صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و علم و فناوری : بیوگرافی مارک زاکربرگ
ads

بیوگرافی مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل وب سایت شبکه اجتماعی فیس بوک و همچنین یکی از جوانترین میلیاردرهای جهان است.

مارک زاکربرگ کیست؟

مارک زاکربرگ وب سایت شبکه اجتماعی فیس بوک را از اتاق خوابگاه کالج خود در دانشگاه هاروارد تأسیس کرد. زاکربرگ پس از سال دوم کالج را ترک کرد تا بر روی سایتی متمرکز شود که تعداد کاربران آن به بیش از دو میلیارد نفر افزایش یافته است و زاکربرگ را چندین برابر میلیاردر کرده است. تولد فیس بوک در فیلم شبکه اجتماعی در سال 2010 به تصویر کشیده شد.

اوایل زندگی

زاکربرگ در 14 می 1984 در وایت پلینز نیویورک در خانواده ای راحت و تحصیلکرده به دنیا آمد. او در روستای نزدیک دابز فری بزرگ شد.

پدر زاکربرگ، ادوارد زاکربرگ، یک مطب دندانپزشکی متصل به خانه خانواده را اداره می کرد. مادر او، کارن، قبل از تولد چهار فرزند این زوج – مارک، رندی، دونا و آریل، به عنوان روانپزشک کار می کرد.

زاکربرگ در سنین پایین به کامپیوتر علاقه مند شد. هنگامی که او حدود 12 سال داشت، از Atari BASIC برای ایجاد یک برنامه پیام رسانی استفاده کرد که نامش را “Zucknet” گذاشت. پدرش از این برنامه در مطب دندانپزشکی خود استفاده کرد تا مسئول پذیرش بتواند بدون فریاد زدن در اتاق، او را از یک بیمار جدید مطلع کند. خانواده همچنین از Zucknet برای برقراری ارتباط در خانه استفاده می کردند.

او به همراه دوستانش بازی های رایانه ای را نیز صرفاً برای سرگرمی ساخت. او گفت: «من یکسری دوستان هنرمند داشتم. “آنها می آمدند، چیزهایی را می کشیدند، و من از آن یک بازی می ساختم.”

تحصیلات مارک زاکربرگ

برای همگام شدن با علاقه روزافزون زاکربرگ به کامپیوتر، والدین او معلم خصوصی کامپیوتر دیوید نیومن را استخدام کردند تا هفته ای یک بار به خانه بیاید و با زاکربرگ کار کند. نیومن بعداً به خبرنگاران گفت که سخت است جلوتر از اعجوبه ای که در همان زمان شروع به گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی در کالج مرسی نزدیک کرد، ماند.

زاکربرگ بعدها در آکادمی فیلیپس اکستر، یک مدرسه مقدماتی انحصاری در نیوهمپشایر تحصیل کرد. او در آنجا استعداد خود را در شمشیربازی نشان داد و کاپیتان تیم مدرسه شد. او همچنین در ادبیات عالی بود و دیپلم کلاسیک گرفت.

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

با این حال مارک زاکربرگ همچنان شیفته کامپیوترها بود و به کار بر روی توسعه برنامه های جدید ادامه داد. زمانی که هنوز در دبیرستان بود، نسخه اولیه نرم افزار موسیقی پاندورا را ایجاد کرد که آن را سیناپس نامید.

چندین شرکت – از جمله AOL و مایکروسافت – به خرید نرم افزار و استخدام این نوجوان قبل از فارغ التحصیلی ابراز علاقه کردند. او پیشنهادات را رد کرد.

تجربه کالج مارک زاکربرگ

پس از فارغ التحصیلی از اکستر در سال 2002، زاکربرگ در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد. زاکربرگ پس از سال دوم تحصیلی، دانشگاه را رها کرد تا تمام وقت خود را وقف شرکت جدیدش، فیسبوک کند.

