بیوگرافی جادا پینکت اسمیت

جادا پینکت اسمیت

بازیگر Jada Pinkett Smith در فرانچایز فیلم های ماتریکس و ماداگاسکار بازی کرده است. او با ویل اسمیت ازدواج کرده و مادر جیدن و ویلو اسمیت است.

آخرین خبر: جادا پینکت اسمیت در کتاب خاطرات آینده درباره جدایی خود از ویل اسمیت نوشت.

جادا پینکت اسمیت طعنه زد که خاطرات آینده او، Worthy، شامل جزئیاتی در مورد رابطه او با همسرش، ویل اسمیت است. در واقع، او این خبر تکان دهنده را به اشتراک می گذارد که این زوج از سال 2016 به طور جداگانه زندگی می کنند. خوانندگان پیش نمایش اولیه این افشاگری را در برنامه امروز در 11 اکتبر دریافت کردند.

جادا پینکت اسمیت به هدی قطب گفت که چیزهای زیادی در این جدایی نقش داشته و این که این زوج به این جدایی کمک نکرده است. طلاق قانونی بگیرم جادا گفت: “من قول دادم که هرگز دلیلی برای طلاق ما وجود نخواهد داشت.” “ما از طریق هر چیزی کار خواهیم کرد. من فقط نتوانستم این قول را زیر پا بگذارم.” Worthy در 17 اکتبر منتشر می شود.

جادا پینکت اسمیت کیست؟

بازیگر جادا پینکت اسمیت بیشتر برای نقش‌هایش در دنباله‌های The Matrix و مجموعه فیلم‌های انیمیشن ماداگاسکار شناخته می‌شود. او اولین بار پس از پیوستن به مجموعه تلویزیونی بیل کازبی A Different World در سال 1991 توجهات را به خود جلب کرد و با بازی در کمدی ادی مورفی The Nutty Professor به یک ستاره تبدیل شد.

علاوه بر فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی‌اش، پینکت اسمیت قبلاً مجری برنامه گفتگوی Red Table Talk بوده است و به صراحت در مورد جنبه‌های مختلف زندگی‌اش، از ازدواج آشکار با ویل اسمیت گرفته تا مبارزه‌اش با آلوپسی صحبت کرده است. این بازیگر در جریان مراسم جوایز اسکار 2022 با یک لحظه بدنام روبرو شد، زمانی که شوهرش پس از اینکه راک در مورد سر تراشیده شده پینکت اسمیت شوخی کرد، کریس راک کمدین را روی صحنه سیلی زد.

اوایل زندگی

جادا کورن پینکت در 18 سپتامبر 1971 در بالتیمور مریلند به دنیا آمد. دختر پیمانکار رابسول پینکت جونیور و پرستار آدرین بانفیلد-نوریس، نام او را برگرفته از جادا رولند، ستاره سریال محبوب مادرش. مادربزرگ جادا در درجه اول او را بزرگ کرد.

جادا پینکت اسمیت در نوجوانی به مدرسه هنرهای بالتیمور رفت و در رشته رقص و تئاتر تحصیل کرد. یکی از همکلاسی ها و دوستان او در آنجا هنرمند فقید رپ توپاک شکور بود. او شعرهایی در مورد او نوشت و او بعداً در موزیک ویدیوی “به شدت 4 من نیگاز” نقش آفرینی کرد. پینکت در سال 1989 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و سپس یک سال را در مدرسه هنر کارولینای شمالی گذراند.

جادا پینکت اسمیت

جادا پینکت اسمیت

جادا پینکت اسمیت بعداً درباره رابطه‌اش با توپاک به خبرنگاران گفت که وقتی با شکور آشنا شد، یک فروشنده مواد مخدر بود و از اینکه فیلم «همه چشم‌ها روی من» (2017) بعداً رابطه‌شان را «تصویر مجدد» کرد، ناراحت بود: «این فقط درباره‌اش نبود. اوه، تو این دختر ناز و این پسر باحال را داری، آنها باید در این کار بوده باشند – نه، اصلاً اینطور نبود. این در مورد بقا بود، و همیشه در مورد بقا بین ما بود.

نمایش های تلویزیونی و فیلم های اولیه

جادا پینکت اسمیت حرفه بازیگری خود را با حضور در کمدی کمدی True Colors در سال 1990 آغاز کرد. او در نقش های مهمان در برنامه های تلویزیونی دیگری مانند Doogie Howser, M.D. و 21 Jump Street ظاهر شد قبل از اینکه اولین نقش تکراری خود را در کمدی NBC A Different World ساخته بیل به دست آورد. کازبی به عنوان اسپین آف The Cosby Show.

