صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی آستین باتلر
ads

بیوگرافی آستین باتلر

آستین باتلر

آستین باتلر بازیگر به خاطر ایفای نقش الویس پریسلی در فیلم زندگینامه 2022 الویس که نامزد جایزه اسکار شده بود، شهرت دارد.

آستین باتلر کیست؟

آستین باتلر، بازیگر، بیشتر به خاطر ایفای نقش الویس پریسلی در فیلم زندگینامه ای موزیکال الویس در سال 2022 شناخته می شود. او کار خود را با حضور در برنامه های تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان آغاز کرد، مانند Zoey 101 و The Carrie Diaries، پیش درآمدی از Sex and the City.

او همچنین در برادوی با دنزل واشنگتن بازی کرد قبل از اینکه نقش‌های مهم خود را در فیلم «روزی روزگاری…» در هالیوود در سال ۲۰۱۹ دریافت کند، با بازی تکس واتسون، عضو خانواده منسون، و همچنین نقش اصلی در الویس. دومی جایزه گلدن گلوب و نامزدی اسکار را برای باتلر به ارمغان آورد. او در حال حاضر در مینی سریال Apple TV+ Masters of the Air و درام علمی تخیلی Dune: Part Two بازی می کند.

حقایق کلی

نام کامل: آستین رابرت باتلر
متولد: 17 اوت 1991
محل تولد: آناهیم، کالیفرنیا
علامت نجومی: لئو

اوایل زندگی و والدین

آستین رابرت باتلر در 17 آگوست 1991 در آناهیم کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش، دیوید، یک ارزیاب املاک و مستغلات است و مادرش، لوری آن، یک متخصص زیبایی بود که بعداً یک مهدکودک را از خانه خانواده اداره کرد. آستین همچنین یک خواهر بزرگتر به نام اشلی دارد.

وقتی آستین باتلر 7 ساله بود، دیوید و لوری آن به طور دوستانه طلاق گرفتند. پس از آن، او و خواهرش زمان خود را بین خانه والدین خود تقسیم کردند.

در تمام مدت، آستین باتلر بسیار به مادرش نزدیک بود. او به ووگ گفت که اگرچه پدر و مادرش تا زمانی که او بزرگ می‌شد پول زیادی نداشتند، اما لوری آن برای او و خواهرش پاس‌های فصلی به پارک موضوعی دیزنی‌لند می‌خرد. او اغلب از مدرسه به خانه می رفت تا با مادرش ناهار بخورد و گفته است که برخی از خاطرات مورد علاقه اش تماشای برنامه Saturday Night Live با مادرش است.

آستین باتلر

آستین باتلر

لوری آن در سپتامبر 2014 زمانی که آستین تنها 23 سال داشت بر اثر سرطان درگذشت. این بازیگر شماره 27 را به عنوان ادای احترام روی مچ دست خود خالکوبی کرده است، زیرا او آن را “شماره خدا” خود نامیده است و احساس می کند که هر زمان که ظاهر می شود خدا مراقب اوست.

آستین باتلر همچنین هنگام میزبانی SNL در دسامبر 2022 به مادرش ادای احترام کرد. “مادر من دیگر بین ما نیست، اما من این هفته خیلی به او فکر کرده ام، فقط تصور می کنم که چقدر به پسرش افتخار می کند. او که قبلاً نمی توانستم در رستوران برای خودم غذا سفارش دهم، اکنون روی این صحنه ایستاده است.

همانطور که این اظهارات به آن اشاره دارد، باتلر گفت که در کودکی “کجولی فلج کننده” را تجربه کرده است و به مجله Numéro گفت که هنوز در بزرگسالی با این احساسات سر و کار دارد. با این حال، این ترسو بودن او را از شروع حرفه بازیگری در نوجوانی منع نکرد.

