بیوگرافی رابین ویلیامز

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز، بازیگر و کمدین، به خاطر سبک اجرای سریع و بداهه‌پردازی‌اش و فیلم‌هایش مانند Good Will Hunting و Dead Poets Society شناخته میشد.

رابین ویلیامز که بود؟

رابین ویلیامز یک بازیگر و کمدین بود که بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند ویل هانتینگ خوب – که برای آن برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – انجمن شاعران مرده و صبح بخیر، ویتنام شد – شناخته شد.

. او ابتدا با بازی در نمایش تلویزیونی Mork & Mindy محبوبیت پیدا کرد، قبل از اینکه به بخش‌های اصلی، کمدی و دراماتیک در فیلم تبدیل شود. ویلیامز که به دلیل سبک بداهه نوازی خود شناخته می شود، در تعدادی از استندآپ کمدی های ویژه ایفای نقش کرد و به عنوان یکی از بزرگترین طنزپردازان تمام دوران شناخته می شود. او در آگوست 2014 در سن 64 سالگی درگذشت.

سنین جوانی و تحصیلات

رابین مک لورین ویلیامز در 21 جولای 1951 در شیکاگو به دنیا آمد. او تنها فرزند رابرت فیتزجرالد ویلیامز، از مدیران ارشد شرکت خودروسازی فورد، و لوری مک لورین، مدل و بازیگر بود.

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز

در دوران کودکی، ویلیامز درونگرا بود و برای دوست یابی تلاش می کرد. خانواده او ثروتمند بودند، اما والدینش زیاد کار می کردند و ویلیامز اغلب اوقات بیشتری را با خدمتکار خانه اش می گذراند. او مورد آزار و اذیت قرار گرفت و از کمدی، که از شوخ طبعی مادرش برداشت کرد، به عنوان مکانیزم دفاعی استفاده کرد. پس از نقل مکان خانواده به سانفرانسیسکو در سال 1967، ویلیامز در دبیرستان ردوود تحصیل کرد و پس از پیوستن به باشگاه درام محبوب شد.

رابین ویلیامز قبل از ثبت نام در مدرسه جولیارد در شهر نیویورک در کالج مردانه کلرمونت و کالج مارین شرکت کرد. در آنجا با کریستوفر ریو، بازیگر دیگر دوست شد و هم اتاقی شد. ویلیامز بعدها کمدی را در سانفرانسیسکو و لس آنجلس تجربه کرد و یک استندآپ موفق ساخت.

پیشرفت تجاری

رابین ویلیامز در برنامه های تلویزیونی مانند نمایش ریچارد پرایور، خنده به درون، و هشت بس است کار کرده بود قبل از اینکه به طور گسترده برای مخاطبان آمریکایی به عنوان بیگانه مورک شناخته شود. این کاراکتر در سریال روزهای شاد قبل از اینکه نمایش خودش با نام Mork & Mindy به او داده شود، برای اولین بار بازی کرد. ویلیامز با پم دابر در کمدی کمدی دوست داشتنی که در سال 1978 شروع شد و به مدت چهار فصل پخش شد، همبازی شد.

ویلیامز که در سال 1977 بخشی از بازیگران سریال «آیا می توانم آن را انجام دهم تا به عینک نیاز دارم؟ با همبازی شلی دووال.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمی فاکس

مجموعه ای از نقش های موفق سینمایی برای ویلیامز در طول سال ها دنبال شد و استعدادهای کمدی درخشان او و همچنین توانایی او در انجام کارهای جدی را به نمایش گذاشت. او در سال 1982 در فیلم جهان به نقل از گارپ و همچنین یک نوازنده روسی که در مسکو در هادسون (1984) به آمریکا فرار کرد، نقش اصلی را بازی کرد.

بعداً، در صبح بخیر، ویتنام (1987)، ویلیامز دی جی بی احترامی رادیویی آدریان کرونوئر را به تصویر کشید، سپس در Dead Poets Society (1989)، نقش معلم آزاداندیش جان کیتینگ را بازی کرد. هر دو پروژه برای او جایزه اسکار برای بازیگر نقش اول را به همراه داشت.

