بیوگرافی جرد لتو

جرد لتو

جرد لتو بازیگری است که برای ایفای نقش در فیلم‌های «مرثیه‌ای برای یک رویا» و «باشگاه خریداران دالاس» شناخته می‌شود. او همچنین یکی از بنیانگذاران و خواننده گروه راک 30Seconds to Mars است.

جرد لتو کیست؟

نقش مهم جرد لتو در نمایش به اصطلاح زندگی من (1994-1995) با بازی کلر دینز بود. پس از آن یک کار سینمایی، از جمله نقش‌هایی در Fight Club (1999)، Requiem for a Dream (2000)، Dallas Buyers Club (2013) – که برای آن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد – و Suicide Squad (2016) بود. لتو همچنین خواننده اصلی گروه محبوب 30 Seconds to Mars است که به همراه برادرش شانون تأسیس کرد.

اوایل زندگی

جرد لتو در 26 دسامبر 1971 در Bossier City، لوئیزیانا به دنیا آمد. والدین لتو مدت کوتاهی پس از به دنیا آمدن او از هم جدا شدند و مادرش که یک هنرمند دوره گرد بود، او را بزرگ کرد. خانواده از نظر مالی مشکل داشتند، اما بر خلاقیت تاکید شد و جارد و برادر بزرگترش، شانون، هر دو قدردانی قوی از هنر پیدا کردند.

جرد لتو

جرد لتو

لتو برای تحصیل در رشته نقاشی در دانشگاه هنر فیلادلفیا ثبت نام کرد، اما تمرکز خود را به بازیگری تغییر داد و به مدرسه هنرهای تجسمی در شهر نیویورک منتقل شد و در آنجا در رشته فیلمسازی تحصیل کرد.

نقش های سینمایی و تلویزیونی

“به اصطلاح زندگی من”

در سال 1992، لتو به لس آنجلس، کالیفرنیا نقل مکان کرد. نقش موفقیت آمیز بازیگری او زمانی اتفاق افتاد که برای بازی در فیلم My So-Called Life (1994-1995) برای ایفای نقش عشق کلر دینز، جردن کاتالانو، انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بندیکت کامبربچ

طرفداران این برنامه آنقدر خشمگین بودند که لتو یک گوش انسان و یک جعبه موی شرمگاهی دریافت کرد. این بازیگر با تثبیت وضعیت دلخراش خود، در سال های 1996 و 1997 در فهرست “50 زیباترین افراد” مجله People قرار گرفت.

«خط قرمز نازک»، «باشگاه مبارزه»

جرد لتو در اولین نقش سینمایی خود در سال 1995 در فیلم چگونه لحاف آمریکایی بسازیم ظاهر شد. او بعداً در خط قرمز نازک (1998) به کارگردانی ترنس مالیک و باشگاه مبارزه (1999) به کارگردانی دیوید فینچر و با بازی برد پیت، ادوارد نورتون و هلنا بونهام کارتر بازی کرد.

بهترین فیلم های ویل اسمیت
بیشتر بخوانید

«روانی آمریکایی»، «مرثیه ای برای یک رویا»

در سال 2000، جرد لتو در فیلم روانی آمریکایی مری هارون در کنار کریستین بیل و همچنین در رکوئیم برای یک رویا اثر دارن آرونوفسکی با الن برستین، مارلون وینز و جنیفر کانلی بازی کرد.

برای آماده شدن برای بازی در نقش هری گلدفارب معتاد به هروئین در فیلم مرثیه، لتو در خیابان های شهر نیویورک زندگی می کرد و از رابطه جنسی با نامزد آن زمان کامرون دیاز خودداری می کرد (این زوج در سال 2003 از هم جدا شدند).

جرد لتو

جرد لتو

این بازیگر فداکاری مشابهی برای ایفای نقش قاتل جان لنون در فصل 27 (2007) نشان داد و 60 پوند برای این نقش اضافه کرد. او سپس برای نقش مشترکش در درام علمی تخیلی آقای هیچکس (2009) تحسین بیشتری به دست آورد.

برنده اسکار برای «باشگاه خریداران دالاس»

در سال 2014، لتو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در نقش یک زن تراجنسیتی به نام رایون در باشگاه خریداران دالاس (2013) دریافت کرد. لتو برای این نقش 30 پوند از دست داد، که نشان دهنده بازگشت او به بازیگری پس از شش سال وقفه بود.

«جوخه انتحار»، «بلید رانر»

پس از یک وقفه دیگر، جرد لتو نقش جوکر شرور را در نسخه اکشن ابرقهرمانی فیلم Suicide Squad در سال 2016 در کنار ویل اسمیت و مارگو رابی بازی کرد. او سپس در Blade Runner 2049 (2017) به همراه هریسون فورد و رایان گاسلینگ ظاهر شد و سپس نقش اصلی دیگری در درام جنایی The Outsider (2018) ایفا کرد.

باند: 30 ثانیه تا مریخ

جرد لتو و شانون لتو در سال 1998 گروه 30 Seconds to Mars (همچنین با نام Thirty Seconds to Mars) را تأسیس کردند. جارد به عنوان خواننده اصلی گروه در کنار شانون در نوازنده درام فعالیت می‌کند و سایر نوازندگان در طول سال‌ها این گروه را تکمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی خواننده راک میک جگر

در سال 2011، این گروه با اجرای 300 نمایش، رکورد طولانی ترین تور کنسرت توسط یک گروه راک را به نام گینس ثبت کرد. سال بعد، آنها مستندی به نام Artifact در مورد دشمنی و دعوای 30 میلیون دلاری آنها با شرکت ضبط EMI منتشر کردند. این فیلم توسط لتو با نام مستعار «بارتولومیو کابینز» شخصیت دکتر سوس کارگردانی شد. لتو هنگام کارگردانی ویدیوهای گروه نیز از این نام استفاده می کند.

بهترین فیلم های جسیکا چستین
بیشتر بخوانید

در می 2013، 30 Seconds to Mars چهارمین آلبوم خود را با نام Love, Lust, Faith and Dreams منتشر کرد. بعداً در همان سال، گروه برنده جایزه MTV Video Music Award برای بهترین ویدیو راک برای آهنگ “Up in the Air” شد. آنها با پنجمین آلبوم خود، آمریکا، در سال 2018 بازگشتند.

گروه طرفداران وفاداری به خصوص در اروپا دارد. لتو 30 ثانیه برای حامیان مریخ را به جای «هواداران» «شلون» می خواند.

جرد لتو

جرد لتو

حقایق کلی

نام: جرد لتو
سال تولد: 1971
تاریخ تولد: 26 دسامبر 1971
ایالت محل تولد: لوئیزیانا
شهر تولد: Bossier City
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروف ترین برای: جرد لتو بازیگری است که برای ایفای نقش در فیلم های “مرثیه ای برای یک رویا” و “باشگاه خریداران دالاس” شناخته شده است. او همچنین یکی از بنیانگذاران و خواننده گروه راک 30 Seconds to Mars است.
صنایع
نمایش
علامت نجومی: برج جدی
مدارس
دانشگاه هنر
دانشکده هنرهای تجسمی
حقایق جالب
جرد لتو یک گرگ به عنوان حیوان خانگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

16 − یازده =