در سال دوم تحصیلی در مؤسسه Ivy League، او به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار در محوطه دانشگاه شهرت پیدا کرده بود. در آن زمان بود که او برنامه ای به نام CourseMatch ساخت که به دانش آموزان کمک می کرد کلاس های خود را بر اساس انتخاب دروس سایر کاربران انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه فروش فیلمنامه: ۸ نکته برای فروش فیلمنامه

او همچنین Facemash را اختراع کرد که تصاویر دو دانشجو را در محوطه دانشگاه مقایسه می‌کرد و به کاربران اجازه می‌داد در مورد کدامیک جذاب‌تر رای دهند. این برنامه بسیار محبوب شد، اما بعداً توسط مدیریت مدرسه پس از اینکه نامناسب تشخیص داده شد، تعطیل شد.

بر اساس هیاهوی پروژه‌های قبلی‌اش، سه نفر از هم‌دانش‌آموزانش – دیویا نارندرا، و دوقلوهای کامرون و تایلر وینکلوس – به دنبال او بودند تا روی ایده‌ای برای یک سایت شبکه اجتماعی که آنها را Harvard Connection نامیدند کار کند. این سایت برای استفاده از اطلاعات شبکه های دانشجویی دانشگاه هاروارد به منظور ایجاد یک سایت دوستیابی برای نخبگان هاروارد طراحی شده است.

جت پرینتر و کاربرد در صنایع گوناگون
بیشتر بخوانید

زاکربرگ موافقت کرد که در این پروژه کمک کند، اما به زودی آن را رها کرد و در سایت شبکه اجتماعی خود، فیس بوک، کار کرد.

مارک زاکربرگ و تأسیس فیس بوک

مارک زاکربرگ و دوستانش داستین موسکوویتز، کریس هیوز و ادواردو ساورین فیس بوک را ایجاد کردند، سایتی که به کاربران اجازه می داد پروفایل های خود را ایجاد کنند، عکس ها را آپلود کنند و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند. این گروه تا ژوئن 2004 سایت را از یک اتاق خوابگاه در دانشگاه هاروارد اداره می کردند.

در آن سال زاکربرگ کالج را رها کرد و شرکت را به پالو آلتو، کالیفرنیا منتقل کرد. تا پایان سال 2004، فیس بوک یک میلیون کاربر داشت.

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

در سال 2005، شرکت زاکربرگ رونق عظیمی از شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Accel Partners دریافت کرد. Accel 12.7 میلیون دلار در این شبکه سرمایه گذاری کرد که در آن زمان فقط برای دانشجویان Ivy League باز بود.

شرکت زاکربرگ سپس به سایر کالج‌ها، دبیرستان‌ها و مدارس بین‌المللی دسترسی داد و عضویت سایت را تا دسامبر 2005 به بیش از 5.5 میلیون کاربر افزایش داد.

زاکربرگ که نمی‌خواست خود را بفروشد، پیشنهادات شرکت‌هایی مانند یاهو را رد کرد! و شبکه های ام تی وی در عوض، او بر گسترش سایت، باز کردن پروژه خود برای توسعه دهندگان خارجی و افزودن ویژگی های بیشتر تمرکز کرد.

“اتصال هاروارد” و موانع قانونی

به نظر می‌رسید که مارک زاکربرگ به جایی نمی‌رود جز بالا رفتن. با این حال، در سال 2006، غول تجارت با اولین مانع بزرگ خود روبرو شد: سازندگان هاروارد کانکشن ادعا کردند که زاکربرگ ایده آنها را دزدیده است و اصرار داشتند که توسعه‌دهنده نرم‌افزار باید زیان‌های کسب‌وکارشان را بپردازد.

زاکربرگ معتقد بود که این ایده ها بر اساس دو نوع شبکه اجتماعی کاملا متفاوت است. پس از جستجوی وکلا در سوابق زاکربرگ، پیام‌های فوری مجرمانه نشان داد که زاکربرگ ممکن است عمداً دارایی معنوی هاروارد کانکشن را دزدیده باشد و اطلاعات خصوصی کاربران فیس بوک را به دوستانش ارائه کرده باشد.

مارک زاکربرگ بعداً بابت این پیام‌های توهین‌آمیز عذرخواهی کرد و گفت که از آنها پشیمان است. «اگر می‌خواهید خدماتی را ایجاد کنید که تأثیرگذار باشد و افراد زیادی به آن تکیه کنند، پس باید بالغ باشید، درست است؟» او در مصاحبه ای با نیویورکر گفت. فکر می کنم رشد کرده ام و چیزهای زیادی یاد گرفته ام.»