بیوگرافی الن برستین
بیشتر بخوانید

اعتیاد و مسائل شخصی

رابین ویلیامز در حین کار در مورک و میندی به مشکل مواد مخدر و الکل مبتلا شد و بیش از دو دهه با شروع کارش با اعتیاد دست و پنجه نرم کرد. او همچنین روابط عاشقانه پر سر و صدایی داشت، از جمله با همسر اول والری ولاردی که در سال 1978 با او ازدواج کرد.

با وجود این مشکلات شخصی، ویلیامز به بازیگری ادامه داد. او در درام موفق بیداری های پنی مارشال (1990) با رابرت دنیرو و جولی کاونر ظاهر شد و سومین نامزدی اسکار خود را برای بازی در نقش مرد بی خانمان پری در درام رستگارانه The Fisher King در سال 1991 دریافت کرد.

او با پرداختن به هزینه‌های خانوادگی نیز، در نقش پیتر پن بزرگسال در هوک (1991) بازی کرد و صدای جن را در انیمیشن «علاءالدین» (1992) دیزنی ارائه کرد. ویلیامز همچنین در فیلم های خانم شک (1993)، جومانجی (1995) و فلابر (1997) بازی کرد.

جایزه اسکار و نقش های دراماتیک بیشتر

فیلم‌های بزرگسالان ویلیامز نیز موج‌هایی را ایجاد کردند، از جمله قفس پرنده (1996) و خوب ویل هانتینگ (1997). دومی که مت دیمون و بن افلک نیز در آن نقش آفرینی کردند، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای ایفای نقش روانشناس شان مگوایر برای او به ارمغان آورد.

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز

در چند سال بعد، رابین ویلیامز نقش های مختلفی را بر عهده گرفت. او در نقش دکتری که بیمارانش را با شوخ طبعی در پچ آدامز (1998) درمان می کرد، بازی کرد و سپس در فیلم یاکوب دروغگو (1999) یک مرد یهودی در آلمان را در جنگ جهانی دوم به تصویر کشید.

بر اساس اثری از آیزاک آسیموف، مرد دویست ساله (1999) به ویلیامز این فرصت را داد تا نقش یک اندرویدی را بازی کند که احساسات انسانی را توسعه می دهد. و دوباره به صداپیشگی در نقش دکتر دان در A.I. هوش مصنوعی در سال 2001

رابین ویلیامز در حالی که بیشتر به خاطر طنز هیجان انگیزش شناخته می شود، شخصیت ها و موقعیت های تیره تر روی صفحه را نیز بررسی می کند.

او در فیلم One Hour Photo (2002) در نقش یک توسعه دهنده عکس ترسناک، در فیلم Insomnia (2002) نویسنده رمان های معمولی و یک مجری رادیویی که در فیلم The Night Listener (2006) درگیر معمایی پیرامون یک طرفدار آشفته می شود، بازی کرد.

همچنین در سال 2006، ویلیامز استعدادهای کمدی خود را در سه فیلم به نمایش گذاشت. مرد سال فرستاده سیاست های ریاست جمهوری ایالات متحده بود. به طور تصادفی، او همچنین در فیلم خانوادگی محبوب شب در موزه با بازی بن استیلر نقش تدی روزولت را بازی کرد. سرانجام، ویلیامز در کمدی خانوادگی RV با شریل هاینز، کریستین چنووث و جف دانیلز ظاهر شد.

در همان تابستان که زندگی حرفه‌ای او غوغا می‌کرد، ویلیامز دچار عود اعتیاد شد. او در ماه اوت در یک مرکز توانبخشی برای درمان اعتیاد به الکل پذیرفته شد. این بازیگر دوباره شروع به کار کرد و در سال 2007 در کمدی مجوز ازدواج با مندی مور و جان کرازینسکی به عنوان یک روحانی بازی کرد.

