صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بیوگرافی کریس همسورث
ads

بیوگرافی کریس همسورث

کریس همسورث

کریس همسورث به خاطر ایفای نقش قهرمان کتاب های مصور مارول، ثور، در مجموعه فیلم هایی با همین نام و برای نقش های اصلی اش در فیلم های «سفید برفی و شکارچی» و «عجله» شهرت دارد.

کریس همسورث کیست؟

کریس همسورث، دلباز استرالیایی، متولد 11 آگوست 1983، با تکان دادن چکش خود در نقش شخصیت کامیک مارول، ثور، با بازی در چندین فیلم تحت این عنوان و در ویژگی های مرتبط مانند انتقام جویان، نامی برای خود دست و پا کرد. این پدر متاهل و بومی ملبورن همچنین در فیلم‌های سفید برفی و شکارچی، راش و در قلب دریا نقش‌های اصلی را ایفا کرده است، در حالی که نقش‌های کمدی خود را در ریبوت‌های Vacation و Ghostbusters به نمایش گذاشته است.

حقایق کلی

نام کامل: کریستوفر همسورث
متولد: 11 اوت 1983
محل تولد: ملبورن، استرالیا
همسر: السا پاتاکی (م. 2010)
علامت نجومی: لئو

اوایل زندگی و برادران

کریس همسورث در 11 آگوست 1983 در ملبورن استرالیا به دنیا آمد. موج سواری اشتیاق شماره 2 او بود – که خواهر و برادرش نیز در آن مشترک بودند – اما همسورث می دانست که اولین عشق او بازیگری بود.

پس از تحصیل در کالج متوسطه هیثمونت، این ستاره مشتاق نقش های کوچکی را در برنامه های تلویزیونی Down Under بازی کرد. همسورث یک برادر بزرگتر به نام لوک و یک برادر کوچکتر به نام لیام دارد. هر دو برادرش هم بازیگر هستند.

کریس همسورث

کریس همسورث

کریس همسورث راه دیگر استرالیایی‌های معروف مانند هیث لجر، ایلا فیشر، سایمون بیکر و نائومی واتس را دنبال کرد و به یکی از اعضای ثابت سریال «خانه و دور» تبدیل شد. در سال 2007، پس از سه فصل بازی در نقش شخصیت کیم هاید، او برای ادامه فعالیت سرگرمی خود به ایالت رفت.

فیلم ها

طولی نکشید که این بازیگر با حضور در فیلم جی.جی. بازسازی فیلم Star Trek توسط آبرامز در سال 2009. نقش او به عنوان پدر کاپیتان جیمز تی کرک ممکن است کوچک بوده باشد، اما به اندازه ای بود که به یک فرصت بزرگ هالیوود منجر شد.

“ثور”

کریس همسورث برای نقش اصلی فیلم ابرقهرمانی ثور تست داد. او در مقابل برخی رقابت های سخت از جمله برادر کوچکتر لیام قرار گرفت. اما کنت برانا کارگردان، همسورث مسن‌تر را برای ایفای نقش خدای اسکاندیناوی در فیلم سال 2011 در مقابل برندگان اسکار ناتالی پورتمن و آنتونی هاپکینز انتخاب کرد. این موفقیت در باکس آفیس، همسورث را به رتبه A-List ارتقا داد.

بهترین فیلم های تام هیدلستون
بیشتر بخوانید

دنباله های «انتقام جویان» و مارول

سال بعد، او یک بار دیگر در فیلم انتقام جویان تبدیل به ثور شد. همسورث در سال 2013 در Thor: The Dark World برای سومین بار به عنوان خدای اسکاندیناوی ایفای نقش کرد و در فیلم Avengers: Age of Ultron (2015)، Thor Ragnarok (2017)، Avengers: Infinity War (2018) دوباره این شخصیت محبوب را بازی کرد. و Avengers: Endgame (2019).

«سفید برفی و شکارچی»، «عجله»، «در قلب دریا»

توانایی جذب جمعیت بزرگ فیلم، به ویژه طرفداران زن، به این بازیگر خوش تیپ کمک کرد تا علاوه بر نقش ثور، نقش‌های اصلی دیگری نیز داشته باشد. او در فیلم سفید برفی و شکارچی (2012) با کریستن استوارت بازی کرد و بعداً در فیلم The Huntsman: Winter’s War (2016) به این نقش بازگشت.

در این بین، همسورث در Star Trek Into Darkness (2013) ظاهر شد و با کارگردان مشهور ران هاوارد برای Rush (2013)، یک داستان واقعی مسابقه اتومبیل رانی کار کرد. این بازیگر دوباره با هاوارد برای داستان کشتی شکسته در قلب دریا (2015) همکاری کرد.

“تعطیلات”، “شکارچیان ارواح”، “مردان سیاه پوش: بین المللی”

کریس همسورث همچنین نقش‌های برجسته‌ای در ریبوت‌های فیلم‌های محبوب دهه ۸۰ داشته است: در سال ۲۰۱۵، او در فیلم Vacation نقش برادر شوهر اد هلمز Rusty Griswold را بازی کرد و سال بعد، او به‌عنوان منشی تیم در فیلم Ghostbusters خدمت کرد.

کریس همسورثکریس همسورث

 

در اوایل سال 2018، همسورث نقش یک کاپیتان ارتش ایالات متحده را در درام جنگی 12 Strong بازی کرد. او سپس در دنباله علمی تخیلی 2019 Men In Black: International، با همکار راگناروک، تسا تامپسون، قبل از اینکه در سال 2020 عنوان اکشن هیجان انگیز Extraction را به نمایش بگذارد، همبازی شد.

همسر و خانواده

نماینده استعداد کریس همسورث ، ویلیام وارد، نه تنها به مشتری خود کمک کرد تا قسمت های اولیه را بسازد، بلکه از طریق همین ارتباط نیز با همسرش – بازیگر اسپانیایی السا پاتاکی، که برای نقش هایش در فیلم های Snakes on a Plane و Fast Five شناخته می شود، آشنا شد. این دو نمایندگی یکسان داشتند. این مرد 27 ساله سه ماه پس از انتشار عمومی روابط عاشقانه آنها، در تعطیلات آخر هفته کریسمس سال 2010 در استرالیا با نامزد 34 ساله خود ازدواج کرد.

بهترین فیلم های ویل اسمیت
بیشتر بخوانید

کریس همسورث

کریس همسورث

دو سال بعد، این زوج به دختر بچه خود، هند، به دنیا آمدند. همسورث بلافاصله قول داد که به دخترش موج سواری را آموزش دهد – درست به محض اینکه بتواند راه برود. کریس همسورث در مصاحبه ای با یاهو گفت: بچه دار شدن همه چیزهای دیگر را کم اهمیت کرده است و این فوق العاده است. این زوج با ورود پسران دوقلو به نام های تریستان و ساشا در سال 2014 به خانواده رو به رشد خود اضافه شدند.

نقل قول ها

به عنوان یک کودک، شما در خانه می دوید و وانمود می کنید که یک ابرقهرمان هستید، و اکنون برای انجام این کار به عنوان یک شغل، احساس می کنم بسیار خوش شانس هستم.

بچه دار شدن همه چیزهای دیگر را کم اهمیت کرده است و این فوق العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 1 =