صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلم های فرانک کاپرا
ads

بهترین فیلم های فرانک کاپرا

فیلم های فرانک کاپرا

بهترین فیلم های فرانک کاپرا : فرانک کاپرا 123 سالگی خود را در 18 مه سال 2020 جشن می گرفت. برنده سه بار اسکار با افسانه های پوپولیستی خود ، ملقب به “Capra-corn” در دهه 1930 بر گیشه تسلط داشت. با این وجود چه تعداد از این عناوین همچنان کلاسیک باقی مانده اند؟ به افتخار سالروز تولد او ، نگاهی به 12 فیلم برتر کاپرا بیندازید که دارای بدترین و بهترین رتبه ها هستند.

با مقاله بهترین فیلم های فرانک کاپرا با بامدادی ها همراه باشید.

کاپرا در سال 1897 در سیسیلی ، ایتالیا متولد شد ، در سال 1903 به همراه خانواده اش به ایالات متحده آمد و کارهای او اغلب منعکس کننده ایده ای ایده آل از رویای آمریکایی بود ، که شاید به دلیل تجربیات خود به عنوان یک مهاجر نادیده گرفته شود. مخاطبان دوران افسردگی از کمدی های جالب و احساسی او که اغلب محور اوضاع و احوال انسان عادی بود استفاده کردند.

بهترین فیلم های فرانک کاپرا

فیلم های فرانک کاپرا

او اولین نامزدی اسکار خود را برای کارگردانی “بانوی یک روز” به دست آورد (1933) ، و ضرر او بسیار شرم آور بود: هنگامی که ویل راجرز پاکت نامه را باز کرد ، گفت: “بیا و آن را بگیر ، فرانک!” کاپرا به صحنه محدود شد و فقط فهمید که در عوض فرانک لوید (“کاوالکاد”) برنده شده است.

مهم نیست ، زیرا کاپرا سال بعد با کمدی رمانتیک “یک شب اتفاق افتاد” (1934) ، که اولین فیلم برنده پنج اسکار برتر بود: بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی ، بهترین بازیگر نقش اول مرد (کلارک گیبل) ، دوباره خروشان کرد. بهترین بازیگر نقش اول زن (کلودت کولبرت) و بهترین فیلمنامه (رابرت ریسکین). فقط دو فیلم دیگر – “One Fww Over the Cuckoo’s Nest” (1975) و “The Silence of the Lambs” (1991) – توانسته اند این شاهکار را تکرار کنند.

در طول پنج سال آینده ، کاپرا دو اسکار دیگر برای کارگردانی (“آقای دیزز به شهر می رود” در سال 1936 و “شما نمی توانید آن را با خود ببرید” در سال 1938) جمع آوری کند و یک بار دیگر رقابت کند (“آقای اسمیت می رود به واشنگتن »در سال 1939). هر سه فیلم همانند “افق گمشده” (1937) در بهترین فیلم با یکدیگر رقابت می کنند ، در حالی که “شما نمی توانید آن را با خود ببرید” برنده جایزه برتر شد. سه پیروزی او با ویلیام وایلر برای دومین برد بیشتر در این گروه ، پس از چهار رکورددار جان فورد ، مساوی شد.

با شیوع جنگ جهانی دوم ، کاپرا در ارتش ثبت نام کرد و در آنجا تعدادی فیلم تبلیغاتی برای تلاش های جنگی تولید کرد. او به امید تولید خود به عنوان تهیه کننده مستقل ، لیبرتی فیلم بدبخت را تأسیس کرد ، جایی که “این یک زندگی شگفت انگیز است” (1946) را تهیه کرد که باعث نامزدی اسکار و برنده گلدن گلوب بهترین کارگردانی شد و دولت اتحادیه »(1948). در آن زمان هیچ یک از این دو فیلم سود زیادی کسب نکردند و به سلطنت کاپرا به عنوان پادشاه گیشه خاتمه دادند.

بهترین فیلم های سلما هایک
بیشتر بخوانید

با این حال یک اتفاق خنده دار برای “It’s a Wonderful Life” اتفاق افتاده است ، داستان روح انگیز یک تاجر ناامید (جیمز استوارت) که می بیند زندگی اگر هرگز متولد نشود چگونه خواهد بود. پس از افتادن در مالکیت عمومی ، نمایش های سالانه خود را در تلویزیون و در زمان تعطیلات کریسمس آغاز کرد ، جایی که مخاطبان آن در طول سالها به طور مداوم رشد می کردند. این به زودی به یک کلاس کلاسیک تعطیلات تبدیل شد و ثابت کرد که دلارهای گیشه آخرین معیار ماندگاری یک فیلم نیستند.

