صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و بازیگران و کارگردان ها : بیوگرافی بازیگر کمدی برتر آدام سندلر
ads

بیوگرافی بازیگر کمدی برتر آدام سندلر

آدام سندلر

آدام سندلر بازیگر، کمدین و موسیقی‌دان یکی از بازیگران برنامه زنده شنبه شب بود و ستاره فیلم‌هایی مانند «مشته عشق مست» و «خواننده عروسی» است.

آدام سندلر کیست؟

آدام سندلر که در 9 سپتامبر 1966 در شهر نیویورک به دنیا آمد، همیشه دلقک کلاس بود، اما تا زمانی که برادرش او را تشویق کرد در یک کلوپ کمدی بوستون اجرا کند، فکر نمی کرد کمدین شود.

او قبل از اینکه خودش را وقف ساخت فیلم هایی مانند بیلی مدیسون و هپی گیلمور کند، به طور منظم در کنترل از راه دور MTV و در برنامه شنبه شب زنده NBC حضور داشت. سندلر بیشتر برای کمدی شناخته شده است، اما همچنین برای کارهای دراماتیکش مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

فیلم ها

«بیلی مدیسون»، «هپی گیلمور»، «خواننده عروسی»

آدام سندلر در طول دهه 90 از طریق بازی های خنده دار نوجوانان و گاهی اوقات بدلکاری های توهین آمیز، طرفداران وفادار خود را می خنداند. اولین نقش او در فیلم در سال 1995 با بیلی مدیسون بود. فیلم های متعددی از جمله گیلمور شاد در سال 1996، خواننده عروسی (با بازی درو بریمور) و پسر آب در سال 1998، بابای بزرگ در سال 1999 و نیکی کوچولو در سال 2000 دنبال شد.

آدام سندلر

آدام سندلر

“مشته عشق مست”، “50 اولین قرار”

در سال 2002 سندلر با وینونا رایدر در مستر دیدز و Punch-Drunk Love در کنار امیلی واتسون همبازی شد. سال بعد او در کنار جک نیکلسون در کمدی موفق مدیریت خشم بازی کرد.

آدام سندلر دوباره با باریمور برای کمدی رمانتیک دیگری به نام 50 اولین قرار (2004) همکاری کرد که در باکس آفیس عملکرد خوبی داشت. با دراماتیک تر، او در درام اسپنگلیش (2004) در نقش شوهری که با همسرش (با بازی تی لئونی) مشکل داشت و با خانه دارش (با بازی پاز وگا) رابطه برقرار می کرد، بازی کرد.

“طولانی ترین حیاط”، “بر من حکومت کن”

آدام سندلر به تغییر کار خود از کمدی های گسترده تا مطالب سنگین تر ادامه داد. او با بازسازی کمدی ورزشی سال 1974 The Longest Yard (2005)، نقش محکومی را بازی کرد که یک بازی فوتبال را بین زندانیان و نگهبانان سازماندهی می کرد – نقشی که توسط برت رینولدز ابداع شد. رینولدز نیز به همراه کریس راک کمدین و نلی خواننده در این بازسازی ظاهر شدند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی پاتریک دمپسی

سال بعد، سندلر در فیلم کلیک (2006) نقش یک معمار را بازی کرد که یک کنترل از راه دور را کشف کرد که به او قدرت می‌دهد تا زندگی خود را به جلو یا عقب ببرد. او سپس نقش مردی را بر عهده گرفت که خانواده خود را در حملات تروریستی 11 سپتامبر در Reign Over Me (2007) از دست داد.

چارلز دیکنز
بیشتر بخوانید

شخصیت سندلر از طریق ملاقات تصادفی با یک دوست قدیمی (با بازی دان چیدل) شروع به بازسازی زندگی از هم پاشیده خود می کند. سندلر نقدهای مثبتی را برای عملکرد خود به دست آورد و Variety او را “قابل توجه” و “عالی” نامید.

«من اکنون تو را چاک و لری تلفظ می‌کنم»

آدام سندلر با بازگشت به کمدی فوق‌العاده‌ای که به خاطر آن شهرت بیشتری دارد، در I Now Pro Pronounce You Chuck & Larry (2007) تهیه‌کننده و بازی کرد. او نقش یک آتش‌نشان مستقیم را بازی می‌کرد که وانمود می‌کرد با یک آتش‌نشان بیوه (با بازی کوین جیمز) رابطه همجنس‌بازی دارد تا دوستش بتواند از مزایای شریک خانگی برای خود و فرزندانش برخوردار شود.

“تو با زوهان درگیر نیستی”

آدام سندلر  برای سرمایه گذاری بعدی خود نقش یک کماندوی اسرائیلی را بازی کرد که مرگ خود را جعل می کند تا به آمریکا برود تا رویای خود را برای آرایشگری در فیلم You Don’t Mess With the Zohan (2008) دنبال کند. او همچنین تهیه کنندگی و نویسندگی این فیلم را نیز به عهده داشت. سندلر با ادامه کار در پشت صحنه، به عنوان تهیه کننده The House Bunny (2008)، کمدی خانه خانواده با بازی آنا فارس، خدمت کرد.

“داستان های قبل از خواب”، “مردم خنده دار”

آدام سندلر در نسخه بعدی خود، Bedtime Stories (2008)، نقش مردی را بازی کرد که برای خواهرزاده و برادرزاده‌اش داستان‌های قبل از خواب تعریف می‌کند که ناگهان شروع به تحقق می‌کنند.

