صفحه اصلی > سینمای ایران : نقد فیلم آفساید
ads

نقد فیلم آفساید

فیلم آفساید

نقد فیلم آفساید جعفر پناهی

فیلم آفساید : یک کمدی ایرانی در مورد خانم های فوتبالدوست؟ یک ایرانی آن را مانند بکهام خم می کند؟ خیلی بعید به نظر می رسد (من واقعاً نمی توانم تصور كنم كه استاد هنرمند ایرانی عباس كیارستمی كارگردانی جولیت استیونسون را انجام دهد و در حالی كه شاید او بخواهد این عمل را بدون لبخند و در کسری از سرعت طبیعی ، در حالی که دوربین در حالی که شخص دیگری پاسخ می دهد ، روی صورت مرده اش آموزش دیده است.)

با مقاله نقد فیلم آفساید با بامدادی ها همراه باشید.

کمدی فوتبال چیزی نیست که جعفر پناهی کارگردان ایرانی با این فیلم دوست داشتنی ، ملایم و جذاب در مورد زنان جوان متعصب فوتبال ایجاد کرده است ، به عنوان پسران مبدل شده و با خجالت ترین تلاش خود را برای نادیده گرفتن قانون همه مردها و ورود به مسابقات بین المللی مقدماتی ایران و بحرین برای جام جهانی 2006 انجام می دهد.

نقد فیلم آفساید

فیلم آفساید

با جسارت و ذوق ، پناهی آن را در استادیوم واقعی و در مسابقه واقعی فیلمبرداری کرد و به نظر می رسید که در صورت پیروزی یا شکست دو نتیجه بداهه را در ذهن داشته باشد – هرچند ایران در واقع واجد شرایط بود و اولین بازی آنها مقابل مکزیک برگزار می شود این یکشنبه قرار دهید

امید ججلیلی ، کمدین ، ​​درمورد واکنش واکنش جامعه ایرانی انگلیس به پیروزی پرگل 2-1 ایران مقابل ایالات متحده در فینال جام جهانی 1998 ، روال معمول داشت. صاحبان حرفه ای و فروشگاه های پاشنه بلند به جاده Edgware در غرب لندن سرازیر شدند ، سوار اتومبیل های خود شدند و کمی سریعتر و شادتر از حد معمول بالا و پایین رفتند ، با احتیاط بوق زدند ، پرچم ها را به آرامی به اهتزاز درآوردند ، خیرخواهانه لبخند زدند: بهترین رفتار جشن پیروزی در تاریخ فوتبال.

این مسابقه باعث ایجاد علاقه شدید به فوتبال در ایران شد و سهم خود را در یک فرهنگ پر جنب و جوش جوانان که در آن زنان جوان ایران فرصتی برای ایفای نقش خود داشتند ، بازی کرد. این مسابقه ، همانطور که اتفاق می افتد ، به دلیل روحیه ورزشی که در آن بازی می شد ، با تبادل گل و هدیه با تیم آمریکایی قبل از شروع بازی قابل توجه بود – اگرچه باید گفت که نتیجه نهایی بیشتر از فوتبال نیست پیشرفت جهانی به ایالات متحده ، و ایده یک مسابقه ورزشی خوش ذوق بین این دو کشور اکنون بسیار دور به نظر می رسد.

نقد فیلم پرده
بیشتر بخوانید

به هر حال ، فوتبال در ایران اکنون بسیار بزرگ است و آفساید به طور کلی به این روحیه می رسد. دختری را می بینیم که لباس ورزشی نامنظم و فلاپی دارد و رنگ های ملی روی صورتش نقاشی شده ، روی مربی نشسته و دسته ای بچه پارو و ناامید امیدوار است که گرفتار نشود.

