امروز برابر است با :2 تیر 1400
نقد فیلم جعبه پاندورا

نقد فیلم جعبه پاندورا

نقد فیلم جعبه پاندورا / نقد فیلم Pandora’s Box

نقد فیلم جعبه پاندورا  : لوئیز بروکس از روی صفحه نمایش ما را انگار که صفحه در آنجا نیست ، می داند. او مصنوعات فیلم را دور ریخته و ما را به بازی با او دعوت می کند. پائولین کائیل نوشت: “زیبایی او” تقریباً غیرشخصی بود. او آن را مانند هدیه ای که خیلی به آن فکر نمی کند حمل می کند و به عنوان یک دختر شیطان با ما روبرو می شود. وقتی با چنین شخصی در زندگی روبرو می شوید ، جذب می شوید ، اما می دانید که در روده شما چیزی جز دردسر نخواهد بود.

با مقاله نقد فیلم جعبه پاندورا  همراه ما باشید.

زندگی نمی تواند چنین آزادی را مجاز داند ، و بنابراین بروکس ، در بهترین فیلم هایش ، زمین گیر شده است – برای خوشحالی اش مجازات می شود. در پایان ” فیلم جعبه پاندورا  ” (1928) ، او در حالی که در آغوش جک چاک دهنده بود ، کشته شد و حتی از تماشاگران خواسته نشده است که مرگ او را به عنوان مجازات راه های شرورانه او بپذیرند. این بیشتر تسویه حساب است: هرکسی که چنین عالی به نظر برسد و زندگی خود را با شرایط خودش ادامه دهد ، باید سرنوشت او را از بین ببرد وگرنه بقیه ما دلسرد می شوند.

“لوئیز بروکس بسیار شایع بود در مشاغلی که بسیار اهلی بود.” بنابراین می گوید دکتر پائولو چرچی اوسایی ، متصدی مجموعه فیلم در خانه ایستمن در روچستر ، نیویورک ما او را در “به دنبال لولو” می بینیم ، یک مستند یک ساعته ، با روایت شرلی مک لاین ، که فیلم های کلاسیک ترنر 5 مه ، بخشی از ادای احترام یک ماهه خود به بروکس این کانال کابل همچنین ” فیلم جعبه پاندورا ” ، “نمایش” (1926) و “هدیه خدا به زنان” (1935) را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:100 فیلم برتر تاریخ

اگر می توانید مقاله استیو سیلبرمن در مجله Wired را باور کنید ، یک احیای بروکس کشور را فرا گرفته است. او محبوب ترین بازیگر مرد در وب است و غیره. محبوبیت می آید و می رود. بروکس باقی مانده است ، به دلیل شانس خود در ساخت دو فیلم عالی در آلمان درست در پایان دوران صامت ، پس از اینکه همه پل های خود را در هالیوود سوزاند.

نقد فیلم آرواره ها
بیشتر بخوانید

این فیلم ها ” فیلم جعبه پاندورا  ” و ” فیلم دفتر خاطرات یک دختر گمشده” است که هر دو توسط استاد ملودرام روان جنسی ، G.W کارگردانی شده اند. پابست آنها اکنون به صورت ویدیویی ترمیم و در دسترس هستند ، با خلوص سیاه و سفید می درخشند و صورت بروکس برای همیشه ثابت است: موهای زائد بر روی چشم کم می شوند (طبق مجله InStyle “یکی از 10 مدل مویی که جهان را تغییر داد”) ؛ ابروهای غنی و تراز ، موازی با موی چتری. چشم های تیره و عمیق دهان غالباً در یک چرک یا تحریک قرار می گیرد. پوست چینی؛ منظم بودن کامل ویژگی هایی که او را تقریباً به یک کارتون تبدیل کرده است (او از کمیک استریپ “دیکسی دوگان” الهام گرفته است).

