صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها و بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی رایان گاسلینگ | لیست فیلم ها و زندگی شخصی
ads

بیوگرافی رایان گاسلینگ | لیست فیلم ها و زندگی شخصی

رایان گوسلینگ

رایان گاسلینگ بازیگر کانادایی است که به خاطر بازی در فیلم‌هایی چون «دفترچه یادداشت»، «ولنتاین آبی»، «فیلم لالالند» و «بلید رانر 2049» شناخته می‌شود.

رایان گاسلینگ کیست؟

رایان گاسلینگ بازیگر کانادایی اولین بار با پیوستن به گروه بازیگران باشگاه میکی ماوس در سال 1993 به موفقیت دست یافت. او در بزرگسالی در فیلم رمانتیک The Notebook (2004) ایفای نقش کرد و نامزد جایزه برای هاف نلسون (2006) و لارس و دختر واقعی شد. (2007).

رایان گاسلینگ همچنین در فیلم های ولنتاین آبی (2010)، دیوانه، احمق، عشق (2011)، ایده های مارس (2011) و کوتاه بزرگ (2015)، در میان پروژه های دیگر ظاهر شده است. او نامزدی گلدن گلوب و اسکار را برای ایفای نقش یک پیانیست جاز در فیلم موزیکال لا لا لند در سال 2016 دریافت کرد و سال بعد در فیلم علمی تخیلی محبوب Blade Runner 2049 بازی کرد.

سالهای اولیه و حرفه

رایان توماس گاسلینگ متولد 12 نوامبر 1980 در لندن، انتاریو، کانادا، در یک خانواده طبقه کارگر کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان در شهر کورنوال بزرگ شد.

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ

یکی از فیلم‌های اکشن سیلوستر استالونه تأثیر اولیه‌ای بر تاسپیان آینده داشت: «وقتی کلاس اول بودم، First Blood را تماشا کردم و کیت فیشر-پرایس هودینی خود را با چاقوهای استیک پر کردم و به مدرسه آوردم و شروع به پرتاب کردنشان کردم. گاسلینگ بعداً به مجله مکلین گفت. او به خاطر این بازسازی خطرناک تعلیق شد، اما همچنان از فیلم هایی که می دید الهام می گرفت.

رایان گاسلینگ اولین شکست بزرگ خود را در سال 1993 با پیوستن به بازیگران کلوپ میکی ماوس، یک برنامه متنوع برای جوانان، گرفت. او در کنار ستارگان آینده مانند بریتنی اسپیرز، جاستین تیمبرلیک و کریستینا آگیلرا آواز خواند، رقصید و بازی کرد.

گاسلینگ در مورد روند فیلمبرداری سریال در Walt Disney World در فلوریدا به مجله Esquire توضیح داد: “من در یک پارک موضوعی بلوغ را پشت سر گذاشتم.” “من متشکرم. آن مکان برای من منظره ای بود. من هر روز ماجراهایی داشتم.”

پس از لغو نمایش در سال 1995، گاسلینگ برای کار در سریال های تلویزیونی دیگر رفت. او در کمدی نوجوانان Breaker High از سال 1997 تا 1998 ظاهر شد، قبل از انتقال به نقشی اسطوره‌ای تر: در 17 سالگی، گاسلینگ به لس آنجلس نقل مکان کرد تا در نقش شخصیت اصلی سریال محبوب نوجوانان هرکول جوان بازی کند.

دانته آلیگیری
بیشتر بخوانید

ستاره فیلم در حال ظهور

برای اولین بار، گاسلینگ در درام ورزشی به یاد تایتان ها (2000) با بازی دنزل واشنگتن نقش مکمل داشت. اولین موفقیت بزرگ او در فیلم در سال 2001 به نام مؤمن بود. او در این فیلم مورد تحسین منتقدان نقش یک نئونازی یهودی را بازی کرد که برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم ساندنس شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جانی دپ

با این حال، تا سال 2004 و نوبت بازی او در فیلم پرفروش رمانتیک The Notebook، در مقابل ریچل مک آدامز، مخاطبان اصلی نشستند و متوجه شدند. در سال 2006، گاسلینگ برای بازی در نقش معلم معتاد به مواد مخدر دن دان در فیلم Half Nelson مورد تشویق قرار گرفت. بازی شدید و تکان دهنده برای او نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به همراه داشت.

رایان گاسلینگ که همیشه نقش‌های متنوعی را ایفا می‌کرد، در فیلم شکستگی (2007) در مقابل آنتونی هاپکینز نقش دادستان جوانی را بازی کرد. او سپس در کمدی بی‌نظیر لارس و دختر واقعی (2007) در نقش مردی خجالتی و متوهم بازی کرد که دلبستگی صمیمانه‌ای به یک عروسک ایجاد می‌کند. گاسلینگ برای اجرای خود نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

«ولنتاین آبی»، «دیوانه، احمق، عشق» و «درایو»

با پیشرفت حرفه ای، گاسلینگ هم به عنوان یک بازیگر جدی با طیف چشمگیر و هم به عنوان یکی از محبوب ترین نمادهای جنسی هالیوود ظاهر شد. او در کنار میشل ویلیامز در درام مستقل Blue Valentine در سال 2010 که مارپیچ رو به پایین یک زن و شوهر را دنبال می کرد، بازی قوی ای ارائه داد.

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ

سال بعد برای این بازیگر بزرگ بود. گاسلینگ در سه نوع فیلم بسیار متفاوت ظاهر شد، از کمدی رمانتیک گرفته تا درام سیاسی و هیجان انگیز. در دیوانه، احمق، عشق (2011)، او نقش یک مرد خانم را بازی کرد که سعی می کند به مردی که در حال طلاق است (استیو کارل) کمک کند، قبل از اینکه با یک زن جوان با بازی اِما استون، سر به پا شود.

