صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : مهمترین نکات هنگام عکاسی صنعتی از محصول برای اینستاگرام
ads

مهمترین نکات هنگام عکاسی صنعتی از محصول برای اینستاگرام

ceqlyrvlldjm

عکاسی محصول نقش مهمی در جذب طیف وسیعی از فالوورها و تبدیل آنها به مشتریان واقعی دارد. بنابراین، گرفتن عکس محصول با کیفیت بالا برای اینستاگرام به اولویت اصلی کارآفرینان آنلاین تبدیل شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نکات کوچک و مهم عکاسی محصول برای اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

 معرفی رشته عکاسی، انواع دروس و بازار کار آن

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی محصول

وقتی صحبت از عکاسی محصول برای اینستاگرام می شود، داشتن ابزار و تجهیزات مناسب ضروری است. با این حال، این بدان معنا نیست که برای شروع باید هزینه زیادی پرداخت کنید. می توانید ابتدا هزینه عکاسی صنعتی را بررسی کنید و سپس با گزینه های مقرون به صرفه شروع کنید. به تدریج فروش خود را افزایش دهید و از تجهیزات حرفه ای تری کمک بگیرید.

فضای مناسب با نور طبیعی یا نور استودیویی، پس زمینه خنثی و تمیز، دوربین یا گوشی هوشمند حرفه ای با دوربین باکیفیت و سه پایه برای ثبات در هنگام عکاسی نیز از تجهیزات اولیه ای هستند که می توانید برای عکاسی از آنها استفاده کنید.

تسلط بر تکنیک های عکاسی محصول برای اینستاگرام

برای گرفتن عکس های خوب از محصولات در اینستاگرام، توجه به برخی از جنبه های فنی ضروری و اجرای ایده های خلاقانه ضروری است. این فقط سلیقه نیست و باید بتوانید از تکنیک ها و ایده عکاسی محصول برای اینستاگرام و … به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. اگر تجربه و تخصص کافی در زمینه عکاسی محصول ندارید، می توانید از خدمات ویژه استودیو عکاسی ناین استفاده کنید.

توجه داشته باشید که فضای مورد نظر می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت تصاویر داشته باشد. مثلا؛ نور خوب برای گرفتن عکس های با کیفیت و واضح از محصول بسیار مهم است. حتی اگر پس‌زمینه سفیدی داشته باشید، بدون نور مناسب، تصاویر شما ممکن است کسل‌کننده و فاقد وضوح به نظر برسند. بنابراین اولین قدم انتخاب مکانی با نور مناسب برای عکاسی است.برای محصولاتی مانند غذا و پوشاک بهتر است در مکانی با نور طبیعی عکس بگیرید. این را می توان با استفاده از اتاقی با پنجره بزرگ یا حتی عکاسی در فضای باز به دست آورد. از طرف دیگر، اگر از محصولات با جزئیات بیشتری مانند آثار هنری عکس می گیرید، استفاده از نور مصنوعی یا تجهیزات استودیویی ممکن است گزینه بهتری باشد.

تأثیرات تبلیغات محیطی که از آن بی‌خبرید!
بیشتر بخوانید

عکاسی با لایت باکس یا چادر نور

علاوه بر ابزارهای اولیه مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی و محصول، ممکن است بخواهید سرمایه گذاری در جعبه نور یا چادر نور را نیز در نظر بگیرید. این محصولات در اندازه های مختلف تولید می شوند و می توانند شرایط عکاسی شما را تا حد زیادی بهبود بخشند.

لایت باکس ها معمولا جعبه های سفیدی هستند که به شما امکان می دهند سوژه خود را از زوایای مختلف روشن کنید و در نتیجه نور به طور یکنواخت توزیع شده و سایه های خشن کمتری ایجاد می شود. تصاویر گرفته شده در لایت باکس را می توان به راحتی ویرایش کرد. البته لازم نیست با یک لایت باکس حرفه ای شروع کنید.

 آموزش عکاسی از محصولات برای سایت - ویرگول

استفاده از دوربین های حرفه ای یا گوشی های هوشمند

امروزه گوشی‌های هوشمند به ابزاری مقرون‌به‌صرفه و راحت برای عکس‌برداری، ویرایش و اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌ها تبدیل شده‌اند. بنابراین، برای عکاسی محصول، گاهی اوقات می توانید با گوشی هوشمند خود شروع کنید. البته، اگر می خواهید تصاویری با کیفیت حرفه ای و با وضوح بالا تولید کنید و کنترل بیشتری بر تنظیمات داشته باشید، سرمایه گذاری روی یک دوربین دیجیتال ممکن است برای شما مفیدتر باشد.

