نقد و بررسی بازی Thymesia
بسیاری از بازیها با درجات مختلف موفقیت، از آثار From Software الهام گرفتهاند. در حالی که بسیاری از توسعهدهندگان به دنبال تقلید از آن درجه بالایی از چالشهایی هستند که از سوی Dark Souls، Bloodborne و Sekiro میآیند، اما اغلب این واقعیت را از دست میدهند که گیمپلی متفکرانه،
فشرده و طراحی رویارویی عمدی From Software است که این بازیها را سرگرمکننده میکند، نه فقط سختی تنبیه بازی Thymesia، یک بازی اکشن سهبعدی که تأثیر زیادی از برخی عناوین خاص از From میگیرد، موفق میشود این تعادل را با موفقیت برقرار کند و یک روحمانند خلق کند که به همان لحظات پرارزش ارائه شده توسط بزرگترین الهامهای خود ضربه میزند.
بازی Thymesia به وضوح از دو بازی From Software استفاده می کند: Bloodborne تهاجمی، الهام گرفته از ترس، و Sekiro: Shadows Die Twice با گام سریع و متمرکز بر دوئل. و مطمئناً توسعه دهنده Overborder Studio تا حد زیادی مدیون الهامات خود است. مانند Bloodborne، بازی Thymesia درباره یک جنگجوی تنها است که در دنیای طاعون زده سرگردان است، جایی که همه افراد مبتلا به یک قاتل دیوانه و تشنه به خون تبدیل شده اند. فضایی شبیه به Bloodborne دارد و حتی شخصیت اصلی آن، Corvus، کمی شبیه یک شکارچی Yarnham به نظر می رسد – به طور دقیق تر، Hunter of Hunters Eileen the Crow.
مانند بسیاری از بازیهای Souls، بازی Thymesia شما را در موقعیتی عجیب و غریب بدون توضیح زیادی قرار میدهد و به شما اجازه میدهد تا در حین کشف دنیای آن و کشتن افرادی که در آنجا پیدا میکنید، متوجه شوید که با چه چیزی روبرو هستید. همه چیز در پادشاهی به نام هرمس اتفاق می افتد که ظاهراً در تاج درختی عظیم قرار دارد.
جهان گرفتار طاعون شده است که انسان ها و حیوانات را مبتلا می کند، آنها را تغییر می دهد و آنها را به هیولا تبدیل می کند. تا به حال، هرمس با مطالعه و استفاده از کیمیاگری موفق به مقابله با طاعون شده بود، اما مشکلی پیش آمده است، هرمس تسلیم شده است و هیچ کس نمی داند چه باید بکند.
به عنوان Corvus، نوعی جنگجوی ابرقدرت با ارتباط با کیمیاگران که سعی در درمان طاعون دارند، وظیفه شما در تیمزیا این است که آنچه اتفاق افتاده را به خاطر بسپارید. هر سطح در بازی در واقع یک خاطره طولانی از یک رویداد گذشته است، و Corvus قبلاً در سه منطقه مختلف در پادشاهی قدم گذاشته و هیولاهایی را که در آنجا پیدا شده بودند کشته است. با این حال، این سؤال که آیا آن خاطرات قابل اعتماد هستند یا خیر،
در پسزمینه شناور است که شما بار دیگر در این زمینهها کار میکنید. کل داستان کمی نازک است. مشخص نیست که کورووس کیست، چرا او جنگجوی بزرگ هیولاهای طاعون است، یا اینکه چگونه به این خاطرات دست یافته است که سایر شخصیت ها می خواهند او را بررسی کند. حتی وقتی دنیای بازی را برای یافتن یادداشتها و سرنخها جستوجو میکنید،
بازی Thymesia
وصلهکردن دقیقاً آنچه در حال وقوع است، دشوار است. وقتی چیزهایی که آموختهاید به پایان تیمزیا ختم میشود، که از شما میخواهد بر اساس آموختههایتان انتخابهای خاصی داشته باشید، بهویژه مشخص نیست که بازی چه چیزی را از شما خواسته است یا چرا.
اگرچه مقدار زیادی داستان برای کشف وجود دارد، اما ستاره نمایش در تیمزیا نیست. در عوض، این گیمپلی سریع و تهاجمی است که شما را مجبور میکند دشمنان کوچک را شکست دهید و با رئیسهای سرسختتر و مبتکرتر مبارزه کنید.
مکانیسمهای کلیدی بازی Thymesia اساساً مستقیماً از Bloodborne و Sekiro خارج شدهاند و هر دو برای تأثیرگذاری عالی استفاده میشوند. Bloodborne یک بازی است که از مسدود کردن برای پرخاشگری و طفره رفتن اجتناب میکند، در حالی که Sekiro بیشتر بازیکنان را تشویق میکند تا برای موفقیت، دوئل کنند و حملات ورودی را با تیغه خود منحرف کنند. بازی Thymesia تمرکز عمده ای روی ایده های مشابه دارد: شما برای کل بازی یک شمشیر در هر دست دارید، از آنها برای از بین بردن دشمنان استفاده می کنید و با زمان بندی صحیح، حملات ورودی را متوقف می کنید.