کارگردانی کاپرا در سال 1961 با “جیب معجزه” (1961) ، بازسازی “بانوی یک روز” به پایان رسید. او در سال 1959 جایزه یک عمر دستاورد DGA و در سال 1982 جایزه دستاورد زندگی م Instituteسسه فیلم آمریکا را به دست آورد. وی در سال 1991 درگذشت.

گالری عکس ما را از 12 فیلم برتر کاپرا بازدید کنید ، از جمله برخی از عناوین ذکر شده در بالا و همچنین “بلوند پلاتین” (1931) ، “ملاقات با جان دو” (1941) و “آرسنیک و توری قدیمی” (1944).

1. IT’S A WONDERFUL LIFE (1946) فیلم زندگی شگفت انگیز
به کارگردانی فرانک کاپرا. فیلمنامه فرانسیس گودریچ ، آلبرت هاکت و فرانک کاپرا براساس داستان “بزرگترین هدیه” ساخته فیلیپ ون دورن استن. جیمز استوارت ، دونا رید ، لیونل بریمور ، توماس میچل ، هنری تراورس ، بولا بوندی ، وارد باند ، فرانک فایلن ، گلوریا گراهام در آن بازی می کنند.

کاپرا پس از تسلط بر گیشه در طول دهه 1930 با سرگرمی های پوپولیستی خود ، در دهه های 1940 و 50 پوندی با مشکل روبرو شد و یکی پس از دیگری وضعیت مالی را از بین برد. با این حال در این دوره بود که او نه تنها محبوب ترین سرگرمی ، بلکه بزرگترین موفقیت هنری خود را ایجاد کرد: “It’s a Wonderful Life”. بعد از اینکه کاپرا و جیمز استوارت خدمات خود را در جنگ جهانی دوم به پایان رساندند ، ساخته شده بر همه افراد جورج بیلی (استوارت) است که وقتی زندگی اش به ناامیدی فرو می رود ، فکر خودکشی می کند. فرشته نگهبان او (هنری تراورس) به او نشان می دهد اگر او هرگز متولد نشود زندگی چگونه خواهد بود و این ثابت می کند که هر فرد ، هر چقدر هم معمولی باشد ، مهم است. در زمان خود فیلم با یک انفجار روبرو شد و زندگی دوم خود را پس از افتادن در مالکیت عمومی پیدا کرد ، زمانی که نمایش های سالانه خود را در تلویزیون در زمان کریسمس آغاز کرد و به یک فیلم کلاسیک گرامی تبدیل شد. این فیلم پنج نامزد اسکار از جمله بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد.( فیلم های فرانک کاپرا )

بیوگرافی آرمی همر
بیشتر بخوانید

2. فیلم یک شب اتفاق افتاد (1934)
به کارگردانی فرانک کاپرا. فیلمنامه ای از رابرت ریسکین ، براساس داستان کوتاه “اتوبوس شبانه” ساخته ساموئل هاپکینز آدامز. کلارک گیبل ، کلودت کولبرت ، والتر کانلی ، روسکو کارنز ، جیمسون توماس ، آلن هیل ، آرتور هویت ، بلانچ فردریشی ، چارلز سی ویلسون در آن بازی می کنند.

کاپرا برای این کمدی درخشان پیچ گوشتی ، یکی از برجسته ترین دوره های طلایی اصلی هالیوود ، اسکار بهترین سه کارگردانی را از آن خود کرد. “یک شب اتفاق افتاد” مرکز یک وراث خراب (کلودت کولبرت) است که با یک گزارشگر خاکی (کلارک گیبل) که از او برای داستان استفاده می کند ، از خانواده اش فرار می کند. این فیلم برای فیلم های کمدی عاشقانه استاندارد طلائی را ارائه می دهد که با فیلمنامه سریع آن توسط رابرت ریسکین ، همکار همیشگی کاپرا ، و بازی های جذاب دو ماده شیمیایی الکتریکی ارائه می شود. در واقع ، با تبدیل شدن به اولین فیلمی که پنج جایزه برتر اسکار (تصویر ، کارگردان ، بازیگر ، بازیگر زن و فیلمنامه) را به خانه خود تبدیل کرد ، تاریخ را رقم زد ، شاهکاری که فقط با “یک پرواز بیش از آشیانه فاخته” (1975) ) و “سکوت بره ها” (1991).( فیلم های فرانک کاپرا )

3. فیلم آقای اسمیت به واشنگتن می رود (1939)
به کارگردانی فرانک کاپرا. فیلمنامه توسط سیدنی بوخمن ، داستان لوئیس آر فاستر. با بازی ژان آرتور ، جیمز استوارت ، کلود راینز ، ادوارد آرنولد ، گای کیبی ، توماس میچل ، بئولا بوندی ، یوجین پالت ، H.B. وارنر ، هری کری.

