صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم شب هشتم | The 8th Night 2021
ads

نقد فیلم شب هشتم | The 8th Night 2021

فیلم شب هشتم

فیلم شب هشتم (Netflix) ترسناک معاصر کره ای را برای چند کودک ترسناک که کارهای ترسناک انجام می دهند و دیگر انسانهای دارای زخم شر را مرتب می کند ، ترسیم می کند ، اما تا حد زیادی خونسردی آشکار را به نفع هوای رمز و راز پیشگویی ، پر از رستاخیز باستان و آن روحهای شکنجه شده ای که قرار است بشریت را از نابودی کامل محافظت کنند.

با مقاله نقد فیلم شب هشتم با بامدادی ها همراه باشید.

نقد فیلم شب هشتم

فیلم شب هشتم

The Gist: “2500 سال پیش ، یک هیولا شروع به باز کردن دری کرد که قلمرو انسان را به جهنم متصل می کند ، تا انسانها را رنج دهد.” با ادامه این سکانس مقدماتی شب هشتم ، می فهمیم که بودا برای نجات بشریت از آنچه این هیولا ساخته بود وارد عمل شد ، و اگرچه دو چشمش فرار کرد – یک سیاه ، یک قرمز – روشنگر در نهایت آنها را جمع کرد و هر کدام را در یک تابوت ساریرا ، یکی در غرب و دشت های کویر ، دیگری در شرق و قله های دندانه دار کوه.

هیچ کس هرگز نمی تواند این ابزار شیطانی را در آن مکان ها پیدا کند ، درست است؟ اشتباه! در سال 2005 ، یك انسان شناس ، پروفسور كیم جون چوی (چوی جین هو) یكی از تابوت های ماسه های متحرك مرز هند و پاكستان را پیدا كرد. (او با اشاره به فیلم های The Exorcist آنرا بالا می برد تا در برابر خورشید قرار گیرد.) کیم با کشف خود دیوانه می شود ، و هنگامی که در سال 2020 دوباره با او ملاقات می کنیم ، او یک اختلال مزخرف زوال عقل است و آماده انجام نوعی از فداکاری خون “اکنون ، در جهنم باز خواهد شد!” بالاخره درسته؟ جیز

یک بار در طول زندگی یک بار در یک ماه خونین فوق العاده ، یک راهب پیر ، در حال مرگ به نام هاجونگ را هشدار می دهد که کارهای شیطانی کیم ، بازگشت هیولا را به حرکت درآورده است. هژئونگ ، نگهبان تابوت دیگر ساریرا ، یادگار جوان تازه نفس خود را به Cheon-seok (Nam Da-reum) می سپارد و به او مأموریت می دهد تا Seonhwa ، معروف به Park Jin-soo (لی سونگ مین) ، مردی را که تحت شکنجه است ، پیدا کند. گذشته که با راهبان آموزش دیده است ، فقط برای بازگشت به جامعه است.

نقد و بررسی فیلم لوپر ( Looper )
بیشتر بخوانید

او هنوز شکنجه شده و می شنود که هژئونگ با او صحبت می کند. “من می بینم که روح های بی شماری در پشت شما وجود دارد که منتظر صعود هستند.” پارک وظیفه خود می داند که از بشریت در برابر هیولا دفاع کند ، اما او دارای احساس گناه و عصبانیت است. هنوز هم ، وقتی Cheon-seok او را پیدا می کند ، می داند که باید این کار را انجام دهد. پارک دانه های تسبیح خود را جمع می کند ، و او یک هکتار می خرد.

نقد فیلم شب هشتم

فیلم شب هشتم

در همین حال ، هیولا که آزاد شده است ، با مرگ هر انسانی که می کشد ، قدرت می گیرد. کارآگاه کیم هو-تائه (Park Hae-joon) نمی تواند قاتلان را سر و دم کند ، که پوسته های خراشیده و ناخوشایند گذشته را بر جای می گذارد. اما این شکاک متولد می داند که چقدر آزاردهنده است که شخص مورد اعتماد او دونگ-جین به او طلسم می دهد و نسبت به این که این کشتارها چگونه شمنی است ، فکر می کند.

همانطور که روزها می گذرد ، پارک و چونون-سئوک با گرافیک روی صفحه نمایش دیگری تاسیس می شوند ، و توسط کارآگاه کیم دنبال می شوند و به دنبال کوههای کوهستانی خارج از شهر گوانجو می روند. اگر واقعاً درب جهنم در حال باز شدن است ، كیم و یار و همكار او قرار است آنجا باشند تا دیو را آزمایش كنند.