پینکت با بازی لنا جیمز، دانشجوی خنده‌دار کالج، در فصل پنجم آن در سال 1992 به سریال پیوست و تا پایان آن در سال بعد در سریال باقی ماند. دبی آلن، تهیه کننده و کارگردان سریال، این قسمت را به طور خاص برای پینکت نوشت و آلن گفت که این بازیگر پس از انتخاب بازیگر «آماده راه افتاد».

بیشتر بخوانید: کریستوفر واکن

اولین نقش او در سینما ایفای نقش یک مادر مجرد جوان به نام رونی در فیلم Menace II Society (1993) بود. او بر اساس پیشنهاد توپاک انتخاب شد که در ابتدا قرار بود در این فیلم ظاهر شود اما مدت کوتاهی پس از انتخاب پینکت از پروژه اخراج شد. او فکر کرد که در نتیجه کار را ترک کند، اما توپاک او را متقاعد کرد که این نقش را حفظ کند و او بعداً گفت: “احتمالاً بدون نعمت او این کار را انجام نمی دادم.” او برای این اجرا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و راجر ایبرت، منتقد فیلم، بازی او را «پر از زندگی و اعتقاد» توصیف کرد.

بیوگرافی کارل مارکس
بیشتر بخوانید

پینکت در سال 1994 همچنان نقدهای مثبتی را برای بازی های سینمایی خود به دست آورد. او در کمدی اکشن A Low Down Dirty Shame در کنار کینن ایوری ویان ظاهر شد، اجرای استفن هولدن از نیویورک تایمز که آن را «به هولناکی و هولناک بودن یک نمک» نامید. پپا ضبط می‌کند، و افزود که «او با فیلم کنار می‌رود.»

او همچنین در نقش اصلی دراماتیک‌تر در کنار آلن پین در درام اروتیک Jason’s Lyric بازی کرد. مارک ساولوف از آستین کرونیکل نوشت که پینکت “حضور قدرتمندی در صفحه نمایش” داشت و گفت که صحنه های او با پین “به نظر چیزی خارج از رومئو و ژولیت است.”

جادا پینکت اسمیت نقش های برجسته دیگری در فیلم هایی مانند شوالیه شیطان در سال 1995 و Set it Off در سال بعد داشت. همچنین در سال 1995، او شروع به کارگردانی موزیک ویدیوها کرد، از جمله “Keep On, Keepin’ On” توسط MC Lyte.

جادا پینکت اسمیت

جادا پینکت اسمیت

او ایده موزیک ویدیوی آهنگ موفق توپاک “California Love” را در نظر گرفت که در آن رپر در حال مبارزه با رئیس قبیله شیطانی در یک صحنه بیابانی در سال 2095 است. این ایده از فیلم Mad Max Beyond Thunderdome در سال 1985 و Pinkett الهام گرفته شده است. در ابتدا قرار بود کارگردانی آن را بر عهده بگیرد، اما طبق کتاب توپاک شکور: زندگی و زمانه یک نماد آمریکایی، او از این پروژه انصراف داد.

ظهور ستاره در صحنه بزرگ: فیلم های ماتریکس و ماداگاسکار

در سال 1996، پینکت علاقه عاشقانه ادی مورفی را در فیلم The Nutty Professor به تصویر کشید. این کمدی 274 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد. او همچنین در Set It Off (1996) ، Scream 2 (1997) ، Return to Paradise (1998) ، Woo (1998) و فیلم بسیار بحث برانگیز Bamboozled (2000) Spike Lee ظاهر شد که طنزی از تعصبات نژادی در صنعت تلویزیون است.

سال بعد، او به همسرش، ویل اسمیت، در فیلم زندگی‌نامه‌ای علی پیوست که در آن نقش سونجی، همسر اول محمدعلی، بزرگ بوکس را بازی کرد. او در ابتدا برای حضور در فیلم تردید داشت زیرا می ترسید ازدواج واقعی او با اسمیت باعث حواس پرتی بینندگان شود و گفت که ممکن است “مردم را از فیلم خارج کند.” با این وجود، او به اصرار کارگردان مایکل مان تست داد و این نقش را بازی کرد.

جادا پینکت اسمیت مسلماً شناخته‌شده‌ترین نقش خود را با ایفای نقش انسان شورشی نیوب در فیلم‌های The Matrix Reloaded و Matrix Revolutions به کارگردانی واچوفسکی‌ها و هر دو در سال 2003 به نمایش گذاشت. ویل آن را رد کرد و در نهایت این نقش به کیانو ریوز رسید.

