صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و بازیگران و کارگردان ها : بیوگرافی بازیگر استرالیایی محبوب مارگو رابی
ads

بیوگرافی بازیگر استرالیایی محبوب مارگو رابی

مارگو رابی

مارگوت رابی بازیگر استرالیایی که در فیلم باربی 2023 بازی کرد، بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های The Wolf of Wall Street، Suicide Squad و Tonya شناخته می‌شود.

آخرین خبر: مارگو رابی، ستاره و تهیه کننده باربی، برای بهترین فیلم در اسکار 2024 رقابت می کند.

بازیگر مارگو رابی به عنوان ستاره باربی، به ویژه در طول تور مطبوعاتی قبل از اکران فیلم در جولای 2023، هنگامی که لباس نمادین باربی را پس از لباس نمادین باربی پوشید، سروصدا کرد.

اما مارگو رابی 33 ساله کاری بیش از زنده کردن عروسک معروف انجام داد. او همچنین به عنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم، نقش مهمی در زنده کردن بزرگترین فیلم پرفروش سال گذشته داشت. اکنون او و تهیه کنندگان مشترکش این شانس را دارند که جوایز اسکار بهترین فیلم را در اسکار 2024 به خانه ببرند.

از زمانی که نامزدی اسکار امسال در ژانویه اعلام شد، غیبت رابی در مسابقه بهترین بازیگر زن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مخالفت‌ها در کنار کارگردان باربی گرتا گرویگ در بخش کارگردانی ذکر شده است. رابی به نوبه خود عرق نمی کند.

مارگو رابی در اکران اخیر فیلم SAG-AFTRA گفت: «هیچ راهی برای غمگین شدن وجود ندارد وقتی می‌دانید که اینقدر خوشبخت هستید. بدیهی است که من فکر می کنم گرتا باید به عنوان کارگردان نامزد شود، زیرا کاری که او انجام داد یک بار در زندگی حرفه ای بود، چیزی که یک بار در زندگی انجام می شد، چیزی که او به دست آورد، واقعاً همینطور است. اما سالی باورنکردنی برای همه فیلم‌ها بود.»

برنده شدن در 10 مارس اولین جایزه اسکار رابی را رقم می زند، اگرچه او پیش از این دو بار برای نقش های اصلی و مکمل خود در فیلم های I، Tonya و Bombshell نامزد شده است.

مارگو رابی کیست؟

مارگو رابی بازیگر نامزد اسکار است که به خاطر نقش‌های هارلی کوئین در جوخه انتحار و اسکیت باز جنجالی تونیا هاردینگ در فیلم زندگی‌نامه I, Tonya شناخته می‌شود. رابی به دنبال هموطنان استرالیایی خود نیکول کیدمن و کیت بلانشت، اولین بار در فیلم مارتین اسکورسیزی در فیلم گرگ وال استریت در سال 2013، دنیای سینما را به خود جلب کرد.

مارگو رابی

مارگو رابی

اخیراً، او بازیگر نقش شارون تیت را در فیلم روزی روزگاری… کوئنتین تارانتینو در هالیوود بازی کرد و برای بازی در فیلم Bombshell موفق به دریافت جایزه اسکار مکمل شد. در ژوئیه 2023، رابی عنوان فیلم باربی به کارگردانی گرتا گرویگ را تهیه کرد که به پردرآمدترین فیلم پرفروش سال تبدیل شد و نامزدی اسکار بهترین فیلم را به دست آورد.

حقایق کلی

نام کامل: مارگو الیز رابی
متولد: 2 ژوئیه 1990
محل تولد: دالبی، کوئینزلند، استرالیا
همسر: تام آکرلی (2016 تا کنون)
علامت نجومی: سرطان

بیوگرافی خواننده مشهور دریک
بیشتر بخوانید

دوران کودکی و اوایل کار در همسایگان

مارگو رابی در دالبی، کوئینزلند، استرالیا در 2 ژوئیه 1990 به دنیا آمد و در گلد کوست، شهری در 500 مایلی شمال سیدنی بزرگ شد. مادرش، ساری کسلر، یک فیزیوتراپیست که پس از طلاق والدینش، او و سه خواهر و برادرش را بزرگ کرد. پدرش داگ رابی است.