اگرچه توافق اولیه 65 میلیون دلاری بین دو طرف حاصل شد، اختلاف حقوقی بر سر این موضوع تا سال 2011 ادامه یافت، پس از اینکه نارندرا و وینکلووس ها ادعا کردند که در مورد ارزش سهام خود گمراه شده اند.

فیلم “شبکه اجتماعی”

در سال 2010 فیلم شبکه اجتماعی آرون سورکین فیلمنامه نویس منتشر شد. این فیلم که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

فیلمنامه سورکین بر اساس کتاب میلیاردرهای تصادفی نوشته بن مزریچ در سال 2009 ساخته شده است. مزریچ به دلیل بازگویی داستان زاکربرگ که از صحنه‌های ابداع شده، دیالوگ‌های بازسازی‌شده و شخصیت‌های تخیلی استفاده می‌کرد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

زاکربرگ به شدت به روایت فیلم اعتراض کرد و بعداً به خبرنگار نیویورکر گفت که بسیاری از جزئیات فیلم نادرست است. به عنوان مثال، زاکربرگ از سال 2003 با دوست دختر دیرینه خود قرار ملاقات داشت. او همچنین گفت که هرگز علاقه ای به پیوستن به هیچ یک از باشگاه های نهایی ندارد.

بیشتر بخوانید: جملات ناب انگیزشی | سخنان فوق انگیزشی

مارک زاکربرگ در یک کنفرانس استارت آپی در سال 2010 به خبرنگاری گفت: “جالب است که آنها روی چه چیزهایی به درستی تمرکز کردند؛ مثلاً هر پیراهن و پشمی که در آن فیلم داشتم در واقع یک پیراهن یا پشم گوسفندی است که متعلق به من است.” این چیزهایی که آنها اشتباه کردند و یک سری جزئیات تصادفی که آنها درست فهمیدند.”

با این حال زاکربرگ و فیسبوک علیرغم انتقادات به موفقیت خود ادامه دادند. مجله تایم در سال 2010 او را به عنوان شخصیت سال انتخاب کرد و Vanity Fair او را در صدر لیست New Establishment قرار داد.

بیوگرافی برتولت برشت
بیشتر بخوانید

IPO فیس بوک

در ماه مه 2012، فیس بوک عرضه اولیه عمومی خود را انجام داد که با جذب 16 میلیارد دلار، آن را به بزرگترین عرضه عمومی اینترنتی در تاریخ تبدیل کرد.

پس از موفقیت اولیه IPO، قیمت سهام فیس بوک در روزهای اولیه معاملات تا حدودی کاهش یافت، اگرچه انتظار می رود زاکربرگ هر فراز و نشیب را در عملکرد بازار شرکت خود تحمل کند.

در سال 2013، فیس بوک برای اولین بار در لیست 500 فورچون قرار گرفت و زاکربرگ را در سن 28 سالگی به جوان ترین مدیر اجرایی این لیست تبدیل کرد.

اخبار جعلی و رسوایی کمبریج آنالیتیکا

مارک زاکربرگ به دلیل تکثیر پست های خبری جعلی در سایت خود قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفت.

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

در اوایل سال 2018، او یک چالش شخصی را برای توسعه روش‌های بهبودیافته برای دفاع از کاربران فیس‌بوک در برابر سوء استفاده و دخالت دولت‌ها اعلام کرد. (چالش‌های شخصی قبلی در سال نوی 2009 شروع شد و فقط شامل خوردن گوشتی بود که خودکشی کرد و یاد گرفتن زبان ماندارین.)

او در صفحه فیس بوک خود نوشت: «ما از همه اشتباهات یا سوء استفاده ها جلوگیری نخواهیم کرد، اما در حال حاضر در اجرای سیاست های خود و جلوگیری از سوء استفاده از ابزارهای خود اشتباهات زیادی مرتکب می شویم. “اگر امسال موفق باشیم، سال 2018 را در مسیری بسیار بهتر به پایان خواهیم رساند.”

