بیوگرافی کریستین بیل

کریستین بیل
کریستین بیل بازیگر برنده جایزه اسکار است که در فیلم هایی مانند «روانی آمریکایی»، «جنگجو» و سه گانه «بتمن» کریستوفر نولان بازی کرده است.

کریستین بیل کیست؟

کریستین بیل بازیگری که در سال 1974 در پمبروکشایر ولز به دنیا آمد، اولین بار در فیلم امپراتوری خورشید (1987) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به موفقیت بزرگی دست یافت.

با بازگشت به کانون توجه با فیلم سادیستی آمریکایی روانی (2000)، او برای The Machinist (2004) بیش از 60 پوند وزن کم کرد و سپس برای ایفای نقش ابرقهرمانی در Batman Returns (2005) و دو دنباله آن تلاش کرد. بیل برای بازی در فیلم The Fighter (2010) برنده جایزه اسکار شد و بعداً برای نقش‌هایش در فیلم‌های American Hustle (2013)، The Big Short (2015) و Vice (2018) به رسمیت شناخته شد.

سابقه و شغل اولیه

کریستین بیل در 30 ژانویه 1974 در پمبروکشایر ولز به دنیا آمد. بیل با شروع کار خود از کودکی به عنوان یکی از همه کاره ترین بازیگران صنعت سرگرمی ظاهر شد. گویا اجرا در ژن اوست، با مادری رقصنده و دلقک و خواهر بزرگترش که بازیگر بود. حتی پدربزرگش هم در این کار بود و به عنوان بدلکار برای جان وین در فیلم هاتاری در سال 1962 کار می کرد!

کریستین بیل

کریستین بیل

“امپراتوری خورشید”

کریستین بیل در 9 سالگی در اولین آگهی تبلیغاتی خود به نمایش درآمد. اندکی بعد، او به همراه کمدین روآن اتکینسون در فیلم The Nerd روی صحنه لندن ظاهر شد. سپس استیون اسپیلبرگ او را از میان یک گروه 4000 بازیگر جوان برای نقش جیم گراهام در امپراتوری خورشید (1987) انتخاب کرد، یک درام جنگ جهانی دوم درباره پسری انگلیسی که در چین بزرگ می‌شود و در نهایت به اردوگاه بازداشتگاه ژاپنی می‌رود.

بازی قابل توجه بیل جایزه هنرمند جوان را برای بهترین بازیگر مرد جوان در یک فیلم سینمایی و جایزه هیئت ملی بازبینی برای اجرای برجسته نوجوان را برای او به ارمغان آورد. بیل در آن زمان تنها 13 سال داشت که تمام توجهات را آزاردهنده دید. او معروف بود که خود را از مصاحبه برای رفتن به حمام معذور می کرد و سپس به سادگی ساختمان را ترک می کرد.

فیلم های برتر

“هنری پنجم”، “Newsies”

بخش‌های بیشتری از جمله نقش کوچکی در اقتباس کنت برانا از هنری پنجم ویلیام شکسپیر (1989) دنبال شد. چند سال بعد، بیل خود را در فیلم موزیکال Newsies (1992) یافت. او قبل از اضافه شدن شماره‌های موسیقی، با پروژه‌ای در مورد جوانانی که در خیابان روزنامه می‌فروختند امضا کرده بود – به نام پسران روزنامه. این پروژه در گیشه به عنوان یکی از کم درآمدترین فیلم‌های ساخته شده توسط والت دیزنی پیکچرز به پایان رسید.

بیوگرافی کیت هادسون
بیشتر بخوانید
“زنان کوچک”

در سال 1994، بیل در فیلم اقتباسی از فیلم کلاسیک زنان کوچک لوئیزا می آلکات، با بازی وینونا رایدر در نقش جو مارس، نقش مکمل داشت. او نقش عشق رایدر، تئودور “لوری” لارنس را بازی کرد. بلافاصله پس از آن، بیل با یکی دیگر از شخصیت‌های ادبی معروف – ادوارد روزیر، در فیلم «پرتره یک بانو» اثر هنری جیمز (1996) به کارگردانی جین کمپیون و با بازی نیکول کیدمن برخورد کرد.

کریستین بیل که دوباره با برانا برای رویای یک شب نیمه تابستان (1999) متحد شد، این بار نقش مهم تری داشت. او نقش دمتریوس، مردی جوان عاشق هرمیا (آنا فریل) را بازی کرد که محبت هایش را پس نمی دهد و در عوض عاشق لیساندر (دومینیک وست) است. به نوبه خود، دمتریوس مورد علاقه هلنا (کالیستا فلوکهارت) است. دیوانگی زمانی رخ می دهد که این چهار نفر وارد جنگلی می شوند که پری ها در آن زندگی می کنند.