هنر ترکیب بندی در عکاسی محصول

ترکیب بندی به چیدمان عناصر و اشیاء در یک قاب، ایجاد تصویری جذاب و از لحاظ بصری معنادار اشاره دارد. داشتن یک عکس با ترکیب بندی خوب می تواند به انتقال پیام و هدف محصول شما کمک کند، توجه مخاطبان را هدایت کند و حس هماهنگی ایجاد کند.

برخی از قوانین اساسی ترکیب بندی که هنگام عکسبرداری از محصولات باید رعایت شوند عبارتند از قانون یک سوم، ترکیب متقارن، خطوط پیشرو، فضای منفی و قانون اعداد فرد. با استفاده از این اصول، می توانید تصاویری جذاب و زیبا از محصول ایجاد کنید که چشم بیننده را به خود جلب کرده و علاقه را برانگیزد.

 آموزش عکاسی از محصولات با موبایل | مکتب‌خونه

نکات و ایده های خلاقانه برای عکاسی از محصولات اینستاگرام

در حالی که جنبه های فنی بسیار مهم هستند، به همان اندازه مهم است که خلاقیت و نوآوری را در عکاسی محصول خود به کار ببرید تا خود را از سایر مصرف کنندگان متمایز کنید. برای رسیدن به این هدف، ایده های زیر را در نظر بگیرید.

طرح های کاغذ دیواری برای اتاق ۱۲ متری
بیشتر بخوانید

نمایش محصولات در عمل

به جای اینکه فقط محصولات خود را در یک لایت باکس قرار دهید، از آنها در عمل فیلم بگیرید. با نشان دادن محصولات استفاده شده یا فرسوده خود، می توانید ایده بهتری از ویژگی ها و مزایای آنها داشته باشید و در نهایت مخاطبان خود را تشویق به خرید کنید. این رویکرد به شما اجازه می دهد تا جنبه های مختلف محصول را بهتر به نمایش بگذارید.

از زوایای مختلف از محصولات عکس بگیرید

زمانی که عکس‌ها را در اینستاگرام پست می‌کنید، می‌توانید چندین تصویر را در یک پست به اشتراک بگذارید. با نمایش محصولات از زوایای مختلف از این ویژگی بهره ببرید. با انجام این کار، می توانید دیدگاه و درک جامعی از محصول ارائه دهید و ارزیابی کیفیت آن و تصمیم گیری آگاهانه را برای مشتریان بالقوه آسان تر کنید.

برای ویرایش وقت بگذارید

ویرایش عکس ها به اندازه گرفتن عکس ها مهم است. ویرایش به شما امکان می دهد رنگ ها را بهبود ببخشید، نور را تنظیم کنید، آرم و واترمارک اضافه کنید، اندازه تصاویر را تغییر دهید و پس زمینه را تغییر دهید. با این حال، یافتن تعادل بین ویرایش تصاویر و حفظ اصالت آنها بسیار مهم است.

با مخاطبان خود صادق باشید و محصولات خود را واقع بینانه ارائه دهید. زمانی را صرف ویرایش دقیق عکس ها کنید تا مطمئن شوید که آنها به طور دقیق ماهیت واقعی محصولات شما را نشان می دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت بامدادی ها اموختیم که تسلط بر هنر عکاسی محصول برای اینستاگرام یک مهارت ضروری برای مشاغلی است که به دنبال افزایش فروش و به نمایش گذاشتن موثر محصولات برند خود هستند. به یاد داشته باشید که برای برتری همیشه نیازی به تجهیزات گران قیمت ندارید و می توانید از عکاسان مجرب استودیو ناین بخواهید که عکاسی محصول را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

سوالات متداول

چگونه عکاسی محصول برای اینستاگرام را به روشی عالی انجام دهیم؟

اگر مهارت کافی ندارید می توانید عکاسی از محصولات خود را به مجموعه های معروف و با تجربه بسپارید.

آیا عکاسی محصول برای اینستاگرام ارزش زیادی دارد؟

خیر؛ شما می توانید عکاسی از محصول را با قیمتی مقرون به صرفه انجام دهید. نه آتلیه صنعتی با عکاسان مجرب و تجهیزات مدرن می توانند در این زمینه به شما کمک زیادی کنند.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده − شش =