او به سمت نقشی اکشن‌محورتر حرکت کرد، سپس در درایو بازی کرد، در مورد بدلکاری که به عنوان یک راننده فراری مهتابی می‌گیرد. در پاییز آن سال، گاسلینگ در فیلم The Ides of March با جورج کلونی همبازی شد و نقش یک منشی مطبوعاتی باهوش و باهوش یک سیاستمدار را بازی کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تام هاردی

رایان گاسلینگ در ادامه به چالش کشیدن خود و پیشرفت هنر خود، با ایوا مندز و بردلی کوپر در درام جنایی The Place Beyond the Pines که در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سال 2012 به نمایش درآمد، بازی کرد.

بهترین فیلم های ویلیام وایلر
بیشتر بخوانید

گاسلینگ با همکاری مجدد با استون، همچنین نقش یک قانونگذار را برای مبارزه با چهره های جنایت سازمان یافته مانند میکی کوهن (شان پن) در جوخه گانگستر ایفا کرد. این پروژه در ابتدا قرار بود در پاییز 2012 اکران شود، اما پس از تیراندازی یک مرد مسلح به جمعیتی در داخل یک سینمای کلرادو، فیلم برای بازبینی به تعویق افتاد و به ژانویه 2013 بازگردانده شد.

«کوتاه بزرگ» و «لا لا لند»

رایان گاسلینگ پس از بازی در درام جنایی «فقط خدا می بخشد» در سال 2013، اولین کارگردانی خود را با «رودخانه گمشده» در سال 2014 انجام داد. در این فیلم که او نیز نویسندگی و تهیه کنندگی آن را برعهده داشت، کریستینا هندریکس در نقش یک مادر مجرد محاصره شده بازی می کند.

سال بعد این بازیگر با کریستین بیل، کارل و برد پیت در فیلم The Big Short همبازی شد. این فیلم بر اساس کتاب پرفروش غیرداستانی مایکل لوئیس، بر حباب بازار مسکن که به سقوط مالی سال 2008 دامن زد و گروهی از مردان که آشفتگی آینده را پیش‌بینی کرده بودند، تمرکز دارد. این پروژه چندین بار نامزد جایزه گلدن گلوب و اسکار شد.

در سال 2016، گاسلینگ با راسل کرو در کمدی تاریک The Nice Guys همکاری کرد و همچنین با La La Land، با بازی استون، وارد عرصه کمدی موزیکال شد. لا لا لند موفقیت بزرگی بود و 14 نامزدی اسکار بی سابقه را به دست آورد، از جمله بهترین بازیگر مرد برای گاسلینگ، و برنده شش جایزه اسکار.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مارک رافلو

در سال 2017، پس از پیوستن به گروه بازیگران درام رمانتیک ترنس مالیک، آهنگ به ترانه، گاسلینگ با Blade Runner 2049، دنباله‌ای بر خودروی هریسون فورد در سال 1982، به جریان اصلی ترانه بازگشت. گاسلینگ سپس در نقش فضانورد مشهور نیل آرمسترانگ در فیلم First Man بازی کرد که درباره ماموریت ناسا برای فرستادن مردی به ماه در دهه 1960 بود.

زندگی شخصی و همسر

رایان گاسلینگ برای ترویج چندین علت اجتماعی از جمله تحقیقات ایدز، فقرزدایی و رفتار انسانی با حیوانات تلاش کرده است. او دوست دارد جعبه بسازد و مبلمان بسازد – مهارتی که در هنگام ساختن دفترچه یادداشت به دست آورد. گاسلینگ همچنین یک گیتاریست جاز و خواننده ماهر است.

بیوگرافی دواین جانسون
بیشتر بخوانید

در طول سال‌ها، گاسلینگ با بازیگرانی مانند ساندرا بولاک و مک‌آدامز ارتباط عاشقانه‌ای داشته است. از سال 2011، او به صورت عاشقانه با مندس، همبازی فیلم Place Beyond the Pines پیوند خورده است. در تابستان 2014 اخباری مبنی بر اینکه آنها در انتظار اولین فرزند خود هستند منتشر شد.

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ

دختر آنها اسمرالدا آمادا گاسلینگ در سپتامبر همان سال به دنیا آمد. مندز در آوریل 2016 دومین دختر این زوج به نام آمادا لی را به دنیا آورد. در سپتامبر 2016، US Weekly گزارش داد که گاسلینگ و مندز در اوایل همان سال مخفیانه ازدواج کردند.

حقایق کلی

نام: رایان گاسلینگ
سال تولد: 1980
تاریخ تولد: 12 نوامبر 1980
شهر تولد: لندن، انتاریو
کشور تولد: کانادا
جنسیت مذکر
مشهورترین بازیگر: رایان گاسلینگ یک بازیگر کانادایی است که به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند «دفترچه یادداشت»، «ولنتاین آبی»، «لا لا لند» و «بلید رانر 2049» شناخته می‌شود.

نقل قول ها

بلوغ را در یک پارک تفریحی گذراندم. [در اجرای «باشگاه میکی موس»]

وقتی کلاس اول بودم، First Blood را تماشا کردم، و کیت فیشر پرایس هودینی خود را با چاقوهای استیک پر کردم و به مدرسه آوردم و شروع کردم به پرتاب آنها به سمت بچه ها در تعطیلات.

دیدگاهتان را بنویسید

شش − چهار =