صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و موسیقی : بیوگرافی موزیسین مشهور آشر
ads

بیوگرافی موزیسین مشهور آشر

آشر

آشر خواننده برنده گرمی یک هنرمند آر اند بی و پاپ است که بیشتر به خاطر آلبوم موفقش Confessions و همچنین آهنگ های شماره یکش “Yeah!”، “Burn” و “Love in This Club” شناخته می شود.

آخرین خبر: آشر تیتر نمایش نیمه وقت سوپر بول 2024 خواهد بود

برای گفتن “آره!” آماده شوید. در Super Bowl LVIII. آشر سرفصل نمایش نیمه‌تیم بازی قهرمانی NFL است که در لاس‌وگاس در 11 فوریه 2024 برگزار می‌شود. این روز همزمان با انتشار Coming Home، نهمین آلبوم استودیویی انفرادی آشر و اولین آلبوم جدید او در هشت سال گذشته است.

اجرای Super Bowl اولین باری است که آشر در نمایش معتبر نیمه‌تایم بازی می‌کند. این مرد 44 ساله گفت: “این یک افتخار تمام عمر است که در نهایت یک اجرای سوپر باول را از لیست سطل خود بررسی کنم.” من نمی‌توانم منتظر بمانم تا نمایشی را به دنیا بیاورم که شبیه هر چیزی است که قبلاً از من دیده‌اند.»

آشر کیست؟

آشر خواننده آر اند بی و هنرمند پاپ برنده هشت جایزه گرمی است که بیشتر به خاطر آلبوم پرفروشش اعترافات و همچنین آهنگ های «آره!»، «نیس و آهسته»، «یو به یاد من» و «بو من» شهرت دارد. دوئت با آلیشیا کیز او پس از اجرای بازی در Star Search که منجر به انعقاد قرارداد ضبط با LaFace Records شد، در ۱۴ سالگی وارد بازی شهرت شد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد انیمیشن Sing 2

آشر اولین آلبوم خود را در سال 1994 در سن 15 سالگی منتشر کرد و در اواخر همان دهه شروع به تسلط بر امواج رادیویی کرد. در سال 2004، Confessions موفقیت بزرگتری به ارمغان آورد. اولین آلبوم شماره 1 او در هفته اول بیش از 1 میلیون نسخه فروخت و منجر به سه جایزه گرمی شد. آخرین آلبوم او Hard II Love در سال 2016 است. آشر در حال حاضر در حال انجام یک اقامت لاس وگاس است که قرار است در دسامبر 2023 به پایان برسد.

حقایق کلی

نام کامل: آشر تری ریموند چهارم
متولد: 14 اکتبر 1978
محل تولد: دالاس، تگزاس
همسران: تامکا فاستر (2007-2009) و گریس میگل (2015-2018)
فرزندان: آشر پنجم، نوید، حاکم و سرور
علامت نجومی: ترازو

سال های اولیه

آشر تری ریموند چهارم در 14 اکتبر 1978 در دالاس به دنیا آمد و در چاتانوگا، تنسی بزرگ شد. او از 6 سالگی شروع به خواندن در گروه کر کلیسای خود کرد. دو سال پس از نقل مکان با مادر و برادرش به آتلانتا، آشر در برنامه مسابقه استعدادیابی موفق Star Search اجرا کرد و مدتی بعد با LaFace Records قرارداد ضبط کرد.

ارتباط رنگ ها با نت های موسیقی
بیشتر بخوانید

آشر

او اولین آلبوم خود را در سال 1994 و در سن 15 سالگی منتشر کرد. آشر به زودی به خاطر آوازهای زیبا، دامنه وسیع آوازی، سبک شیک، حرکات رقص سکسی و تصنیف های حسی اش شناخته شد.

آهنگ ها و آلبوم ها

از اواخر دهه 1990، آشر یک بازیکن غالب در صنعت موسیقی بوده است. او با هشت آلبوم انفرادی استودیویی خود در چندین ژانر موسیقی از جمله R&B، بلوز و پاپ حرکت کرده است.

پس از آشر (1994)، او دومین آلبوم خود را به نام “راه من” در سال 1997 منتشر کرد. آلبوم – از جمله تک آهنگ های “Nice & Slow” که اولین موفقیت اول آشر شد و “You Make Me Wanna…” – به شدت افزایش یافت. این هنرمند جوان با فروش بیش از 7 میلیون نسخه تا به امروز به شهرت رسیده است. آشر به سرعت به خاطر آواز روان و ملودی های اعتیادآورش مورد تحسین قرار گرفت. او همچنین به دلیل گنجاندن مضامین جنسی در آهنگ‌ها، اجراها و نماهنگ‌های خود شناخته شد.