باتلر 13 ساله بود که یک مدیر استعداد در نمایشگاه اورنج کانتی به سراغ او رفت و علاقه او را به صنعت سرگرمی برانگیخت. آستین باتلر در کلاس های بازیگری شرکت کرد و خیلی زود شروع به دریافت نقش های کوچک در برنامه های تلویزیونی کودکان کرد. مادرش او را در خانه آموزش داد تا برنامه رو به رشد او را برآورده کند.

بیوگرافی پدر بمب اتم جی رابرت اوپنهایمر
بیشتر بخوانید

نقش های اولیه تلویزیون

در سال 2005، آستین باتلر برای اولین بار در نقش زیپی بروستر، یک شخصیت کوچک در کمدی نیکلودئون، Ned’s Declassified School Survival Guide ظاهر شد. نقش بی اعتبار بود و باتلر اغلب فقط در پس‌زمینه صحنه‌هایش ظاهر می‌شد. با این حال، او به طور ثابت در برنامه تبدیل شد و در 41 قسمت در فصل دوم و سوم ظاهر شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی موزیسین مشهور آشر

بعد، آستین باتلر نقش مهمان در نقش درک هنسون در قسمتی از هانا مونتانا، کمدی کانال دیزنی با بازی مایلی سایرس داشت. او همچنین در قسمت‌های منحصر به فرد iCarly، یکی دیگر از برنامه‌های نیکلودئون، و جادوگران دیزنی در محله Waverly با بازی سلنا گومز ظاهر شد.

زویی 101

نقش اصلی آستین باتلر در فصل چهارم سریال Nickelodeon Zoey 101 انجام شد. این بازیگر نقش جیمز گرت را بازی کرد که عاشق شخصیت اصلی زوئی بروکس (با بازی خواهر کوچکتر بریتنی اسپیرز، جیمی لین اسپیرز) بود.

باتلر این نقش را از سال 2007 تا 2008 نقطه عطفی برای حرفه خود می داند. “این اولین باری بود که من در یک سریال به طور منظم در یک سریال حضور داشتم، بنابراین مجبور شدم بخشی از یک فصل کامل باشم. به یاد می‌آورم که اولین خطم را در یک برنامه تلویزیونی دریافت کردم و این برای من بسیار عالی بود،» او در فوریه 2023 به پادکست Variety Awards Circuit گفت.

بسیاری از بازیگران سریال برای Zoey 102، یک فیلم دنباله‌دار تمام‌قد که در ژوئیه ۲۰۲۳ در سرویس استریم پارامونت پلاس عرضه شد، دوباره گرد هم آمدند. با این حال، باتلر گفت که از او درخواستی برای شرکت در پروژه نشده است.

The Carrie Diaries و The Shannara Chronicles

پس از Zoey 101، باتلر شروع به کسب نقش های کوچک در سریال های تلویزیونی بالغ تر مانند CSI: Miami و The Defenders، هر دو در سال 2010، و CSI: NY در سال 2011 کرد. او همچنین در 14 قسمت از درام Freeform Switched at Birth، از سال 2011 ظاهر شد. تا سال 2012

آستین باتلرآستین باتلر

آستین باتلر هنوز نتوانسته بود نقش اصلی را در یک سریال کسب کند، اما زمانی که او در نقش سباستین کید در The Carrie Diaries بازی کرد، این موضوع تغییر کرد. اسپین آف Sex and the City در سال 2013 شروع شد و به مدت دو فصل پخش شد. در سال 2016، او شروع به به تصویر کشیدن ویل اومسفورد در سریال فانتزی The Shannara Chronicles کرد که در تمام 20 قسمت ظاهر شد.

در همین زمان، آستین باتلرگفت که پس از مرگ مادرش افسردگی شدیدی را تجربه کرده و چند ماه از بازیگری فاصله گرفت. با این حال، نماینده‌اش او را متقاعد کرد که برای احیای فیلم The Iceman Cometh در برادوی در سال 2018 با بازی دنزل واشنگتن شرکت کند. باتلر که اکنون به وضوح به عنوان یک بازیگر تلویزیون و صحنه تثبیت شده بود، می‌توانست به ستاره شدن در صفحه نمایش بزرگ توجه کند.