بهترین فیلم های کریستین بیل
بیشتر بخوانید

همسران و فرزندان

رابین ویلیامز سه بار ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد: زاخاری (11 آوریل 1983)، زلدا (متولد 31 ژوئیه 1989) و کودی (25 نوامبر 1991).

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بن افلک

او در سال 1976 به عنوان بارمن در سانفرانسیسکو کار می کرد که با بازیگر والری ولاردی آشنا شد و این دو در ژوئن 1978 با هم ازدواج کردند. در مستند HBO در سال 2018 رابین ویلیامز: بیا داخل ذهن من، ولاردی درباره رابطه آنها صحبت کرد و اعتراف کرد که خودش را مجبور کرده است. اجازه دادن به خیانت ویلیامز او زنان را دوست داشت.

او گفت که کاملاً عاشق زنان بود. “من فهمیدم و می خواستم او این را داشته باشد. اما من همچنین می خواستم او به خانه بیاید.» این دو در سال 1983 صاحب یک پسر به نام زاخاری شدند و در سال 1988 از هم جدا شدند.

سال بعد، ویلیامز با دایه پسرش، مارشا گارسس، که دخترشان زلدا را باردار بود، ازدواج کرد. آنها همچنین در سال 1991 صاحب پسری به نام کودی شدند. این زوج در سال 2010 به دلیل اختلافات آشتی ناپذیر طلاق گرفتند.

در اکتبر 2011، ویلیامز با هنرمند و طراح گرافیک سوزان اشنایدر ازدواج کرد. آنها تا زمان مرگ ویلیامز در سال 2014 در کالیفرنیا زندگی می کردند.

زاخاری که به نام زاک شناخته می شود و زلدا حرفه بازیگری را دنبال کردند و زلدا همچنین به عنوان کارگردان، تهیه کننده و نویسنده کار کرده است.

آینده شغلی و مشکلات سلامتی

در سپتامبر 2008، رابین ویلیامز برای نمایش استندآپ کمدی تک نفره خود، سلاح های خود تخریبی، با تمرکز بر “پوچی های اجتماعی و سیاسی” شروع به تور کرد. ویلیامز انرژی خود را در برنامه های فروخته شده خود ریخت، اما مشکلات سلامتی باعث شد تا این کمدین در مارس 2009 کنار گذاشته شود. چند ماه پس از تور سریع خود، ویلیامز شروع به تجربه تنگی نفس کرد. این عوارض باعث شد تا اجراها را لغو کند و در نهایت تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت.

در حالی که ویلیامز در حال نقاهت بود، این بازیگر دوباره در نقش روزولت در فیلم Night at the Museum: Battle of the Smithsonian ظاهر شد. در نوامبر 2009، او در کنار جان تراولتا در فیلم Old Dogs دیزنی بازی کرد.

رابین ویلیامز به کار بر روی تعدادی پروژه مختلف ادامه داد. او به عنوان مهمان در برنامه های تلویزیونی مانند لویی و ویلفرد ظاهر شد. در مارس 2011، او در برادوی به عنوان بخشی از بازیگران اصلی ببر بنگال در باغ وحش بغداد ظاهر شد و نمایش تا ژوئیه ادامه داشت. او در پرده بزرگ، با تکرار نقش‌های رامون و لاولیس از انیمیشن اصلی سال 2006، صدای خود را به دنباله‌ی Happy Feet Two در سال 2011 قرض داد.

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز در سال 2013 در دو پروژه نقش مکمل داشت: کمدی رمانتیک عروسی بزرگ با دنیرو و دایان کیتون و درام لی دنیلز باتلر، که ویلیامز برای آن دوایت دی. آیزنهاور را به تصویر کشید. در آن سال، ویلیامز نیز از بازگشت خود به سریال تلویزیونی خبر داد. او با سارا میشل گلار در کمدی کمدی The Crazy Ones همبازی شد که در پاییز برای اولین بار پخش شد.