برند پوپولیسم منحصر به فرد کاپرا هرگز به زیبایی این نمایش سیاسی قلبی ابراز نشد. “آقای. اسمیت به واشنگتن می رود »جیمز استوارت را به ستاره ای تبدیل كرد و او را به عنوان پسر ایده آلی همسایه محكم كرد. او نقش تیتراژ آقای اسمیت را بازی می کند ، جوانی ساده لوح است که برای پر کردن صندلی خالی مجلس سنا منصوب شده است. هنگامی که او وارد واشنگتن می شود ، از کشف فساد در هر گوشه و کنار شوکه می شود (خوش آمدید به واشنگتن ، آقای اسمیت). اما او به جای تسلیم کردن ، به حق خود می ایستد و در صحنه معروف فیلبرستر جایی که او 25 ساعت مستقیم صحبت می کند تا اواخر رای گیری برای اخراج او به اوج خود برسد ، اوج می گیرد. این فیلم یازده نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای استوارت به دست آورد و برای داستان اصلی خود توسط لوئیس آر فاستر برنده شد. کاپرا پیشنهاد خود را به ویکتور فلمینگ (“با باد رفته”) از دست داد.( فیلم های فرانک کاپرا )

بهترین فیلم های ایزابلا روسلینی
بیشتر بخوانید

4. آقای DEEDS GOES TO TOWN (1936) فیلم
به کارگردانی فرانک کاپرا. فیلمنامه ای از رابرت ریسکین ، براساس داستان کوتاه “کلاه اپرا” ساخته کلارنس بودینگتون کلند. با بازی گری کوپر ، ژان آرتور ، جورج بانکروفت ، لیونل استندر ، داگلاس دامبریل ، اچ بی. وارنر

در مورد شخصیت صفحه نمایش گری کوپر همیشه یک جذابیت خاص مرد عادی وجود داشت ، که باعث می شد او کاملاً مطابق با کاپرا باشد ، آن شخص حامی مردان عادی. “آقای. Deeds Goes to Town »در بهترین حالت” Capra-corn “است ، یک کمدی برنده در مورد یک مرد شهر کوچک (کوپر) که ثروت هنگفتی به ارث می برد. هنگامی که او به نیویورک نقل مکان می کند ، یک خبرنگار روزنامه بدبین (ژان آرتور) تصمیم می گیرد تا این مرد را بدست آورد ، اما اصالت هیبت او را به دست آورد. او به ویژه وقتی دیز تصمیم می گیرد که می خواهد همه پولش را به نیازمندان بدهد ، شوکه می شود. در حالی که بازسازی آدام سندلر به pratfalls و شوخ طبعی فاحش متکی بود ، نسخه اصلی از طریق قلب و احساسات خود موفق می شود. این فیلم برای کاپرا دومین اسکار بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد و در فیلم ، بازیگر ، فیلمنامه و صدا پیشنهاداتی کسب کرد.( فیلم های فرانک کاپرا )

بهترین فیلم های فرانک کاپرا

فیلم های فرانک کاپرا

5. LOST HORIZON (1937) فیلم
به کارگردانی فرانک کاپرا. فیلمنامه رابرت ریسکین ، براساس رمان جیمز هیلتون. بازیگرانی چون رونالد کلمن ، جین ویات ، سام جافه ، جان هوارد ، اچ بی. وارنر

هزینه های زیاد و مشکلات زیاد در اتاق تدوین تقریباً این اقتباس بلندپروازانه از رمان فانتزی جیمز هیلتون را که از ژانر کاپرا بود ، به ژانر نادرست تبدیل کرد. خوشبختانه تنها لاشه این فیلم سقوط هواپیمایی است که یک دیپلمات انگلیسی (رونالد کلمن) و همسفرانش را به شهر افسانه ای هیمالیا شانگری لا منتقل می کند. با به وجود آمدن جنگ جهانی دوم ، بهشت ​​خلوت که در آن سلامتی و خوشبختی حکمفرما است ، مهلتی برای مسافران خسته جهان فراهم می کند. این فیلم هفت نامزدی اسکار به دست آورد و برای کارگردانی هنری و تدوین فیلم برنده شد و در بهترین فیلم رقابت کرد. H.B. وارنر همچنین در نقش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در نقش یک ساکن چینی در شانگری لا ، چانگ نامزد شد. در کمال تعجب ، کاپرا در بهترین کارگردانی اسقاط شد ، دسته ای که در این دهه سه بار برنده شد.( فیلم های فرانک کاپرا )

