صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و ورزش و بازی : بیوگرافی بسکتبالیست مطرح شکیل اونیل
ads

بیوگرافی بسکتبالیست مطرح شکیل اونیل

شکیل اونیل

شکیل اونیل با قد 7 فوت و 1 اینچ یکی از مسلط ترین بازیکنان NBA قبل از بازنشستگی در سال 2011 بود.

شکیل اونیل کیست؟

شکیل اونیل یکی از مسلط‌ترین بازیکنان تاریخ NBA است که به تیم‌هایش برای کسب قهرمانی NBA و طلای المپیک کمک می‌کند. پس از بازنشستگی در سال 2011، اونیل یک تحلیلگر NBA شد و در کنار افرادی مانند چارلز بارکلی و ارنی جانسون کار کرد.

اوایل زندگی

شکیل راشان اونیل در 6 مارس 1972 در نیوآرک، نیوجرسی به دنیا آمد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان کول در سن آنتونیو، تگزاس، در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا ثبت نام کرد و به یکی از مسلط ترین بازیکنان NBA تبدیل شد.

شکیل اونیل

شکیل اونیل

شکیل اونیل در طول سال‌های حضورش در ایالت لوئیزیانا، به عنوان بهترین بازیکن کالج (1991) و دو بار به اتفاق آرا به یک تیم اصلی همه آمریکایی (1991، 1992) معرفی شد. او در سال 1992، پس از سال اول تحصیلی، کالج را رها کرد تا در NBA حرفه ای را دنبال کند.

بسکتبال حرفه ای و آمارها

شکیل اونیل در فصل تازه کار خود با اورلاندو مجیک، که با نام “شاک” نیز شناخته می شود، در امتیاز دهی، ریباند، بلاک و درصد شوت در بین 10 تیم برتر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: معرفی یکی از اساتید با تجربه تیزهوشان (مهندس مصطفی باقری)

اونیل که در تیراندازی پرتاب آزاد بدنام بدی بود، روی تلاش برای به دست آوردن امتیازهای بیشتری در پاور اسلم تمرکز کرد و مراکز دلسوز NBA به سرعت یاد گرفتند که به جای زدن یک شوت آسان، سعی کنند روی اونیل خطا کنند. اونیل اولین بازیکن تاریخ NBA شد که در اولین هفته حضورش در لیگ به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شد.

در سال 1996، اونیل بزرگترین قرارداد تاریخ NBA را با 7 سال به مبلغ 120 میلیون دلار با لس آنجلس لیکرز امضا کرد. در همان سال، او به تیم رویایی ایالات متحده کمک کرد تا در بازی های المپیک آتلانتا، جورجیا، طلا کسب کند.

شکیل اونیل

شکیل اونیل

در پایان این دهه، اونیل سه بار عضو تیم سوم NBA (1994، 1996 و 1997) و دو بار عضو تیم دوم NBA (1995 و 1999) بود.

در سال 1998 جایگاهی را در تیم اول NBA کسب کرده بود. (پس از اولین بازی با تیم اول لیگ در سال 98، او هفت بار دیگر به تیم اول انتخاب شد – هر سال از سال 2000 تا 2006.) در سال 2000، اونیل به عنوان با ارزش ترین بازیکن NBA انتخاب شد.

بیوگرافی امیلی برونته
بیشتر بخوانید

شکیل اونیل با تمدید سه ساله قرارداد 88.5 میلیون دلاری و مرکز بزرگتر از عمرش کمک کرد تا سه قهرمانی متوالی جهانی (2000، 2001 و 2002) را به تیم ارائه دهد. با این حال، در سال 2004، به دنبال ناامیدی فزاینده از مدیریت تیم و اصطکاک با هم تیمی کوبی برایانت، اونیل به میامی هیت مبادله شد.