جی کی رولینگ
بیشتر بخوانید

جادا پینکت اسمیت در ابتدا برای نقش اصلی زن ترینیتی تست داد که به کری آن ماس رسید، اما واکوسکی ها شخصیت نیوب را به طور خاص برای پینکت اسمیت در دنباله ها نوشتند. علاوه بر فیلم‌ها، پینکت اسمیت نقش اصلی را در بازی ویدیویی محبوب سال 2003 از فرنچایز به نام Enter the Matrix بازی کرد.

جادا پینکت اسمیت در ادامه حضور در فیلم‌های موفق تجاری و انتقادی، در فیلم Collateral (2004) با بازی تام کروز و جیمی فاکس، به کارگردانی مایکل مان، ایفای نقش کرد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه لیل وین | زندگی شخصی و لیست اثار

سال بعد، او صداپیشگی شخصیت گلوریا اسب آبی را برای ماداگاسکار (2005) صداپیشگی کرد که 532 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد. تام مک گرات، یکی از کارگردانان این فیلم، گفت که پینکت اسمیت «اعتماد به نفس و شیرینی» را داشت که برای این شخصیت به دنبال آن بودند. او در ادامه این کاراکتر را در پنج دنباله ماداگاسکار تکرار کرد.

او در درام های Reign Over Me (2007)، با آدام سندلر و دان چیدل، و The Women (2008) با مگ رایان، آنت بنینگ، ایوا مندز و دبرا مسینگ همبازی شد. The Women توسط منتقدان مورد بررسی قرار گرفت و پینکت اسمیت و سه همبازی او به طور جمعی نامزد بدترین بازیگر زن توسط جوایز تمشک طلایی شدند که بیشتر با نام رازی ها شناخته می شوند.

همچنین در سال 2008، پینکت اسمیت اولین بار به عنوان کارگردان و نویسنده در فیلم مستقل The Human Contract، در مورد یک تاجر موفق اما ناراضی که عاشق غریبه ای آزاده می شود، ظاهر شد. او در این فیلم که جیسون کلارک، پاز وگا و ادریس البا نیز در آن حضور داشتند، همبازی بود.

پس از بازگشت به تلویزیون، او در سریال تی‌ان‌تی هاثورن بازی کرد و از سال 2009 تا 2011 نقش افسر ارشد پرستاری را در بیمارستانی در ریچموند، ویرجینیا بازی کرد. این نقش برای او جایزه تصویر NAACP را برای بازیگر زن برجسته در یک سریال درام به ارمغان آورد.

فیلم بعدی جادا پینکت اسمیت در فصل اول سریال تلویزیونی بتمن گاتهام در سال 2014 با نقش آفرینی فیش مونی، رئیس جنایی گاتهام سیتی، بازی کرد. او که طرفدار کتاب های مصور است، آن را «یکی از شخصیت های مورد علاقه من که تا به حال بازی کرده ام» نامید.

جادا پینکت اسمیت پس از غیبت طولانی مدتش از پرده بزرگ، برای یک نقش مکمل در Magic Mike XXL (2015) بازگشت و به گروه بازیگران Bad Moms (2016) پیوست. در ادامه مسیر کمدی‌های درجه‌بندی R، او در فیلم غافلگیرکننده سفر دختران (2017) با کوئین لطیفه، تیفانی هادیش و رجینا هال نقش برجسته‌ای داشت.

بحث میز قرمز

در ماه مه 2018، جادا پینکت اسمیت – به همراه دخترش، ویلو اسمیت، و مادرش، آدرین بانفیلد-نوریس، برنامه گفتگوی Red Table Talk را در سرویس پخش فیس بوک واچ راه اندازی کردند. این نمایش به دنبال بررسی مسائلی بود که خانواده او را تحت تأثیر قرار داده بود، از دیدگاه‌های نسلی متفاوت. او گفت: “مادر من مدرسه قدیمی است، ویلو یک مدرسه جدید است، و من خودم را درست وسط می بینم.”

جادا پینکت اسمیت

جادا پینکت اسمیت

Red Table Talk به لطف تمایل پینکت اسمیت برای به اشتراک گذاشتن انواع اطلاعات شخصی، از جمله اعترافات او مبنی بر اینکه تحت چندین درمان جوانسازی واژن قرار گرفته بود و زمانی که به استفاده از اسباب بازی های جنسی معتاد شده بود، تبدیل به یک تیتر خبر شد. این سریال که برنده جایزه Daytime Emmy برای برجسته ترین تاک شوی آموزنده شد، پنج فصل تا آوریل 2023 پخش شد، زمانی که توسط Facebook Watch لغو شد.

