صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی میچ مک کانل
ads

بیوگرافی میچ مک کانل

میچ مک کانل

میچ مک کانل یک سناتور جمهوری خواه ایالات متحده از ایالت کنتاکی است. او در سال 2014 به عنوان رهبر اکثریت سنا انتخاب شد و در حال حاضر به عنوان رهبر اقلیت سنا فعالیت می کند.

آخرین اخبار: کناره گیری میچ مک کانل به عنوان رهبر جمهوری خواهان

نوامبر پایان یک رقابت تاریخی 17 ساله برای میچ مک کانل به عنوان برترین جمهوریخواه سنای ایالات متحده خواهد بود.

مک کانل 82 ساله روز چهارشنبه طی سخنانی در مجلس سنا اعلام کرد که اواخر پاییز امسال از سمت رهبری حزب جمهوری خواه کناره گیری می کند. جمهوری خواه کنتاکی به مدت 17 سال این افتخار را داشته است که طولانی ترین دوره تصدی هر نماینده ای در تاریخ سنا است. مک کانل گفت: «همانطور که به این فکر می‌کردم که چه زمانی اخبار را به سنا برسانم، همیشه لحظه‌ای را تصور می‌کردم که در آن غروب کارم وضوح و آرامش کامل داشتم. “لحظه ای که مطمئن هستم به حفظ آرمان هایی که به شدت به آن اعتقاد دارم کمک کرده ام. آن روز امروز فرا رسید.»

به گزارش سی ان ان، مک کانل پس از اظهاراتش و دست دادن از سوی چاک شومر، رهبر فعلی اکثریت دموکرات سنا، مورد تشویق قرار گرفت.

انتخابات برای سمت مک کانل در ماه نوامبر برگزار می شود و برنده این نقش را در ژانویه 2025 بر عهده می گیرد.

میچ مک کانل کیست؟

میچ مک کانل یک سیاستمدار آمریکایی است که در حال حاضر به عنوان رهبر اقلیت سنای ایالات متحده خدمت می کند. یک جمهوری خواه اهل کنتاکی، دوره 17 ساله مک کانل به عنوان رهبر جمهوریخواه مجلس سنا طولانی ترین دوره در تاریخ است.

مک کانل در سال 1977 کار خود را به عنوان یک مقام منتخب به عنوان قاضی-اجرایی در شهرستان جفرسون کنتاکی آغاز کرد. او که در سال 1984 به عنوان یک جمهوری خواه میانه رو به مجلس سنای ایالات متحده انتخاب شد، زیرکی سیاسی از خود نشان داد که او را قادر ساخت تا در سال 2006 به مقام رهبری اقلیت برسد.

مک‌کانل به دلیل مخالفت با جاه‌طلبی‌های قانون‌گذاری باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، توجه ملی را به خود جلب کرد و به تغییر جریان بر علیه کنترل دموکرات‌ها بر کنگره کمک کرد. او که در سال 2014 به عنوان رهبر اکثریت سنا معرفی شد، در سال 2016 پس از مرگ قاضی آنتونین اسکالیا، به طور بدنامی از برگزاری جلسات سنا برای نامزد جدید دیوان عالی خودداری کرد.

حقایق

نام کامل: ادیسون میچل مک کانل جونیور.
متولد: 20 فوریه 1942
محل تولد: شفیلد، آلاباما
همسران: شریل ردمون (1968-1980) و الین چائو (م. 1993)
بچه ها: الی، پورتر و کلر
علامت نجومی: حوت

سالهای اولیه و تحصیلات

ادیسون میچل مک کانل جونیور در 20 فوریه 1942 در شفیلد، آلاباما به دنیا آمد. پس از ابتلا به فلج اطفال در دو سالگی، او از طریق جلسات درمانی شدید مادرش بهبود یافت و حتی تبدیل به یک بازیکن بیسبال با استعداد شد.

میچ مک کانل

میچ مک کانل

یک شغل جدید برای آدیسون پدر، خانواده را به لوئیزویل، کنتاکی آورد، جایی که مک کانل رئیس هیئت دانش آموزی دبیرستان duPont Manual شد. او قبل از فارغ التحصیلی با درجه ممتاز در سال 1964 با مدرک B.A. همین سمت را در دانشگاه لوئیزویل داشت. در تاریخ. در سال 1967، وی مدرک J.D خود را از کالج حقوق دانشگاه کنتاکی دریافت کرد.

