صفحه اصلی > سینما : بهترین فیلم های وسترن
ads

بهترین فیلم های وسترن

فیلم های وسترن

فیلم های وسترن : آمریکا فقط می تواند چند نوع هنر را به عنوان نوع خودش ادعا کند. جاز ، مطمئنا کتاب های طنز ، قطعاً. احتمالاً افزودن وسترن به آن لیست بی خطر است ، حتی اگر – مانند جاز و کمیک – وسترن ریشه در سراسر کره زمین داشته باشد و از آن زمان در بسیاری از سرزمین ها پذیرفته شده است.

با مقاله بهترین فیلم های وسترن با بامدادی ها همراه باشید.

تاریخچه فیلم های وسترن کم و بیش با پایان خود غرب قدیم آغاز می شود. وسترن ها در دوره سکوت رونق گرفتند و گرچه محبوبیت ژانر از آن زمان فروکش کرده و جریان می یابد – در دهه 80 عمدتاً از بین می رود اما در چندین دهه پس از احیا مجدد لذت می برد – اما هرگز تهدید نمی شود که از بین برود.

بهترین بهترین فیلم های وسترن

بهترین فیلم های وسترن

وسترن ژانری حیاتی است و عادت دارد هر چند سال یکبار دیگر خود را ابداع کند که به عنوان راهی برای صحبت در مورد تاریخ آمریکا در عین تأمل در حال حاضر ، مضاعف است. رشته ای از وسترن های خشن و روانشناختی پیچیده که در دهه 1950 ظاهر شدند ، هم تغییر نگرش نسبت به استقرار غرب و هم رفتار با بومیان آمریکا را به تصویر می کشد در حالی که روح یک کشور را که هنوز از جنگ ویرانگر جهانی در حال بهبود است ، کانال می کند. و گرچه مضامین و عناصر خاصی وجود دارد که ژانر را تعریف می کنند ، همچنین انعطاف پذیر بودن ، توانایی بازی در بسیاری از داستان های مختلف و شخصیت های متنوع و بی نهایت ثابت شده است. به عنوان مثال در فیلم جدید و جذاب اخبار جهان پل گرینگراس ، تام هنکس در نقش یک خواننده خبر مسافرتی است که تلاش برای بازگرداندن دختری به خانواده اش دو برابر سفر به کشوری است که تقسیمات آن برای برخی از مشکلات ملی فعلی ما ریشه های واضحی دارد.

این لیست از 50 بزرگترین وسترن نشان دهنده آن میراث گسترده از همان ورود اول است ، فیلمی به کارگردانی یک مجارستانی و با بازی یک تاسمانیایی. با این حال ، با استفاده از یک تعریف نسبتاً سنتی از وسترن ، مونتاژ شده است: فیلم هایی که در امتداد مرزهای امریکا از قرن نوزدهم و سال های اول قرن بیستم قرار دارند. این بدان معناست که هیچ وسترن مدرن وجود ندارد ، هیچ وسترن مخفیکاری با بازی مردان ایکس مسن و هیچ وسترن فضایی با انفجار به جای تپانچه وجود ندارد. (با این حال ، ما برای یک کمدی خاص استثنا قائل شدیم که در پایان با حضور ستاره هایش در مراسم اکران خود).

که البته هنوز هم بسیاری از وسترن های بزرگ را به جا می گذارد. البته بیشتر از مواردی که احتمالاً در لیست 50 نفره برتر علاقه مند به ثبت دامنه کامل ژانر است. به همین ترتیب ، همه فیلم های جان فورد در این لیست نبودند. آنتونی مان و جیمز استوارت هشت وسترن را با هم ساختند. هر یک از آنها می توانستند گنجانده شوند ، اما همه آنها نبوده اند. این لیست به گونه ای طراحی شده است که به عنوان راهنمایی برای اشکال مختلف ژانر ارائه می شود به این امید که خوانندگان را به گوشه هایی که ممکن است آنها را نشناسند بفرستد و در مورد برخی از کلاسیک هایی که قبلاً ندیده اند تجدید نظر کند.

بنابراین با تمام آنچه گفته شد ، بیایید آن را با سفر به یک شهر مخصوصا کوهستانی قدیمی غربی آغاز کنیم.

