صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها و بیوگرافی/مشاهیر : زندگینامه بازیگر و موسیقی دان جان استاموس
ads

زندگینامه بازیگر و موسیقی دان جان استاموس

دان جان استاموس

دان جان استاموس بازیگر و نوازنده بیشتر به خاطر بازی در کمدی کمدی تلویزیونی Full House شناخته می شود و با The Beach Boys به تور پرداخته است.

جان استاموس اکنون: بازیگر قرار است اولین خاطرات خود را منتشر کند

جان استاموس، بازیگر و موسیقی‌دان، قرار است داستان زندگی و حرفه‌ی خود را از بازیگری در بیمارستان جنرال تا دیگر نقش‌های به یاد ماندنی در اورژانس، فول هاوس و بیگ شات با اولین کتابش به نام «اگر می‌خواستی به من می‌گفتی» تعریف کند: یک خاطره. این خاطرات که در 24 اکتبر منتشر می شود، همچنین بر دوستی او با همبازی فقید باب ساجت متمرکز است.

استاموس درباره این کتاب گفت: «راستش فکر نمی‌کردم چیز زیادی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشم، مطمئناً برای پر کردن یک کتاب کافی نیست. اما از دست دادن یکی از بهترین دوستانم، پدر شدن، نگاهی به فراز و نشیب ها، پستی و بلندی ها… شاید چیزی در داستان من باشد که مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.”

دان جان استاموس کیست؟

دان جان استاموس برای اولین بار در اوایل دهه 1980 در سریال “بیمارستان عمومی” به عنوان یک دلقک صفحه نمایش توجهات را به خود جلب کرد.

او سپس نقش تعیین‌کننده‌ی حرفه‌ای عمو جسی کاتسوپولیس را در سریال محبوب Full House دریافت کرد، بعداً این شخصیت را دوباره ایفا کرد و به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در اسپین‌آف نتفلیکس Fuller House خدمت کرد. استاموس در کنار مشارکت‌هایش در سریال‌های محبوب دیگر مانند ER و You، در برادوی بازی کرد، شرکت تولیدی خود را راه‌اندازی کرد و با The Beach Boys تور و ضبط کرد.

بیشتر بخوانید:
بهترین فیلم های جان تراولتا

زندگی اولیه و خانواده

جان فیلیپ استاموس متولد 19 اوت 1963 در Cypress، کالیفرنیا، پسر لورتا (نی فیلیپس) و بیل استاموس، یک رستوران‌دار است. پدر بیل، یک مهاجر یونانی، نام خانوادگی خانواده را از Stamatopolous تغییر داد. جان دو خواهر کوچکتر به نام‌های آلانا و جین دارد.

دان جان استاموس جوان به اصرار پدرش برای فست فودهای خانواده کار می کرد. برخلاف تصویر پسر بدی که بعداً تجسم کرد، استاموس سال‌های نوجوانی خود را با همبرگر برای رستوران‌های دوک و سبد زرد مستقر در اورنج کانتی و نواختن طبل در گروه موسیقی راهپیمایی دبیرستان جان اف کندی گذراند. استاموس خود را در مدرسه به عنوان “بچه گیج” توصیف کرد. او به جادو علاقه مند بود و اغلب به پارک موضوعی دیزنی لند تنها 20 دقیقه از خانه اش می رفت.

دان جان استاموس گفت که تجربه کار برای پدرش روی حرفه بازیگری او تأثیر گذاشته است. او به مجله Orange Coast گفت: «به دلیل پدرم و نظمی که نسبت به کارش داشت، یاد گرفتم که یک حرفه ای باشم و زود می رسم و خط هایم را می شناسم و نمره هایم را می گیرم.

بهترین فیلم های بردلی کوپر
بیشتر بخوانید

در سال 1976، او اولین کنسرت خود در بیچ بویز را دید – یک تجربه مهم برای طرفداران مشتاق – و در 15 سالگی شروع به دنبال کردن جدی بازیگری و موسیقی کرد. پدر و مادرش از آرزوهای هنری استاموس حمایت کردند، و اگرچه جان قصد داشت در سال 1981 در کالج سایپرس ثبت نام کند، بیل موافقت کرد که پسرش ترم اول تحصیلی خود را رها کند تا بتواند در حرفه بازیگری حرفه ای بازی کند.

