صفحه اصلی > کسب و کار : کسب درآمد از اسپاتیفای
ads

کسب درآمد از اسپاتیفای

درآمد از اسپاتیفای

کسب درآمد از اسپاتیفای : طی سالهای گذشته ، Spotify بخش بزرگی از صنعت موسیقی بوده است. تقریباً 200 میلیون نفر از سرویس پخش جریانی در سراسر جهان استفاده می کنند که همین امر باعث شده Spotify به یکی از بزرگترین بازیکنان صنعت موسیقی تبدیل شود.

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خود و موسیقی خود را تبلیغ کنید. Spotify می خواهد این کار را تا حد ممکن برای شما آسان کند.این اواخر ، Spotify عملکرد کاملاً جدیدی را معرفی کرد که به شما امکان می دهد آلبوم ها ، آهنگ ها ، هنرمندان مورد علاقه و لیست های پخش خود را مستقیماً در Instagram Stories خود به اشتراک بگذارید.

کاربر از طریق یک پیوند عمیق مستقیماً به برنامه Spotify هدایت می شود و می تواند بلافاصله به موسیقی شما گوش دهد.تمام آنچه شما نیاز دارید ، البته ، برنامه Instagram و Spotify در تلفن هوشمند شما است. در منوی “اشتراک” می توانید “Instagram stories” را انتخاب کرده و موسیقی خود را با طرفداران خود به اشتراک بگذارید. البته می توانید داستان خود را طبق معمول با متن ، برچسب ، لینک و … ویرایش کنید.

کسب درآمد از اسپاتیفای

کسب درآمد از اسپاتیفای :

موفقیت در موسیقی یک شبه اتفاق نمی افتد – اما امروزه برای هرکسی راحت تر می توان بدون برچسب بزرگ از موسیقی خود درآمد کسب کرد.اگرچه درست است که ، به ازای هر پخش ، پرداخت ها کم است ، اما خواهید دید که بازاریابی صحیح ، استراتژی انتشار صحیح ، لیست های پخش مناسب و روابط عمومی مناسب همه از ابزارهای مهم برای دستیابی به اهداف شما هستند.

از نظر Spotify ، این بدان معناست که شما باید بر روی فرکانس انتشار ، تعداد پخش جریانی ، آهنگ های لیست پخش و به دست آوردن دنبال کنندگان تمرکز کنید.در این بخش ،مجله بامدادی ها به نحوه کارکرد حق امتیاز نگاهی خواهیم انداخت و همه مواردی را که باید در مورد درآمدزایی در Spotify بدانید به شما می گوییم.

برای درک نحوه کسب درآمد از اسپاتیفای ، باید بفهمید که چگونه پول در صنعت موسیقی پرداخت می شود. برای تقریب آن ، دو منبع درآمد از Spotify در دسترس شماست:
  1. حق امتیاز از حقوق ارشد به صورت درآمد از جریان ها. اگر خود را آزاد کنید ، این موارد مستقیماً به توزیع کننده موسیقی دیجیتال شما منتقل می شوند.
  2. درآمد حاصل از تولید مثل مکانیکی یا حقوق اجرایی که از طریق انجمن مجموعه به آهنگساز ، غزل سرای و ناشر هر آهنگ پرداخت می شود.در گذشته ، این از فروش ضبط های فیزیکی ناشی می شد ، اما امروزه جریان های خصوصی نیز شامل می شوند.
کسب درآمد از کوچینگ
بیشتر بخوانید

مورد دوم را برای شما باز تر میکنیم تا بهتر متوجه بشید:”من همیشه دوستت خواهم داشت” ساخته ویتنی هوستون را مثال بزنیم. ویتنی این آهنگ را با سونی موزیک ، لیبل خود ، که دارای حقوق مسترینگ است ، ضبط کرد و بنابراین حق پخش جریانهای آهنگ موفق را دریافت می کند.به همین ترتیب ، دالی پرتون ، که ترانه سرا و ترانه سرا بود ، از طریق انجمن مجموعه یا ناشر خود حق امتیاز اجرای مکانیکی و عمومی را دریافت می کند.

کسب درآمد از اسپاتیفای بصورت آزاد

اگر خود را آزاد کنید و مطالب خود را بنویسید ، برچسب و ترانه سرا هستید. این بدان معناست که شما به ترتیب از حقوق اصلی و حقوق مکانیکی / عملکرد برخوردار هستید. بر این اساس ، شما باید از هر دو منبع حق امتیاز دریافت کنید.البته ، اگر در یک گروه موسیقی هستید ، باید ایده آل ها را قبل از آزادی مرتب کنید.