موفقیت اصلی

“روانی آمریکایی”

کریستین بیل با اثبات قدرت خود، در فیلم American Psycho (2000) بر اساس کتاب برت ایستون الیس، نقش یک قاتل سریالی آماده دهه 1980 را بازی کرد. بیل از نظر فیزیکی خود را برای این نقش متحول کرد و هیکلی تراش خورده ایجاد کرد تا وسواس شخصیتش را نسبت به ظاهر خودش منعکس کند.

این فیلم که اغلب به خاطر خشونتش مورد تمسخر قرار می گیرد، با این وجود، شهرت بیل را در هالیوود افزایش داد. او در کنار این فیلم جنجالی ایستاده است و به اینترتینمنت ویکلی گفت: “من کسی را که نتواند طنز را پیدا کند، درک نمی کنم. این فیلم پیچیده و بیمار است. اما خیلی مضحک است.”

“The Machinist”

کریستین بیل دوباره با کار کردن با شخصیت از بیرون، بیش از 60 پوند برای فیلم The Machinist در سال 2004 از دست داد. گاهی اوقات، رژیم غذایی او فقط شامل یک سیب و یک لاته در روز بود. در تریلر روانشناختی، او نقش یک کارگر ماشین‌فروشی را بازی می‌کند که با بی‌خوابی مبارزه می‌کند، با یک همکار که به ظاهر وجود ندارد صحبت می‌کند و به سرعت وزنش را کاهش می‌دهد.

کریستین بیل

کریستین بیل

‘بتمن: آغاز’

سپس کریستین بیل مجبور شد برای ایفای نقش ابرقهرمان افسانه‌ای در فیلم Batman Begins (2005) به کارگردانی کریستوفر نولان، به سرعت تلاش کند. بیل بازیگرانی چون جیک جیلنهال، جاشوا جکسون و کیلیان مورفی را برای این نقش شکست داد.

زندگینامه امینم | زندگی شخصی و حرفه ای
بیشتر بخوانید

(مورفی در نهایت نقش مترسک شرور فیلم را بازی کرد.) بیل با وارد شدن به نقشی که زمانی توسط جورج کلونی و مایکل کیتون بازی می شد، بازی متمایز خود را در قسمت دوگانه بروس وین میلیونر/ بتمن جنگجوی جنایتکار ارائه داد. این تجسم مجدد حماسه بتمن با فروش بیش از 72 میلیون دلار در پنج روز اول، موفقیت بزرگی در گیشه بود.

“Rescue Dawn”

بیل در ادامه به دنبال ترکیب متنوعی از نقش‌ها، در فیلم Harsh Times (2005) نقش یک تکاور سابق ارتش را بازی کرد. او همچنین در درام تاریخی ترنس مالیک، دنیای جدید (2005) در نقش جان رولف، شوهر پوکاهونتاس ظاهر شد. برای فیلم Rescue Dawn (2006)، بیل ماه ها در جنگل های تایلند فیلمبرداری کرد تا یک خلبان آمریکایی را که در طول جنگ ویتنام اسیر شده بود، به تصویر بکشد.

«پرستیژ»، «من آنجا نیستم»

بیل در کنار هیو جکمن در The Prestige (2006) با دو جادوگر بازی کرد که در اواخر دهه 1800 در لندن رقیب یکدیگر شدند. او سپس در اولین وسترن خود، 3:10 به یوما (2007)، در نقش یک کشاورز تقریباً فقیر ظاهر شد که می‌پذیرد یک سارق بانک قاتل (راسل کرو) را به زندان ببرد تا احترام خانواده‌اش را به دست آورد.

بیل یکی از بازیگرانی بود که از چیزهای غیرعادی دوری می‌کردند، از جمله کیت بلانشت و هیث لجر، که باب دیلن، اسطوره موسیقی فولک و راک را در فیلم تجربی I’m Not There (2007) به تصویر کشید. تاد هاینز کارگردان و نویسنده توضیح داد: “این همه رنگ های دیلن را نشان می دهد و نه همه رنگ های زیبا.”

‘The Dark Knight’

بیل و لجر دوباره در دومین قسمت از حماسه بتمن نولان، شوالیه تاریکی (2008) با یکدیگر همکاری کردند، یک تور هنری که در نهایت بیش از یک میلیارد دلار در سطح جهان به دست آورد. با این حال، این پروژه با یک تراژدی خدشه دار شد، زیرا لجر در ژانویه 2008، درست قبل از اکران فیلم درگذشت. این دو در طول ساخت فیلم به هم نزدیک شده بودند و بیل از درگذشت ناگهانی لجر شوکه شد.

بیل گفت: “پذیرفتن اینکه یک نفر رفته است، زمان زیادی طول می کشد، در حالی که تمام بدن و ذهن به شما می گوید که این کسی است که شما برای مدت زیادی خواهید شناخت.” “او چیزی شبیه به خودم بود… امیدوارم شوالیه تاریکی بتواند جشنی برای کار او باشد.”