مارک زاکربرگ چند ماه بعد بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفت، زمانی که فاش شد که کمبریج آنالیتیکا، یک شرکت داده با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2016، از اطلاعات خصوصی تقریباً 87 میلیون نمایه فیس بوک استفاده کرده است، بدون اینکه شبکه اجتماعی به صاحبان آن هشدار دهد. به نظر می‌رسد که اعتراض‌های ناشی از آن اعتماد سرمایه‌گذاران به فیس‌بوک را متزلزل کرده و پس از انتشار این خبر، سهام آن 15 درصد کاهش یافت.

پس از چند روز سکوت، زاکربرگ در رسانه های مختلف ظاهر شد تا توضیح دهد که این شرکت چگونه اقداماتی را برای محدود کردن دسترسی توسعه دهندگان شخص ثالث به اطلاعات کاربران انجام می دهد و گفت که خوشحال می شود در مقابل کنگره شهادت دهد.

روز یکشنبه 25 مارس، فیس بوک تبلیغات تمام صفحه ای را در هفت روزنامه بریتانیایی و سه روزنامه آمریکایی منتشر کرد که در قالب یک عذرخواهی شخصی از زاکربرگ نوشته شده بود. او قول داد که این شرکت همه برنامه های خود را بررسی کند و به کاربران یادآوری کند که کدام یک را می توانند خاموش کنند. او نوشت: متاسفم که در آن زمان بیشتر از این کار نکردیم. “من قول می دهم برای شما بهتر عمل کنم.”

در بحبوحه درخواست‌های فزاینده برای استعفای وی از گروه‌های سرمایه‌گذار، مارک زاکربرگ پیش از شهادت دو روزه‌اش که برای 10 و 11 آوریل برنامه‌ریزی شده بود، به کاپیتول هیل سفر کرد و با قانون‌گذاران ملاقات کرد. اولین روز استماع با کمیته‌های بازرگانی و قضایی سنا مورد بررسی قرار گرفت. یک ماجرای رام، با برخی از سناتورها که ظاهراً در تلاش برای درک مدل کسب‌وکار است که غول رسانه‌های اجتماعی را به قدرت رساند.

جلسه بعدی در مقابل کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان بسیار آزمایش‌کننده بود، زیرا اعضای آن مدیر عامل فیس‌بوک را به خاطر نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی کباب کردند. در طول شهادت روز، زاکربرگ فاش کرد که اطلاعات شخصی او در میان داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کمبریج آنالیتیکا است و پیشنهاد کرد که مقررات قانونی فیس‌بوک و دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی «اجتناب‌ناپذیر» است.

ثروت شخصی

روابط عمومی منفی حول و حوش انتخابات 2016 و رسوایی کمبریج آنالیتیکا ظاهراً نتوانست پیشرفت شرکت را کند کند: فیس بوک شاهد بسته شدن سهام خود با رکورد 203.23 دلار در 6 ژوئیه 2018 بود. این افزایش قیمت، زاکربرگ را از وارن بافت، رئیس برکشایر هاتاوی عبور داد و سومین نفر در جهان شد. -ثروتمندترین فرد، پشت سر همتایان تکنولوژی جف بزوس و بیل گیتس.

لئوناردو داوینچی
بیشتر بخوانید

زمانی که سهام فیس بوک در 26 جولای به میزان خیره کننده 19 درصد سقوط کرد، هر گونه سود از بین رفت، پس از گزارش درآمدی که نشان می داد برآورده نشدن انتظارات درآمدی و کاهش رشد کاربران نشان می دهد. نزدیک به 16 میلیارد دلار از دارایی شخصی زاکربرگ در یک روز پاک شد.

سهام دوباره رشد کرد و مارک زاکربرگ همچنان یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. در سال 2019، فوربس زاکربرگ را در رتبه هشتم فهرست «میلیاردرهای» خود قرار داد – پس از بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت (شماره 2) و بالاتر از بنیانگذاران گوگل، لری پیج (شماره 10) و سرگئی برین (شماره 14). این مجله در آن زمان دارایی خالص او را حدود 62.3 میلیارد دلار تخمین زد.