6. فیلم شما نمی توانید آن را با خود بگیرید (1938)
به کارگردانی فرانک کاپرا. فیلمنامه رابرت ریسکین ، براساس بازی جورج کافمن و ماس هارت. با بازی ژان آرتور ، لیونل بریمور ، جیمز استوارت ، ادوارد آرنولد ، میشا اوئر ، آن میلر ، اسپرینگ بیینگتون ، ساموئل اس هندز ، دونالد میک ، اچ بی. وارنر

بهترین فیلم های دنیل رادکلیف | فیلم برتر
بیشتر بخوانید

کاپرا سومین جایزه بهترین کارگردانی و دومین پیروزی بهترین فیلم خود را برای این اقتباس جذاب از بازی موفق جورج کافمن و ماس هارت جمع آوری کرد. “شما نمی توانید آن را با خود ببرید” جیمز استوارت را به عنوان یک جوان ایده آلی بازی می کند که به عنوان معاون رئیس جمهور در شرکت پدر ثروتمند خود (ادوارد آرنولد) کار می کند. او عاشق تصویربردار خود (ژان آرتور) می شود ، که خانواده بزرگ و عجیب و غریب او هیچ توجهی به پول ندارند ، حتی زمانی که پدر استوارت برای کمک به او در تأمین انحصار مهمات مبلغ سنگینی برای خرید خانه خود پیشنهاد می دهد. همه با مواد پیچ ​​گوشتی وقت خوبی دارند ، به خصوص لیونل بریمور به عنوان پدرسالار. اگرچه برخی از تغییرات نویسنده فیلمنامه رابرت ریسکین در نمایش صحنه بهبود نمی یابد ، اما این همچنان نمونه بارزی از توانایی کاپرا است که می تواند ما را به همان اندازه بخنداند و گریه کند.( فیلم های فرانک کاپرا )

7. فیلم خانم برای یک روز (1933)
به کارگردانی فرانک کاپرا. فیلمنامه ای از رابرت ریسکین ، براساس داستان کوتاه ‘Madame La Gimp’ ساخته دامون رانون. در این فیلم می میبسون ، وارن ویلیام ، گای کیبی ، گلندا فارل ، ند اسپارکس ، ژان پارکر ، باری نورتون ، والتر کانولی ، هوبارت بوسورث بازی می کنند.

“بانوی یک روز” اولین شاهکار تخت کاپرا بود ، که منادی انواع کمدی های کاملاً احساسی و ایده آلیستی بود که کارگردان مخاطبان دوران افسردگی را با آن خوشحال می کند. این داستان بر اساس یک داستان کوتاه از دامون رانون ، متمرکز بر یک فروشنده سیب متکدی (می رابسون) است که توسط یک گانگستر مهربان (وارن ویلیام) به یک خانم در جامعه بالا تبدیل شده است تا بتواند دختر بیگانه خود (ژان پارکر) را تحت تأثیر قرار دهد. این فیلم اولین نامزدی اسکار را به عنوان بهترین کارگردانی به کاپرا آورد و در بهترین فیلم ، بهترین بازیگر زن (رابسون) و بهترین فیلمنامه (رابرت ریسکین) شرکت کرد. از دست دادن او بسیار شرم آور بود: وقتی ویل راجرز ، مجری برنامه ، پاکت را باز کرد ، او گفت: “بیا بالا و آن را تهیه کن ، فرانک!” کاپرا به صحنه محدود شد و فقط فهمید که فرانک لوید (“کاوالکاد”) در واقع برنده است. راجرز نامزد سوم ، جورج کوکور را برای “زنان کوچک” به صحنه فراخواند تا به کاپرا کمک کند چهره خود را حفظ کند.( فیلم های فرانک کاپرا )

بهترین فیلم های فرانک کاپرا

فیلم های فرانک کاپرا

پایان مقاله بهترین فیلم های فرانک کاپرا

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

سبک موسیقی فولک|بهترین آثار موتزارت|کسب درآمد از اسپاتیفای|بهترین فیلمهای جیمز دین|نقد فیلم میان‌بر|معرفی موسیقی پاپ|نقد فیلم ده عباس کیارستمی|تحلیل کتاب برادران کارامازوف|بیوگرافی کارل مارکس|فیلم توماسو|

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × دو =