صفحه اصلی > ادبیات جهان : داستان ابزوردیست: 5 ویژگی ادبیات پوچ گرایی
ads

داستان ابزوردیست: 5 ویژگی ادبیات پوچ گرایی

ادبیات پوچ گرایی

 ادبیات پوچ گرایی چیست؟

 ادبیات پوچ گرایی ژانری از ادبیات است که از داستان نویسی غیرمترقبه ، سورئالیسم و ​​کمدی برای کشف مضامین مانند اگزیستانسیالیسم و ​​شرایط انسانی استفاده می کند. پوچ در ادبیات اغلب شخصیت های اصلی را دنبال می کند که احساس بی هدفی می کنند ، یا از زندگی ، دین یا جامعه خود ناامید شده اند.

با مقاله داستان ابزوردیست: 5 ویژگی ادبیات پوچ گرایی با بامدادی ها همراه باشید.

ادبیات پوچ گرایی شامل رمان ، داستان کوتاه ، فیلم و نمایشنامه است. دراماتورژهای اروپایی در طی جنبش پوچ گرایی در دهه 1950 نمایش های پوچ گرایانه و آوانگارد خود را به عنوان “تئاتر پوچ” تعیین کردند ، اصطلاحی که توسط مارتین اسلین نمایشنامه نویس ابداع شد. مقالات زیادی نیز درباره پوچ گرایی به عنوان یک جنبش نوشته شده است ، مانند “اگزیستانسیالیسم یک اومانیسم است” نوشته ژان پل سارتر یا “افسانه سیزیف” نوشته آلبر کامو ، که در آن نویسندگان فلسفه های خود را در مورد اگزیستانسیالیسم ، خدا و معنای زندگی

ادبیات پوچ گرایی

ادبیات پوچ گرایی

5 ویژگی ادبیات پوچ گرایی

بسیاری از سبک ها و موضوعات رایج در اکثر ادبیات پوچ گرایانه وجود دارد:

منطق غیر منطقی: برخی از عناصر داستان های پوچ گرایانه ممکن است فوراً برای خواننده منطقی نباشند ، و رویدادها یا صحنه ها خارج از نظم ، سورئال یا غیرقابل کنترل به نظر برسند.
مباحث وجودی: مضامین در داستانهای پوچ گرایانه ممکن است زندگی پس از مرگ ، معنای انسان بودن یا پیچیدگی های خوب و بد اخلاقی را کشف کنند.
شوخ طبعی تاریک: پوچ گرایی غالباً موضوعات مبتذل یا تابو را روشن می کند ، یا هدف آن تحریک عمدی خواننده با موضوعات خشونت ، جنسیت یا مرگ است.
طنز: معمولاً مشاهده هجو یا انتقاد اجتماعی به شکل کمدی که جامعه ، دولت ، انواع افراد و شرکتها را مسخره می کند.
نیهیلیسم: شخصیتهای داستانهای پوچ گرایانه غالباً هیچ هدفی در زندگی بشر نخواهند یافت و درباره بی معنی بودن دین و اخلاق بحث خواهند کرد.

آثار برجسته داستانی پوچ گرایی
برخی از ادبیات اساسی به عنوان داستان های پوچ گرایانه طبقه بندی می شوند:

