صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی رایان گاسلینگ
ads

بیوگرافی رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ بازیگر کانادایی به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند The Notebook، La La Land، Blade Runner 2049 و Barbie شناخته می‌شود.

آخرین خبر: رایان گاسلینگ «من فقط کن هستم» را در اسکار اجرا می کند

رایان گاسلینگ بازیگر باربی دو مشاور کلیدی برای بازی پر ستاره خود در اسکار داشت: دو دخترش.

گاسلینگ 43 ساله گفت که از دخترانش اسمرالدا 9 ساله و آمادا 7 ساله در طول تمریناتش برای آهنگ “I’m Just Ken”، آهنگ نامزد اسکار او از فیلم موفق سال 2023، نکاتی را دریافت کرده است. “آنها بخش بزرگی از این کار برای من هستند… این علاقه دخترانم به باربی و بی علاقگی به کن بود که من را در وهله اول به این موضوع سوق داد. خیلی زیبا بود که آنها در پایان آنجا بودند.» او به People گفت.

این بازیگر برای اجرای خود از یک اسطوره راک اند رول کمک گرفت. اسلش، گیتاریست نمادین Guns N’ Roses (با نام واقعی Saul Hudson) برای یک نسخه راک سنگین از تصنیف ویروسی به گاسلینگ پیوست که در آن سیمو لیو و کینگزلی بن آدیر بازیگران دیگر کن نیز حضور دارند. گاسلینگ همچنین برای کمک صوتی از بازیگران باربی، مارگوت رابی و آمریکا فررا و کارگردان گرتا گرویگ، به تماشاگران پیوست.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آستین باتلر

موسیقی متن فیلم پردرآمد سال 2023 در تمام طول شب در کانون توجه قرار گرفت، زیرا بیلی آیلیش و برادرش فینیاس اوکانل بعداً برای «برای چه ساخته شدم؟» اسکار بهترین آهنگ اصلی را دریافت کردند.

رایان گاسلینگ کیست؟

رایان گاسلینگ، بازیگر کانادایی، سه بار نامزد جایزه اسکار شده است که به خاطر بازی در فیلم‌های The Notebook، La La Land و Barbie شناخته می‌شود. او اولین بار در سال 1993 به عنوان یکی از بازیگران در کلوپ میکی ماوس جدید به موفقیت دست یافت. گاسلینگ در بزرگسالی با فیلم رمانتیک The Notebook در سال 2004 موفق شد و اولین نامزدی اسکار خود را دو سال بعد برای Half Nelson به دست آورد.

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ

این بازیگر استعداد خود را در کمدی های رمانتیکی مانند دیوانه، احمق، عشق وام داده است. کرایه دراماتیک مانند The Ides of March و The Big Short. فیلم های اکشن Drive و Blade Runner 2049; و همچنین فیلم های بی نظیری مانند لارس و دختر واقعی. دیگر جایزه‌های اسکار او حاصل بازی‌های او در لالا لند ۲۰۱۶ و فیلم باربی ۲۰۲۳ بود. گاسلینگ در یک رابطه طولانی مدت با بازیگر همکار اوا مندس است که با او دو فرزند دارد.

بیوگرافی برد پیت
بیشتر بخوانید

حقایق کلی

نام کامل: رایان توماس گاسلینگ
متولد: 12 نوامبر 1980
محل تولد: لندن، کانادا
شریک زندگی: اوا مندس
بچه ها: اسمرالدا و آمادا
علامت نجومی: عقرب

دوران جوانی

رایان توماس گاسلینگ در 12 نوامبر 1980 در لندن، کانادا به دنیا آمد. او در یک خانواده طبقه کارگر کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان در کورنوال، یکی دیگر از شهرهای انتاریو، بزرگ شد.