برنامه های تلویزیونی: “بیمارستان عمومی”، “فول هاوس”، “شما” و موارد دیگر

سه هفته بعد، استاموس در نقش بلکی پریش در سریال بیمارستان عمومی ABC انتخاب شد. در حالی که این شخصیت در ابتدا برای یک آرک پنج قسمتی برنامه ریزی شده بود، محبوبیت استاموس و جذابیت بینندگان، بلکی را به تکیه گاه جدید سریال تبدیل کرد و این بازیگر جوان به زودی متوجه شد که به یک دلخور هالیوود تبدیل شده است.

دان جان استاموس در طول دو سال فعالیت خود به عنوان یک نوجوان سکسی، باهوش و در عین حال مشکل جوایز متعددی را به دست آورد و در نهایت به او مرخصی کامل از سمت خود در رستوران های پدرش داده شد.

در سال 1984، استاموس با CBS’s Dreams، یک کمدی کم‌مدت که او را به عنوان رهبر یک گروه طبقه کارگر فیلادلفیا نشان می‌داد، به پرایم تایم رفت. دو سال بعد، او در مقابل جک کلاگمن در کمدی کمدی تو دوباره؟، که یک فصل را دوام آورد، انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:
بهترین فیلم های جودی فاستر
جان استاموس

جان استاموس

«Full House» و «Fuller House»

در همان زمان، ABC شروع به پخش یک نمایش خانوادگی جدید به نام Full House کرد. این سریال با محوریت یک پدر مجرد (باب ساجت). سه دختر خردسال او، D.J.

(کاندیس کامرون)، استفانی (جودی سویتین) و میشل (با بازی دوقلوهای مری کیت و اشلی اولسن)؛ و سیستم پشتیبانی زنده او، بهترین دوست و کمدین جوی (دیو کولیه) و برادر شوهر جسی. نقش آخر ثابت شد که وسیله ای ایده آل برای استاموس است. استاموس با موتور سواری و پرستش عمو جسی به موفقیت بزرگی دست یافت. زمانی که این سریال به فصل دوم خود رسید، به 20 موفقیت برتر تبدیل شده بود و استاموس نامی آشنا بود.

فیلم Full House پس از هشت فصل در سال 1995 به پایان رسید. این مجموعه موضوع یک فیلم تلویزیونی در سال 2015 با عنوان داستان کامل خانه غیرمجاز بود که در Lifetime پخش شد و نگاهی دراماتیزه به منشا و تولید این نمایش ارائه داد. جاستین گاستون نسخه تخیلی استاموس را بازی کرد.

این نمایش در فوریه 2016 در نتفلیکس با عنوان Fuller House راه اندازی مجدد شد. استاموس در کنار کار به عنوان تهیه کننده اجرایی، به عنوان عمو جسی در نقشی تکراری بازگشت.

بیوگرافی الکساندر گراهام بل
بیشتر بخوانید

ساجت در 9 ژانویه 2022 بر اثر ضربه به سر پس از سقوط در اتاق هتلی در فلوریدا درگذشت. استاموس، دوست نزدیکی که ساگت را «برادری که همیشه می‌خواستم» نامیده است، در مراسم یادبود خود که توسط لس‌آنجلس تایمز منتشر شد، مداحی کرد.

نقش‌های بعدی تلویزیون: «ER» تا «شما»

کمدی رمانتیک ABC Jake in Progress که در سال 2005 عرضه شد، موفقیت دیگری را برای استاموس به ارمغان آورد. در همان سال، استاموس به عنوان مهمان در ER، درام ماندگار بیمارستان NBC ظاهر شد.

پاسخ به فیلم کوتاه او بسیار زیاد بود و زندگی (و امتیازات) را به سریال تزریق کرد. هنگامی که مدیران در سال 2006 بازی Jake in Progress را لغو کردند، استاموس توانست به عنوان یک شخصیت اصلی به فصل سیزدهم ER بپیوندد: دکتر تونی گیتس کهنه کار نظامی.

او سپس یک مهمان چند قسمتی در Glee داشت، قبل از بازی در کمدی کمدی Grandfathered که در فصل 2015-2016 پخش شد. استاموس در فصل دوم سریال Scream Queens در کنار بازیگرانی چون اما رابرتز، لی میشل، ابیگیل برسلین، جیمی لی کرتیس و کیک پالمر نقش مهمی را ایفا کرد.