شما به طور متناوب بین اجتناب چابک با جاخالی دادن های سریع و ایستادن در مقابل ضربات رگباری روی زمین خواهید بود. کنترلهای فشرده و پاسخگو و انیمیشنهای کاراکتر گویا به این معنی است که هر دو رویکرد بسیار رضایتبخش هستند–شما به سرعت یاد خواهید گرفت که زمانی را که نیاز به مقابله با یک حمله دارید تشخیص دهید، و مهارت پیدا کنید که جاخالیهایتان شما را به کجا میبرند و چگونه میتوانید تقریباً از هر چیزی به بهترین شکل مانور دهید. دشمن.
مبارزات سریع بازی بسیار خوب عمل می کند و همان آهنگ سخت اما پر ارزش بازی Sekiro و Bloodborne را پیدا می کند. اگرچه گاهی اوقات با چندین دشمن در یک زمان مبارزه می کنید، بازی Thymesia عمدتاً یک بازی در مورد دوئل های سخت و برنامه ریزی دقیق حملات است. شما میخواهید تا جایی که ممکن است به دشمنان خود آسیب وارد کنید،
بدون اینکه بیش از حد متعهد شوید – همانطور که در بازیهای Soulsborne، زدن دکمههای حمله میتواند شما را در انیمیشنهایی محبوس کند که شما را در برابر ضدحمله آسیبپذیر میکند. در واقع، اغلب اوقات، دفاع بهترین حمله است، زیرا انحراف حملات نه تنها از شما محافظت می کند، بلکه می تواند نوار سلامتی حریفان شما را خراب کند.
بازی Thymesia
جایی که Overborder از نرم افزار فاصله می گیرد، نحوه برخورد آن با سلامت در بازی Thymesia و ابزارهای مختلف سفارشی سازی سبک بازی است که برای شما فراهم می کند. دشمنان در تیمزیا دو نوع آسیب می بینند: آسیب “زخم” و آسیب به سلامت کلی آنها. به عنوان مثال، وقتی با شمشیر خود حمله می کنید، با وارد کردن این “زخم ها” به دشمنان آسیب می بینید. حملات منظم نوار سلامت زخم های سفید را کاهش می دهد و یک نوار سلامت کلی سبز رنگ زیر آن باقی می ماند.
طاعون باعث می شود که زخم ها به طور خودکار خوب شوند، بنابراین پس از مدت کوتاهی نوار سلامت سفید به همان طول نوار سلامت سبز شارژ می شود. بنابراین، تنها راه برای آسیب رساندن واقعی به دشمنان، ضربه زدن به آنها با یک حمله پنجه ای با قدرت بالا است که به طور خاص نوار سلامت سبز را هدف قرار می دهد، آن را کوچک می کند تا در نهایت بتوانید هر دو میله را تخلیه کرده و یک حرکت اجرایی انجام دهید.
پنجه واقعاً به نوار سلامت سفید آسیب نمی رساند، اما به شدت به نوار سبز آسیب می رساند، بنابراین باید حملات استاندارد خود را با حمله پنجه زنجیر کنید. معامله این است که پنجه یک لحظه طول می کشد تا شارژ شود و به طور بالقوه شما را آسیب پذیر می کند. بنابراین، در عمل، مبارزه به یک رقص سریع و مفصل تبدیل میشود، که شما را ملزم میکند تا حرکات مختلفی را برنامهریزی کنید و آنها را در کنار هم قرار دهید تا واقعاً آسیب وارد کنید،
در حالی که مطمئن شوید در آن زیادهروی نکنید و خودتان را باز بگذارید. باسهای جنگنده اغلب به بازی دفاعی با پاریها و جاخالیها، آسیب رساندن به آنها منجر میشود، قبل از اینکه منتظر ضربهای سریع با پنجه باشند تا در درازمدت به آنها آسیب برساند. از آنجایی که شکست دادن به حریفان آسیب می زند، شما انگیزه دارید که حمله تهاجمی داشته باشید و بر زمان بندی بلوک ها مسلط شوید و تمام جنبه های مبارزه را با حریف خود تغییر دهید.