بیوگرافی استندآپ کمدین آمریکایی الن دی جنرس
بیشتر بخوانید

این نمایش که در یک شرکت تبلیغاتی می گذرد، ویلیامز و گلار را در نقش پدر و دختر نشان می دهد. این نمایش تنها پس از یک فصل لغو شد. سپس در سال 2014، ویلیامز در نقش هنری آلتمن ناراضی در فیلم خشمگین ترین مرد بروکلین بازی کرد.

بشردوستی رابین ویلیامز

رابین ویلیامز در طول زندگی خود از تعدادی خیریه و اهداف حمایت کرد، از جمله Comic Relief، بنیاد LiveStrong، بنیاد کریستوفر و دانا ریو، و بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود.

به گفته لس آنجلس تایمز، ویلیامز به Comic Relief کمک کرد تا بیش از 80 میلیون دلار برای کمک به بی خانمان های آمریکا جمع آوری کند. از سال 1986، او مجری یک سری برنامه های ویژه تلویزیونی برای سازمان به همراه بازیگران کمدین بیلی کریستال و ووپی گلدبرگ بود.

مرگ و ادای احترام

در 11 آگوست 2014، ویلیامز 63 ساله در خانه اش در کالیفرنیا جسد پیدا شد. روزنامه نگار او این بیانیه را منتشر کرد: «رابین ویلیامز صبح امروز درگذشت. او اخیراً با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می کند. این یک ضایعه غم انگیز و ناگهانی است. خانواده محترمانه برای حفظ حریم خصوصی خود درخواست می کنند زیرا در این دوران بسیار سخت غمگین هستند.

مقامات به اشتراک گذاشتند که ویلیامز بر اثر خودکشی درگذشت، و گزارش نهایی کالبد شکافی که در نوامبر 2014 منتشر شد، نشان داد که هیچ الکل یا مواد مخدر غیرقانونی در سیستم وی یافت نشده است. داروهای تجویزی در “غلظت های درمانی” یافت شدند.

نزدیکترین دوستان و اعضای خانواده ویلیامز پس از مرگ وی برای یک مراسم تشییع جنازه خصوصی در سانفرانسیسکو گرد هم آمدند. بقایای او سوزانده شد و در خلیج سانفرانسیسکو پراکنده شد.

دوستان خانواده و صنعت بعداً برای ادای احترام خصوصی در تئاتر کوران در سانفرانسیسکو در 27 سپتامبر گرد هم آمدند. کمدین بابکت گلدتویت، بازیگر بانی هانت، بازیگر و کمدین اریک آیدل، و سه فرزند ویلیامز هر کدام سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تام هاردی

دیگر شرکت کنندگان قابل توجه شامل خوانندگان Bette Midler و Josh Groban بودند. بازیگران دنی دویتو، جف بریجز، بن استیلر و سارا میشل گلار. و کارگردانان جورج لوکاس، کریس کلمبوس، گاس ون سنت، و پنی مارشال. استیوی واندر یک اجرای موزیکال اجرا کرد.

سه فیلمی که رابین ویلیامز در آنها ظاهر شد پس از مرگ او اکران شدند. A Merry Friggin’ Christmas and Night at the Museum: Secret of the Tomb به ترتیب در نوامبر و دسامبر 2014 اکران شد. آخرین فیلم ویلیامز بلوار در ژوئیه 2015 بود. او در نقش نولان مک، شوهری در یک ازدواج عاشقانه و در عین حال بی‌علاقه (در مقابل کتی بیکر) بازی کرد. ماک همجنس گرایی خود را پنهان می کند، اما زمانی که او با یک فاحشه مرد جوان روبرو می شود، این موضوع تغییر می کند.

تشخیص بیماری پارکینسون

درست پس از مرگ او، سوزان اشنایدر، همسر رابین ویلیامز، در بیانیه ای در 13 اوت فاش کرد که همسر مرحومش به بیماری پارکینسون مبتلا شده است – که او به طور عمومی فاش نکرده بود. این بیماری دژنراتیو سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می دهد و در نهایت حرکت و گفتار را با مشکل مواجه می کند. او همچنین تایید کرد که این بازیگر با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کرد اما هوشیاری خود را حفظ کرده بود.