بهترین بهترین فیلم های وسترن

بهترین فیلم های وسترن

1. فیلم جویندگان (1956)
جان وین و جان فورد پس از The Searchers فیلم های بسیار خوبی – با هم و جدا از هم – ساختند ، اما این موضوع اوج گیری آن را کم نمی کند. تا زمانی که این فیلم شگفت انگیز را فیلمبرداری کردند ، هر دو سالها در وسترن کار کرده و به آن فکر کرده بودند. وین نقش ایتان ادواردز را بازی می کند ، مردی که وقتی کومنچس برادر ایتان و دیگر اعضای خانواده اش را قتل می دهد قبل از ربودن دو خواهرزاده اش ، کینه ای ملتهب می شود. اتان و همراهانش به زودی یکی به نام لوسی را مرده می یابند. دیگر ، دبی (ناتالی وود) ، آنها اصلا نمی توانند پیدا کنند ، و باعث می شود که ایتان غرب را به خاطر او خشمگین کند و خشمگین شود.

نقد فیلم مردم دیگر | فیلم Other People 2022
بیشتر بخوانید

وین به عنوان یک روح گمشده که از انتقام برای بهانه بردن تاریکی و تعصب موجود در درون خود استفاده می کند ، عملکرد ترسناکی را ارائه می دهد. از طریق این تعصب ، فورد شروع به پرداختن به رفتار ژانر با بومیان آمریكا كرد ، نه با نرم كردن اقدامات كومنچ ها ، بلكه با پاسخ دادن ایتان به رفتارهای هیولایی حتی با رفتارهای هیولاترتر. در یک صحنه دلهره آور ، او جسدی را مثله می کند ، بنابراین قربانی خود را ، با اعتقاد کومنچ ، محکوم می کند که کور به زندگی پس از مرگ برود. اما همانطور که مارتین اسکورسیزی در مستند خود با عنوان “سفر شخصی در فیلم های آمریکایی” مشاهده می کند ، ایتان فقط نفرین خود را بر روی جسد می گذارد زیرا “او یک راننده است ، محکوم به گشت و گذار در میان باد”.

آیا واقعاً می توان یک قهرمان بسیار افتضاح را قهرمان نامید؟ چند سال بعد ، فورد بخشی از فیلم سینمایی Cinerama را به دست آورد چگونه غرب برنده شد ، اما جستجوگران و بهترین فیلم های فورد و ماندگارترین وسترن های ساخته شده توسط هر کس ، کمتر از یک سوال به عنوان عنوان رفتار می کنند. غرب چگونه پیروز شد؟ چه معنایی داشت؟ از آن چه می توان یاد گرفت؟ چه کسی سود برد؟ چه کسی رنج می برد؟ داستان هایی که از آن خلق کردیم چگونه درک ما از همه آن را شکل دادند؟ اینها س questionsالاتی هستند که منجر به عدم پاسخ ، فقط س moreالات بیشتر می شوند و این بخشی از دلیل ماندگاری غرب است. این مکانی است که جستجوگران به آنجا می روند. (موجود در HBO Max.)( بهترین فیلم های وسترن )