اوایل کار سیاسی

میچ مک کانل در اواسط دهه 1960 با هدف قرار دادن شغل خود در سیاست، برای جین اسنایدر، نماینده کنگره کنتاکی و سناتور جان شرمن کوپر، کارآموزی کرد. او پس از مدرسه حقوق به عنوان دستیار ارشد قانونگذاری برای سناتور مارلو کوک خدمت کرد و بعداً معاون دادستان کل جرالد فورد شد.

بیوگرافی ارنست گامبریچ
بیشتر بخوانید

در سال 1977، مک کانل اولین کرسی منتخب خود را به عنوان قاضی-اجرایی در شهرستان جفرسون کنتاکی به دست آورد. او یک جمهوری خواه میانه رو در اوایل کار خود، از حقوق چانه زنی جمعی برای کارمندان دولتی حمایت کرد و بودجه فدرال را به سمت گسترش جنگل یادبود جفرسون هدایت کرد.

در سال 1984، میچ مک کانل از والتر دی. هادلستون برای یک کرسی در سنا پیشی گرفت و او را به تنها جمهوری خواه در کشور تبدیل کرد که در آن سال یک سناتور دموکرات فعلی را شکست داد و همچنین اولین نفر از حزب خود بود که در یک رقابت سراسری از سال 1968 پیروز شد.

سناتور ایالات متحده

میچ مک کانل در اولین دوره‌اش در سنا، جایگاهی در کمیته روابط خارجی سنا به دست آورد و از اصلاحات مالیاتی دفاع کرد. او که پس از انتخاب مجددش در سال 1990 مورد توجه قرار گرفت، به دلیل مخالفتش با اصلاحات مالی مبارزات انتخاباتی معروف شد و در سال 1994 با موفقیت تلاش هایی را برای جلوگیری از قانونگذاری در آن جبهه رهبری کرد.

میچ مک کانل که در سال 1996 به عنوان رئیس کمیته ملی سناتورهای جمهوری خواه انتخاب شد، در لحظات مناسب به غلبه بر موج ادامه داد. او پس از تصویب قانون دو حزبی مک کین-فینگولد در سال 2002 از کمیسیون انتخابات فدرال شکایت کرد و در سال 2006 با اصلاحیه قانون اساسی برای ممنوع کردن هتک حرمت به پرچم آمریکا مخالفت کرد.

در آن زمان، سناتور جوان کنتاکی به دلیل حیله گری سیاسی و توانایی خود در ایجاد ائتلاف ها شهرت پیدا کرده بود. او در سال 2002 به عنوان تازیانه حزب انتخاب شد و چهار سال بعد به عنوان رهبر اقلیت سنا انتخاب شد.

رهبر جمهوری خواهان و مخالفان  رئیس جمهوری اوباما

میچ مک کانل به عنوان رئیس جمهوری خواه سنا، تلاش دموکرات ها برای تعیین جدول زمانی برای خروج نیروها از عراق را رد کرد. در اواخر سال 2008، او حمایت خود را پشتیبان برنامه امداد دارایی های مشکل دار، که توسط رئیس جمهور مستعفی جورج دبلیو بوش به قانون تبدیل شد، پرداخت.

با انتخاب پرزیدنت اوباما در سال 2008 که کنترل کاخ سفید و هر دو شاخه کنگره را به دموکرات ها داد، میچ مک کانل هر زمان که ممکن بود بر مانع تراشی فرمانده کل جدید تمرکز کرد. مهمتر از همه، او با تصویب بسته محرک اقتصادی، معروف به قانون بازیابی و سرمایه گذاری مجدد آمریکا در سال 2009، و بسته اصلاح بیمه سلامت، قانون مراقبت مقرون به صرفه (همچنین به نام اوباماکر) در سال 2010 مخالفت کرد.

علاوه بر این، او در برابر بسته شدن اردوگاه بازداشتگاه گوانتانامو ایستاد، تأیید نامزدهای قضایی اوباما را به تأخیر انداخت و مجموعه ای از قوانین دیگر را که در دوره دولت اوباما ارائه شده بود رد کرد. او در مصاحبه‌ای در سال 2010 با ژورنال نشنال، استراتژی حزبش را به صراحت بیان کرد و گفت: «مهم‌ترین چیزی که می‌خواهیم به آن برسیم این است که پرزیدنت اوباما یک رئیس‌جمهور یک دوره‌ای باشد.»

