صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی جورج وستینگهاوس
ads

بیوگرافی جورج وستینگهاوس

جورج وستینگهاوس

جورج وستینگهاوس بیشتر به خاطر اختراع سیستم ترمز هوایی که راه‌آهن‌ها را ایمن‌تر می‌کرد و فناوری جریان متناوب را ترویج می‌کرد که صنعت نور و برق جهان را متحول کرد، مشهور است.

جورج وستینگهاوس که بود؟

جورج وستینگهاوس یکی از پرکارترین مخترعان و تاجران انقلاب صنعتی بود. او پس از خدمت در ارتش و نیروی دریایی اتحادیه، چندین دستگاه را به ویژه برای راه آهن به ثبت رساند. او در نهایت شرکت تولید و برق وستینگهاوس را برای بهبود ژنراتورهای برق جریان متناوب (AC) راه اندازی کرد.

حقایق کلی

نام کامل: جورج وستینگهاوس
متولد: 6 اکتبر 1846
درگذشت: 12 مارس 1914
محل تولد: پل مرکزی، نیویورک
علامت نجومی: ترازو

اوایل زندگی

جورج وستینگهاوس که در 6 اکتبر 1846 در سنترال بریج نیویورک متولد شد، هشتمین فرزند املین ودر و جورج وستینگهاوس پدر بود. پس از نقل مکان خانواده به شنکتادی، نیویورک، جایی که وستینگهاوس پدر مغازه ماشین آلات خود را باز کرد، جورج جوانی وقت خود را در آنجا بگذراند و علاقه شدیدی به موتورهای بخار پیدا کند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی نیکولا تسلا

با این حال، جنگ داخلی جورج وستینگهاوس را مجبور کرد آزمایش های خود را متوقف کند و او در ارتش اتحادیه و بعداً به عنوان دستیار مهندس نیروی دریایی خدمت کرد. اگرچه او تلاش خود را در کالج امتحان کرد، اما تنها چند ماه بعد در سال 1865 زمانی که اولین حق اختراع خود را برای اختراع موتور بخار دوار دریافت کرد، ترک تحصیل کرد.

جورج وستینگهاوس

جورج وستینگهاوس

اختراعات جورج وستینگهاوس

جورج وستینگهاوس در طول زندگی خود بیش از 300 پتنت و 60 شرکت داشت. ظرف یک دهه پس از تأسیس شرکت وستینگهاوس الکتریک در سال 1886، مخترع ارزش خالص شرکتی معادل 120 میلیون دلار، 50000 کارگر در لیست حقوق و دستمزد خود و شرکت های تولیدی در سراسر ایالات متحده، کانادا و اروپا به دست آورد.

سفر ریلی

کمک‌های عمده جورج وستینگهاوس با اختراعات مربوط به ایمنی راه‌آهن آغاز شد، به ویژه سیستم ترمز هوای فشرده او (در سال 1869 ثبت اختراع شد) که به عنوان یک ایمن برای توقف قطارها عمل می‌کرد. ترمز بادی وستینگهاوس جایگزینی برای روش دردسرساز ترمز دستی بود و در نهایت به یک استاندارد ایمنی نه تنها در آمریکا بلکه در کانادا و اروپا تبدیل شد.

بیوگرافی لیونل مسی
بیشتر بخوانید

پس از تأسیس شرکت ترمز هوایی وستینگهاوس، وستینگهاوس از طریق تشکیل شرکت سوئیچ و سیگنال اتحادیه به بهبود دستگاه های سیگنالینگ ریلی روی آورد. او همچنین یک موتور بخار چرخشی اختراع کرد که به قطارهای باری خارج شده از ریل کمک کرد تا به ریل خود بازگردند، و همچنین یک دستگاه “قورباغه” که به قطارها اجازه می داد از طریق ریل های متصل به هم حرکت کنند.

اتخاذ جریان متناوب

علاقه جورج وستینگهاوس به فناوری جریان متناوب پس از کار بر روی پروژه‌های کنترل و توزیع گاز طبیعی به وجود آمد که در آن شیری را اختراع کرد که به برداشت گاز فشار بالا و کاهش آن به مصرف کم فشار کمک می‌کرد. از آن تجربه، او توجه خود را به برق معطوف کرد و معتقد بود که رویکرد مشابهی می‌تواند قدرت را برای استفاده گسترده توزیع کند.

جورج وستینگهاوس با اطمینان از اینکه توسعه فناوری جریان متناوب (AC) – تبدیل ولتاژ بالا به پایین از طریق ترانسفورماتور – راه آینده است، شرکت الکتریکی وستینگهاوس را در سال 1886 تأسیس کرد. ، یعنی رقیب توماس ادیسون، از سیستم جریان مستقیم دفاع می کرد.

ادیسون و حامیانش یک کمپین توهین آمیز علیه سیستم AC به راه انداختند و به مردم گفتند که این سیستم خطرناک و خطری برای سلامتی است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سی و هفتمین رئیس جمهور ایالات متحده ریچارد نیکسون

رقابت شدید بین ادیسون و وستینگهاوس بر سر الکتریسیته به یک نبرد قانونی به نام «جنگ هفت ساله» کشیده شد. با این حال، وستینگهاوس دست بالا را داشت و در نهایت ثابت کرد AC فناوری بهتری است: او نه تنها در سال 1888 اختراعات فناوری AC نیکولا تسلا را خریداری کرد و تسلا را متقاعد کرد که برای او کار کند، بلکه در سال 1893 برای ایمنی آن نیز تلاش کرد. او نمایشگاه کلمبیایی جهان در شیکاگو را با استفاده از ژنراتور AC خود روشن کرد.

جورج وستینگهاوس

جورج وستینگهاوس

اندکی بعد، شرکت Westinghouse برنده مناقصه ساخت یک سیستم ژنراتور در مقیاس بزرگ شد که از نیروی آب آبشار نیاگارا استفاده می کرد و آن را به انرژی الکتریکی برای اهداف مختلف تبدیل می کرد.

مرگ

اگرچه امپراتوری تجاری جورج وستینگهاوس برای سال ها رونق داشت، یک وحشت مالی فاجعه بار در سال 1907 مخترع را مجبور کرد تا تمام روابط خود را با آن تا سال 1911 قطع کند. در آن زمان بود که وضعیت سلامتی او بدتر شد. او که از مشکلات قلبی رنج می برد، در 12 مارس 1914 در شهر نیویورک درگذشت.

بیوگرافی شارل دوگل
بیشتر بخوانید

نقل قول ها

اگر روزی در مورد من بگویند که در کارم برای رفاه و خوشبختی همنوعانم سهمی داشته ام، راضی خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

چهارده − 14 =