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی
بیشتر بخوانید

ازدواج با ویل اسمیت و روابطه

پس از نود و چهارمین دوره جوایز اسکار در سال 2022، جادا پینکت اسمیت به همراه خانواده اش – دختر ویلو، همسر ویل اسمیت، پسر جیدن و پسرخوانده تری – به همراه خانواده اش.

جادا پینکت اسمیت و ویل اسمیت در شب سال نو در سال 1997 ازدواج کردند. این دو در مجموعه تلویزیونی اسمیت، شاهزاده تازه بل ایر، جایی که پینکت اسمیت برای نقش یکی از دوست دختر اسمیت تست بازیگری داد، با هم آشنا شدند. او این نقش را به بازیگر نیا لانگ باخت زیرا او را خیلی کوتاه می دانستند.

پسر آنها، جیدن اسمیت، در سال 1998 متولد شد. دختر آنها، ویلو، در اکتبر 2000 به دنیا آمد. پینکت اسمیت همچنین نامادری تری شد، پسری از ازدواج قبلی اسمیت با شری زامپینو.

در ژوئیه 2020، پینکت اسمیت اعتراف کرد که قبلاً در زمانی که او و اسمیت در حال استراحت بودند، با خواننده آگوست آلسینا رابطه عاشقانه داشته است. اسمیت در سال 2021 تایید کرد که او و پینکت اسمیت یک ازدواج آزاد دارند.

او به GQ گفت: «جادا هرگز به ازدواج متعارف اعتقاد نداشت. ما به یکدیگر اعتماد و آزادی داده ایم، با این باور که هر کس باید راه خود را پیدا کند. و ازدواج برای ما نمی تواند زندان باشد.»

بیشتر بخوانید: زندگینامه بازیگر و موسیقی دان جان استاموس

در اکتبر 2023، پینکت اسمیت برای مصاحبه با هدی کاتب از NBC نشست تا در مورد خاطرات آینده ستاره Worthy صحبت کند، که شامل اخبار پیشگامانه مبنی بر اینکه جادا و ویل سال ها جدا از هم زندگی کرده اند، می شود. آنها در سال 2016 از هم جدا شدند اما به ظاهر عمومی با هم ادامه دادند. جادا گفت که چیزهای زیادی در این جدایی نقش داشته است. او گفت: «تا زمانی که به سال 2016 رسیدیم، از تلاش خسته شده بودیم.

من فکر می‌کنم که هر دوی ما هنوز در فانتزی که فکر می‌کردیم طرف مقابل باید باشد، گیر کرده بودیم.» او به طلاق فکر می کرد اما آن را پشت سر نمی گذاشت. کوتب در برنامه امروز گفت که این زوج هیچ برنامه ای برای انجام این کار ندارند. جادا گفت: “من قول دادم که هرگز دلیلی برای طلاق ما وجود نخواهد داشت.” “ما از طریق هر چیزی کار خواهیم کرد. من فقط نتوانستم این قول را زیر پا بگذارم.”

ریزش مو ناشی از تشخیص آلوپسی

در سال 2018، پینکت علناً فاش کرد که مبتلا به آلوپسی آره آتا است، وضعیتی که منجر به ریزش مو در برخی یا همه قسمت‌های بدن می‌شود. او در برنامه خود در برنامه Red Table Talk گفت:

«یک روز زیر دوش بودم و فقط چند مشت مو در دستانم داشتم و فقط می‌گفتم: «اوه خدای من، آیا من طاس می‌شوم؟» آن زمان هایی در زندگی ام که به معنای واقعی کلمه از ترس می لرزیدم. به همین دلیل است که من موهایم را کوتاه می کنم و به همین دلیل به کوتاه کردن آنها ادامه می دهم.»

