فون تراپس [از آوای موسیقی] بودیم، همه آواز می خواندند و می رقصیدیم.”

کریس ایوانز که یک ورزشکار طبیعی بود در دبیرستان منطقه ای لینکلن سادبری کشتی گرفت و چوگان بازی کرد، در حالی که در مدرسه یا تئاتر محلی خود سرمایه گذاری نکرد.

کریس ایوانز

کریس ایوانز

او تابستان قبل از سال آخر دبیرستان را برای کارآموزی در یک شرکت بازیگری در شهر نیویورک گذراند و ارتباطات ارزشمندی برقرار کرد و مهارت های خود را در موسسه لی استراسبرگ تقویت کرد. این بازیگر مشتاق برای بازگشت، سال آخر را سپری کرد تا نیم ترم از همکلاسی هایش فارغ التحصیل شود.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی

«کاپیتان آمریکا» و «انتقام‌جویان»

در جولای 2011، ایوانز با فیلم Captain America: The First Avenger به امپراتوری در حال رشد دنیای سینمایی مارول پیوست. به عنوان استیو راجرز، خدمتکار لاغر اما وظیفه‌شناس که دستخوش یک دگرگونی فیزیکی عظیم می‌شود تا تبدیل به یک ابرسرباز عنوان شود، ایوانز به خوبی جدیت محوری شخصیت خود را به همراه فیزیک چشم‌نواز و مهارت‌های رزمی لازم برای یک ستاره اکشن مدرن نشان داد.

اولین انتقام‌جو تنها شروعی بود برای ایوانز که به فیلم مرد آهنی رابرت داونی جونیور، ثور کریس همسورث و دیگر بازیگران مشهور، چه در صحنه و چه خارج از لباس، برای فیلم بلاک‌باستر ابرقهرمانی The Avengers (2012) پیوست.)

ایوانز در ادامه با The Winter Soldier (2014) و Civil War (2016) دنباله‌های سری کاپیتان آمریکا را تیتر زد، در حالی که در فیلم The Avengers: Age of Ultron (2015) و دیگر ویژگی‌های مارول ظاهر شد، مانند Ant-Man (2015) و Spider-Man: Homecoming (2017).

بیشتر بخوانید: راهنمای فیلم وسترن اسپاگتی : ۵ فیلم ساز وسترن اسپاگتی

اوانز که در ابتدا تمایلی به استفاده از سپر کاپیتان به دلیل تعهد طولانی نداشت، آماده بود تا زمانی که قراردادش به پایان می‌رسید، به کار ادامه دهد و Avengers: Infinity War (2018) و Avengers: Endgame (2019) آخرین بازی‌های خود را در نقش آمریکا به نمایش گذاشتند. فوق العاده محکم

بیوگرافی گروه بیتلز (The Beatles)
بیشتر بخوانید

اولین نقش های تلویزیون: «جنس مخالف»، «عمومی بوستون»

کریس ایوانز که در اواخر دهه 1990 توسط نماینده خود برای تست بازیگری برای نمایشی به نام واقعی (جایی که با آن هاتاوی ملاقات کرد) به لس آنجلس فرستاده شد، در عوض با بازی در نقش مکمل در فیلم جنس مخالف، در کنار میلو ونتیمیلیا، به عنوان یکی از معدود پسرانی به پایان رسید.

در یک آکادمی دخترانه سابق شرکت کنید. این کمدی-درام نوجوان در تابستان سال 2000 تنها برای هشت قسمت به طول انجامید، اما همچنان برای ستاره‌های جوانش نمایشی حیاتی ایجاد کرد. ایوانز در ادامه در فیلم های فراری، پوست و عمومی محبوب بوستون ظاهر شد. در سال 2008، در حالی که کار سینمایی موفق خود را به خوبی آغاز کرده بود، صداپیشگی سریال استاپ موشن Adult Swim، Robot Chicken را ارائه داد.

«نه یک فیلم نوجوان دیگر» تا «سلولار»

اولین نقش مهم در فیلم ایوانز در فیلم نوجوان دیگری نیست (2001) بود، که درامهای دبیرستانی مانند او همه چیز است (1999) و پیشینیانش را ساخت. به عنوان ستاره فوتبال، جیک وایلر، او از روش فرمولی پیروی می کند که شرط بندی را برای قرار گذاشتن با دختری عجول و عینکی می پذیرد، و با زدن بیکینی خامه ای که توسط علی لارتر در Varsity Blues (1999) معروف شده بود، یک برجسته احمقانه ارائه می دهد.