اگر موسیقی شما توسط یک برچسب ضبط شده منتشر شود ، ممکن است آنها دارای حقوق اصلی باشند و بنابراین حق امتیازاتی را که در Spotify ، Apple Music ، Amazon و هر سیستم عامل دیگری کسب می کنید دریافت می کنند.به طور معمول ، اگر شما ترانه سرا ، آهنگساز یا غزل سرای باشید ، حقوق مکانیکی و اجرایی را از انجمن مجموعه خود دریافت خواهید کرد و براحتی میتوانید کسب درآمد از اسپاتیفای را شروع کنید.

در برخی کشورها ، سیستم عامل هایی مانند Spotify باید بخشی از درآمد خود را مستقیماً به انجمن های جمع آوری کننده ، مانند SACEM در فرانسه یا GEMA در آلمان اختصاص دهند.

اما هزینه های دریافتی توسط جامعه وصول چه اتفاقی می افتد؟ این برنامه ها به همراه سایر درآمد حاصل از نمایش های رادیویی و تلویزیونی به حساب جوامع مربوطه می رود و در آنجا منتظر جمع آوری می شوند.باز هم ، این منهای هزینه های پردازش انجام شده توسط انجمن های جمع آوری است. همانطور که در بالا ذکر شد ، انجمن های جمع آوری بین دو نوع درآمد تمایز قائل می شوند:

  1. هزینه های عملکرد

  2. هزینه های تولید مثل مکانیکی

هزینه های اجرا شامل کلیه درآمد حاصل از استفاده عمومی موسیقی است. این شامل پخش آهنگ در ایستگاه رادیویی ، رستوران یا بار است. و البته ، برگزارکنندگان رویدادها برای اجرای زنده نیز باید به PRO ها هزینه بپردازند. اینکه عضویت در یک جامعه جمع کننده برای شما منطقی باشد یا خیر ، تا حد زیادی به درآمد مورد انتظار شما بستگی دارد. در بعضی از کشورها ، به عنوان یک عضو ، باید حق عضویت سالانه را پرداخت کنید.

کسب درآمد از ساخت ویدئو
بیشتر بخوانید

عضویت به ویژه درصورتی که انتظار پخش جریانی زیاد یا پخش رادیویی را دارید ، اگر موزیک ویدئوی شما در تلویزیون نمایش داده می شود یا اجرای زنده ای دارید ، عضویت بسیار ارزشمند است. میزان دریافت آهنگساز ، غزل سرای یا ناشر موسیقی در هر دقیقه و جریان در هر کشور متفاوت است.

به عنوان مثال ، برخی از انجمن های جمع آوری اطلاعات مانند STIM در سوئد ، اطلاعات نسبتاً مفصلی را ارائه می دهند.

صرف نظر از اینکه از کدام کشور می آیید ، می توانید جامعه جمع کننده ای را که می خواهید عضو آن شوید ، انتخاب کنید. حتماً شرایط مربوطه را بخوانید (به ویژه هزینه های انتقال بین جوامع ، حق عضویت و غیره) و ببینید چه چیزی بیشتر به شما مناسب است.

این مثال را بزنید: شما در یک گروه موسیقی متال هستید ؛ شما از آلمان می آیید و به طور منظم تور سوئد می روید. بزرگترین مرکز تبلیغات شما در آنجا است و در Spotify می بینید که شنوندگان شما عمدتاً اهل گوتنبرگ ، مالمو و استکهلم هستند.

در این صورت ممکن است ارزش شما باشد که به عضویت STIM در سوئد درآید ، زیرا در این صورت ممکن است برخی از هزینه های انتقال کاهش یافته و هزینه های عضویت پایین باشد. اما توجه داشته باشید: گزارش فروش شما به سوئدی و صورتحساب به کرون سوئد ارائه می شود.

SPOTIFY چگونه به هنرمندان پرداخت می کند؟

Spotify مستقیماً هزینه استریم های مربوط به هنرمندان را پرداخت نمی کند. همانطور که نوازندگان از خدمات توزیع کننده موسیقی دیجیتال برای انتشار موسیقی خود در Spotify استفاده می کنند ، پرداخت از طریق توزیع کننده انجام می شود.

Spotify تقریباً 3-3 ماه پس از اتمام پخش جریانی ، درآمد را به توزیع کننده موسیقی شما منتقل می کند ، سپس می توانید آن را در داشبورد توزیع کننده خود مشاهده کرده و به حساب جاری یا PayPal خود منتقل کنید. در iMusician می توانید پول خود را در هر لحظه و بدون حداقل مبلغ برداشت کنید. اگر حساب Spotify for Artists دارید – که در این مرحله به شدت توصیه می شود – همچنین می توانید جریان های خود را دنبال کنید. اگر آهنگی به مدت 30 ثانیه یا بیشتر گوش داده شده باشد ، یک جریان به این صورت حساب می شود. همه موارد زیر این زمان محاسبه نمی شود.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

دو × 3 =