ادبیات پوچ گرایی

ادبیات پوچ گرایی

گهواره گربه نوشته Kurt Vonnegut: یک رمان پوچ گرایانه و پست مدرن است که از طریق یک داستان علمی تخیلی به تمسخر تکنولوژی و دین می پردازد.
Slaughterhouse-Five نوشته Kurt Vonnegut: رمانی ضد جنگ که از سفر در زمان برای روایت داستان یک سرباز جوان آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم استفاده می کند.
Catch-22 نوشته جوزف هلر: رمانی هجوآمیز که در جریان جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده است و پوچ بودن جنگ را با استفاده از داستان سرایی های غیر زمان شناس بررسی می کند.
نمایشنامه در انتظار گودو نوشته ساموئل بکت: این نمایشنامه متمرکز بر دو شخصیت ولادیمیر و استراگون است ، زیرا آنها در حالی که منتظر رسیدن شخصی به نام گودو هستند ، س existenceالات اگزیستانسیالیستی را درباره وجود انسان می پرسند.
دگردیسی اثر فرانتس کافکا: نوعی داستان تجارب فروشنده ای به نام گرگور سامسا که می فهمد او به یک حشره غول پیکر تبدیل شده است.
دادگاه توسط فرانتس کافکا: رمانی درباره مردی که محاکمه می شود ، اما نمی داند چه جنایتی مرتکب شده است یا چه کسی او را متهم می کند.
روزنکرانتز و گیلدنسترن توسط تام استوپارد مرده اند: این نمایش داستان های روزنکرانتز و گیلدنسترن را از هملت شکسپیر دنبال می کند در حالی که آنها سعی می کنند وقایع پیرامون خود را درک کنند.
آواز خوان طاس اثر اوژن یونسکو: نمایشی که زوجی از لندن را دنبال می کند و زوج دیگری را به دیدار دعوت می کنند و گفتگوهایی به ظاهر بی معنی دارند.
کتاب طاعون از آلبر کامو: رمانی در مورد طاعون در شهری در الجزایر فرانسه ، از منظر یک راوی مرموز روایت شده است.
کتاب بیگانه اثر آلبر کامو: نوای جدیدی که دنباله رو مردی است که به جرم قتل مرد دیگری به اعدام محکوم می شود ، خواننده دیدگاه خود را از قبل و بعد از قتل بدست می آورد.
از طریق شیشه ای به قلم لوئیس کارول: رمانی به دنبال دختری جوان به نام آلیس که وارد آینه ای می شود که او را به دنیای خیالی سورئالیستی به نام سرزمین عجایب می برد ، جایی که همه چیز برعکس است.
V. نوشته توماس پینچون: این رمان پیرو یک مرد اخیراً مرخص شده نیروی دریایی به نام بنی پروانه است که با هنرمندان در نیویورک ارتباط برقرار می کند و همچنین شخصی به نام هربرت استنسیل که بدنبال موجودی معروف به V است.
کافکا در ساحل توسط هاروکی موراکامی: رمانی با دو طرح تو در تو که پسری 15 ساله به نام کافکا را که از خانه فرار می کند و شخصی به نام کاتاکا را که به دنبال گربه های گمشده است ، دنبال می کند.
پلیس سوم توسط فلان اوبراین: رمانی در مورد مردی که در جوانی یتیم می شود و زندگی خود را وقف مطالعه کار د سلبی می کند.
مرد نامرئی نوشته رالف الیسون: رمانی که شرح بسیاری از مسائل سیاه پوستان آمریکایی در قرن بیستم از طریق هجو و حوادث کمدی است.
چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ توسط ادوارد آلبی: نمایشی پیرو یک زن و شوهر جوان است که از یک زن و شوهر دیگر دعوت می کنند و سپس درگیر روابط آشفته آنها هستند.
جشن تولد نوشته هارولد پینتر: نمایشی درباره یک جشن تولد که دو غریبه از آن بازدید می کنند و این رویداد را به یک کابوس تبدیل می کنند.

کتاب تعبیر خواب اثر فروید
بیشتر بخوانید

ادبیات پوچ گرایی

ادبیات پوچ گرایی

پایان مقاله ادبیات پوچ گرایی

منبع سایت مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم رومئو و ژولیت|نقد فیلم بچه های آسمان|بهترین فیلم های جک نیکلسون|سایت و منابع گرافیکی|فیلم خشم مردانه|بیوگرافی هانا آرنت|بیوگرافی چارلز دیکنز|مارک تواین|فیلم Creed 3|بهترین فیلمهای جانی دپ

دیدگاهتان را بنویسید

نوزده + نوزده =