در حالی که میچ میچ مک کانل به این هدف دست نیافت، اما با تسلط جمهوری‌خواهان بر مجلس در سال 2010، شاهد دستاوردهایی بود. دو سال بعد، علی‌رغم فشار دموکرات‌ها برای قانون کنترل اسلحه پس از کشتار سندی هوک در دسامبر 2012، مک‌کانل به لایحه‌ای در سال 2013 رأی منفی داد. بررسی های پس زمینه برای خرید اسلحه را گسترش داده اند.

بیوگرافی زندایا
بیشتر بخوانید

او به پیشبرد روایت جمهوری‌خواهان مبنی بر هزینه‌های بیهوده دموکرات‌ها ادامه داد و به مناقشه ادامه‌دار بر سر محدودیت بدهی فدرال دامن زد که در نهایت او را مجبور به توافقی برای پایان دادن به تعطیلی دولت در اکتبر 2013 کرد. اگرچه سازش او جناح حزب چای حزب جمهوری‌خواه را خشمگین کرد، مک‌کانل.

میچ مک کانل

میچ مک کانل

از جنگ قدرت متعاقب آن که اریک کانتور و جان بونر، جمهوری خواهان ارشد مجلس نمایندگان را سرنگون کرد، جان سالم به در برد. انتخاب مجدد او به مجلس سنا موج دیگری از پیروزی های جمهوری خواهان در سال 2014 را پوشش داد و به او نقشی را داد که مدت ها آرزویش را به عنوان رهبر اکثریت سنا داشت.

مشکلات رهبر و دیوان عالی

میچ مک کانل با آرای موافق خود، توجه خود را به قانون جدید معطوف کرد. او بر تصویب لایحه پنج ساله بزرگراه در سنا نظارت داشت، برای اجرای اصلاحات آموزشی و تامین اجتماعی قراردادهایی منعقد کرد و برای رسیدگی به یک اپیدمی مواد افیونی به لایحه ای فشار آورد. علاوه بر این، او به عنوان عضو ارشد کمیته های کشاورزی، تخصیصات و قوانین به کار خود ادامه داد.

پس از مرگ قاضی دادگاه عالی اسکالیا در فوریه 2016، رهبر سنا به طرز بدنامی بار دیگر از پرزیدنت اوباما ممانعت کرد. با انتصاب اوباما که انتظار می رفت دادگاه را به سمتی لیبرال سوق دهد، میچ مک کانل اعلام کرد که «مردم آمریکا باید در انتخاب قاضی دادگاه عالی نظر داشته باشند. قاضی بعدی دادگاه عالی آنها،» و سپس اجازه ندادند که برای نامزد، مریک گارلند، جلسات استماع کند.

اگرچه این اقدام با محکومیت هر دو طرف مواجه شد، اما بازی مک کانل با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در نوامبر 2016 نتیجه داد و نامزدی نهایی و تایید نیل گورسوش مورد علاقه محافظه‌کاران را تضمین کرد.

دولت ترامپ: لغو اوباماکر، اصلاحات مالیاتی، رأی به دیوار

با روی کار آمدن پرزیدنت ترامپ، میچ مک کانل و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه همکارش تلاش‌هایی را که مدت‌ها وعده داده بودند برای لغو اوباماکر آغاز کردند. پس از برخی گام‌های اشتباه اولیه، مجلس نمایندگان در ماه مه 2017 موفق شد نسخه خود را برای لغو قانون تصویب کند.

با این حال، لایحه سنا نتوانست جذابیت کافی برای عبور از قله ایجاد کند و با فرار سناتورهای جمهوری‌خواه مستقل مانند جان مک کین و سوزان. کالینز، مک کانل ابتدا مجبور شد برگزاری رای گیری را به تعویق بیاندازد، قبل از اینکه در ژوئیه نسخه اصلاح شده شکست عمومی نادری را متحمل شود.

این لایحه شکست خورده باعث افزایش تنش بین میچ مک کانل و پرزیدنت ترامپ شد که پیش از این بر سر جهت گیری حزب جمهوری خواه در تضاد بودند. با این حال، مک کانل با تضمین تصویب لایحه اصلاح مالیاتی مجلس سنا در اوایل دسامبر، دوباره به مسیر خود بازگشت. پس از اینکه او و پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، اختلافات خود را با هم آشتی دادند، لایحه مالیاتی 1.5 تریلیون دلاری در 20 دسامبر 2017 تصویب شد و اولین پیروزی بزرگ قانونگذاری ترامپ را رقم زد.