2. Unforgiven (1992) فیلم
کلینت ایستوود در فیلم برنده بهترین فیلم خود در سال 1992 ، در نقش ویلیام مانی ، یک تفنگدار بازی می کند که با الهام از همسر فقید خود ، روش های قدیمی خود را برای زندگی صالح یک کشاورز رها کرده است. مشکلات مالی او را مجبور می کند که بار دیگر به شکار فضل بپردازد تا بتواند پاداش دریافت شده توسط گروهی از روسپیان را که پس از مثله کردن یک جفت دست مزرعه یکی از دستانشان ، به دنبال عدالت هستند ، دریافت کند. ایستوود با کار بر روی یک فیلم نامه که تا زمانی که به اندازه کافی برای بازی در نقش مانی پیر نشده بود ، او را تحمل می کرد ، یک وسترن مراقبه ، از نظر اخلاقی پیچیده و پر از شخصیت هایی ارائه می دهد که گاهی اوقات به دلایل درست مرتکب اعمال وحشتناک می شوند ، کسانی که بدون هیچ دلیلی مرتکب جنایات وحشتناک می شوند ، و کسانی که برای زنده ماندن فقط آنچه را باید انجام دهند انجام می دهند. مانی ، در نقاط مختلف ، همه موارد فوق را داشته است و هر تجربه او را آزار می دهد. این باعث شده است که او فکر کند که تمام قتلی که دیده و انجام داده است یعنی چه ، معنای آن چیست. ایستوود Unforgiven را به دو کارگردانی که بیشترین شکل زندگی حرفه ای او را داشتند اختصاص داد: سرجیو لئونه و دون سیگل ، که هیچکس با این لیست غریبه نیست. اما گرچه تأثیر آنها هنوز در Unforgiven دیده می شود ، این فیلم در هر قاب یک فیلم ایستوود است ، اوج رابطه طولانی مدت شغلی او با این ژانر و احساسات متفاوت او در مورد نحوه تلفیق شمایل نگاری قهرمانانه ، خشونت و مفهوم یک انسان با اسلحه می تواند عدالت را تحقق بخشد. (قابل اجاره در آمازون است.)( بهترین فیلم های وسترن )

3. فیلم روزی روزگاری در غرب (1968)
پس از اتمام سه گانه دلار ، لئونه به منهای ستاره امضای خود بازگشت اما با احساس جاه طلبی تازه ای ، داستان حماسی طمع و انتقام بزرگتر از هر آنچه را که قبلاً تلاش کرده بود ، در هم پیچید. چارلز برونسون نقش یک اسلحه ساز را بازی می کند که فقط به عنوان هارمونیکا شناخته می شود (به لطف ساز موسیقی مورد علاقه خود) که درگیر نبرد اراده ها با فرانک (هنری فوندا) است ، اسلحه ای بی رحم اجیر شده که هارمونیکا با او سابقه مرموزی دارد. لئون بدون از دست دادن شوخ طبعی تاریک علامت تجاری خود ، متمرکز بر فداکاری های پرسیده شده از سوی غرب و آنچه که با گذشت تاریخ از دست می رود ، متمایل به سبک و سیاق پیشینیان فیلم می شود. او همچنین حسی از صبر و حوصله به وجود می آورد ، اجازه می دهد داستان با سرعتی زیبا (حداقل در قسمت مورد نظر کارگردان) به نمایش درآید و به کلودیا کاردیناله و جیسون روباردز ، همبازیان ، فضایی می دهد تا شخصیت های دیگری را بسازند. همچنین جسورانه است ، هنری فوندا را نه تنها یک مرد بد بلکه یک سادیست انتخاب می کنیم و با یک مسابقه بدون کلام که اصطلاح “سوختن آهسته” برای آن کم است. این شاهکار لئونه است ، فیلمی که او در آن همه چیز را که می خواست درباره غرب و افسانه های آن بگوید بسته بندی کرد. (موجود در Amazon Prime Video و The Criterion Channel.)( بهترین فیلم های وسترن )

فیلم شب‌زنده‌داری با بزن و بکوب
بیشتر بخوانید

4. فیلم دلیجان (1939)
آیا چیزی به عنوان یک فیلم کامل وجود دارد؟ در غیر این صورت ، Stagecoach بسیار نزدیک است. فیلم جان فورد ستاره جان وین را به عنوان كودك رینگو ، یك فراری از قانون كه از وی برای محافظت از مربی صحنه ای كه در مناطق خطرناك سفر می كند ، ساخته است. این که حاوی چیزی کمتر از مقطعی از بشریت غرب قدیم نیست – از یک پزشک الکلی گرفته تا همسر ارتش باردار تا یک روسپی و غیره – نشان می دهد که فورد آرزوهایی فراتر از صرف یک داستان هیجان انگیز دارد. Stagecoach ابتدا دقیقاً به همین شکل کار می کند ، اما با درخشان تر شدن سفر ، سفرهای شخصی شخصیت های خود را به طرز درخشان می بافد. این اولین سفر فورد به Monument Valley بود که به مکان مورد علاقه وی در غرب تبدیل شد و اولین همکاری مهم وی با وین بود که در طول سالها به حضور روی صفحه او کمک می کرد شکل بگیرد و تغییر کند و شخصیت های پیچیده تری به او بدهد. در اینجا او به او اجازه می دهد تا در میان یکی از با نفوذترین وسترن های ساخته شده در تاریخ ، یک فیلم فوق العاده سرگرم کننده ، کاملاً سرگرم کننده و کاملاً تحقق یافته ، قهرمان قهرمان متنفر را بازی کند و زمینه را برای تلاش های آینده فورد در این ژانر فراهم می کند و تعداد بیشماری را به این کار الهام می دهد. غربی در مسیرهای جدید. (موجود در Amazon Prime Video ، HBO Max و The Criterion Channel.)( بهترین فیلم های وسترن )