ترازو

در ژوئن 2019، فیس‌بوک اعلام کرد که با راه‌اندازی برنامه‌ریزی شده لیبرا در سال 2020 وارد تجارت ارزهای دیجیتال می‌شود. همراه با توسعه فناوری بلاک چین برای تقویت زیرساخت‌های مالی خود، فیس‌بوک یک نهاد نظارتی مستقر در سوئیس به نام انجمن Libra ایجاد کرد که متشکل از فناوری است. غول هایی مانند Spotify و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر مانند Andreessen Horowitz.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

این خبر بار دیگر مارک زاکربرگ را در تیررس کنگره قرار داد، کنگره ای که در ماه اکتبر، مدیرعامل را برای شهادت به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان احضار کرد. زاکربرگ علیرغم ارائه تضمین‌هایی مبنی بر اینکه فیس‌بوک از انجمن لیبرا خارج می‌شود، در صورتی که این پروژه تأیید قانون‌گذاران را جلب نکند، با سؤالات دقیق قانون‌گذاران بدبین که به شکست کمبریج آنالیتیکا و سایر تخلفات گذشته اشاره کردند، مواجه شد.

همسر مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ از سال 2012 با پریسیلا چان، دانشجوی پزشکی چینی-آمریکایی که او در هاروارد با او آشنا شد، ازدواج کرده است.

حدود 100 نفر برای این مراسم در خانه این زوج در پالو آلتو، کالیفرنیا جمع شدند. مهمانان فکر می کردند که برای جشن گرفتن فارغ التحصیلی چان از دانشکده پزشکی آنجا هستند، اما در عوض شاهد ادای تعهدات زاکربرگ و چان بودند.

دختران مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ دو دختر به نام های مکس متولد 30 نوامبر 2015 و آگوست متولد 28 آگوست 2017 دارد.

این زوج در فیس بوک اعلام کردند که منتظر هر دو فرزند خود هستند. وقتی مارک زاکربرگ از مکس استقبال کرد، اعلام کرد که دو ماه مرخصی پدری می گیرد تا با خانواده اش بگذراند.

کمک های مالی و اهداف بشردوستانه مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ از زمان جمع آوری ثروت قابل توجه خود، از میلیون ها دلار خود برای تأمین مالی مختلف اهداف بشردوستانه استفاده کرده است. برجسته ترین نمونه ها در سپتامبر 2010 بود، زمانی که او 100 میلیون دلار برای نجات سیستم شکست خورده مدارس دولتی نیوآرک در نیوجرسی اهدا کرد.

سپس، در دسامبر 2010، زاکربرگ “Giving Pledge” را امضا کرد و قول داد که حداقل 50 درصد از ثروت خود را در طول زندگی خود به امور خیریه اهدا کند. از دیگر اعضای Giving Pledge می توان به بیل گیتس، وارن بافت و جورج لوکاس اشاره کرد. زاکربرگ پس از کمک مالی خود، از دیگر کارآفرینان جوان و ثروتمند خواست تا از این روند پیروی کنند.

مارک زاکربرگ گفت: «با وجود نسلی از افراد جوان که در موفقیت شرکت‌های خود پیشرفت کرده‌اند، فرصت بزرگی برای بسیاری از ما وجود دارد که زودتر در طول زندگی‌مان جبران کنیم و تأثیر تلاش‌های بشردوستانه خود را ببینیم.»

در نوامبر 2015، مارک زاکربرگ و همسرش نیز در نامه ای سرگشاده به دخترشان متعهد شدند که 99 درصد از سهام فیس بوک خود را به امور خیریه اختصاص دهند.

این زوج در نامه سرگشاده ای که در صفحه فیس بوک زاکربرگ منتشر شد، نوشتند: “ما متعهد هستیم که سهم کوچک خود را برای کمک به ایجاد این جهان برای همه کودکان انجام دهیم.” ما 99 درصد از سهام خود را در فیس بوک – در حال حاضر حدود 45 میلیارد دلار – در طول زندگی خود خواهیم داد تا به بسیاری دیگر در بهبود این جهان برای نسل بعدی بپیوندیم.

بیوگرافی کمدین آمریکایی کوین هارت
بیشتر بخوانید

در سپتامبر 2016، مارک زاکربرگ و چان اعلام کردند که Chan Zuckerberg Initiative (CZI)، شرکتی که آنها سهام فیس بوک خود را در آن قرار داده اند، حداقل 3 میلیارد دلار در تحقیقات علمی طی دهه آینده سرمایه گذاری خواهد کرد تا به “درمان، پیشگیری و مدیریت همه بیماری ها کمک کند.” در طول زندگی فرزندانمان.» کوری بارگمن، عصب شناس مشهور از دانشگاه راکفلر، به عنوان رئیس علم در CZI انتخاب شد.