چه فیلم هایی را به شما یادآوری می کند؟ وون هو ، آن روح انتقام جوی کره ای ، اشکال مختلفی در K-horror ایجاد می کند و در مضامین  فیلم شب هشتم ‘ از واحدهای شکسته خانواده و سرنوشت مرگبار به خوبی نمایان می شود. Mimic (2017) نیز همانند The Wailing (2016) این جاده را به خوبی طی کرد و در برابر وزارتخانه های اجرای قانون زمینی یا افراد عادی گرفتار آتش روحانی شر و شرابی قرار داد.

اجرای ارزش تماشای: با چهره ای ماهرانه و دگرگونی جذاب از راهب با نذر سکوت به راهبی با گرایش به شیرینی و ضربات شیرین تر ، نام دا روم محبوبیت برجسته ای را به Cheon-seok می بخشد که جذابیت دانه غلات را با زبردستی آرام و مصممی ترکیب می کند.

فیلم خواهران غریب
بیشتر بخوانید

فیلم گفتگوی خاطره انگیز: دونگ-جین طلسمی را به کارآگاه کیم می دهد که توسط یک شمن باکره ساخته شده و اثبات می کند بیش از آن چیزی است که به نظر می رسد. “این روح شر را دفع می کند و به شما کمک می کند قاتل را بگیرید!” کیم ، پلیس متحرک ، بیزار است. “پس چرا کارآگاهان وجود دارند؟ شمن ها می توانند آدم های بد را بگیرند. “

فیلم نگاه ما: با تلاش های قبلی خود به ژانر جن گیری و یک سکان ثابت که فتنه را کاملاً به سمت شر اجتناب ناپذیر خود در برابر مسابقه خوب هدایت می کند ، شب هشتم یک چیلر کاملاً ساخته شده و با سرعت سوختن است که بسیاری از مسافت پیموده شده از پیشگویی ها و ارواح باستانی که در حاشیه سفر می کنند. با این حال ، در نهایت ، این داستان در مورد سرنوشت فردی انسان است و ابر بلاتکلیفی است که به ناگزیر که سرنوشت هر یک از ما است ، نفوذ می کند و از آن خارج می شود.

نقد فیلم شب هشتم

فیلم شب هشتم

این شمع از کارآگاهان پارک از تعداد اندکی از دست رفته ای که می توانست با پروفسور کیم منحرف ارتباط برقرار کند ، به کارآگاه پارک گفت: “همه آنها زنده بودند.” “آنها به یک نخ آویزان شده بودند.” از نظر پارک ، راهب سابق شکنجه شده در حال آموزش ، بار معنوی او مانند سندان آهنگر بر او سنگینی می کند. روح او از خود جسمانی اش مرده است ، اما هر دوی آنها جان می گیرند وقتی که او تشخیص می دهد بستن درب جهنم تنها شانس او ​​برای رستگاری است ، درست همانطور که هاجونگ پیش بینی کرده است.

حتی کارآگاه کیم در پایان دوزهای از سنگینی وزن دنیای روح را بدست می آورد و باید تصدیق کند که همه چیز به اندازه نوار پلیس و گزارش پزشک قانونی بریده و خشک نیست. شب هشتم در این همسویی قرار می گیرد که چیزی فراتر از آنچه در اینجا در روزمره است فراتر از آن است ، و حتی اگر با ترس های بزرگی تجارت کند و صحنه های پرش را برای آن مفهوم انجام دهد ، آنچه باقی مانده است کاملاً وحشتناک و کاملاً قابل تماشاست.

فیلم سارا
بیشتر بخوانید

فیلم تماس ما: STREAM IT. ممکن است یک فیلم متفاوت با کمی استعداد بیشتر درب جهنم را باز کند ، اما شب هشتم هنوز هم در قلب اصلی خود با یادداشت های ظریف شخصیت و رمز و راز جهان روح رانندگی می کند.

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های میشل ویلیامز|نقد فیلم تابستان ۸۵|بیوگرافی فریدریش نیچه|کسب درآمد از اینستاگرام|نقد فیلم جنگ فردا|نقد فیلم جعبه پاندورا|سریال خانه اژدها|نقد فیلم سال گذشته در مارین باد|نقد فیلم حرکت ناگهانی ممنوع

دیدگاهتان را بنویسید

دو × 1 =