در طول فصل 05-2004، اونیل میانگین دابل دابل (22.9 امتیاز در هر بازی و 10.4 ریباند) به دست آورد و در سال 2006، او به تیم Heat کمک کرد تا قهرمان NBA را تصاحب کند – چهارمین قهرمانی در دوران حرفه ای او. اونیل همچنین در سال های 2005 و 2006 لیگ را از نظر درصد گلزنی در زمین رهبری کرد و در طول فصل 07-2006، او به نقطه عطفی در حرفه خود رسید: کسب 25000 امتیاز خود.

پس از فصل 08-2007 – چهارمین فصل او با هیت – اونیل به فونیکس سانز مبادله شد. او فقط برای یک فصل با سانز بازی کرد، اما این باعث نشد که او را از تحسین برانگیزد: از نکات مهم سال 09-2008 می‌توان به رهبری لیگ با درصد FG 0.609 و انتخاب شدن به عنوان MVP در بازی ستاره‌های NBA اشاره کرد. در سال 2009.

بیشتر بخوانید: زندگینامه و بیوگرافی کریستیانو رونالدو | زندگی شخصی و حرفه ای

شکیل اونیل سپس به غرب میانه سفر کرد و از طریق یک معامله تجاری که برای تیم 500000 دلار هزینه داشت و دو بازیکن به کلیولند کاوالیرز پیوست. نکات برجسته او در سال 10-2009 شامل کمک به Cavs برای کسب رتبه اول در پلی آف، جایی که او میانگین 11.5 PPG به دست آورد، و میانگین فصلی 12 امتیاز و 6.7 ریباند در هر بازی است.

شکیل اونیل تنها پس از یک فصل حضور در کاووس، بازیکن آزاد شد و در آگوست 2010 با بوستون سلتیکس قرارداد امضا کرد. متأسفانه، مصدومیت آشیل در فصل 2010-2011 آسیبی باورنکردنی برای بازیکن و تیم بود: اونیل علاوه بر غیبت در 27 بازی فصل، در دور اول پلی آف 2011 کنار رفت و فقط دو بازی در دور دوم انجام داد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمی فاکس

در 1 ژوئن 2011، اونیل برنامه خود را برای بازنشستگی از NBA در صفحه توییتر خود اعلام کرد و اظهار داشت: “ما این کار را انجام دادیم. نوزده سال، عزیزم. من می خواهم از شما بسیار تشکر کنم. به همین دلیل است که اول به شما می گویم. من در شرف بازنشستگی هستم. دوستت دارم.

بیوگرافی جادا پینکت اسمیت
بیشتر بخوانید

به زودی با تو صحبت می کنم.” یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ NBA، اونیل در سال 2016 به تالار مشاهیر بسکتبال یادبود Naismith معرفی شد. تحلیلگر NBA پس از بازنشستگی رسمی در سال 2011، اونیل یک تحلیلگر NBA برای TNT’s Inside the NBA شد.

شکیل اونیل

شکیل اونیل

شکیل اونیل که در کنار بزرگان سابق NBA، چارلز بارکلی و کنی اسمیت، و همچنین ارنی جانسون، مجری کهنه کار ورزشی کار می کرد، به خاطر میزبانی بخش پر از هجوم “شقتین یک احمق” شهرت یافت. او در سال 2015 قرارداد خود را با این نمایش تمدید کرد.

حرفه موسیقی

شکیل اونیل حتی زمانی که خود را به عنوان یک ستاره NBA All-Star معرفی می کرد، مشغول یک حرفه جانبی به عنوان یک رپر بود. در سال 1993، او در 40 تک آهنگ برتر Fu-Schnickens What’s Up Doc؟، آهنگی که در اولین آهنگ انفرادی او، Shaq Diesel ظاهر شد، ظاهر شد. با کمک هنرمندانی مانند دف جف، آلبوم به جایگاه پلاتینیوم دست یافت.