سریال بعدی او یکی دیگر از نقش‌های تکرارشونده در یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی بود: نمایش پرمخاطب نتفلیکس You با بازی پن بادگلی. استاموس در فصل 1 و 2 این سریال که از پاییز 2018 شروع شد، یک درمانگر را به تصویر کشید.

دان جان استاموس در سال 2021 با بازگشت به کرایه خانوادگی، برای دو فصل از سریال Big Shot با دیزنی همکاری کرد. او نقش ماروین کورن را بازی کرد، یک مربی پرتحرک بسکتبال کالج که شغل خود را از دست داد و در عوض مربیگری یک تیم نخبه را در یک مدرسه خصوصی دخترانه آغاز کرد.

دان جان استاموس از سال 2017 میزبان کنسرت A Capitol Fourth، کنسرت سالانه روز استقلال بوده است.

بیشتر بخوانید:
پرنسس دایانا کیست ؟ از تولد تا مرگ

فیلم ها و نقش های برادوی

اگرچه شناخته‌شده‌ترین نقش‌های او در سریال‌های تلویزیونی است، اما استاموس پروژه‌های سینمایی زیادی را بر عهده گرفته است. او در سال 1985 با بازی در فیلم Never Too Young To Die از تلویزیون به فیلم تبدیل شد، اگرچه این بازی کم دیده شده بود.

جان استاموس

جان استاموس

در طول سال‌هایی که در فول‌هاوس کار می‌کرد، او فیلم جنگ جهانی دوم Born to Ride (1991)، ناپدید شدن کریستینا (1993) از شبکه ایالات متحده آمریکا و فیلم ساخته شده برای تلویزیون CBS: The Alexandra O’Hara Story را فیلمبرداری کرد. 1994).

دان جان استاموس که تلاش می کرد خود را از شخصیت عمو جسی خود جدا کند، پس از پایان سریال، تئاتر را پذیرفت. او نقش اصلی را در تولید برادوی چگونه بدون تلاش واقعی در تجارت موفق شد، به دست آورد و جایگزین متیو برودریک به عنوان ستاره شد. در جاهای دیگر، نقش های ساخته شده برای فیلم های تلویزیونی او ادامه یافت. او در سریال CBS A Made Made in Heaven (1997) و The Marriage Fool (1998) ظاهر شد.

زندگینامه ایلان ماسک | همه چیز در مورد نابغه دوست نداشتنی
بیشتر بخوانید

در سال 2002، او دوباره صحنه را دید و در نقش امسی در تولید کاباره برادوی بازی کرد. نقش دیگری در فیلم تلویزیونی در جنگ های عروسی A&E دنبال شد. استاموس در فیلم سال 2006 در نقش یک برنامه ریز عروسی همجنس گرا ایفای نقش کرد که از حق خود دفاع می کند.

دان جان استاموس در حالی که نقش خود را در ER ادامه می داد، در مقابل شان دیدی کامبز و فیلیسیا رشاد در اقتباس ABC از A Raisin in the Sun در سال 2008 ظاهر شد. این تولیدکننده با نامزدی در گلدن گلوب و امی مفتخر شد. پس از کنسل شدن ER در سال بعد، استاموس به برادوی بازگشت و این بار در کنار جینا گرشون در احیای بازی Bye Bye Birdie اجرا کرد.

دان جان استاموس در سریال The Little Mermaid Live از شبکه ABC ظاهر شد! به عنوان سرآشپز لوئیس در نوامبر 2019. او همین نقش را چند سال پیش در یک تولید صحنه هالیوود بول بازی کرده بود.

ساخت موسیقی با The Beach Boys

دان جان استاموس پس از دوستی با بت‌های خود، The Beach Boys در طول روزهای او در بیمارستان عمومی، دعوت شد تا با آنها در مجموعه چهارم ژوئیه سال 1985 با آنها طبل بزند. اجرای واشنگتن دی سی، 1.5 میلیون نفر را به خود جلب کرد و گروه از تمایل استاموس راضی بود. برای سازهای کوبه ای، اغلب از او به عنوان نوازنده تور و نوازندگی استفاده می کرد.