او لاغر است اما لاغر نیست ، چکش می زند. عاشقان او شامل چارلی چاپلین ، رئیس CBS ویلیام پلی (که به او کمک هزینه مادام العمر داد) و بسیاری دیگر – از جمله مشتریان آژانس اسکورت که وی در دهه 1940 در نیویورک برای او کار می کرد ، بعد از اینکه همه دوستان ثروتمند و مشهور او داشتند فراموشش کرد او “خیلی وحشی” بود (به دلیل “بی ادبی” در 18 سالگی از هتل آلگون کوین به بیرون پرتاب شد) ، اما یک مشکل دیگر نیز وجود داشت. او بیش از حد نوشید. هنگامی که او نوشید ، کارهایی مانند گفتن به پارامونت را برای رفتن به جهنم انجام داد وقتی که آنها از او خواستند که به هالیوود برگردد و آخرین فیلم صامتش را دوبله کند.

بیشتر بخوانید:فیلم دروازه های بهشت

زندگی او به انداز زندگی فرانسیس فارمر دلخراش بود ، اما پایان خوشی داشت. بعد از شهرت اولیه (او با مارتا گراهام در 16 سالگی رقصید) ، ستاره های هالیوود ، فیلم های آلمانی و روند نزولی آهسته (او به دنبال جان وین در این فیلم وسترن که با هم ساخته بودند هوس کرد) ، سالها از دست دادن نوشیدنی و ” اسکورت ، “و سپس – خوب ، این اتفاق افتاد که آپارتمان او در نیویورک در آن طرف سالن آن طرف از جان اسپرینگر بود و او یک روزنامه نگار بود. وقتی جیمز کارت ، آن زمان متصدی فیلم در ایستمن هاوس ، از اسپرینگر پرسید که کجا بروکس را می توان یافت ، اسپرینگر در خانه او را زد.

نقد فیلم مثل یک عاشق
بیشتر بخوانید

بروکس برای دیدن فیلم های قدیمی خود از راچستر دیدن کرد و برای اقامت دعوت شد. کارت عاشق او شد ، گرچه ماهیت رابطه آنها مشخص نیست. او او را برای نگاهی به گذشته در پاریس به Cinematheque Francais برد ، جایی که هیانری لانگلوس پیرزن گفت: “هیچ گاربویی وجود ندارد! هیچ دیتریش وجود ندارد! فقط لوئیز بروکس وجود دارد! ” بروکس حتما از شنیدن نام وی با دو دوست داشتنی مشهورش لبخند زده است.

وی در روچستر خاطرات خود را نوشت که سرانجام در هالیوود در لولو جمع آوری شد ، یکی از معدود کتاب های سینمایی که می توان آن را ضروری خواند. او از بوگارت در کودکی به یاد آورد که در صحنه نیویورک شروع به کار کرده بود و دوست داشتنی خصوصی دوست قدیمی اش ، W.C. زمینه های. و او در مورد ظهور و به خصوص سقوط خود صادق بود. بسیاری از ستاره های خاموش با تکرار همان حکایت های حفظ شده ، به یادگارهای کسل کننده تبدیل می شوند. لوئیز بروکس با قدرت قابض ذکاوت خود نجات یافت.

شب دیگر دوباره به ” فیلم جعبه پاندورا ” نگاه کردم که درست زمانی که هالیوود او را رها کرد توسط پابست به او پیشنهاد شد. آیا فیلم جعبه پاندورا بدون حضور او و تصاویر نزدیکش یک فیلم عالی خواهد بود؟ شاید نه.

بیشتر بخوانید: فیلم Mank

داستان فیلم جعبه پاندورا

این طرح ، که امروز می تواند بازسازی شود ، شامل یک زن جوان به نام لولو است که می گوید او فاحشه نیست ، در حالی که ما می بینیم او رفتار وحشتناکی مانند یک زن دیگر دارد. او با شروع فیلم جعبه پاندورا ، مترخوان را سرگرم می کند و سپس از شیگولچ (کارل گوتز) پیرمرد حیرت انگیزی که ممکن است پدرش ، دلال محبت وی یا هر دو باشد استقبال می کند. او می خواهد که او با یک آکروبات که او را برای یک عمل ذوزنقه ای می خواهد ملاقات کند ، اما ابتدا او از معشوق و حامی خود ، شون (فریتس کورتنر) ، ناشر روزنامه دیدار می کند.