آدام سندلر

آدام سندلر

در این فیلم همچنین کری راسل به عنوان عشق او حضور دارد و بازیگران باقی مانده شامل ترزا پالمر، گای پیرس، لوسی لاولس و راسل برند هستند. سندلر همچنین در سال 2009 در کمدی تابستانی، مردم خنده دار، که توسط جاد آپاتو کارگردانی شد، بازی کرد.

امتیازات «بزرگ‌شدگان» و «هتل ترانسیلوانیا».

آدام سندلر با کمدی Grown Ups در سال 2010 با بازی سلما هایک، کوین جیمز و کریس راک به موفقیت بزرگی دست یافت. او فیلمنامه این فیلم را نیز نوشته است.

او که ظاهراً در باکس آفیس ضد گلوله بود، برای اولین آخر هفته جک و جیل (2011) بیش از 26 میلیون دلار به دست آورد – یک شاهکار قابل توجه برای فیلمی که به طور گسترده توسط منتقدان مورد انتقاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کوین جیمز

سندلر سپس در سال 2012 صدای خود را به انیمیشن هتل ترانسیلوانیا قرض داد و در سال 2013 در Grown Ups 2 بازی کرد. در سال 2015 او به صداپیشگی خود در Pixels و Hotel Transylvania 2 ادامه داد و سال را با ساختگی وسترن The Ridiculous 6 به پایان رساند.

دانته آلیگیری
بیشتر بخوانید

«داستان‌های مایروویتز»، «معمای قتل»، «جواهرات نتراشیده»

در سال 2016 او با دیوید اسپید در کمدی Nexflix The Do-Over همکاری کرد. سندلر سپس با بازی در فیلم The Meyerowitz Stories (2017)، قبل از اینکه دوباره نقش صداپیشگی خود را برای هتل ترانسیلوانیا 3 (2018) بازی کند، به درام بازگشت.

آدام سندلر

آدام سندلر

سال بعد سندلر دوباره به جنیفر آنیستون، همبازی اش در کمدی رمانتیک Just Go With It در سال 2011، برای کمدی نتفلیکس Murder Mystery پیوست و دوباره برای نقشی که محدوده بازیگری او را در جواهرات برش نخورده نشان داد تحسین شد.

آلبوم ها

آدام سندلر علاوه بر بازیگری، چندین آلبوم کمدی نیز ساخته است. اولین بار او نامزد دریافت جایزه گرمی «آنها همه به تو می خندند» (1993) بود که به یک موفقیت فوری تبدیل شد و پایگاه طرفداران او را در میان جوانان از طریق آهنگ ها و طرح های توهین آمیز گسترش داد. او آلبوم‌هایی را که برای من اتفاق افتاد را دنبال کرد؟ (1996)، نام تو چیست؟ (1997)، Stan and Judy’s Kid (1999) و Shhh… Don’t Tell (2004).

این کمدین در سال 2018 با آهنگ ویژه نتفلیکس 100% Fresh بازگشت مشهوری به استندآپ کرد که آهنگ‌های ویژه نوجوانان او را همراه با قطعات بالغ‌تر درباره زندگی به عنوان پدری میانسال به نمایش گذاشت.

همسر و بچه ها

آدام سندلر از ژوئن 2003 با بازیگر جکی تیتون ازدواج کرده است. این زوج دو دختر دارند: سادی (متولد 2006) و سانی (متولد 2008).

مشاغل اولیه و “SNL”

آدام سندلر در 9 سپتامبر 1966 در شهر نیویورک به دنیا آمد. سندلر که در منچستر، نیوهمپشایر، به عنوان یکی از چهار فرزند بزرگ شد، همیشه دلقک کلاس بود. با این حال، او هرگز آرزوی کمدین شدن را نداشت تا اینکه در سن 17 سالگی برادرش او را تشویق کرد تا در یک کلوپ کمدی بوستون اجرا کند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بسکتبالیست مطرح شکیل اونیل

آدام سندلر پس از اینکه بوستون را برای حضور در دانشگاه نیویورک ترک کرد به اجرای برنامه ادامه داد. پس از فارغ التحصیلی، او به طور منظم در نمایش بازی MTV Remote Control تبدیل شد. در سال 1989 او در اولین فیلم خود به نام Going Overboard بازی کرد. او بعداً توسط دنیس میلر، یکی از اعضای گروه بازیگری Saturday Night Live مشاهده شد و او در این نمایش شغلی پیدا کرد که از سال 1990 تا 1995 ادامه داشت. در آنجا بود که سندلر شخصیت هایی مانند Cajun Man، Opera Man و Canteen Boy را خلق کرد.

بیوگرافی نیکول کیدمن
بیشتر بخوانید

آدام سندلر برای اولین بار در ماه می 2019 به میزبانی SNL بازگشت، موقعیتی که با ادای احترام موزیکال او به همبازی سابق کریس فارلی مشخص شد.

آدام سندلر

آدام سندلر

حقایق کلی

سال تولد: 1966
تاریخ تولد: 9 سپتامبر 1966
ایالت تولد: نیویورک
شهر تولد: نیویورک
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروفترین بازیگر: آدام سندلر بازیگر، کمدین و موسیقیدان یکی از بازیگران برنامه زنده شنبه شب بود و ستاره فیلمهایی مانند “عشق مست و مشت” و “خواننده عروسی” است.
صنایع
کمدی
علامت نجومی: باکره
مدارس
دانشگاه نیویورک
مشاغل
فیلمنامه نویس
ترانه سرا
خواننده

دیدگاهتان را بنویسید

9 + چهار =