مارگو رابی به Vanity Fair گفت که فکر می‌کند ممکن است یک جادوگر باشد، اما علاقه به درام در دبیرستان او را به ملبورن و نمایشی برای بچه‌ها، The Elephant Princess، با همبازی شدن لیام همسورث، سوق داد. او از دوران نوجوانی به طور حرفه ای بازیگری را آغاز کرده است.

قبل از رفتن او به هالیوود، مخاطبان استرالیایی او را از سریال تلویزیونی Neighbours می شناختند که پخش آن پنج سال قبل از تولدش آغاز شد. او از ترس شکست دادن امتحان خود، تصمیم گرفت تعطیلات خود را در کانادا بگذراند، اما وقتی متوجه شد که در سال 2008 در نقش دانا فریدمن سرزنده برنده شده است، مجبور شد به سرعت برگردد.

بوسه دونا با یک دوست زن جنجال برانگیخت، اگرچه او همچنان مورد علاقه بینندگان بود. نامزد چندین جایزه شد. او Neighbors را در سال 2010 (در یک “پایان خوش خسته کننده قدیمی”) ترک کرد و اولین برنامه تلویزیونی آمریکایی او، Pan Am (2011) پس از یک فصل به طور تصادفی به نمایش درآمد.

پیشرفت هالیوودی: گرگ وال استریت و فوکوس

کمتر کسی اولین فیلم مارگو رابی را به یاد می آورد، I.C.U. ساخت استرالیا، یک مهیج قاتل سریالی که در 17 سالگی فیلمبرداری شد و در سال 2009 اکران شد. نقش او در فیلم رام سفر در زمان ریچارد کرتیس درباره زمان (2013)، با دامنال گلیسون و ریچل مک آدامز ، بیشتر سر و صدا کرد. اما این نقش او در نقش نائومی، همسر بمب‌گذار بروکلین لئوناردو دی کاپریو و «دوشس بی ریج» در فیلم حماسی مالی ضعیف گرگ وال استریت (2013) مارتین اسکورسیزی بود که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شد.

مارگو رابی همچنین به خاطر نقش کوچک اما برجسته‌اش با بازی خودش در The Big Short در سال 2015 مورد توجه قرار گرفت. صحنه کمدی شامل توضیح او درباره اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن و وام‌های گران‌قیمت بود، در حالی که در وان حباب‌ها با شامپاین در دست شناور بود.

در آن سال اولین نقش های اصلی او نیز دیده شد. رابی در فیلم فوکوس در مقابل ویل اسمیت همبازی شد و در نقش هنرمندان کلاهبرداری که قلب یکدیگر را می دزدند، بازی کرد. او همچنین در درام علمی تخیلی Z برای زکریا بازی کرد.

هارلی کوئین در جوخه انتحار

یکی از برجسته‌ترین نقش‌های رابی به‌عنوان یکی از طرفداران خوش لباس، هارلی کویین است. او اولین بار در این نقش در فیلم کمیک Smash Suicide Squad (2016) ظاهر شد. هارلی کویین روانپزشکی است که یکی از الهامات جوکر جرد لتو است. رابی به واشنگتن پست گفت که فرو رفتن در یک ظرف پر از “مواد رنگی چسبناک” برای سفید کردن پوست هارلی در یک صحنه “ناخوشایندترین کاری بود که من در تمام عمرم انجام داده ام” و تجهیزات سیخ دار او نیز چندان راحت نبود.

بهترین فیلم های بتی دیویس
بیشتر بخوانید

مارگو رابی قصد داشت شخصیت محبوب خود از هارلی کوین را در فیلم آژیرهای شهر گاتهام تکرار کند، اگرچه این پروژه به نفع اسپین آف دیگری یعنی Birds of Prey که با ایوان مک گرگور همبازی بود و در فوریه 2020 وارد سینما شد، متوقف شد. جوخه انتحار 2021.

فیلم های بیشتر: افسانه تارزان، روزی روزگاری، و Bombshell

همچنین در سال 2016، مارگو رابی در نقش جین در افسانه تارزان به همراه الکساندر اسکارسگارد بازی کرد و سال بعد نقش همسر وینی پو نویسنده A.A. میلن در درام تاریخی خداحافظ کریستوفر رابین.

مارگو رابی سپس با بازی در نقش شارون تیت، بازیگری که در زندگی واقعی قربانی قتل های سازماندهی شده بدنام چارلز منسون در سال 1969 بود، در کنار لئوناردو دی کاپریو و برد پیت در فیلم سینمایی روزی روزگاری کوئنتین تارانتینو در سال 2019 در پروژه پرمخاطب دیگری وارد شد. هالیوود.