کریستوفر واکن
بیشتر بخوانید

حزب جمهوری خواه با اختلاف دو حزب بر سر یک لایحه هزینه های موقت، پیروزی دیگری به دست آورد که منجر به تعطیلی کوتاه دولت در ژانویه 2018 شد. دموکرات ها خواستار حمایت مجدد از “رویاپردازان”، فرزندان مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده شدند، اما پس از آن تسلیم شدند. مک کانل قول مبهمی برای بررسی این موضوع داد.

در آوریل 2018، رهبر اکثریت گفت که مایل است کاهش موقت مالیات فردی را از لایحه 2017 به کاهش دائمی تبدیل کند. در همان زمان، همچنین فاش شد که میچ مک کانل ظاهراً قوانینی را از لایحه همه جانبه مارس که سیاست کنگره در مورد آزار جنسی را به روز می کرد، به دلیل ماده ای که اعضا را در قبال تسویه حساب علیه آنها مسئول مالی می کرد، اژدر کرده بود.

علاوه بر این، او به موضوع حساس تحقیقات رابرت مولر در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 اشاره کرد و گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ از دخالت بازرس ویژه در سایر حوزه‌های معاملات حرفه‌ای خود عصبانی است. مک کانل اهمیت قانون دو حزبی که اخیراً برای محافظت از مشاوران ویژه معرفی شده است را کم اهمیت جلوه داد و گفت که آن را برای رأی گیری به صحن نمی آورد.

در سال 2019، میچ مک کانل دوباره به خاطر اصرار پرزیدنت ترامپ برای ساخت دیوار در مرز ایالات متحده و مکزیک گرفتار شد. پس از تعطیلی 35 روزه دولت در مورد این موضوع و سازش بودجه ای که تنها 1.375 میلیارد دلار برای دیوار اختصاص داد، ترامپ هشدارهای مک کانل در مورد حمایت ملایم سنا را نادیده گرفت و در فوریه برای دریافت بودجه بیشتر وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

متعاقباً مجلس نمایندگان قطعنامه‌ای برای لغو وضعیت اضطراری ملی تصویب کرد و مک‌کانل نتوانست از تصویب آن در سنا جلوگیری کند و در نتیجه اولین وتوی ریاست‌جمهوری ترامپ رخ داد.

پس از اینکه خلاصه‌ای از گزارش کامل مولر در ماه مارس منتشر شد که ترامپ را از تبانی با روسیه تبرئه کرد – اگرچه مانع تراشی احتمالی او در اجرای عدالت همچنان یک موضوع سیاسی بود – یک رئیس‌جمهور جسور اعلام کرد که دوباره لغو و جایگزینی اوباماکر را بر عهده می‌گیرد. با این حال، این بار، ترامپ به هشدارهای مک‌کانل توجه کرد که جمهوری‌خواهان سنا تمایلی برای نبرد فوری دیگر در زمینه مراقبت‌های بهداشتی ندارند و رئیس‌جمهور گفت که پس از انتخاب مجدد با این موضوع مقابله خواهد کرد.

میچ مک کانل

میچ مک کانل

در تابستان آن سال، رهبر اکثریت سنا پس از افتادن در پاسیو خود دچار شکستگی کتف شد و او را مجبور کرد از خانه به کار خود ادامه دهد.

استیضاح

در پاییز 2019، میچ مک کانل و سناتورهای همکارش عمدتاً در صندلی عقب نشستند، زیرا کشور بر جلسات استیضاح رئیس جمهور ترامپ در مجلس نمایندگان متمرکز شد.

مجلس سفلی تقریباً به طور کامل در راستای خطوط حزبی در ماه دسامبر به اتهام سوء استفاده از قدرت و ممانعت از اجرای عدالت به رئیس جمهور رأی داد، اگرچه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از ارسال فوری مواد استیضاح به سنا تحت کنترل جمهوری خواهان امتناع کرد و مک کانل را مجبور به درگیری با مجلس سنا کرد. چاک شومر، رهبر اقلیت سنا، در مورد شرایط محاکمه.

