صفحه اصلی > هنر و سرگرمی : تعریف مدیر صحنه : 7 مهارت مدیریت صحنه
ads

تعریف مدیر صحنه : 7 مهارت مدیریت صحنه

تعریف مدیر صحنه

در پشت صحنه هر نمایش هنرهای نمایشی، یک مدیر صحنه را خواهید دید که سخت مشغول کار است. این متخصصان خود را با تمام جنبه‌های تولیدات تئاتر آشنا می‌کنند تا مطمئن شوند که نمایش‌ها، موزیکال‌ها و کنسرت‌ها همگی بدون مشکل برگزار می‌شوند.

مدیریت صحنه چیست؟

مدیریت صحنه به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن تمام جزئیات فنی برای اجرای یک تئاتر مشخص می‌شود. تیم مدیریت صحنه در طول دوره تمرین با گروه – مانند بخش طراحی لباس، نور و صدا – کار می کند تا پس از افتتاح نمایش، اجرای یکپارچه را تضمین کند. این نوع مدیریت تولید در تمام طول نمایش نیز ضروری است.

مدیر صحنه چیست؟

یک مدیر صحنه حرفه ای کار می کند تا تمام جنبه های فنی یک تولید تئاتر را کنترل کند. این متخصصان مدیریت تئاتر بر تمامی معاونان صحنه و دست اندرکاران صحنه نظارت می کنند. آنها با کارگردان و سایر مدیران بخش شریک می شوند تا همه چیز را برای اجرای منظم برنامه های غالباً گیج کننده آماده کنند. با یادداشت برداری و حل مسائل مربوط به پیش نمایش، آنها می توانند به محض پخش زنده بازیگران و خدمه، همه چیز را به طور موثر پیش ببرند.

بسیاری از مدیران صحنه، اعضای «انجمن سهامی بازیگران» هستند، اتحادیه ای متشکل از متخصصان مدیریت صحنه و بسیاری از افراد دیگر که در بخش اجرای زنده کار می کنند. در مورد آموزش، اگرچه مدرک BFA یا MFA در هنرهای نمایشی ممکن است در رزومه مفید باشد، اما هیچکدام ضروری نیستند. تجربه مهمتر است.

7 مهارت لازم مدیریت مرحله

مدیران صحنه تولید باید از کلاه های زیادی استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که اجراها بدون مشکل پیش می روند. برای تطبیق با شرح شغل، باید این هفت مهارت را در خود بگنجانید:

مهارت‌های ارتباطی:

مدیران صحنه باید با طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها و حرفه‌ها ارتباط برقرار کرده و به هم مرتبط کنند. آنها برنامه های زمانی را برای اعضای بازیگران و طراحان لباس هماهنگ می کنند، از جمله زمانی که این برنامه ها باید همگرا شوند. در طول اجراهای واقعی، آنها اغلب با اعضای مختلف گروه صحنه از طریق هدست صحبت می کنند تا مطمئن شوند همه چیز طبق برنامه پیش می رود. مدیران تولید باید بتوانند به طور واضح، مؤثر و به موقع ارتباط برقرار کنند.

پوینتیلیسم در هنر چیست؟ 5 نقاشی معروف پوینتیلیسم
بیشتر بخوانید
تخصص مدیریتی:

به عنوان یک مدیر صحنه یا تولید، شما به عنوان یک مدیر فنی در طول تست‌ها، تمرین‌های لباس و نمایش‌های واقعی خدمت می‌کنید. به این ترتیب، شما باید بتوانید افراد را با دستی ثابت رهبری و مدیریت کنید. این بدان معناست که به همه معاونان مدیران صحنه خود کمک کنید تمرین‌ها را اجرا کنند و همزمان با تیم‌های مختلف هماهنگ می‌شوید تا اطمینان حاصل کنید که همه در طول اجرای واقعی نمایش‌ها آنچه را که نیاز دارند دارند.

