صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی مارلون براندو
ads

بیوگرافی مارلون براندو

مارلون براندو

حضور افسانه ای صفحه نمایش ، مارلون براندو بیش از 50 سال اجرا داشت و به خاطر فیلم هایی مانند ‘A Streetcar Named Desire’ و ‘The Godfather’ مشهور است.

مارلون براندو کیست؟

پس از وعده های اولیه در دهه های 1940 و 50s ، از جمله بازی افسانه ای در نسخه فیلم اتوبوسی به نام هوس ، زندگی حرفه ای فیلم مارلون براندو بیش از سقوط تا بازی در نقش پدرخوانده بود. بعدها ، او حقوق زیادی برای قطعات کوچک دریافت کرد. او به خاطر خودآزمایی مشهور شد اما به خاطر بهترین کارهایش همیشه مورد احترام بود.

مارلون براندو

مارلون براندو

اوایل زندگی مارلون براندو
مارلون براندو در 3 آوریل 1924 در اوماها ، نبراسکا متولد شد. براندو در ایلینوی بزرگ شد و پس از اخراج از آکادمی نظامی ، خندق حفر کرد تا اینکه پدرش پیشنهاد تأمین مالی تحصیلات خود را داد. براندو برای تحصیل نزد مربی بازیگری استلا آدلر و استودیوی بازیگران لی استراسبرگ به نیویورک نقل مکان کرد. آدلر اغلب به عنوان الهام اصلی در اوایل کار براندو و گشودن بازیگر برای کارهای بزرگ ادبیات ، موسیقی و تئاتر شناخته شده است.

مارلون براندو هنگام حضور در استودیوی بازیگران ، “رویکرد روش” را که بر انگیزه های شخصیت ها برای اقدامات تأکید می کند ، اتخاذ کرد. او اولین بار در برادوی در فیلم احساسی من مادر را به خاطر می آورم جان ون دروتن (1944). منتقدان تئاتر نیویورک برای بازی در فیلم Truckline Caf (1946) وی را به عنوان امیدوار کننده ترین بازیگر برادوی انتخاب کردند. در سال 1947 ، او بزرگترین نقش صحنه ای خود را ، استنلی کوالسکی – بی رحمی که به خواهر شوهرش ، بلانش دو بوئیس شکننده ، در فیلم “یک تراموا به نام تمایل” ساخته تنسی ویلیامز تجاوز می کند ، بازی کرد.

پسر بد هالیوود
هالیوود به Brando اشاره کرد ، و او اولین فیلم سینمایی خود را به عنوان یک جانباز پاراپلژیک جنگ جهانی دوم در فیلم The Men (1950) انجام داد. اگرچه او با دستگاه تبلیغات هالیوود همکاری نکرد ، اما در ادامه بازی در نقش کوالسکی در نسخه فیلم 1951 از یک قطار خیابانی به نام هوس ، یک موفقیت محبوب و مهم که چهار بار جایزه اسکار را کسب کرد.

بیوگرافی مایکل جردن
بیشتر بخوانید

فیلم بعدی مارلون براندو ، زنده باد زاپاتا (1952) ، با فیلمنامه ای از جان اشتاین بک ، سیر صعودی امیلیانو زاپاتا از دهقانی به انقلابی را دنبال می کند. براندو این کار را با جولیوس سزار و سپس The Wild One (1954) دنبال کرد ، که در آن او با تمام شکوه و جلال کت چرمی خود ، نقش یک رهبر باند موتور سیکلت را بازی می کرد. بعد از آن نقش برنده جایزه اسکار به عنوان یک مرد دیرباز مبارزه با سیستم در کنار آب ، یک نگاه سخت گیر به اتحادیه های کارگری شهر نیویورک ظاهر شد.