مارگو رابی

مارگو رابی

اواخر سال 2019، رابی از نقش برجسته‌تری در Bombshell برخوردار شد، بازگویی اتهامات آزار جنسی که تحت نظارت راجر آیلس، مدیرعامل سابق فاکس نیوز را تکان داد. اگرچه شخصیت او از Kayla Pospisil یک ترکیب تخیلی بود – بر خلاف تصویر مگین کلی توسط شارلیز ترون و گرچن کارلسون توسط نیکول کیدمن – رابی شخصیت “هزارساله مسیحی” خود را با یک اجرای ظریف زنده کرد و به اندازه کافی تحت تأثیر قرار گرفت تا گلدن گلوب و آکادمی را به دست آورد. نامزدهای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن.

بازی تونیا هاردینگ در I, Tonya

وقتی بازی‌های المپیک زمستانی 1994 برگزار شد، رابی، یک کودک نوپا 3 ساله، اصلاً نمی‌دانست که تونیا هاردینگ اسکیت باز کیست یا «حادثه کتک زدن» بدنام که نانسی کریگان رقیبش را درگیر کرده بود، در مورد چیست. اما رابی با سرسختی به نقش اصلی خود در نقش هاردینگ برای فیلم زندگی‌نامه‌ای کمدی تاریک من، تونیا در سال 2017 پرداخت و هر ژست خود را تا حد امکان از نزدیک بازسازی کرد. او با هاردینگ ملاقات کرد، اگرچه زمان آنها را با هم به چند ساعت قبل از اتمام فیلمبرداری محدود کرد – او پس از اولین نمایش آن در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو گفت: “در غیر این صورت ممکن است بیش از حد با او همدلی داشته باشم.”

بیوگرافی کارل مارکس
بیشتر بخوانید

برای این فیلم، محور سه گانه معروف هاردینگ به صورت دیجیتالی بازسازی شد، اما رابی برخی از روتین های اسکیت را به اختیار خودش اجرا کرد و به اندازه کافی با بازی کلی خود تحت تاثیر قرار گرفت تا نامزدی گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد.

این فیلم همچنین اولین اکران برای کمپانی سازنده رابی در لس آنجلس، LuckyChap Entertainment بود که سال‌ها قبل با همسر و دو دوستش تأسیس کرد. از آغاز سال 2014، هدف این شرکت قرار دادن یک نقطه کانونی در داستان‌های زنانه در فیلم‌ها و تلویزیون بوده است که لاکی‌چاپ با فیلم‌هایی مانند من، تونیا، پرندگان شکاری، زن جوان امیدوارکننده (2020) و نمایش‌هایی مانند این کار را انجام داده است. صورت عروسکی هولو.

فیلم‌های اخیر: آمستردام، بابیلون، و شهر شهاب سنگی

در سال‌های اخیر، قدرت ستاره رابی به درخشش خود ادامه داده است. این بازیگر پس از بازی مجدد در نقش هارلی کویین در فیلم های Birds of Prey (2020) و The Suicide Squad (2021) به آمستردام سال 2022 رفت.

در این قطعه دوره ای که در طول جنگ جهانی اول تنظیم می شود، رابی نقش والری ووز، پرستاری را بازی می کند که به دو سرباز زخمی با بازی کریستین بیل و جان دیوید واشنگتن کمک می کند. این فیلم به طور گسترده دنبال یک نقشه توطئه برای برکناری رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت از مقام خود و جایگزینی او با یک دیکتاتور است.

در همان سال بابیلون اکران شد که در آن نلی لاروی مارگو رابی و دیگر شخصیت‌ها تلاش می‌کنند تا رویاهای خود را برای دستیابی به شهرت و ستاره‌سازی هالیوود در دهه 1920 محقق کنند. در صنعت فیلم که به سرعت در حال تحول است، نلی در تلاش است تا سازگار شود و در برابر رذایلی که شامل مصرف مواد مخدر و قمار می‌شود، تسلیم می‌شود، که موقعیت و شغل او را به عنوان یک دختر به خطر می‌اندازد. این نقش سومین نامزدی گلدن گلوب و دومین نامزدی بهترین بازیگر زن را برای رابی به ارمغان آورد.