5. فیلم مک کیب و خانم میلر (1971)
بسیاری از فیلم های رابرت آلتمن ، به ویژه در اولین موفقیت خود در اوایل دهه 70 ، متوجه می شوند که او ژانرهای معروف را می چرخاند ، چه فیلم پلیسی و چه فیلم جنگی. با مک کیب و خانم میلر آلتمن توجه خود را به وسترن معطوف کرد و مانند گذشته هیچ کس دیگری را ساخت ، یک فیلم مضحک ، خنده دار و دلخراش در مورد یک مرگ محکوم به یک سعادت در یک شهر دور افتاده از واشنگتن در کلیسای پروتستان. وارن بیتی در نقش مک کیب ، شخص دزد و سریع صحبت می شود ، و عاشق خانم میلر (جولی کریستی) می شود ، بانویی که پیشنهاد می کند در فاحشه خانه کم اجاره خود تجارت را بهبود بخشد. آنها موفقیت می یابند ، اما ثروت تازه کشف شده آنها توجه یک شرکت معدن را به خود جلب می کند که در ابتدا می خواهد او را بخرد اما از تاکتیک های حتی قوی تری برای گرفتن آنچه می خواهد استفاده می کند. این فیلم در ونکوور برفی فیلمبرداری شده و برخی از مالیخولیک ترین آهنگهای لئونارد کوهن را ضبط کرده است ، این فیلم به شما اجازه می دهد تا حس تقدیرگرایی حتی در لحظات کوچک آن آویزان شود. بیتی در نقش مک کیب به عنوان شخصیتی بسیار جذاب است که نمی تواند تمام وقت خود را از دست بدهد ، اما سرنوشتش این است که بزرگ شود. مدت کوتاه حضور وی در کلیسای پروتستان ، آزادی و امکانات مرز آمریكا و وعده خود آمریكا را ثبت می كند. سرنوشت او حاکی از آن است که ممکن است کمتر از آنچه در مورد وعده داده شده ، قول دهد. (قابل اجاره در آمازون است.)( بهترین فیلم های وسترن )

نقد فیلم زنان کوچک 2019 | خواهرانی با آرزوهای بزرگ
بیشتر بخوانید

6. فیلم رودخانه سرخ (1948)
رودخانه سرخ مانند ریو براوو فیلمی است که فقط هاوارد هاکس می توانست آن را به نمایش بگذارد. این فیلم عمدتاً در طی یک رانندگی طولانی و آشفته گاو از تگزاس به آبیلن تنظیم می شود و جان وین را در نقش توماس دانسون ، یک دامدار با گذشته ای غم انگیز بازی می کند که با پیشرفت درایو ، سخت تر و بی عفو می شود. همانطور که او تهدید می کند به یک آهاب غربی قدیمی تبدیل می شود ، پسر خوانده او مت (مونتگومری کلیفت) به طور فزاینده ای نگران می شود و در برابر اقتدار او مقاومت می کند ، تا زمانی که یک رویارویی اجتناب ناپذیر شود و یک تراژدی نتیجه احتمالی باشد. با این حال ، در نهایت ، هاوکس برنامه های دیگری نیز دارد و این انسانیت Red River است – علاوه بر عملکرد گسترده آن – که آن را فوق العاده می کند. هاوکس با شخصیت وین بازی می کند ، سایه های زیر شخصیت قهرمان خود را ترسیم می کند و در عین حال بر رابطه لطیف آن از طریق رابطه دانسون با مت تأکید می کند. این یکی از پیچیده ترین شخصیت هایی است که وین تاکنون بازی کرده است ، و در اینجا او می تواند آن را در پس زمینه ای از خطر بزرگ بازی کند که تهدید می کند همه چیز را که ساخته است نابود می کند – یا او را مجبور می کند تا خودش آن را از هم بپاشد. (قابل اجاره در آمازون است.)( بهترین فیلم های وسترن )