توانایی چندوظیفه ای: فراخوانی سرنخ ها، اجرای دستورات کارگردان به صورت زنده و غیره می تواند کاری سخت اما مفید باشد. در طول تمرین و اجرای خود تولید، مدیران صحنه باید بتوانند تعداد به ظاهر بی پایانی از چیزها را به یکباره مدیریت کنند. آنها کمک می کنند تا وسایل تمرینی را در زمان های مناسب روی صحنه ببرند، بازیگران را به طور مقدماتی بیرون بیاورند، با طراحان نور و صدا ارتباط برقرار کنند و موارد دیگر.

توانایی سازمانی:

برای موفقیت به عنوان مدیر صحنه به یک ذهنیت سازمان یافته نیاز دارید. در کنار رهبری تیم تولید و تنظیم برنامه تمرین، مدیر صحنه یک نسخه اصلی از فیلمنامه (یا کتاب فوری) را برای همه تیم ها تهیه می کند تا پس از شروع نمایش واقعی، از آن استفاده کنند. این فهرست به عنوان الگویی برای همه تغییرات صحنه، نشانه های صوتی، نیازهای نور و الزامات مسدود کردن بازیگران عمل می کند.

تعریف مدیر صحنه
تعریف مدیر صحنه

تطبیق پذیری کلی: مدیران صحنه باید راه خود را در مورد تمام جنبه های تجربه تئاتر بدانند. شما باید بتوانید به یکباره مانند یک طراح نور، کارگردان، بازیگر و نگهدارنده نور فکر کنید. این به حل مسئله در طول فرآیند تمرین برای تمام جنبه های کار تولید کمک می کند. وقتی می دانید که چرا در وهله اول با آنها تماس می گیرید، تماس با نشانه های فنی بسیار آسان تر است.

آگاهی فضایی:

شغل مدیر صحنه معمولاً تمام وقت و بسیار عملی است. شما باید یک فضای اجرا و تمرین را مدیریت کنید و علاوه بر این که چگونه وسایل، مبلمان و بازیگران را روی صحنه واقعی بچینید، راه خود را در بالها بشناسید. یک مدیر صحنه همچنین باید یاد بگیرد که در شلوغی و شلوغی پشت صحنه چه چیزی بهتر عمل می کند.

چگونه می توان تداوم را در فیلم حفظ کرد: 10 تکنیک تدوین پیوستگی
بیشتر بخوانید
تجربه تئاتر :

مدیران صحنه باید قبلاً مدتی را در تئاتر گذرانده باشند تا در مدیریت دیگران در آن واقعاً موفق باشند. این می تواند به معنای شرکت در یک برنامه مدیریت صحنه، اخذ مدرک لیسانس هنرهای زیبا در تئاتر، یا انجام برخی کارهای سطح پایه بیشتر در یک محیط اجرای زنده باشد. دستیار صحنه می‌تواند به راحتی به سمت دستیار مدیر صحنه (ASM) برسد – از آن نقطه به بعد، بدست آوردن شغل اصلی بسیار آسان‌تر است. بسیاری دیگر از متخصصان هنرهای تئاتر نیز پس از کسب تجربه عملی در بخش دیگری – مانند نورپردازی یا طراحی صدا، به سمت مدیریت می روند.

منبع سایت مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

آموزش نوشتن آهنگ | با نکاتی از آرمین ون بورن | فیلم لیدی برد | روی لیختن اشتاین: زندگی و آثار روی لیختن اشتاین را کاوش کنید | بهترین فیلم های ویم وندرس | انواع مبلمان اداری | نقد فیلم پدر | نقد فیلم رقصنده با گرگ ها | نقد فیلم جدایی نادر از سیمین | درباره اقتصاد کلان بیاموزید | درباره عکاسی بیاموزید: ISO چیست ؟ |5 راه برای متمرکز ماندن هنگام نوشتن فیلمنامه با نکاتی از اسپایک لی | تکنیک‌های نورپردازی سینما | آموزش نورپردازی در سینما

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

هجده − چهار =