بیوگرافی مارک رافلو
بیشتر بخوانید

فیلم روزی روزگاری… در هالیوود

اولین فیلم‌های آستین باتلر  شامل کمدی کودکانه بیگانه‌ها در اتاق زیر شیروانی (2009) و همچنین فیلم‌های ساخته شده برای تلویزیون Betwixt (2010) و The Bling Ring (2011) بود. در اواسط دهه 2010، او برای بازی در کنار همبازی سابق آی کارلی، میراندا کازگروو، در فیلم ترسناک و هیجان انگیز The Intruders (2015) استخدام شد. کمدی ترسناک Yoga Hosers (2016) با حضور لیلی رز دپ و پدر معروفش جانی دپ دنبال شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مارک زاکربرگ

سال 2019 برای حرفه باتلر بسیار مهم بود. او نقش کوچکی در The Dead Don’t Die داشت، یک گروه کمدی ترسناک با بیل موری، آدام درایور و سلنا گومز. مهمتر از آن، او نقش تکس واتسون، عضو خانواده منسون را در نقش اصلی خود برای درام کمدی روزی روزگاری به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در هالیوود بازی کرد.

آستین باتلر برای شرکت در فیلم تارانتینو، تست اکران فیلم بلاک باستر آینده Top Gun: Maverick را رد کرد و گفت که می‌خواهد «برای مدت طولانی» با این کارگردان کار کند. خیلی خوب کار کرد. این فیلم نامزد 10 جایزه اسکار شد و نشان داد که باتلر در کنار سوپراستارهایی مانند برد پیت و لئوناردو دی کاپریو قرار می گیرد.

نقش اصلی در الویس

در ادامه موفقیت آمیز سال 2019، ددلاین در ژوئیه گزارش داد که باتلر برنده نقش بسیار مورد علاقه الویس پریسلی اسطوره راک اند رول در فیلم زندگینامه ای موزیکال الویس شده است و مایلز تلر و هری استایلز را در میان دیگران شکست داده است. تام هنکس به عنوان مدیر پریسلی، سرهنگ تام پارکر انتخاب شد.

کارگردان باز لورمن تا حد زیادی آستین باتلر را به دلیل نوار تست بازیگری اش انتخاب کرد که در آن او خود را با لباس حمام خود در حال آواز خواندن آهنگ “Unchained Melody” پریسلی ضبط کرد. این بازیگر بعداً فاش کرد که پس از دیدن کابوس در مورد مرگ مادرش، الهام گرفته شده است که این ویدیو را ارسال کند. یک سال کامل قبل از شروع تولید، باتلر یک مربی حرکت، مربی گویش و مربی بازیگری را استخدام کرد تا به او کمک کنند تا برای این قسمت آماده شود، و او تصاویر ویدئویی از خواننده نمادین را بررسی کرد.

آیا آستین باتلر در الویس آواز خواند؟

آستین باتلر به اینترتینمنت ویکلی گفت که «می‌خواهد هر چیزی که داشتم را به این نقش بدهد». این شامل تسلط بر صدای آواز پریسلی بود. آواز باتلر برای هر آهنگ در قسمت اولیه فیلم استفاده می شود. هنگامی که فیلم در مراحل بعدی زندگی پریسلی در لاس وگاس به اقامتگاه لاس وگاس منتقل می شود، صدای باتلر با بازی های واقعی ستاره راک اند رول آمیخته می شود.

آستین باتلر و تیم سازنده مربیان آواز را از نیویورک، لس آنجلس و استرالیا برای کمک به او در آماده سازی استخدام کردند و این بازیگر هر روز را با تمرینات آواز قبل و حین فیلمبرداری شروع کرد.