آنها همچنین تاسیس Chan Zuckerberg Biohub را اعلام کردند، یک مرکز تحقیقاتی مستقل مستقر در سانفرانسیسکو که مهندسان، دانشمندان کامپیوتر، زیست شناسان، شیمیدانان و سایرین در جامعه علمی را گرد هم می آورد. مشارکت بین دانشگاه استنفورد، دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، Biohub بودجه اولیه 600 میلیون دلاری را طی 10 سال دریافت خواهد کرد.

حقایق کلی

نام: مارک زاکربرگ
سال تولد: 1984
تاریخ تولد: 14 می 1984
ایالت تولد: نیویورک
شهر تولد: دشت های سفید
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروف ترین: مارک زاکربرگ یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل وب سایت شبکه اجتماعی فیس بوک و همچنین یکی از جوان ترین میلیاردرهای جهان است.
صنایع
اینترنت / محاسبات
علامت نجومی: ثور
مدارس
آکادمی فیلیپس اکستر
دانشگاه هاروارد

مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

نقل قول ها

با وجود نسلی از افراد جوان که در موفقیت شرکت‌های خود پیشرفت کرده‌اند، فرصت بزرگی برای بسیاری از ما وجود دارد که زودتر در طول زندگی‌مان جبران کنیم و تأثیر تلاش‌های بشردوستانه خود را ببینیم.

اگر می‌خواهید خدماتی را ایجاد کنید که تأثیرگذار باشد و افراد زیادی به آن تکیه کنند، پس باید بالغ باشید، درست است؟ فکر می کنم رشد کرده ام و چیزهای زیادی یاد گرفته ام.

درک افراد اتلاف وقت نیست.

ماموریت ما این است که جهان را بازتر و متصل تر کنیم. ما این کار را با دادن قدرت به مردم برای به اشتراک گذاشتن هر چیزی که می‌خواهند انجام می‌دهیم و با هر کسی که می‌خواهند در ارتباط باشند، مهم نیست کجا هستند.

من این ترس را دارم که درگیر کارهایی شوم که تاثیرگذارترین کارهایی نیستند که می توانید انجام دهید. من فکر می کنم مردم واقعاً ارزش گزینه را در انعطاف پذیری کمتر می دانند.

آنچه فیس بوک امروز است مجموعه ای از اطلاعات نیست، بلکه جامعه ای از افرادی است که از فیس بوک برای حفظ ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می کنند. آنها فقط تا زمانی که به ما اعتماد داشته باشند این کار را انجام می دهند.

هر کاری که انجام می دهم خراب می شود، اما سریع آن را درست می کنم.

من شخصا ترجیح می دهم دست کم گرفته شوم. این به ما آزادی عمل می دهد تا بیرون برویم و شرط بندی های بزرگ انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آرمی همر

برنامه ها مرکز دنیا نیستند. مردم هستند.

فیس بوک در مکان بسیار متفاوتی با اپل، گوگل، آمازون، سامسونگ و مایکروسافت قرار دارد. ما در تلاش برای ایجاد یک جامعه هستیم.

گاهی اوقات قرار است کارهایی انجام دهیم که بحث برانگیز است و مرتکب اشتباه می شویم. ما باید آماده ریسک باشیم.

مردم واقعاً نه تنها در به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر و انواع مختلف، بلکه آشکارتر و با افراد بیشتری راحت شده اند. آن هنجار اجتماعی فقط چیزی است که در طول زمان تکامل یافته است.

[T] داستان واقعی فیس بوک این است که ما در تمام این مدت سخت کار کرده ایم. منظورم این است که داستان واقعی احتمالاً بسیار خسته کننده است، درست است؟ منظورم این است که ما فقط شش سال پشت کامپیوترمان نشستیم و کدنویسی کردیم.

بسیاری از افرادی که نگران حریم خصوصی و این نوع مسائل هستند، هر گام اشتباه کوچکی را که ما مرتکب می‌شویم برمی‌دارند و آن را تا حد امکان به یک معامله بزرگ تبدیل می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × 4 =