آشر 8701 را در سال 2001 منتشر کرد. آلبوم فوق العاده موفق شامل آهنگ شماره 1 “U Got It Bad” و همچنین دو تک آهنگ برنده جایزه گرمی بود: “U Remind Me” و “U Don’t Have to Call”. بیش از 4 میلیون نسخه از 8701 تنها در ایالات متحده فروخته شده است.

آشر یک دهه پس از ساخت اولین آلبوم خود، Confessions (2004) را منتشر کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. بیش از 1 میلیون نسخه از آلبوم در هفته اول آن فروخته شد و فروش آن به 20 میلیون نسخه در سراسر جهان رسیده است.

آلبوم شماره 1 شامل آهنگ های شماره 1 «Burn»، «Confessions Part II» و «Yeah!» بود که با همکاری Ludacris و Lil Jon به مدت 12 هفته رتبه اول را در بیلبورد Hot 100 داشت. بیلبورد بعداً “آره!” 100 آهنگ داغ سال. “My Boo” یک دونوازی با آلیشیا کیز نیز در سال 2004 منتشر شد و آهنگ شماره 1 دیگری را برای او به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مایکل جکسون

در این زمان، آشر یک رکورد فوق‌العاده چشمگیر داشت: او 13 آهنگ برتر 20 را به دست آورده بود که هفت تای آن‌ها تک آهنگ شماره 1 بودند. او در سال 2004 در جوایز موسیقی بیلبورد به عنوان هنرمند سال انتخاب شد. یک سال بعد، او سه جایزه گرمی دریافت کرد – بهترین آلبوم R&B معاصر برای اعترافات، بهترین اجرای R&B توسط یک دو یا گروه برای “My Boo” و بهترین همکاری رپ / سونگ برای “Yeah!” – و دو جایزه انتخاب مردم.

بیوگرافی برتولت برشت
بیشتر بخوانید

طرفداران مشتاق تلاش بعدی آشر، Here I Stand، بودند که در سال 2008 منتشر شد. این آلبوم به سرعت جایگاه شماره 1 بیلبورد 200 را به خود اختصاص داد و تا حد زیادی به خاطر تک آهنگ شماره 1 خود “Love In This Club” با حضور یانگ جیزی به یاد می آید. این آهنگ در عرض دو ماه پس از انتشارش پلاتین شد و آلبوم به دنبال آن منتشر شد.

پس از انتشار ریموند در برابر ریموند (2010)، آشر برنده دو جایزه گرمی دیگر برای بهترین آلبوم R&B معاصر و بهترین اجرای مرد R&B در “There Goes My Baby” شد. در مجموع، این خواننده برنده هشت جایزه گرمی و 19 جایزه موسیقی بیلبورد از جمله افتخارات دیگر شده است.

در ژوئن 2012، آلبوم Looking 4 Myself را تولید کرد که چهارمین آلبوم متوالی او بود که در جدول آلبوم های بیلبورد رتبه اول را پیدا کرد. در سپتامبر 2016، کاربر هشتمین آلبوم استودیویی خود را با نام Hard II Love منتشر کرد که شامل تک‌آهنگ‌های «No Limit»، «Crash»، «Missin U» و «Rivals» بود. ابتدا به طور انحصاری از طریق سرویس استریم Tidal در دسترس قرار گرفت، که آشر با Jay-Z و دیگر نوازندگان مشهور صاحب آن است، اما بعداً در سایر سرویس های پخش نیز در دسترس قرار گرفت.

آشر

آشر قصد دارد نهمین آلبوم استودیویی خود را به نام Coming Home را در 11 فوریه 2024 منتشر کند. در همان روز، او تیتر نمایش نیمه‌تیم Super Bowl LVIII را که در لاس وگاس برگزار می‌شود، خواهد بود. آشر گفت: «این یک افتخار یک عمر است که در نهایت عملکرد Super Bowl را از لیست سطل خود بررسی کنم. من نمی‌توانم منتظر بمانم تا نمایشی را به دنیا بیاورم که شبیه هر چیزی است که قبلاً از من دیده‌اند.»

فیلم ها و نقش های تلویزیونی

خارج از موسیقی، آشر به عنوان بازیگر سینما و صحنه کار کرده است. یکی از اولین نقش های او در فیلم ترسناک نوجوانان دانشکده (1998) بود. او به عنوان مهمان در چندین برنامه تلویزیونی از جمله نقش ماروین گی در برنامه رویاهای آمریکایی (2002) ظاهر شد. در سال 2005، آشر در فیلم In the Mix یک دیسک جوکی بازی کرد و یک سال بعد، او نقش اصلی بیلی فلین را در نمایشنامه برادوی شیکاگو (2006) دریافت کرد.