مارگو رابی همچنین یکی از بازیگران پر ستاره در شهر سیارکی وس اندرسون در سال 2023 بود که داستانی فراداستانی در یک داستان را ارائه می دهد که در یک شهر بیابانی دهه 1950 اتفاق می افتد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به جیسون شوارتزمن، اسکارلت جوهانسون، تام هنکس، تیلدا سوینتون، ادوارد نورتون، آدرین برودی و مایا هاوک اشاره کرد.

باربی

در سال 2019، برادران وارنر و متل اعلام کردند که مارگو رابی نقش باربی را در فیلم مورد انتظار گرتا گرویگ باربی بازی خواهد کرد. Robbie’s LuckyChap Entertainment این پروژه را تولید کرده است.

در طول تور مطبوعاتی منتهی به اکران فیلم در جولای 2023، رابی در طول سال‌ها برخی از نمادین‌ترین ظاهر باربی را به تن کرد، از جمله عروسک «عصر افسون‌شده» دهه 1990، عروسک «انفرادی در کانون توجه» دهه 1960، عروسک «کاملاً مو» در سال 1992، و یک لباس با الهام از لباس شنا سیاه و سفید باربی 1959.

بهترین فیلم‌های متیو مک کانهی ( 10 فیلم برتر )
بیشتر بخوانید

مارگو رابی

مارگو رابی

اینترنت مجموعاً در مورد اولین تریلر باربی که نشان می‌داد یک جفت پا – که به زودی مشخص شد متعلق به مارگو رابی است – از صندل‌های پاشنه‌دار بیرون می‌آیند و حالت قوس‌دار نوک پاهای عروسک باربی واقعی را از دست نمی‌دهند، وسواس جمعی داشت.

مارگو رابی ، که 5 فوت 6 دارد، قبلاً گفته بود که داشتن “پاهای بزرگ” وقتی نمی تواند کفش های پاشنه بلند در اندازه خود پیدا کند خجالت آور است، اما اخیراً گفت که “واقعاً از اینکه مردم درباره پاهای من هیجان زده هستند، خوشحال است.”

در فیلم، باربی مارگو رابی دچار یک بحران وجودی می شود که او را از سرزمین باربی دور می کند و او را به دنیای واقعی می آورد. رایان گاسلینگ در نقش کن به ایفای نقش پرداخت، در حالی که دیگر بازیگران سنگین وزن هالیوود، مانند سیمو لیو، تکرارهای متفاوتی از عروسک کن را بازی می کنند.

عیسی رائه، ویل فرل، کیت مک کینون، آمریکا فررا، اما مکی، دوآ لیپا و مایکل سرا نیز در این فیلم حضور دارند. این فیلم در همان روزی که فیلم زندگی‌نامه‌ای اوپنهایمر مورد انتظار بود شروع به کار کرد و تماشاگران سینما را به دوبله اکران مشترک «باربنهایمر» سوق داد.

باربی پردرآمدترین فیلم سال 2023 شد و رکوردهای متعددی از جمله پردرآمدترین فیلم به کارگردانی یک زن را به نام خود ثبت کرد. این موفقیت به تعداد زیادی نامزد جوایز و گلدن گلوب 2024 برای دستاوردهای سینمایی و باکس آفیس تبدیل شد که رابی و گرویگ به نمایندگی از تیم پذیرفتند.

مارگو رابی به صورت جداگانه نامزدی گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن در فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه اسکار بهترین فیلم را به عنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم دریافت کرد. غیبت او در مسابقه بهترین بازیگر زن در نود و ششمین دوره جوایز اسکار یکی از بزرگ‌ترین حرمت‌های سال تلقی شد.

شوهر

مارگو رابی با دستیار کارگردان تام آکرلی در درام جنگ جهانی دوم Suite Francaise (2014) آشنا شد. این دو شروع به قرار ملاقات کردند و در نهایت در دسامبر 2016 ازدواج کردند. آنها هیچ فرزندی ندارند.

دارای مالی

ثروت خالص رابی در سال 2023 به لطف نقش اصلی این بازیگر در باربی به طور قابل توجهی افزایش یافت. طبق گزارش ورایتی، دستمزد رابی برای این نقش 12.5 میلیون دلار بود که مجموع دارایی خالص او را به 40 میلیون دلار افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دو × 5 =