به لطف تعداد زیادی از ستاره های مهمان، Shaq-Fu Da Return که در سال 1994 منتشر شد، اونیل را به عنوان یک هنرمند رپ دارای گواهی طلا معرفی کرد. سومین آلبوم او، در سال 1996، «تو نمی‌توانی سلطنت را متوقف کنی»، تحت تأثیر خودش، «TWIsM» (The World Is Mine) Records منتشر شد.

Respect در سال 1998 منتشر شد، در حالی که پنجمین آلبوم، Presents His Superfriends، برای انتشار در سال 2001 در نظر گرفته شده بود، قبل از اینکه کنار گذاشته شود.

حرفه بازیگری

شکیل اونیل همچنین در چندین فیلم از جمله Blue Chips با نیک نولتی ظاهر شده و در وسایل نقلیه ای مانند Kazaam بازی کرده است! و فولاد که آلبوم های موسیقی متن آن را نیز ضبط کرده است. در سال‌های اخیر، او در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی کار کرده است،

از یک مهمان در درام پلیسی سنگین Southland در سال 2013 گرفته تا بازی در خلبان کمدی خود در سال 2015. در سال 2018 او در کنار کایری ایروینگ، تیفانی هادیش و یک بازیگر نقش آفرینی کرد. بازیکنان سابق NBA در کمدی ورزشی عمو درو.

املاک، ورزش و رستوران

شکیل اونیل با توجه به گسترش ردپای تجاری خود، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را از دانشگاه بری در فلوریدا در سال 2005 به دست آورد و بعداً به دانشگاه بازگشت تا در سال 2012 مدرک دکترای خود را در آموزش و پرورش دریافت کند.

بیوگرافی رهبر ارتش سرخ و اتحاد جماهیر شوروی جوزف استالین
بیشتر بخوانید

این بازیکن بزرگ بسکتبال در سال 2013 مالک اقلیت ساکرامنتو کینگز NBA شد و بعداً به عنوان مدیر کل تیم ورزش‌های الکترونیکی کینگز انتخاب شد. در سال 2016 در سازمان NRG Esports سرمایه گذاری کرد. اونیل همچنین به طور برجسته در صنعت رستوران‌داری درگیر است، با خرید یک Krispy Kreme در آتلانتا و افتتاح رستوران غذاهای جنوبی خود، Shaquille’s، در لس‌آنجلس. در سال 2019، او به هیئت مدیره پاپا جان پیوست و سفیر برند شد.

اجرای قانون

شکیل اونیل همچنین به خاطر تلاش هایش در اجرای قانون خبرساز شده است. او در سال 2005 به عنوان معاون افتخاری مارشال ایالات متحده منصوب شد و در سال 2016 به عنوان معاون کلانتر در شهرستان کلیتون جورجیا سوگند یاد کرد. در سال 2019، اونیل معاون کمکی برای اداره کلانتر شهرستان بروارد در فلوریدا شد.

شکیل اونیل

شکیل اونیل

زندگی شخصی

شکیل اونیل دارای چهار فرزند از همسر سابق شاننی نلسون و همچنین یک دختر دیگر از یک دوست دختر سابق است.

بیشتر بخوانید: زندگینامه تیم برتون | لیست اثار و زندگی شخصی

شکیل اونیل 7 فوت و 1 اینچ قد دارد. سایز کفشش 22 هست

حقایق کلی

سال تولد: 1972
تاریخ تولد: 6 مارس 1972
ایالت محل تولد: نیوجرسی
شهر تولد: نیوآرک
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
بهترین شناخته شده برای: شکیل اونیل با قد 7 فوت و 1 اینچ یکی از مسلط ترین بازیکنان NBA قبل از بازنشستگی در سال 2011 بود.

نقل قول ها

اگر قبل از بازی آبجو می خوردم، مست بودم. بنابراین من به “اگر” اعتقادی ندارم.

من در هر سطحی موفق بوده ام، به جز دبیرستان و دانشگاه.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 3 =