پابلو پیکاسو
بیشتر بخوانید

در مارس 2013، آشر به تلویزیون واقعیت بازگشت، این بار به عنوان داور و مربی. او و شکیرا خواننده لاتین به برنامه مسابقه خوانندگی محبوب NBC برای فصل 4 پیوستند. به جای سی لو گرین و کریستینا آگیلرا، آشر و شکیرا در کنار داوران/مربیان بازگشته، آدام لوین و بلیک شلتون، در این برنامه بازی کردند. آشر به زودی با شیوه مربیگری نامتعارف خود بینندگان تلویزیون را جذب کرد. علیرغم این موفقیت، او در فصل بعد قبل از بازگشت به فصل 6 که جاش کافمن تحت حمایت او برنده شد، بیرون نشست.

حمایت های بشردوستی و سرمایه گذاری های تجاری

آشر همچنین با بنیاد خیریه خود، New Look Foundation، که در سال 1999 تأسیس شد، مشغول است. این سازمان بودجه برای کودکان در برنامه های مراقبت و خدمات رسانی فراهم می کند، کنفرانس ها و کمپ هایی را برای جوانان در معرض خطر برگزار می کند، و برای ارتقای مهارت های رهبری برای کودکان در جوامع فقیر آشر برای همکاری با سازمان غیرانتفاعی، افتخاراتی از گروه‌هایی مانند باشگاه‌های پسران و دختران آمریکا، بنیاد ترومپت و انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان دریافت کرده است.

علاوه بر این، آشر در چندین تلاش کارآفرینی سرمایه گذاری کرده است. او صاحب شرکت ضبط US Records و یک خط تولید ادکلن مردانه است. او همچنین یکی از مالکین سرویس پخش موسیقی Tidal و یکی از مالکین تیم بسکتبال کلیولند کاوالیرز است.

بچه ها و دوست دختر

در اوایل دهه 2000، آشر با چیلی، یکی از اعضای سابق گروه تمام زنانه TLC قرار گرفت. در سال 2007 با تامکا فاستر ازدواج کرد. آشر و فاستر با هم دو فرزند دارند: آشر ریموند وی، متولد 2007 و نوید، متولد 2008. این زوج در سال 2009 از هم جدا شدند.

در ژوئیه 2012، پسر 11 ساله فاستر از رابطه قبلی (پسر ناتنی آشر)، کایل گلاور، در یک تصادف در آب دچار آسیب مغزی شدید شد. بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌ها، گلوور سوار بر لوله‌ای بادی در دریاچه لنیر در آتلانتا بود که یک جت اسکی به سر او اصابت کرد و او را بیهوش کرد. پس از انتقال سریع به یک بیمارستان محلی، پزشکان اعلام کردند که گلوور دچار مرگ مغزی شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های آنا د آرماس

در آگوست بعد، فاجعه بار دیگر خانواده آشر را رقم زد. پسر او آشر ریموند پنجم در یک آبگیر در استخر خانه خواننده آتلانتا گرفتار شد. عمه آشر در حال تماشای کودک بود که این حادثه رخ داد و سعی کرد پسر را آزاد کند. این کودک به بیمارستان مجاور منتقل شد و از شدت جراحات جان سالم به در برد.

بیوگرافی چانینگ تاتوم
بیشتر بخوانید

پس از این حادثه، همسر سابق آشر، تامکا فاستر، یک نبرد حقوقی برای بازپس گیری حضانت دو فرزند این زوج آغاز کرد. بر اساس گزارش سی ان ان، او ادعا می کند که این خواننده “توانایی مراقبت و نظارت روزانه برای کودکان خردسال” را در پرونده قانونی خود نداشته است. اما قاضی پرونده با فاستر مخالفت کرد و به آشر اجازه داد که حضانت فرزندان را حفظ کند.

آشر

در سپتامبر 2015، آشر با دوست دختر و مدیر قدیمی خود گریس میگل، که یکی از مدیران ارشد شرکت Def Jam Records است، ازدواج کرد. آنها پس از دو سال ازدواج، در مارس 2018 جدایی خود را اعلام کردند.

در سپتامبر 2020، آشر و دوست دخترش جن گویکوچیا صاحب دختری به نام سوورین بو شدند. سپتامبر سال بعد، این زوج دومین فرزند خود را به دنیا آوردند که نامش Sire Castrello است.

نقل قول ها

خوابیدن در 22 سالگی ممنوع است، همه چیز کار است و بازی نیست.

Down time نام بازی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

سه × چهار =