در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90، استاموس شروع به تور و ضبط با The Beach Boys کرد. پس از اینکه او در ویدیوی آهنگ 1988 “Kokomo” ظاهر شد، تلاش مشترک آنها تک آهنگ “Forever” در سال 1992 را تولید کرد که استاموس را به عنوان خواننده به نمایش گذاشت. این آهنگ بعداً در سریال فول هاوس برای بزرگداشت عروسی جسی با ربکا با بازی لوری لافلین ظاهر شد. دان جان استاموس همچنین در سال 1994 در آلبوم Shades of Blue اجرا کرد.

این بازیگر و گروه از آن زمان به بعد با هم در ارتباط بوده‌اند، موسیقی می‌سازند و زمانی الهام‌بخش استاموس پشت دوربین بودند. در سال 2000، ABC یک مینی سریال با عنوان پسران ساحل: یک خانواده آمریکایی منتشر کرد. استاموس پروداکشن سنت آموس از این نمایش حمایت کرد که با تشویق امی مواجه شد.

زندگینامه تام کروز | زندگی شخصی و لیست آثار
بیشتر بخوانید

در بحبوحه همه گیری کووید-19، استاموس و یکی از بنیانگذاران گروه، مایک لاو، تک آهنگی به نام «This Too Shall Pass» منتشر کردند. این بازیگر همچنین در سال 2022 با گروه تور برگزار کرد و برای اجرای سالگرد آنها در سالن کارنگی نیویورک ظاهر شد.

من هرگز فراموش نمی کنم که چقدر خوش شانس هستم. من هرگز فراموش نمی‌کنم که چقدر سپاسگزارم.» استاموس در همان سال به Today گفت و افزود که خوشحال است که نسل جدیدی از طرفداران گروه را از طریق کار او در Full House کشف کردند.

بیشتر بخوانید:
زندگینامه ایزاک نیوتن

همسر، پسر و زندگی شخصی

دان جان استاموس دو بار ازدواج کرده و یک پسر دارد.

در سال 1994، او با سوپر مدل و بازیگر ربکا رومین در پشت صحنه نمایش مد ویکتوریا سیکرت ملاقات کرد. این زوج در سال 1997 نامزد کردند و در 19 سپتامبر 1998 ازدواج کردند و هشت سال بعد جدایی خود را اعلام کردند و در سال 2005 طلاق خود را نهایی کردند.

در 3 فوریه 2018، دان جان استاموس با بازیگر کیتلین مک هیو ازدواج کرد. این زوج در آوریل 2018 از پسرشان، ویلیام که با نام «بیلی» خوانده می شود، استقبال کردند.

دان جان استاموس در کنار کار بازیگری خود به عنوان سخنگوی Project Cuddle، یک سازمان غیرانتفاعی مبتنی بر فرزندخواندگی، خدمت کرد. او همچنین سفیر افراد مشهور Childhelp، یک سازمان غیرانتفاعی که به پیشگیری و درمان کودک آزاری اختصاص دارد، برای بیش از 20 سال بوده است.

جان استاموس

جان استاموس

الکلیسم و DUI

دان جان استاموس قبلاً با مصرف الکل دست و پنجه نرم کرده بود که در ژوئن 2015 دستگیر و به دلیل رانندگی تحت تأثیر محکوم شد. او اواخر همان تابستان در یک برنامه توانبخشی مسکونی شرکت کرد. در نوامبر 2015، او ملزم به شرکت در جلسات الکلی های گمنام و ورود به برنامه سوء مصرف الکل به عنوان بخشی از یک دادخواست برای محکومیت بزهکاری خود در DUI شد.

در مصاحبه ای در سال 2022 با CBS Sunday Morning، این بازیگر فاش کرد که نوشیدن الکل او گاهی اوقات به افکار خودکشی منجر می شود. استاموس گفت: «برای طولانی‌ترین زمان، زمانی که هوشیار نبودم… فکر می‌کردم، «همه کارها را انجام داده‌ام». من نمی‌خواهم خودم را بکشم، اما برایم مهم نبود که بمیرم.»

سرمایه و دارای

ارزش خالص سلبریتی دارایی های دان جان استاموس را حدود 25 میلیون دلار ارزیابی می کند. این تعداد کمتر از تعدادی از همبازی های او در فول هاوس است، از جمله دوقلوهای اولسن (هر کدام 250 میلیون دلار)، همسرش لوری لافلین (70 میلیون دلار) و باب ساجت (50 میلیون دلار در هنگام مرگش).

دیدگاهتان را بنویسید

هشت − 5 =