یکی از فیلم‌های اکشن سیلوستر استالونه تأثیر اولیه‌ای بر تاسپیان آینده داشت. گاسلینگ بعداً به مجله Maclean گفت: «وقتی کلاس اول بودم، First Blood را تماشا کردم و کیت فیشر-پرایس هودینی خود را با چاقوهای استیک پر کردم و به مدرسه آوردم و شروع کردم به پرتاب آنها به سمت بچه‌ها در تعطیلات. او به خاطر این بازسازی خطرناک تعلیق شد، اما همچنان از فیلم هایی که می دید الهام می گرفت.

عضو بازیگران باشگاه میکی موس و ستاره جوان هرکول

رایان گاسلینگ اولین شکست بزرگ خود را در سال 1993 با پیوستن به بازیگران کلوپ میکی ماوس جدید، یک برنامه متفاوت برای جوانان که بازیگران کودک معروف به موش‌بازها در آن بازی می‌کردند، گرفت.

او در کنار ستارگان آینده مانند بریتنی اسپیرز، جاستین تیمبرلیک و کریستینا آگیلرا آواز خواند، رقصید و بازی کرد. گاسلینگ در مورد روند فیلمبرداری سریال در Walt Disney World در فلوریدا به مجله Esquire توضیح داد: “من در یک پارک موضوعی بلوغ را پشت سر گذاشتم.” “من سپاسگزارم. آن مکان برای من منظره ای بود. من هر روز ماجراجویی داشتم.»

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ

پس از لغو نمایش در سال 1994، گاسلینگ برای کار در سریال های تلویزیونی دیگر رفت. او در کمدی نوجوانان Breaker High از سال 1997 تا 1998 قبل از انتقال به یک نقش اسطوره‌ای تر ظاهر شد. گاسلینگ در 17 سالگی به لس آنجلس نقل مکان کرد تا در نقش شخصیت اصلی سریال محبوب نوجوانان هرکول جوان بازی کند.

فیلم ها

نقش های اولیه: تایتان ها را به یاد بیاورید و دفتر یادداشت

رایان گاسلینگ برای اولین بار در سینما نقش مکمل در درام ورزشی به یاد تایتان ها (2000) با بازی دنزل واشنگتن داشت. اولین موفقیت او در سال 2001 در The Believer اتفاق افتاد. او در این فیلم تحسین شده یک نئونازی یهودی نقش یک نئونازی یهودی را بازی کرد که جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم ساندنس را از آن خود کرد. با این حال، تا سال 2004 و نوبت بازی او در فیلم پرفروش رمانتیک The Notebook، در مقابل ریچل مک آدامز، مخاطبان اصلی نشستند و متوجه شدند.

بیوگرافی توماس جفرسون
بیشتر بخوانید

در سال 2006، گاسلینگ برای بازی در نقش معلم معتاد به مواد مخدر دن دان در فیلم Half Nelson مورد تشویق قرار گرفت. بازی شدید و تکان دهنده برای او نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به همراه داشت.

رایان گاسلینگ که همیشه نقش‌های متنوعی را ایفا می‌کرد، در فیلم شکستگی (2007) در مقابل آنتونی هاپکینز نقش دادستان جوانی را بازی کرد. او سپس در کمدی بی‌نظیر لارس و دختر واقعی (2007) در نقش مردی خجالتی و متوهم بازی کرد که دلبستگی صمیمانه‌ای به یک عروسک ایجاد می‌کند. گاسلینگ برای اجرای خود نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

رانندگی، مکانی فراتر از کاج ها، و دیوانه، احمق، عشق

با پیشرفت حرفه ای، گاسلینگ هم به عنوان یک بازیگر جدی با طیف چشمگیر و هم به عنوان یکی از محبوب ترین نمادهای جنسی هالیوود ظاهر شد. او در سال 2010 در درام مستقل Blue Valentine در کنار میشل ویلیامز که مارپیچ رو به پایین یک زن و شوهر را دنبال می کرد، بازی قوی ای ارائه کرد.