جادا پینکت اسمیت گفته است که استرس ممکن است یکی از عوامل بیماری او باشد. او شروع به تراشیدن سر خود در نتیجه آلوپسی کرد و در سال 2021 گفت: «مامان باید آن را تا سرش پایین بیاورد تا هیچ کس فکر نکند که او جراحی مغز یا چیز دیگری انجام داده است. من و این آلوپسی قرار است با هم دوست شویم…

بیوگرافی فیلمنامه‌نویس هالیوودی ایتان کوئن
بیشتر بخوانید

حادثه سیلی کریس راک

در سال 2022، جادا پینکت اسمیت درگیر اتفاقی بود که به عنوان یکی از بدنام ترین لحظات تاریخ فرهنگ پاپ توصیف می شود، زمانی که همسرش، ویل اسمیت، در جریان مراسم اسکار 94، کمدین کریس راک، سیلی زد. راک در حال اهدای جایزه بهترین فیلم مستند بود که این زوج را در میان تماشاگران دید و شوخی ای در مورد جادا پینکت اسمیت که در دنباله ای از فیلم G.I بازی می کرد را به نمایش گذاشت. جین به خاطر سر تراشیده اش.

جادا پینکت اسمیت به وضوح از این شوخی آزرده خاطر شد. اسمیت علیرغم اینکه ابتدا خودش به این شوخی خندید، روی صحنه رفت، سیلی به صورت راک زد، سپس دوباره نشست و از روی صندلی بر سر راک فریاد زد.

راک حیرت زده ظاهر شد و به شوخی آن را “بزرگترین شب در تاریخ تلویزیون” خواند، قبل از اینکه به سخنرانی خود ادامه دهد. لحظه ای که به «سیلی» و «اسلپ گیت» معروف شد، تا حد زیادی بقیه مراسم را تحت الشعاع قرار داد، که طی آن اسمیت بعداً برای بازی در شاه ریچارد برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

جادا پینکت اسمیت

جادا پینکت اسمیت

جادا پینکت اسمیت بعداً از آکادمی استعفا داد و این آکادمی اقدامات او را محکوم کرد و او را از مراسم بعدی به مدت 10 سال محروم کرد. جادا پینکت اسمیت و راک هر دو مورد ستایش و دفاع از احزاب مختلف قرار گرفتند و برخی از راک به دلیل تمسخر وضعیت پزشکی جادا پینکت اسمیت انتقاد کردند. پینکت اسمیت بعداً در مورد این حادثه گفت: «عمیق‌ترین امید من این است که این دو مرد باهوش و توانا فرصتی برای درمان، صحبت کردن و آشتی داشته باشند… وضعیت جهان امروز؟ ما به هر دوی آنها نیاز داریم.”

دارای مالی

ثروت خالص جادا پینکت اسمیت 50 میلیون دلار گزارش شده است. به گفته Celebrity Net Worth، این نتیجه کار او به عنوان یک بازیگر، تهیه کننده، کارگردان، نویسنده و تاجر و همچنین ازدواج او با ویل اسمیت است که یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود در دو دهه اخیر بوده است. .

خاطرات ارزشمند آینده

جادا پینکت اسمیت در اکتبر 2022 اعلام کرد که در حال نوشتن خاطرات است و عنوان آن را “شایستگی” در ژوئن فاش کرد. این کتاب که به‌عنوان روایتی از زندگی او که «قدرت اصیل زنانه» را جشن می‌گیرد توصیف می‌کند، در 17 اکتبر منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمی فاکس

جادا پینکت اسمیت به People گفت: «بسیاری از مردم به خاطر برنامه گفتگوی من Red Table Talk احساس می کنند که از سفر من مطلع هستند. “و آنها واقعاً این کار را نمی کنند. در مورد سفر من چیزهای زیادی وجود داشت که واقعاً نتوانستم در قالبی مانند RTT به اشتراک بگذارم.

جادا پینکت اسمیت با انتشار پستی در اینستاگرام، اطلاعاتی درباره نام کتاب خود ارائه کرد و نوشت: “امید من این است که از طریق کاوش در موقعیت های پر فراز و نشیب خودم به کشف دوباره عشق عمیق، به همه ما یادآوری شود که مهم نیست در کجای زندگی خود هستیم. سفر، همه ما لیاقت داریم.»

کمتر از یک هفته قبل از انتشار کتاب، پینکت اسمیت پیش نمایشی پنهانی از یکی از مهمترین موضوعات کتاب به خوانندگان ارائه داد: رابطه او با ویل اسمیت. او در این کتاب برای اولین بار فاش می کند که او و ویل از سال 2016 از هم جدا شده اند.

حقایق کلی

نام کامل: جادا کورن پینکت اسمیت
متولد: 18 سپتامبر 1971
محل تولد: بالتیمور، مریلند
همسر: ویل اسمیت (1997-اکنون؛ جدا شده)
بچه ها: جدن و بید
علامت نجومی: باکره

دیدگاهتان را بنویسید

2 × پنج =