در طول بقیه دهه ، نقش های نمایشی مارلون براندو از ناپلئون بناپارت در Désirée (1954) ، تا اسکای ماسترسون در Guys and Dolls (عروسک ها و عروسک ها) 1955 ، که در آنها آواز و رقص می کرد ، تا یک سرباز نازی در شیرهای جوان (1958) بود. از سال 1955 تا 1958 ، غرفه داران فیلم او را به عنوان یکی از 10 مسابقه برتر گیشه در کشور انتخاب کردند.
با این حال ، در طول دهه 1960 ، زندگی حرفه ای او فراتر از فراز و نشیب داشت ، به خصوص پس از بازسازی فاجعه آمیز استودیوی MGM در سال 1962 ، فیلم Mutiny on the Bounty ، که حتی نیمی از بودجه هنگفت خود را پس نگرفت. براندو از فلچر کریستین ، نقش کلارک گیبل در نسخه اصلی سال 1935 به تصویر کشید. خودآزمایی بیش از حد براندو هنگام فیلمبرداری این فیلم به اوج خود رسید.

از او به دلیل عصبانیت در صحنه فیلمبرداری و تلاش برای تغییر فیلمنامه انتقاد شد. در خارج از صحنه ، او امور زیادی داشت ، بیش از حد غذا می خورد و از بازیگران و خدمه فاصله می گرفت. قرارداد او برای ساخت فیلم 5000 دلار برای هر روز فیلم بیش از برنامه اصلی خود بود. او وقتی گفته شد و تمام شد 1.25 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

‘فیلم پدر خوانده’
کار براندو در سال 1972 با به تصویر کشیدن سردار مافیا ، دون کورلئونه در فیلم پدرخوانده ، ساخته فرانسیس فورد کاپولا ، متولد شد ، نقشی که برای آن جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. او اما در اعتراض به رفتار هالیوود با بومیان آمریکا اسکار را رد کرد. خود براندو در نمایش جوایز ظاهر نشد. در عوض ، وی یک آپاچی بومی آمریکا به نام ساشین لیتل فیتر (که بعداً تصمیم گرفت بازیگری در نقش یک بومی آمریکایی باشد) را فرستاد تا از طرف وی جایزه را رد کند.

بیوگرافی جادا پینکت اسمیت
بیشتر بخوانید

نقش های بعدی
مارلون براندو سال بعد به فیلم جنجالی و در عین حال بسیار تحسین شده «آخرین تانگو» در پاریس که دارای امتیاز X بود ، ادامه داد. از آن زمان به بعد ، براندو برای بازی در قسمت های کوچک فیلم هایی مانند سوپرمن (1978) و آخرالزمان (1979) حقوق زیادی دریافت کرده است. براندو نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای یک فصل سفید خشک در سال 1989 است ، همچنین در کمدی The Newman با متیو برودریک ظاهر شد.

مارلون براندو

مارلون براندو

در سال 1995 ، مارلون براندو در دنی خوان دمارکو با جانی دپ ازدواج کرد. در اوایل سال 1996 ، براندو در جزیره دکتر مورو که با استقبال ضعیف روبرو شد ، به سر برد. هفته نامه ی سرگرمی گزارش داد که این بازیگر از گوشواره ای برای یادآوری خطوط خود استفاده می کند.

دیوید تئولیس ، بازیگر اصلی وی در این فیلم ، به مجله گفت كه با این وجود براندو او را تحت تأثیر قرار داده است. تویس گفت: “وقتی او وارد اتاق می شود ، می دانید كه آنجاست.”

در سال 2001 ، مارلون براندو به عنوان یک دزد جواهرات پیر در حال پیگیری برای یک بازپرداخت آخر در The Score بازی کرد ، همچنین با بازی رابرت دنیرو ، ادوارد نورتون و آنجلا باست.

زندگی شخصی مارلون براندو
مشاهده شده است كه مارلون براندو شايد خيلي زياد عاشق غذا و زني شدن باشد. بهترین بازی های او برای بازیگری نقش هایی است که او را ملزم به نمایش خشم و رنج محدود و نمایش داده شده می کند. عصبانیت خودش ممکن است از والدینی رخ داده باشد که به او اهمیتی نمی دهند.

