بیوگرافی جولیان مور

جولیان مور

جولیان مور، بازیگر تحسین‌شده، در مجموعه‌ای از فیلم‌ها بازی کرده است که شامل شب‌های بوگی، ساعت‌ها، تغییر بازی، و هنوز آلیس می‌شود که برای آن‌ها در سال 2015 برنده جایزه اسکار شد.

جولیان مور کیست؟

جولیان مور، بازیگر برنده جایزه اسکار، برای اولین بار با بازی در سریال سریال As The World Turns شناخته شد. فیلم‌های بلند بعدی او عبارتند از: دستی که گهواره را تکان می‌دهد، فراری، بچه‌های مردان و بچه‌ها خوب هستند.

جولیان مور برای کارش در فیلم‌های «پایان ماجرا»، «دور از بهشت»، «شب‌های بوگی» و «ساعت‌ها» نامزد دریافت جایزه اسکار شد. در سال 2015، او برای نقش اصلی در فیلم Still Alice که نقش یک زن مبتلا به آلزایمر اولیه را به تصویر می‌کشد، برنده گلدن گلوب و اسکار شد.

اوایل زندگی

جولیان مور در 3 دسامبر 1960، جولی آن اسمیت در فایتویل، کارولینای شمالی به دنیا آمد. او دوران کودکی گذرا داشت و به دلیل سربازی پدرش از جایی به جای دیگر نقل مکان کرد.

جولیان مور که همیشه مدرسه را تغییر می‌داد، خود را مورد هدف قلدرهایی قرار می‌داد که او را به خاطر ویژگی‌های معروفش انتخاب می‌کردند. او بعداً به Redbook توضیح داد: “وقتی من 7 ساله بودم، این بچه ها در کوچه پشت خانه ما در اوماها به من می گفتند “توت فرنگی کک و مک”.

جولیان مور پس از تحصیل در دبیرستان در آلمان، به ایالات متحده بازگشت تا در دانشگاه بوستون تحصیل کند. او در سال 1983 از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه فارغ التحصیل شد و خیلی زود به شهر نیویورک نقل مکان کرد تا وارد دنیای تئاتر شود.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی

(همانطور که جهان می چرخد) و (دستی که گهواره را تکان می دهد)

در سال 1985، مور اولین نقش تلویزیونی مهم خود را به دست آورد: او برای چندین سال در سریال «همانطور که جهان می چرخد» فرنی هیوز را بازی کرد و در نهایت نقش دوقلوی خواهر دوقلوی شخصیتش، سابرینا را بر عهده گرفت.

جولیان مور

جولیان مور

مور برای کارش در این درام برنده جایزه روز امی شد. در سال 1990، او اولین فیلم خود را در Tales of the Darkside انجام داد. مور، با این حال، برای نقش مکمل خود در دستی که گهواره را تکان می دهد (1992) توجه بیشتری را به خود جلب کرد.

بیوگرافی فردی مرکوری
بیشتر بخوانید

(Benny & Joon)، (The Fugitive) و (Shortcuts)

به نظر می رسید حرفه او در این زمان شتاب بیشتری گرفته است. مور در سال 1993 در چهار فیلم با کیفیت و موفقیت متفاوت بازی کرد.

بیشتر بخوانید: سریال داستان لیسی

او در فیلم دراماتیک مدونا Body of Evidence و همچنین در داستان عاشقانه عجیب بنی و جون با جانی دپ و مری استوارت مسترسون ظاهر شد. در آن سال مور همچنین در فیلم فراری، یک درام جنایی موفق با بازی هریسون فورد، و فیلم کوتاه رابرت آلتمن، بر اساس داستان های ریموند کارور، ایفای نقش کرد.

جولیان مور در سال 1994 در وانیا در خیابان 42 یک اثر تئاتر کلاسیک را آغاز کرد. این فیلم به کارگردانی لویی مال، برداشتی متفاوت از بازیگرانی دارد که در نقش آنتون چخوف نقش عمو وانیا را بازی می کنند. مور در درام مستقل تاد هاینز (1995) با بازی در نقش زنی که با یک بیماری ناشناخته مبارزه می کند، استعداد نمایشی خود را دوباره نشان داد.

(دنیای گمشده: پارک ژوراسیک) , (شب های بوگی)

در سال 1997، جولیان مور در فیلم پرفروش استیون اسپیلبرگ به نام دنیای گمشده: پارک ژوراسیک به همراه جف گلدبلوم بازی کرد. او همچنین اولین نامزدی اسکار خود را در همان سال برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در شب های بوگی دریافت کرد. در این فیلم پل توماس اندرسون در مورد فیلم های بزرگسالان، مور نقش یک ستاره پورن به نام امواج کهربا را بازی می کند.

(لبوفسکی بزرگ) و (هانیبال)

جولیان مور به کار خود با فیلمسازان جالب ادامه داد و در فیلم لبوفسکی بزرگ جوئل و اتان کوئن (1998) ظاهر شد. این کمدی بی‌نظیر با بازی جف بریجز، اگرچه در گیشه موفق نبود، به یک فیلم کلاسیک کالت تبدیل شده است.

جولیان مور

جولیان مور

مور در همان سال یکی از ترسناک ترین فیلم های فیلم را بازبینی کرد و در بازسازی فیلم روانی آلفرد هیچکاک ظاهر شد. او همچنین نقش کلاریس استارلینگ مامور اف بی آی را در فیلم هانیبال (2001) ریدلی اسکات بر عهده گرفت. جودی فاستر این نقش را در سکوت بره ها (1991) آغاز کرد.