آستین باتلر

آستین باتلر

این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن در ماه مه 2022 با تشویق 12 دقیقه ای ایستاده و در ماه بعد به سینماها اکران شد. اگرچه این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد، اما بازی باتلر مورد تحسین جهانی قرار گرفت. کتی والش، منتقد فیلم لس آنجلس تایمز نوشت که باتلر «همه چیز را روی پرده رها می‌کند و کاریزما جنسی خام و افسارگسیخته الویس را در صحنه نمایش می‌دهد. او در به تصویر کشیدنش تقریباً وحشی است.»

بیوگرافی باب مارلی
بیشتر بخوانید

در ماه‌های پس از اکران فیلم، کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرعت به این نکته اشاره کردند که این بازیگر همچنان مانند پریسلی صحبت می‌کند – به‌ویژه در هنگام سخنرانی او برای پذیرش گلدن گلوب در ژانویه 2023. این بازیگر طی یک حضور در نمایش گراهام نورتون در اواخر فوریه گفت.

او شروع به احساس خودآگاهی کرد و این سوال را مطرح کرد که آیا او اکنون صدای “ساختگی” دارد یا خیر. با این حال، باتلر در نهایت به این نتیجه رسید که مثل همیشه صحبت می کند و به نورتون گفت که با تمام آواز خواندن او برای این قسمت، “احتمالا صدایم را کمی از بین بردم. میدونی، تارهای صوتی من، الان خیلی تندتر شده.»

آیا آستین باتلر برای الویس برنده اسکار شد؟

در سال 2023، آستین باتلر برای این بازی یک سری تمجیدها را دریافت کرد و جایزه بفتا برای بازیگر نقش اول مرد و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در فیلم درام را به دست آورد. او به طور مشابه نامزد بهترین بازیگر مرد در جوایز اسکار شد اما در نهایت به برندان فریزر از فیلم The Whale شکست خورد.

نقش های اخیر: Dune: Part Two و The Bikeriders

پس از همبازی شدن این دو در الویس، تام هنکس آستین باتلر را برای بازی در درام جنگ جهانی دوم Masters of the Air استخدام کرد. این مینی سریال تلویزیونی که در ژانویه 2024 با هنکس و استیون اسپیلبرگ به عنوان تهیه کننده اجرایی در Apple TV+ پخش شد، داستان صدمین گروه بمب نیروی هوایی ایالات متحده و ماموریت های خطرناک آن را روایت می کند. باتلر نقش خلبان واقعی گیل کلیون را بازی کرد.

در همین حال، اولین نقش مهم سینمایی او پس از الویس در دنباله علمی تخیلی Dune: Part Two در سال 2024 با باتلر در نقش شخصیت شرور Feyd-Rautha Harkonnen بود. باتلر به لس آنجلس تایمز گفت که وزنش اضافه شده و جنگیدن با چاقو را یاد گرفته تا برای فیلم آماده شود. هدف او این بود که شخصیت را تا حد ممکن شرور کند.

«یادگیری در مورد فرهنگ‌هایی که در طول زمان دارای این وحشیگری بوده‌اند، آن را به مکانی انسانی رساند که در آن متوجه شدم: من فقط نقش کسی را بازی نمی‌کنم که بتوانید او را روان‌پرور و شرور بنویسید. من باید از طریق چشمان او می دیدم. بقیه بازیگران گروه شامل تیموتی شالامه، زندایا، فلورانس پیو و کریستوفر واکن هستند.

این بازیگر همچنین در فیلم جنایی The Bikeriders که در مورد یک باند موتور سواری خیالی است، بازی می کند. این فیلم که قرار است در 21 ژوئن 2024 اکران شود، شامل تام هاردی، جودی کامر و مایک فیست نیز می شود.