او به عنوان بخشی از گروهی از دانش‌آموزانی که پاسخ‌های یک امتحان SAT را می‌دزدند، کمدی دبیرستانی دیگری به نام The Perfect Score (2004) و سپس فیلم اکشن هیجان‌انگیز Cellular (2004) را دنبال کرد، جایی که او نقش‌های برجسته‌ی آینده‌اش را نشان داد. با کمک به نجات کیم بسینجر از دست ربوده کنندگانش.

«چهار شگفت‌انگیز»، «اسکات پیلگریم» و دیگر شخصیت های کمیک

کریس ایوانز قبل از تبدیل شدن به ستاره‌سازی در فیلم کاپیتان آمریکا، مسیر ابرقهرمانی را برای Fantastic Four (2005) در نقش جانی استورم/مشعل انسانی طی کرد. این فیلم یک موفقیت تجاری بود، اما رکود در باکس آفیس Rise of the Silver Surfer (2007)، همراه با دور دیگری از نقدهای منفی، منجر به لغو قسمت سوم شد.

کریس ایوانز

کریس ایوانز

با بازگشت به مطالب کمیک، کریس ایوانز برای انیمیشن TMNT (2007) به عنوان دوست پسر همکار لاک پشت های نینجا، آوریل اونیل، صداگذاری کرد. او بعداً در کمدی اکشن The Losers (2010) همبازی شد که علیرغم حضور بازیگران قوی بازخوردهای متفاوتی را به دنبال داشت و نقش مکمل را در فیلم سرگرم کننده اسکات زائر علیه جهان (2010) به عنوان یک نسخه فوق العاده دریافت کرد. قهرمان اکشن هالیوود که تبدیل شده بود.

در همین حال، این بازیگر از زیبایی ظاهری و جذابیت تمام آمریکایی استفاده کرد که او را برای کمدی های عاشقانه طبیعی تبدیل کرد. او در فیلم خاطرات پرستار بچه (2007) نقش «هاروارد هوتی» اسکارلت جوهانسون، همبازی سابق و آینده اش را بازی کرد، قبل از اینکه تبدیل به همتای ایده آل آنا فارس در سریال شماره تو چیست؟ (2011).

بهترین فیلم های برگمان
بیشتر بخوانید

درام و علمی تخیلی: «لندن» تا «آفتاب»

کریس ایوانز پس از پایان فیلم های اوایل نوجوانی خود، نشان داد که می تواند با لندن (2005)، به عنوان یک معتاد که در تلاش برای غلبه بر دوست دختر سابقش است، از پس بازی های سنگین تری برآید. او بعداً در فیلم «از دست دادن یک الماس اشکی» (2008) با تنسی ویلیامز با برایس دالاس هاوارد روبرو شد و یک وکیل واقعی و معتاد به مواد مخدر را به تصویر کشید که به دنبال صنعت داروسازی در «پنچر» (2010) است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های راک [ ۵ فیلم برتر دواین جانسون ]

در بخش علمی تخیلی، کریس ایوانز در فیلم کمتر دیده شده اما مورد تحسین دنی بویل Sunshine (2007) به عنوان مهندس در ماموریت فضایی برای به راه انداختن خورشید در حال مرگ، همبازی شد. تلاش او توسط کارگردان آن مورد ستایش قرار گرفت، او ایوانز را ” کمی مری پاپینز – او می تواند هر چیزی را از کیف بیرون بیاورد” ستایش کرد. او سپس در Push (2009) یک تله‌کینتیک بازی کرد، اگرچه اجرای او توسط یک طرح گیج‌کننده از بین رفت.

“آدم یخی”، “برف شکن

کریس ایوانز علیرغم تعهداتش در مارول که به انرژی زیادی نیاز داشت، زمانی را برای پروژه های دیگر روی صفحه نمایش به دلخواه خود پیدا کرد. مرد یخی (2012) به او این فرصت را داد تا تصویر ابرقهرمانی گیج کننده و تمیز خود را به عنوان یک قاتل قراردادی که به قاتل سادیستی مایکل شانون کمک می کند، واژگون کند. Snowpiercer (2013) او را در قلمرو مردان پیشرو قرار داد، البته به عنوان یک ضدقهرمان در آینده ای دیستوپیایی.