سال بعد برای این بازیگر بزرگ بود. در سال 2011، گاسلینگ در سه نوع فیلم بسیار متفاوت ظاهر شد: یک کمدی رمانتیک، یک تریلر هیجانی و یک درام سیاسی. در فیلم دیوانه، احمق، عشق، او نقش یک مرد بانویی آرام را بازی کرد که سعی می کند به مردی که در حال طلاق است (استیو کارل) کمک کند، قبل از اینکه با یک زن جوان با بازی اما استون روبرو شود.

او به سمت نقشی اکشن‌محورتر حرکت کرد، سپس در درایو بازی کرد، در مورد بدلکاری که به عنوان یک راننده فراری مهتابی می‌گیرد. در پاییز آن سال، گاسلینگ در فیلم The Ides of March با جورج کلونی همبازی شد و در نقش یک منشی مطبوعاتی باهوش و باهوش یک سیاستمدار بازی کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جان هام

رایان گاسلینگ در ادامه به چالش کشیدن خود و پیشرفت هنر خود، با ایوا مندز و بردلی کوپر در درام جنایی The Place Beyond the Pines که در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سال 2012 به نمایش درآمد، بازی کرد.

گاسلینگ با بازی مجدد با استون، نقش یک قانونگذار را ایفا کرد تا با شخصیت‌های جنایت سازمان‌یافته مانند میکی کوهن (با بازی شان پن) در جوخه گانگستر مبارزه کند. این پروژه در ابتدا قرار بود در پاییز 2012 اکران شود، اما پس از تیراندازی یک مرد مسلح به جمعیتی در داخل یک سینمای کلرادو، فیلم برای بازبینی به تعویق افتاد و به ژانویه 2013 بازگردانده شد.

بیوگرافی میچ مک کانل
بیشتر بخوانید

نامزدی اسکار برای La La Land

رایان گاسلینگ پس از بازی در درام جنایی «فقط خدا می بخشد» در سال 2013، اولین کارگردانی خود را با «رودخانه گمشده» در سال 2014 انجام داد. در این فیلم که او نیز نویسندگی و تهیه کنندگی آن را برعهده داشت، کریستینا هندریکس در نقش یک مادر مجرد محاصره شده بازی می کند.

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ

سال بعد، این بازیگر با کریستین بیل، استیو کارل و برد پیت در فیلم The Big Short همبازی شد. این فیلم بر اساس پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی مایکل لوئیس، بر حباب بازار مسکن که به فروپاشی مالی سال 2008 دامن زد و گروهی از مردان که آشفتگی آینده را پیش‌بینی کرده بودند، تمرکز داشت. Big Short نامزدهای متعدد گلدن گلوب و اسکار شد.

در سال 2016، گاسلینگ با راسل کرو در کمدی تاریک The Nice Guys همکاری کرد و همچنین با بازی La La Land وارد عرصه کمدی موزیکال شد و اما استون همبازی شد. La La Land موفق شد با کسب 14 نامزدی اسکار و برنده شدن 6 رکورد، موفقیت بزرگی داشته باشد. گاسلینگ دومین جایزه خود را برای بهترین بازیگر مرد دریافت کرد، اگرچه دوباره دست خالی به خانه رفت.

بلید رانر 2049

در سال 2017، پس از پیوستن به گروه بازیگران درام رمانتیک ترنس مالیک، آهنگ به ترانه، گاسلینگ با Blade Runner 2049، دنباله خودروی هریسون فورد در سال 1982، به جریان اصلی ترانه بازگشت.

رایان گاسلینگ سپس در نقش فضانورد مشهور نیل آرمسترانگ در فیلم First Man در سال 2018 بازی کرد که درباره ماموریت ناسا برای فرستادن مردی به ماه در دهه 1960 بود. پس از آن، او با کریس ایوانز و آنا دی آرماس برای فیلم اکشن 2022 نتفلیکس، مرد خاکستری، ارتباط برقرار کرد.