نقد فیلم آفساید

فیلم آفساید

پدرش که کاملاً پریشان است ، بیرون از خانه به دنبال او است. یک پسر بچه لباس مبدل شده را برای او آرزو می کند و آرزوی موفقیت دارد – اما حال و حوصله حمایت از او را ندارد. او که شانه خالی از خواسته های خوب او را خالی می کند ، به جمع خارج از ورزشگاه می پیوندد ، یک بلیط را از یک ورزشگاه خریداری می کند ، اما توسط پلیس دستگیر می شود و به یک قلم مخصوص نگهداری از زنان فوتبال علاقه مند می شود.

آنها سپس باید عذاب گوش فراوان به غرش جمعیت را ببینند و سعی کنند آنچه را که از تفسیرهای تحصیل نکرده پسران خدمات ملی با لباس یکنواخت که آنها را در زیر قفل دارند ، انجام دهند ، کشف کنند.

پناهی با داشتن یکی از گروههای کینه توز و بدبخت خود به آرامی و با داشتن یکی از گروههای کینه توز و بدبخت تلفن همراه زن اسیر را برای گرفتن تماس با همسرش قرض می دهد – و سپس وقتی او را دوباره به این شماره صدا می زند عذاب می کشد و می خواهد بداند چرا صدای زن تلفن را پاسخ داده است.

افسر برتر او دنیا را بر دوش خود دارد تا مجبور شود این دسته از زنان پرتلاش را در صف خود نگه دارد ، با اشاره به اینکه او قلب یک پسر روستایی است ، که چیزی بیش از اینکه از وظایف نظامی خود راحت شود و به مزرعه خود بازگردد ، نمی خواهد به گاوهاش نگاه کن اما این امر تقریباً غیرممکن به نظر می رسد وقتی که یکی از افسران ارشد او مجبور شود یکی از زنان را برای استفاده از دستشویی مردان اسکورت کند و او فرار کند.

با گزارش شش زن اسیر شده ، و فقط پنج زن در هنگام تحویل مجبور به حضور و اصلاح هستند ، به نظر می رسد اگر او را برای همیشه در ارتش نگه دارند مجازات می شود – و او می تواند با بهشت ​​روستایی خود خداحافظی کند .

نقد فیلم این فیلم نیست جعفر پناهی
بیشتر بخوانید

فیلم آفساید از آن فیلم های بسیار کمیاب است که بدون ساختار داستانی کاملاً واضح و قهری ، به سادگی با جریان خودآفرینش خود پیش می رود و هرگز بی هدف و بی جهت به نظر نمی رسد. در سال های اخیر ، من عاشق گرایش تاریک شناسانه و نامناسب لیست در سینمای ایران شده ام: کمترین نقطه ای که با سکوت بی روح و تاریک بابک پیامامی در میان دو فکر (2004) به وجود می آید.

با این حال فیلم های دیگر انرژی و طراوت را نشان داده اند. کمدی تبریزی یکی از اینها کمدی مارمولک (2005) است ، و این یکی دیگر از این موارد است: قابل دسترسی ، در دسترس ، اما با ظرافت و ظرافتی که بهترین فیلم های ایرانی را مشخص می کند.

نقد فیلم آفساید

فیلم آفساید

من آن را خیلی بهتر از درام جنایی Crimson Gold (2003) پناهی دوست داشتم و آن را با درام تحسین برانگیز فیلم دایره (2001) برابر کردم. این نگاهی بی سر و صدا و هوشمندانه و شوخ طبعانه به فوتبال ، فرهنگ پاپ و موقعیت زنان است

پایان مقاله نقد فیلم آفساید

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

فیلم نوبت عاشقی|فیلم برج مینو|فیلم کیمیا|فیلم زیر درختان زیتون|نقد فیلم دلشدگان|بهترین فیلم های دنزل واشنگتن|بهترین فیلم های چارلی کافمن|بهترین فیلم های میشل ویلیامز|بهترین فیلم های فلیپ سیمور هافمن|نقد فیلم میان‌بر|نقد فیلم جعبه پاندورا|نقد فیلم آگراندیسمان|فیلم Mank

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × 1 =