آلفرد هیچکاک
بیشتر بخوانید

جوایز اسکار و گلدن گلوب

“مبارز”، “شوالیه تاریکی برمی خیزد”

در سال 2009، بیل در نقش جان کانر برای ترمیناتور رستگاری بازی کرد و همچنین در Public Enemies، فیلمی درباره مافوق جان دیلینگر، بازی کرد. در سال 2011، این بازیگر برای بازی در نقش دیکی اکلوند بوکسور سابق وزن سبک وزن در فیلم The Fighter (2010) به کارگردانی دیوید او راسل، گلدن گلوب و اسکار را به خانه برد. او سپس برای آخرین قسمت از سه گانه بتمن، شوالیه تاریکی برمی خیزد (2012) دوباره با نولان همکاری کرد.

“هیاهوی آمریکایی”

بیل بعداً عنوان «خارج از کوره» (2013) را منتشر کرد که علیرغم حضور بازیگران پرمحتوا، در گیشه متوسطی راضی شد. با این حال، او در پایان سال پس از انتشار American Hustle، دوباره توسط راسل در کانون توجه قرار گرفت. بیل با اضافه کردن بیش از 40 پوند برای بازی در نقش هنرمند کلاهبردار ایروینگ روزنفلد، نامزدی اسکار دیگری را برای بازی در این فیلم تحسین برانگیز به دست آورد که در آن امی آدامز، جنیفر لارنس و بردلی کوپر همبازی بودند.

کریستین بیل

کریستین بیل

“The Big Short”

در سال 2014، کریستین بیل نقش موسی را برای فیلم حماسی Exodus: Gods and Kings ساخته ریدلی اسکات بازی کرد. با بازگشت به مسیر شخصیت محور، او سپس در کنار برد پیت، رایان گاسلینگ و استیو کارل در اقتباس سال 2015 از کتاب پرفروش غیرداستانی The Big Short همبازی شد. بیل برای بازی در نقش مایکل بری، مدیر مالی که در سال 2005 برای مقابله با حباب بازار مسکن در کشور حرکت می کند، نامزدی گلدن گلوب و اسکار را به دست آورد.

«معاون»، «فورد در برابر فراری»

کریستین بیل برای بازی در نقش معاون سابق رئیس جمهور دیک چنی در فیلم «معاون»، نقشی که نامزدی جایزه اسکار را نیز به همراه داشت، برنده جایزه گلدن گلوب 2018 برای بهترین نقش آفرینی یک بازیگر مرد در فیلم سینمایی، کمدی یا موزیکال شد. در سال 2019، این بازیگر برای بازی خود در نقش راننده خودروی مسابقه ای کن مایلز در فیلم فورد علیه فراری، سر و صدای اسکار بیشتری ایجاد کرد.

زندگی شخصی

کریستین بیل خارج از بازیگری ترجیح می دهد زندگی خصوصی خود را مخفی نگه دارد. با این حال، اتهامات در 22 ژوئیه 2008، بیل را در کانون توجه قرار داد. او متهم به تعرض به مادرش جنی و خواهرش شارون بود که با مقامات تماس گرفت. او بعداً به دلیل نبود مدرک آزاد شد.

ویکتور فرانکل
بیشتر بخوانید

در همان ماه، گزارش شد که بیل در صحنه فیلمبرداری ترمیناتور رستگاری دچار بحران شده است. صوتی این طغیان بعدا منتشر و به طور گسترده منتشر شد. چهره های هالیوود مانند ووپی گلدبرگ و ران هاوارد به طور علنی از اقدامات او دفاع کردند، اما شهرت او با این حادثه خدشه دار شد.

کریستین بیل از سال 2000 با سیبی بلاژیک، مدل سابق و دستیار شخصی ازدواج کرده است. این زوج در سال 2005 صاحب اولین فرزند خود، دختر Emmeline شدند. در سال 2014، بیل و بلاژیک دومین فرزند خود، پسر جوزف را به دنیا آوردند.

کریستین بیل

کریستین بیل

حقایق کلی

نام: مسیحی
سال تولد: 1974
تاریخ تولد: 30 ژانویه 1974
شهر تولد: پمبروکشایر
کشور تولد: انگلستان
جنسیت مذکر
معروف ترین: کریستین بیل بازیگر برنده جایزه ای است که در فیلم هایی مانند «روانی آمریکایی»، «جنگجو» و سه گانه «بتمن» کریستوفر نولان بازی کرده است.
صنایع
تلویزیون
نمایش
عمل
علامت نجومی: دلو
مدارس
مدرسه بورنموث
ملیت ها
ولز (ولز)

دیدگاهتان را بنویسید

3 × دو =