بیوگرافی لئونارد برنشتاین
بیشتر بخوانید

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز

اشنایدر در بیانیه‌اش همچنین از حمایت‌هایی که پس از خودکشی همسرش صورت گرفت، ابراز قدردانی کرد و به میراثی که او بر جای گذاشت، اشاره کرد: «از زمان درگذشت او، همه ما که رابین را دوست داشتیم، در موج عظیم محبت و تحسین برای او آرامش یافتیم.

او از میان میلیون ها نفری که زندگی آنها را لمس کرد. بزرگ‌ترین میراث او، علاوه بر سه فرزندش، شادی و شادی است که به دیگران، به‌ویژه برای کسانی که در جنگ‌های شخصی می‌جنگند، عرضه کرد.»

در نوامبر 2014، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ویلیامز قبل از مرگش نیز از زوال عقل لوی رنج می‌برد، نوعی زوال عقل پیشرونده که اغلب در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون یافت می‌شود.

ارزش مالی

بر اساس گزارش فوربس، رابین ویلیامز پس از مرگش 100 میلیون دلار دارایی از خود به جای گذاشت. این بازیگر برای مدت 25 سال پس از مرگش سندی را برای محدود کردن استفاده از شبیه خود ارائه کرد، بنابراین تا سال 2039 نمی توان از نام، عکس، صدا و امضای او در هیچ فیلم، تبلیغات یا تاییدیه ای استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی فیل مک گرو

سوزان اشنایدر همسر ویلیامز و سه فرزندش درگیر دعوای قانونی بر سر املاک او شدند. او املاک را به فرزندانش واگذار کرده بود، اما «تدارکات ویژه» داشت تا مطمئن شود که اشنایدر و فرزندانش از یک رابطه قبلی مراقبت می‌شوند. اشنایدر در دسامبر 2014 دادخواستی را برای دریافت پول بیشتر ارسال کرد و دو طرف بر سر مجموعه دوچرخه، جوایز و عکس های این بازیگر با هم بحث کردند. این پرونده در اکتبر 2015 خارج از دادگاه به پایان رسید.

کتاب و مستند

سال‌ها پس از مرگ رابین ویلیامز، فعالیت تجاری و روزهای پایانی ویلیامز موضوعی جذاب برای طرفداران باقی ماند. زندگینامه دیو ایتزکف، رابین، پس از انتشار در ماه مه 2018، پرفروش شد و دو ماه بعد، HBO مطالعه شخصیت این کمدین را از طریق فیلم‌هایی از کلیپ‌های استندآپ و مصاحبه با خانواده و دوستان در رابین ویلیامز: به درون ذهن من ارائه کرد.

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز

سوزان اشنایدر، بیوه ویلیامز، در مستند دیگری در سال 2020 درباره زندگی، روزهای پایانی و نبرد با بیماری لویی به نام آرزوی رابین شرکت کرد. تایلور نوروود کارگردان با این فیلم امیدوار بود که به تماشاگران کمک کند “دردی را که با از بین رفتن استعدادها و توانایی هایش به سرعت احساس می کرد… چگونه در مواجهه با این واقعیت وحشتناک، قهرمان تر و دلسوزتر از هر شخصیتی بود که تا به حال بازی کرد. در هر یک از فیلم های او.»

نقل قول ها

متاسفم، اگر حق با شما بود، با شما موافقم.

بهار روشی است که طبیعت برای گفتن “بیا جشن بگیریم!”

سیاست: “Poli” یک کلمه لاتین به معنای “بسیاری” است. و «تیک» به معنای «موجودات خونخوار».

اگر همه چیز را اشتباه انجام دهید، آنچه درست است، باقی می ماند.

فقط یک جرقه کوچک جنون به شما داده می شود. نباید از دستش بدی

تنها سلاحی که داریم کمدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

20 + هفده =