نقش کن در باربی

رایان گاسلینگ نقشی به یاد ماندنی در پرفروش‌ترین فیلم سال 2023، باربی، بر اساس عروسک محبوب متل به همین نام داشت. باربی با بازی مارگو رابی به عنوان تکرار اصلی شخصیت اصلی و کارگردانی گرتا گرویگ، گروهی از بازیگران شامل گاسلینگ در نقش کن همتای مرد باربی را به نمایش گذاشت.

گاسلینگ مسئول یکی از به یاد ماندنی ترین سکانس های فیلم، خواندن تصنیف “I’m Just Ken” و شرکت در یک نبرد رقص با نسخه دیگری از شخصیت با بازی سیمو لیو بود. بازی او مورد ستایش منتقدان قرار گرفت و باعث شد گاسلینگ نامزدی بازیگری مکمل در هر دو جوایز گلدن گلوب و اسکار شود.

بیوگرافی گنگستر بد نام تاریخ آل کاپون
بیشتر بخوانید

سپس، این بازیگر قرار است در فیلم The Fall Guy، یک کمدی اکشن با بازی امیلی بلانت ظاهر شود.

همسر اوا مندز و بچه ها

از سال 2011، رایان گاسلینگ در یک رابطه عاشقانه با بازیگر ایوا مندز بوده است. این زوج در آن سال در فیلم The Place Beyond the Pines با هم بازی کردند. وضعیت رسمی آنها برای سال ها موضوع گمانه زنی بوده است زیرا این زوج از نزدیک از روابط خود محافظت می کنند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جولیان مور

در سپتامبر 2016، Us Weekly گزارش داد که گاسلینگ و مندز در اوایل همان سال مخفیانه با هم ازدواج کردند. اخیراً، مندز ظاهراً تأیید کرده است که این دو در واقع ازدواج کرده اند. او در نوامبر 2022 در برنامه امروزی کانال نهم در استرالیا، اظهار داشت: «همه از اینجا استقبال می‌کنند، و شوهرم، رایان، اینجاست و ما بهترین لحظات را سپری می‌کنیم.» او همچنین تصویری را در اینستاگرام منتشر کرد که در آن خالکوبی مچ دست «دی گاسلینگ» را نشان می‌داد و نشان می‌داد که نام خانوادگی این بازیگر را به نام خانوادگی خود اضافه کرده است.

این زوج دارای دو فرزند مشترک هستند. در تابستان 2014 اخباری مبنی بر اینکه آنها در انتظار اولین فرزند خود هستند منتشر شد. دختر آنها اسمرالدا در سپتامبر آن سال به دنیا آمد. سپس در آوریل 2016، مندز دومین دختر این زوج به نام آمادا را به دنیا آورد.

رایان گاسلینگ قبل از رابطه طولانی مدتش با مندس، رابطه عاشقانه ای با بازیگران دیگری مانند ساندرا بولاک و ریچل مک آدامز داشت.

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ برای ترویج چندین علت اجتماعی از جمله تحقیقات ایدز، فقرزدایی و رفتار انسانی با حیوانات تلاش کرده است. او دوست دارد جعبه‌کشی کند و مبلمان بسازد، مهارتی که هنگام ساختن دفترچه یادداشت به آن دست یافت. گاسلینگ همچنین یک گیتاریست جاز و خواننده ماهر است که گروهی به نام Dead Man’s Bones دارد.

دارای مالی

طبق گفته Celebrity Net Worth، کل ثروت رایان گاسلینگ حدود 70 میلیون دلار برآورد شده است.

نقل قول ها

بلوغ را در یک پارک تفریحی گذراندم.

وقتی کلاس اول بودم، First Blood را تماشا کردم، و کیت فیشر پرایس هودینی خود را با چاقوهای استیک پر کردم و به مدرسه آوردم و شروع کردم به پرتاب آنها به سمت بچه ها در تعطیلات.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × یک =