شون افسرده است. او در شرف ازدواج است و می خواهد رابطه آنها را قطع کند. او وقتی شیگولچ را پیدا می کند که پشت مبلمان با یک بطری پنهان شده ، افسرده تر می شود. لولو از شون در دفترش بازدید می کند ، جایی که او همچنین یک آهنربای اروتیک برای پسر ناشر (فرانتس لدرر) و یک کنتس (آلیس رابرتز) است که یکی از اولین لزبین های مشهور فیلم است.

نقد فیلم نیروی تندر
بیشتر بخوانید

لولو در تجدید نظر تولید شده توسط پسر به رقصنده تبدیل می شود. شون (با نامزد و پسر) به طور نابخردانه از پشت صحنه بازدید می کند. لولو با اشاره به نامزدش گفت: “من برای آن زن نمی رقصم.” شون که قصد دارد او را به هوش بیاورد ، برانگیخته می شود ، نامزدش در موقعیت سازش کننده ای پیدا می شود و در عوض با لولو ازدواج می کند. كائیل نوشت: “برای تحرك محرمانه وابسته به عشق شهوانی ، آن صحنه های پشت صحنه” هرگز مساوی نبوده اند. “

کسانی که لولو را دوست دارند تمایل دارند با خشونت و غیرمنتظره بمیرند. نگاه صورت او در حین تیراندازی تصادفی از یک شخصیت جذاب است: به نظر می رسد او خارج از زندگی خودش ایستاده و دارد شاهد وقوع آن است. یک قسمت در یک کشتی قمار وجود دارد که مارکیز بی اعتبار تلاش می کند تا او را به یک دلال مصری بفروشد به این دلیل که چون به هر حال نمی تواند به آلمان برگردد ، همچنین ممکن است از یک موقعیت بد بهترین استفاده را ببرد. یک پرواز با قایق پارویی انجام می شود و سپس جک ریپر از مه لندن تحقق می یابد.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم آگراندیسمان

در این اواخر فیلم جعبه پاندورا از ما خواسته می شود باور کنیم که لولو ، یخ زده و گرسنه و دلواپس دلال محبت (یا پدر) خود ، تصمیم گرفته اولین اقدام جنسی خود را به صورت نقدی انجام دهد. وقتی جک چاک دهنده توضیح می دهد که او هیچ پولی ندارد ، اما او به اندازه کافی از قیافه او خوشش می آید تا او را به طبقه بالا دعوت کند. از نظر شخصیت قاضی خوبی نیست.

این خلاصه داستان می تواند به همان اندازه در مورد یک فیلم عالی یا خنده آور صدق کند. بروکس آن را عالی کرده است. به نظر می رسد او بیرون ” فیلم جعبه پاندورا  ” ایستاده است. او مدرن به نظر می رسد: او آرایش تاریخ بسیاری از ستاره های خاموش را ندارد ، اما می تواند یک دمی مور یا وینونا رایدر باشد که به صورت الکترونیکی توسط رایانه در صحنه های قدیمی وارد می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های جورج لوکاس

همانطور که از یک مرد به مرد دیگر مراقبت می کند ، تنها عامل ثابت اراده اوست: او می خواهد مهمانی کند ، می خواهد عشق بورزد ، می خواهد آب بنوشد ، می خواهد به مردان بگوید که چه می خواهد و می خواهد آن را بدست آورد. انگیزه دیگری غیر از خواسته او وجود ندارد: نه پول ، نه رابطه جنسی ، فقط خودخواهی. ممکن است زشت شود ، اما او این کار را سرگرم کننده جلوه می دهد. نمی توانید چیزی را بیهوده دریافت کنید ، اما اگر بتوانید مدت زمان طولانی پرداخت قبض را به تعویق بیندازید ، ممکن است احساس اینگونه شود که می توانید.

فیلم دراکولای برام استوکر
بیشتر بخوانید

پایان مقاله نقد فیلم جعبه پاندورا

نویسنده و منتقد سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 19 =