7. فیلم گروه وحشی (1969)
همان سال بوچ کسیدی و ساندنس کید منتشر شد ، یک داستان بسیار جنبه آمیز تر اگر داستان نابودی کمتر از قانون شکنان رو به پایان جاده باشد که دوران غرب قدیم به پایان می رسد ، وسترن برجسته سام پکینپا جنجال های زیادی را برای گرافیک خود به همراه داشت خشونت ، برخی از آن با جزئیات عذاب آور از طریق حرکت آهسته به تصویر کشیده شده است. آیا او باعث شده بود مخاطبان زشتی یک زندگی را در نظر بگیرند؟ اینکه خونریزی به طرز نگران کننده ای زیبا به نظر برسد؟ آیا می تواند هر دو را یک باره انجام دهد؟ زشت ، بی رحمانه ، اما بدون جذابیت تاریک ، این چشم انداز غربی بود که Peckinpah از زمان سوار شدن بر کشور عالی به دنبال ایجاد آن بود. در اینجا او فیلم را با گروهی از افراد غیرمجاز ، به رهبری ویلیام هولدن و ارنست بورگنین ، به اندازه کافی جذاب می کند تا فراموش کند – حداقل برای کشش های طولانی – چگونه زندگی می کنند و چرا در چنین شرایط سختی به سر می برند. آنها سعی می کنند قبل از فراخوانی روزانه ، آخرین امتیاز را کسب کنند. هنوز هم در زیر خشونت و جو ناخوشایند – جنبه هایی از فیلم که در سال های بعد بسیار تقلید می شود – گروه وحشی داستانی در مورد چگونگی اهمیت عزت حتی برای افراد مخالف قانون و راه های حتی افراد بد لحظاتی که به آنها اجازه داده است حرص و طمع بر احساس وظیفه غلبه کنند ، می توانند آزارشان دهند. (موجود در HBO Max.)( بهترین فیلم های وسترن )

8. فیلم ریو براوو (1959)
هاوارد هاوکس تقریباً در هر ژانر فیلم قابل تصور کار می کرد ، اما در هر یک تمایل داشت که داستان هایی راجع به رفاقت بین گروه های متفرقه از مردم که برای یک هدف مشترک متحد شده بودند ، طرفداری کند. در ریو براوو داستانی را یافت که آنقدر دوستش داشت و کم و بیش آن را دو بار دیگر بازسازی کرد ، به عنوان مثال ال دورادو و ریو لوبو ، که هر دو در آنها جان وین نیز بازی کرده بود و هر دو فیلمنامه آنها را مانند ریو براوو ، توسط لی براکت نوشتند. در اینجا ، وین نقش کلانتر فوق العاده نامیده شده جان تی شانسی را بازی می کند ، که دفاع وی از دوست مست خود شخص (دین مارتین) او را در برابر برخی از دامداران غیرقانونی قانون قرار می دهد. این فیلم به اوج هیجان انگیزی می رسد اما وقت خود را برای رسیدن به آنجا می گذارد ، و به چانس و شخص اجازه می دهد تا رابطه خود را دوباره بسازند زیرا شخص از زیر بطری بیرون می رود. آوردن شخصیت های فرعی رنگارنگ با بازی های ریکی نلسون ، آنجی دیکینسون و دیگران. و گهگاه عمل را برای یک یا دو آهنگ مکث کنید. با این حال هاوکس هرگز یک لحظه را هدر نمی دهد. این زمان صرف شناختن شخصیت های ریو براوو است که به ما اجازه می دهد نگران سرنوشت آنها باشیم و این نشان می دهد که در زندگی برای محافظت از آنها و قوانینی که مصمم هستند از آن بیشترین اهمیت را داشته باشند. (موجود در HBO Max.)( بهترین فیلم های وسترن )