“قبل از اینکه برویم”، “استعداد”

این بازیگر اولین کارگردانی خود را با فیلم Before We Go، یک کمدی رمانتیک کم استقبال کرد که در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سال 2014 به نمایش درآمد. رام کام دیگری به نام Playing It Cool (2015) نیز نتوانست امتیاز زیادی به دست آورد، اما The Gifted (2017) بسیار بهتر عمل کرد و ایوانز در نقش نگهبان یک اعجوبه ریاضیات ظاهر شد.

«تفریح غواصی دریای سرخ»، «چاقوها بیرون»، «دفاع از جیکوب»

کریس ایوانز سپس در نقش یک مامور اسرائیلی در The Red Sea Diving Resort (2019) بازی کرد که بر اساس نجات واقعی و انتقال یهودیان اتیوپیایی به اسرائیل در سال 1981 بود. در اواخر همان سال، او دوباره با بازی در نقش یک ابرقهرمان از تصویر فوق العاده سالم فاصله گرفت. پلی بوی نفرت انگیز در قتل مرموز Knives Out. او در سال 2020 با بازگشت به صفحه نمایش کوچک در مینی سریال Apple TV+ Defending Jacob، به عنوان پدر نوجوانی که متهم به قتل بود.

بیوگرافی سیمون بولیوار
بیشتر بخوانید

دارای مالی

طبق گفته Celebrity Net Worth، ایوانز با 70 میلیون دلار چک می کند. بخش عمده‌ای از ثروت او از مشارکت او در سینمای مارول به دست آمده است، اگرچه مدتی طول کشید تا به آنجا برسد، پس از دریافت مبلغ نسبتاً متوسط ​​300.000 دلار برای اولین فیلم کاپیتان آمریکا.

زندگی عاشقانه و دوست دختر

کریس ایوانز پس از آشنایی با یکدیگر در مجموعه فیلم The Gifted، با بازیگری به نام جنی اسلیت درگیر شد. این زوج فصل تعطیلات سال 2017 را با هم گذراندند، اگرچه گزارش شده است که چند ماه بعد برای همیشه از هم جدا شدند.

کریس ایوانز

کریس ایوانز

کریس ایوانز در اوایل کار خود، از سال 2001 تا 2006، در رابطه طولانی مدت با جسیکا بیل بود. او همچنین با بازیگران زن مینکا کلی و لیلی کالینز مرتبط بوده است.

توییتر

ایوانز در خارج از فیلم‌هایش بیشترین توجه را به خاطر توییت‌های لیبرال خود به خود جلب کرده است. هنگامی که دونالد ترامپ در سال 2016 به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد، این بازیگر آن را “شب شرم آور” خواند که در آن هموطنان آمریکایی “اجازه دادند یک قلدر مسیر ما را تعیین کند.”

او همچنین با دیوید دوک، رئیس سابق KKK به صورت آنلاین درگیر شده است و مجری محافظه کار اخبار، لورا اینگراهام را به دلیل تمسخر رهبران دانشجویی که به دنبال مهار خشونت با اسلحه بودند، مورد انتقاد قرار داد. اما همه توییت‌های او از نظر سیاسی متفاوت نیستند، زیرا او اغلب به دوستان و همکاران حرفه‌ای ادای احترام می‌کند و عکس‌هایی از بوکسور نجات محبوب خود، داجر، منتشر می‌کند.

قد و تمرین کریس ایوانز

کریس ایوانز با قد 6 فوتی اما به طور طبیعی لاغر، نتایج ساعت‌های طولانی در باشگاه را به نمایش گذاشت و در حالی که از بازی‌های بی‌نظیر فیلم نوجوان دیگری نیست، تا مشعل انسانی‌تر Fantastic Four، تا کاپیتان آمریکای عضلانی کارتونی پیش رفت.