مجله تایم گزارش داد ، ” مارلون براندو پدری سختگیر و سرد و مادری ناخوشایند در خواب داشت – هر دو الكلی ، هر دو جنسی بی ادب – و او هر دو طبیعت آنها را بدون حل و فصل مشكلات در بر می گرفت.” خود براندو در زندگی نامه خود نوشت ، “اگر پدر من امروز زنده بود ، من نمی دانم چه می کردم. بعد از مرگ او ، من فکر می کردم ،” خدا ، فقط او را برای هشت ثانیه زنده به من بده زیرا من می خواهم فک او را بشکن. “

بیوگرافی مادام کوری
بیشتر بخوانید

گرچه مارلون براندو حتی در زندگینامه خود از بیان جزئیات ازدواج خود پرهیز می کند ، اما مشخص است که او سه بار با سه بازیگر سابق ازدواج کرده است. وی حداقل 11 فرزند دارد. پنج نفر از فرزندان با سه همسرش ، سه نفر با خانه دار گواتمالایی او و سه فرزند دیگر از امور هستند. یکی از پسران براندو ، کریستین براندو ، به مجله People گفت: “خانواده مدام تغییر شکل می دادند. من پشت میز صبحانه می نشستم و می گفتم” تو کیستی؟ “

در سال 1991 ، کریستین در مرگ نامزد خواهرش داگ درولت به جرم قتل عام داوطلبانه محکوم شد و به 10 سال حبس محکوم شد. او ادعا كرد كه درولت از خواهر باردار خود ، شيان بدرفتاري فيزيكي كرده است. کریستین گفت که با درولت مبارزه کرده و به طور تصادفی صورت او را هدف قرار داده است.

براندو ، در آن زمان در خانه ، احیا دهان به دهان را به درولت داد و با 911 تماس گرفت. در دادگاه کریستین ، مردم گزارش دادند که یکی از اظهارات براندو در جایگاه شاهد ، “من سعی کردم پدر خوبی باشم. من بهترین کار را کردم من می توانستم.”

دختر مارلون براندو ، چایان ، زن جوان آشفته ای بود. بیشتر اوقات زندگی وی در مراکز توانبخشی مواد مخدر و بیمارستانهای روانی بود ، وی در مادرش تاریتا (یکی از همسران براندو که او را در صحنه فیلم Mutiny on Bounty ملاقات کرد) در تاهیتی زندگی می کرد. مردم در سال 1990 گزارش دادند كه چایان در مورد براندو گفت: “من آمده ام كه ​​پدرم را به خاطر روشی كه مرا در كودكی نادیده گرفت تحقیر كنم.”

پس از مرگ درولت ، شاین حتی بیشتر گوشه گیر و افسرده شد. یک قاضی حکم داد که او بیش از حد قادر به تربیت فرزندش افسرده است و حضانت پسر را به مادرش ، تاریتا سپرد. چایان یکشنبه عید پاک سال 1995 برای ملاقات با خانواده اش از یک بیمارستان روانی مرخصی گرفت. آن روز در خانه مادرش ، چایان که قبلا اقدام به خودکشی کرده بود ، خود را حلق آویز کرد.

مارلون براندو

مرگ و میراث مارلون براندو
سالهای خودآزمایی براندو قابل مشاهده است ، زیرا وزن او در اواسط دهه 1990 بیش از 300 پوند بود. این بازیگر در سال 2004 در سن 80 سالگی در اثر فیبروز ریوی در بیمارستانی در لس آنجلس درگذشت. اما قضاوت براندو بر اساس ظاهر وی و کنار گذاشتن کارش به دلیل مشاغل بازیگری بعداً با اهمیت کم ، اشتباه است. بازی او در A Streetcar به نام Desire مخاطبان را به زانو در آورد و مجموعه نقش های او شاهدی بر توانایی او در کشف بسیاری از جنبه های روان انسان است.

بیوگرافی جولیان مور
بیشتر بخوانید

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

فیلم جانوران بی مرز و بوم|نقد کتاب باغ آلبالو چخوف|بیوگرافی فریدریش نیچه|فیلم ناگهان بالتازار|فیلم دیده بان|فیلم باغ اسرار آمیز|بهترین کتاب های ویلیام فاکنر|بهترین فیلم های جک نیکلسون|بهترین فیلم‌های واکین فینیکس|نقد فیلم هشدار|باخ کیست؟

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

16 + 20 =