(دور از بهشت)و (ساعت ها)

در سال 2002، مور برای دو نقش جذاب مورد تحسین قرار گرفت: در دور از بهشت، او نقش یک مادر خانه نشین دهه 1950 را بازی می کند که زندگی بی نقصش به طور غیرمنتظره ای از هم می پاشد. دنیس کواید نقش شوهرش را بازی می کند که با تمایلات جنسی خود مبارزه می کند. مور در «ساعت‌ها» زن خانه‌دار دهه 1950 دیگری را به تصویر می‌کشد که در فکر رهایی از قید و بندهای حومه شهر است.

بهترین فیلم ها الیزابت تیلور
بیشتر بخوانید

فرزندان انسان

با پیشرفت دهه 2000، مور خود را در میان بازیگران نخبه هالیوود تثبیت کرد. او در مجموعه‌ای از فیلم‌ها از جمله فراموش‌شده (2004)، فرزندان مردان (2006)، و یک مرد مجرد (2009) ظاهر شد.

او همچنین در برادوی آزمایش کرد و در اواخر سال 2006 در «ساعت عمودی» دیوید هیر اولین حضورش را تجربه کرد. با این حال، منتقدان عموماً نسبت به عملکرد او به عنوان نادیا، خبرنگار سابق جنگ عراق که دیدگاه‌هایش به چالش کشیده می‌شود، مشتاق نبودند.

(بچه ها خوب هستند) و (30 راک)

جولیان مور همچنان به ترکیب متنوعی از نقش های جالب پرداخت. او و آنت بنینگ در سال 2010 در فیلم مستقل تحسین شده The Kids Are Right با بازی مارک روفالو به عنوان یک زوج لزبین بازی کردند. در صفحه کوچک، مور در نقش دوست دبیرستانی سابق الک بالدوین و علاقه‌مند به سریال کمدی 30 راک، نقش تکراری داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های فلیپ سیمور هافمن

تغییر بازی

در سال 2012، جولیان مور یک نمایش جذاب دیگر در صفحه نمایش کوچک ارائه داد. او با بازی مستقیم خود از سارا پیلین، نامزد معاون سابق ریاست جمهوری، در فیلم تلویزیونی «تغییر بازی»، تحسین منتقدان را برانگیخت. این نقش واقعی باعث شد مور اولین جایزه امی را دریافت کند. در همان سال مور در دو فیلم دراماتیک ظاهر شد: آنچه میزی می دانست و فلین بودن.

(بازی های گرسنگی: Mockingjay – قسمت 1 و 2) و جایزه اسکار برای (هنوز هم آلیس)

در سال 2013، جولیان مور یک بار دیگر نقش ترسناک کلاسیک را بازی کرد و در بازسازی کری نقش مادر شوم را بازی کرد. سال بعد او در فیلم هیجان‌انگیز هواپیمای بدون توقف و فیلم پرفروش علمی تخیلی The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 همبازی شد در حالی که برای نقش اصلی خود در درام Maps to the Stars سر و صدای زیادی به دست آورد.

جولیان مور

جولیان مور

جولیان مور برای نقشه‌ها و درام تحسین‌شده Still Alice نامزد دریافت گلدن گلوب شد و برای دومی برنده شد. و پس از پنج نامزدی، این بازیگر تحسین‌شده در نهایت جایزه اسکار را برای نقش هنوز آلیس دریافت کرد، که در آن یک استاد زبان‌شناسی مبتلا به آلزایمر را به تصویر می‌کشد.

کلود مونه
بیشتر بخوانید

در سال 2015، مور در فیلم بیوگرافی حقوق لزبین ها Freeheld، با همبازی الیوت پیج و مایکل شانون، ایفای نقش کرد و بار دیگر نقش خود را در نقش رئیس آلما کوین برای The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 بازی کرد.

جولیان مور همچنین در کمدی اکشن جاسوسی Kingsman: The Golden Circle (2017) و درام گروگانگیری Bel Canto (2018) بازی کرده است.

نویسنده کتاب کودک

جولیان مور علاوه بر بازیگری، به عنوان نویسنده کتاب کودک نیز موفقیت زیادی پیدا کرده است. او از تجربیات خود برای نوشتن توت فرنگی کک و مک استفاده کرد، که در سال 2007 منتشر شد. مور از آن زمان تاکنون چندین کتاب بعدی در مجموعه فرک فیس توت فرنگی، و همچنین مادرم یک خارجی است، اما برای من نیست، که در سال 2013 منتشر شد، نوشت.

شوهر و فرزندان

جولیان مور با کارگردان بارت فروندلیچ ازدواج کرده است. این زوج هنگام کار روی فیلم فروندلیچ در سال 1997، اسطوره اثر انگشت، با هم آشنا شدند. آنها با دو فرزند خود، کالب و لیو، در شهر نیویورک زندگی می کنند. مور قبلا با بازیگر جان گولد روبین ازدواج کرده بود.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد انیمیشن Sing 2

نقل قول ها

وقتی 7 ساله بودم، این بچه ها در کوچه پشت خانه ما در اوماها به من می گفتند «توت فرنگی کک و مک». من از کک و مکم متنفر بودم و از این اسم متنفر بودم.

مردم می گویند: “اوه، تو خیلی شجاعی” یا “تو بازیگر شجاعی هستی.” اما شجاع بودن دلالت بر این دارد که باید ترسید. من واقعاً از چیزهایی که تخیلی هستند نمی ترسم. من از آن لذت می برم. من از روایت بزرگ لذت می برم و از احساسات بزرگ لذت می برم. داشتن یک احساس هرگز شما را نمی کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

3 × یک =