دوست دختر کایا گربر

از سال 2021، باتلر با مدل و بازیگر، کایا گربر، دختر سوپر مدل سیندی کرافورد و تاجر رانده گربر، قرار ملاقات دارد. این زوج برای اولین بار در دسامبر سال گذشته در لس آنجلس با هم دیده شدند و شایعات مربوط به قرار را برانگیخت. آنها اولین حضور خود را به عنوان یک زوج در یک مهمانی مجله W در مارس 2022 انجام دادند، قبل از اینکه گربر باتلر را در مراسم مت گالا و اولین نمایش الویس در اواخر همان ماه مه همراهی کرد.

بیوگرافی اولیس اس. گرانت
بیشتر بخوانید

اگرچه آستین باتلر  و گربر در رویدادهای مختلف ظاهر شده اند، اما هر دو می گویند ترجیح می دهند جزئیات رابطه خود را از کانون توجه دور نگه دارند. گربر به WSJ گفت: “راستش، من احساس می کنم چیزهای کمی در زندگی من خصوصی هستند و این یکی از چیزهایی است که سعی می کنم تا حد امکان مقدس نگه دارم.” مجله در فوریه 2024.

گربر قبل از رابطه اش با باتلر، بیش از یک سال با بازیگر جیکوب الوردی – که اتفاقاً نقش الویس پریسلی را در فیلم زندگینامه ای پریسیلا در سال 2023 نیز بازی کرد – قرار داشت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی میچ مک کانل

باتلر قبلاً از سال 2011 تا 2020 با هنرپیشه ونسا هاجنز رابطه طولانی مدت داشت. ظاهراً این زوج بر سر روابط خوبی از هم جدا شدند و باتلر به هاجنز برای تشویق او به دنبال کردن نقش الویس اعتبار می داد. او گفت: «من خیلی به او مدیونم که به من ایمان داشت.

آستین باتلر همچنین در آگوست 2021 با همبازی خود در Yoga Hosers، لیلی رز دپ مرتبط بود، اگرچه هیچ یک رابطه خود را تایید نکردند و آن دو هرگز با هم دیده نشدند.

دارای مالی

طبق گفته Celebrity Net Worth، دارای مالی آستین باتلر حدود 4 میلیون دلار تخمین زده می شود. با این حال، با توجه به نقش‌های پرمخاطب در سینما و تلویزیون در حال حاضر، این تعداد در آینده افزایش خواهد یافت.

آستین باتلر

آستین باتلر

نقل قول ها

من اغلب آن را به زمانی تشبیه می کنم که کسی برای مدت طولانی در کشور دیگری زندگی می کند. من سه سال داشتم که [“الویس”] تنها تمرکز من در زندگی بود، بنابراین مطمئن هستم که فقط تکه‌هایی از DNA من وجود دارد که همیشه به این طریق به هم مرتبط خواهند بود.

چیزی که اکنون باید با آن کنار بیایم و نحوه پردازش آن را بفهمم، زمانی است که شما در خیابان بیرون می روید و شما کسی هستید که تحت نظر قرار می گیرید. یکی از چیزهای مورد علاقه من نشستن در کافی شاپ و مشاهده طبیعت انسان بود. حالا وقتی به بیرون نگاه می کنم، مردم به عقب نگاه می کنند.

به گذشته به نیکلودئون و دیزنی نگاه می کنم که این کار را کردم. با وجود اینکه مهارت من وجود نداشت، هنوز هم می‌خواستم انرژی بدهم [انگار] که قرار است «گاو خشمگین» را بسازم. من این فداکاری شدید را در تلاش برای یافتن حقیقت بیشتر حفظ کردم، حتی در مواردی که تماس تلفنی با آن آسانتر بود.

آماده سازی و فیلمبرداری یک فیلم زمان زیادی می برد و چیزی که من به دنبال آن هستم این است که پروژه تا حدی من را می ترساند. وقتی چالش چیز وحشتناکی دارد دوست دارم، زیرا این چیزی است که باعث می‌شود تمرکز کنید و عمیقاً درون خود را بیاموزید و چیزهایی درباره خودتان یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

13 − 9 =