میچ مک کانل، پس از آغاز محاکمه سنا در ژانویه 2020، فراتر از موافقت با اجازه دادن به بحث در طول سه روز به جای دو روز، اکثریت جمهوری خواهان را به نفع خود به کار گرفت و تلاش های دموکرات ها برای اصلاح قوانین محاکمه و احضار شاهدان را سرکوب کرد. در 5 فوریه 2020، سنا در امتداد خطوط حزبی به تبرئه ترامپ از هر دو اتهام استیضاح رای داد، که باعث شد رئیس جمهور در یک سخنرانی جشن پس از آن، مک کانل را به دلیل “کار خارق العاده” تمجید کند.

بیوگرافی خواننده کانتری محبوب جورج جونز
بیشتر بخوانید

ماه بعد، در حالی که کشور به طور ناگهانی از شیوع ویروس کرونا در حال فروپاشی بود، میچ مک کانل و شومر دوباره در مورد اجزای یک لایحه امداد اضطراری سردرگم شدند. در 25 مارس، سنا به اتفاق آرا یک بسته 2 تریلیون دلاری را تصویب کرد – مبلغی که رهبر اکثریت آن را “سطح سرمایه گذاری در زمان جنگ در کشور ما” نامید – که برنامه 500 میلیارد دلاری وام برای مشاغل، شهرها و ایالت ها ایجاد کرد و چهار ماه بیمه بیکاری گسترده را ارائه کرد. و 1200 دلار به بیشتر بزرگسالان آمریکایی اختصاص داد.

سلامت و “یخ زدگی”

در اواخر دوره رهبری خود، سلامتی میچ مک کانل پس از سقوط های متعدد سناتور مورد نگرانی قرار گرفت و به نظر می رسید که هنگام صحبت با خبرنگاران یخ زده است.

در مارس 2023، مک کانل در هتلی در واشنگتن دی سی سقوط کرد و دچار ضربه مغزی و شکستگی دنده شد. سی ان ان بعداً در ماه جولای گزارش داد که مک کانل دو سقوط دیگر را در طول سال تجربه کرده است، از جمله در دیدار فوریه با رئیس جمهور فنلاند در هلسینکی.

همچنین در ژوئیه 2023، مک کانل در جریان یک کنفرانس خبری با خبرنگاران در کاپیتول هیل به نظر می رسید که اواسط جمله را متوقف کند. او توسط یک دستیار به دفترش هدایت شد و چند دقیقه بعد برگشت و گفت که حالش خوب است. حادثه مشابهی چند هفته بعد در ماه آگوست رخ داد، زمانی که مک کانل در رویدادی در کنتاکی سوال یک خبرنگار را تکرار کرد و بدون اینکه چیزی بگوید به جلو خیره شد.

همسر و زندگی شخصی

میچ مک کانل از سال 1993 با همسر دوم خود، الین چائو، ازدواج کرده است. چائو، متولد 1953 در تایوان، اولین زن آسیایی-آمریکایی بود که به عنوان وزیر کار برای جورج دبلیو بوش در کابینه ریاست جمهوری منصوب شد. 2001. سپس در نوامبر 2016، چائو توسط رئیس جمهور منتخب ترامپ برای سمت وزیر حمل و نقل انتخاب شد. پس از این انتصاب، مک کانل اظهار داشت که از تاییدیه سنا همسرش صرف نظر نخواهد کرد.

میچ مک کانل

میچ مک کانل

میچ مک کانل دارای سه دختر به نام های الی، پورتر و کلر از همسر اولش شریل ردمون است.

میچ مک کانل یک باپتیست فداکار در سال 2016 کتابی به نام بازی طولانی درباره زندگی و حرفه خود در سیاست منتشر کرد.

دارای مالی

طبق گفته Celebrity Net Worth، دارایی خالص میچ مک کانل حدود 35 میلیون دلار برآورد شده است.

نقل قول ها

تنها مهم ترین چیزی که می خواهیم به آن برسیم این است که پرزیدنت اوباما یک رئیس جمهور یک دوره ای باشد.

من فقط اگر به نفع من باشد با مطبوعات صحبت می کنم.

من یک بار دیگر نشان دادم که وقتی کنگره در بن بست است و کشور در معرض خطر است، من کسی هستم که جلو می رود و سعی می کند ما را از خندق خارج کند.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 3 =