وزنه زدن برای ظاهر ابرقهرمان تقویت‌شده آزمایشگاهی او بسیار حیاتی بود، و باعث شد که یک رژیم تمرینی شامل تکرارهای با وزنه بالا اسکوات، ددلیفت و پرس روی نیمکت شیب‌دار، و همچنین تمرینات وزن بدن مانند شیب‌ها و کشش‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های بردلی کوپر

در زمان The Winter Soldier، او ژیمناستیک و پلایومتریک را برای سرعت و چابکی بیشتر در برنامه روزانه خود گنجانده بود و به تلاش خود در صحنه هایی مانند ضرب و شتم گروهی از مردان در آسانسور شلوغ کمک می کرد.

اولین نمایش برادوی

در مارس 2018، در حالی که منتظر انتشار Infinity War بود، ایوانز اولین بازی خود را در برادوی در احیای قهرمان لابی کنت لونرگان انجام داد. به عنوان بخشی از یک بازیگر کوچک، که شامل همبازی سابقش اسکات پیلگریم، مایکل سرا بود، ایوانز جذابیت آسان خود را به نمایش گذاشت و در عین حال به آشفتگی در زیر نمای بیرونی مطمئن پلیس کهنه کارش، بیل اشاره کرد. اگرچه لابی هیرو اجرای محدودی داشت، اما اجرای خوب اوانز نشان داد که او در نهایت راه خود را به صحنه باز خواهد کرد.

بیوگرافی جان هام
بیشتر بخوانید

زندگی شخصی و علایق

کریس ایوانز تنها عضوی از خانواده اش نیست که برای خود نامی دست و پا کرده است: برادر کوچکترش اسکات نیز بازیگر شد و به مدت دو سال نقشی را در سریال یک زندگی برای زندگی نگه داشت، در حالی که یک عمو، مایک کاپوانو، شهردار سابق و نماینده قدیمی کنگره ماساچوست است.

کریس ایوانز

کریس ایوانز

این ستاره هالیوود در مورد نبردهای خود با اضطراب اجتماعی، به ویژه وقتی صحبت از جنبه تبلیغاتی حرفه اش می شود، آشکارا صحبت کرده است. همانطور که او به رولینگ استون گفت، “شما در SUV با خانواده خود، مردم خود هستید.

و سپس باید در پارکینگی عجیب و غریب حرکت کنید و تعویض کنید. امنیت و همه این افراد وجود دارد. ناگهان شما.” از منطقه آسایش خود خارج شده‌اید… این چیزهای کوچک هستند که می‌توانند شما را از بین ببرند.”

کریس ایوانز که زمان خود را بین لس آنجلس و بوستون تقسیم می کند، یک طرفدار جدی ورزش است که به تیم های شهر خود وفادار است. در سال 2014، او بازی America’s Game شبکه NFL را روایت کرد، که در آن بازی میهن پرستان نیوانگلند به قهرمانی هیجان انگیز سوپربول در اوایل همان سال بازگو می کرد.

نقل قول ها

قبلاً به این فکر می کردم که می خواهم به بالای چیزی صعود کنم یا می خواهم کسی باشم. اما وقتی چیزی را که فکر می‌کنید می‌خواهید به دست می‌آورید و بعد از خواب بیدار می‌شوید و می‌فهمید که هنوز جیب‌هایی از غم دارید و مبارزه‌تان دوباره خودش را اختراع می‌کند، از تعقیب آن چیزها دست می‌کشید و این چیزها رهایی بخش است، زیرا همینجا متوجه می‌شوید که ، در حال حاضر، دقیقاً تمام چیزی است که نیاز دارم.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های آلفونسو کوران

دیگر به مسیر حرکتم، کارم، یا هر کلمه‌ی پرمدعای که می‌خواهی استفاده کنی، فکر نمی‌کنم. من فقط هر چیزی را که به طور خلاقانه احساس گرسنگی می کنم دنبال می کنم.

من اهل کتاب های کمیک نبودم. وقتی برای همه این موارد امضا کردم، مجبور شدم بروم و تحقیقاتم را انجام دهم.

حقایق کلی

نام: کریس ایوانز
سال تولد: 1981
تاریخ تولد: 13 ژوئن 1981
ایالت محل تولد: ماساچوست
شهر تولد: بوستون
جنسیت مذکر
معروف ترین برای: کریس ایوانز بازیگر آمریکایی است که بیشتر به خاطر ایفای نقش کاپیتان آمریکا در نقش ابرقهرمان کتاب های مصور در صفحه نمایش بزرگ شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

11 + 14 =