معرفی و تاریخ پخش فیلم ناپلئون ۲۰۲۳
بیشتر بخوانید

9. The Naked Spur (1953) فیلم
در آنتونی مان The Naked Spur ، رالف میکر نقش شخصیتی را بازی می کند که به دلیل “ناپایداری اخلاقی” نامناسب از سواره نظام تخلیه شده است. (این برچسبی است که ممکن است به راحتی برای اکثر شخصیت های فیلم اعمال شود ، بدون ذکر دیگر وسترن های مان.) میکر یکی از چندین شخصیت را جذب می کند که تلاش هوارد کمپ (جیمز استوارت) برای جمع آوری یک امتیاز عظیم به بن وندرگروت (رابرت رایان) ، یک قاتل و متجاوز به جرم کشتن یک مارشال تحت تعقیب بود. وندرگروت وحشتناک است ، اما کمپ کمتری در درون خود پیچ ​​خورده است ، که توسط انتقام جویی رانده می شود ، دیگران را برای کمک به او دستکاری می کند و مطمئن نیست که در مورد جذب وی به همراه ویندرگروت ، لینا (ژانت لی) ، که درگیری های خودش را دارد ، چه باید بکند. در اینجا هیچ کس کاملاً طرف خوب نیست و شخصیت ها یکدیگر را شکنجه می کنند چون وسواس کمپ بیشتر می شود و شانس شروع دوباره او کم می شود. مان و استوارت هشت وسترن خام و از نظر روانشناختی پیچیده را با هم ساخته اند ، اما هیچکدام از نظر شدت با The Naked Spur مطابقت ندارند و یا کاملاً مجسم این هستند که چگونه دهه 50 زندگی مان ژانر را دگرگون کرد. (قابل اجاره در آمازون است.)( بهترین فیلم های وسترن )

10. Meek’s Cutoff (2010) فیلم
داستان کاملاً غیرمعمول کلی ریچارت برای زنده ماندن در مسیر Oregon ، جزئیات را عرق می کشد و تمرکز خود را بر روی کارهای روزمره و دشوار روزمره ای قرار می دهد که در جستجوی زندگی بهتر در آن سوی کویر بلند اورگان حرکت می کنند. این یک زندگی سخت است حتی وقتی همه چیز خوب پیش می رود ، و در Meek’s Cutoff اصلاً خوب پیش نمی روند. یک حزب به رهبری استیون میک (بروس گرینوود) شروع به شک می کند که رهبر آنها نمی داند چه کاری انجام می دهد اما هیچ کاری نمی کند تا زمانی که اوضاع از کنترل خارج شود. رایشارت زندگی آنها را طاقت فرسا نشان می دهد ، و مخاطرات زیادی را که در هر تصمیمی ایجاد می کند و وحشتی را ایجاد می کند که به نظر می رسد این تصمیمات همه را به بیراهه می برد. میشل ویلیامز در دومین همکاری خود با ریخاردت ، عملکرد پیچیده ای را در نقش امیلی ارائه می دهد ، زنی که ظاهراً در سرنوشت خود حرفی ندارد – حداقل در ابتدا. فیلم Reichardt هم به عنوان داستان یک چرخش اشتباه خاص با عواقب وحشتناک کار می کند و هم به عنوان بیان احساس افتضاح ناشی از پیروی از رهبرانی که گویا راه خود را گم کرده اند. (او با ژانر کارش تمام نشده بود: ریچاردت همین امسال با اولین گاو عالی ، به یک داستان دوستی و سختی میان دو شخصیت حاشیه ای که تمدن مرزهای دور را تماشا می کنند ، به غرب بازگشت). (موجود در Amazon Prime ویدئو و هولو.) ( بهترین فیلم های وسترن )

بهترین بهترین فیلم های وسترن

فیلم های وسترن

پایان مقاله بهترین فیلم های وسترن

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم سانست بلوار|فصل دوم سریال Raising Dion|نقد فیلم بی نهایت|فیلم دونده|ویلیام شکسپیر|سریال خانه اژدها|بهترین فیلمهای دیکاپریو|نقد فیلم seven|نقد فیلم رنگ خدا|فیلم نوسفراتو

دیدگاهتان را بنویسید

2 × دو =