این مکانیکهای رزمی هستند که بازی Thymesia را به یک انفجار تبدیل میکنند، مخصوصاً زمانی که از آنها استفاده کنید و در یک ریتم قرار بگیرید. این بازی همچنین چندین ایده خوب دیگر را به ارمغان میآورد که به مکانیکهای زیربنایی و قوی که از بازیهای Soulsborne وام گرفته شدهاند، میافزایند. به عنوان مثال،
حمله پنجه ای را می توان شارژ کرد، و اگر آن را به حداکثر برسانید، در واقع یک “سلاح طاعون” طیفی را از دشمن خود دور خواهید کرد، که سپس می توانید خودتان در مبارزه از آن استفاده کنید. همانطور که با حریفان روبرو می شوید، آنها گهگاه آیتم هایی به نام skill shards را به زمین می اندازند که به شما در مورد سلاح خاص خود آموزش می دهد. با تکههای مهارت،
بازی Thymesia
میتوانید قفل سلاحهای طاعون را باز کرده و سپس سطح آنها را بالا ببرید و سپس آنها را در نقاط ذخیره بازی Thymesia ، که مانند فانوسهای Bloodborne یا مجسمههای بت Sekiro عمل میکنند، مجهز کنید. بنابراین، میتوانید در حین مبارزه با دشمنان برای حملات ویژه یکبار مصرف، سلاحها را بدزدید،
یا به سلاح مجهزی که آوردهاید تکیه کنید و از منبعی به نام انرژی استفاده کنید که باید آن را شارژ کنید. سلاحهای طاعون طیف گستردهای از انواع حملات اضافی را به شما میدهند که میتواند به شما در مبارزه برتری دهد، و توانایی پنجه برای سرقت سلاح از کسی که با آن شما را آزار میدهد، وسیلهای مفید برای تغییر تاکتیکها در اواسط نبرد فراهم میکند.
بازی Thymesia بر سیستم تسطیح مشابه بازی های Bloodborne، Sekiro و Souls متکی است، اما با یک افزوده هوشمند دیگر. مانند آن بازیها، شما یک منبع (خاطرات) از دشمنانی که میکشید جمعآوری میکنید که میتوانید آن را در نقاط ذخیره صرف کنید تا سطح خود را بالا ببرید و آمار پایه خود را افزایش دهید. با این حال، هر بار که این کار را انجام میدهید، یک نقطه استعداد را باز میکنید، که میتوانید آن را در یکی از دستهای از درختان مهارتهای مختلف سرمایهگذاری کنید. این موارد به شما مجموعه ای از ارتقاهای احتمالی را می دهد،
مانند انواع مختلف جاخالی دادن ها، آسیب های وارد شده از انحرافات را با زمان بندی دقیق تر، افزایش آسیب برای سلاح های شما، یا توانایی به دست آوردن سلامتی از اعدام ها را جبران می کند. این مورد آخر واقعاً احساس بازی Thymesia را مشخص می کند – هر دشمن وقتی آسیب کافی به هر دو نوار سلامتی وارد می کند در برابر اعدام آسیب پذیر می شود،
بنابراین بازی تهاجمی و بالا بردن قتل ها سلامت شما را بازیابی می کند و به شما امکان می دهد دسته کوچکی از معجون های شفابخش خود را ذخیره کنید. که درست مانند فلاسک Estus بازی های Souls عمل می کنند). این یک انگیزه عالی برای تقویت توانایی های خود در هر مبارزه است و با تطبیق آن با یک سیستم اجرای سینمایی شبیه به Sekiro، به تمرکز Bloodborne بر پرخاشگری می افزاید.
هر زمان که بخواهید میتوانید مهارتها را تغییر داده و بازنشانی کنید، و انواع مختلفی از مهارتها در اختیار شماست. برخی از شما نیاز دارند که با انتخاب چندین مهارت، یک درخت خاص بسازید، و گاهی اوقات، چیدن یک درخت مهارت دیگری را می بندد.
بازی Thymesia
همه اینها به شما این امکان را می دهد که یک سبک پخش بسیار خاص و بسیار سفارشی را تعریف کنید – اما این نیز سبکی است که می توانید در هر نقطه ذخیره، تقریباً هر زمان که بخواهید تغییر دهید. بین سیستم مهارت و مبارزات فشرده و پاسخگو، گیم پلی بازی Thymesia بسیار رضایت بخش است و مجموعه ای از ایده های جالب خود را به الهامات اصلی خود اضافه می کند.
باس فایت جایی است که بهترین عناصر مبارزه تیمزیا با طرحهای دشمن مبتکرانه ترکیب میشوند، گروهی که حس میکند رکورد بزرگترین ضربههای Soulsborne است. شما دوئست سریع متحرک خود، شوالیه بزرگ زره پوش با شمشیر بزرگ، هیولای غول پیکر خود، و مبارزه پر از پازل خود را با دشمنان معمولی دارید. هیچ دو باس فایتی شبیه به بقیه نیست، و ایده هایی را به شما ارائه می دهد که هر کدام به روش های مختلف شما را به چالش می کشند،
در حالی که هنوز به خوبی با پایه اصلی گیم پلی بازی Thymesia هماهنگ هستند. تعدادی از آنها نیز بسیار دشوار هستند، با چندین فاز و مکانیک که برای زنده ماندن باید مشاهده کنید، یاد بگیرید و دور بزنید. در اولین باس فایت اصلی بازی، با یک شعبده باز چابک و در حال ناپدید شدن به نام Odur بود که بازی واقعاً گام برداشت و تا 10 ساعت آینده برای من محبوب شد.
بازی Thymesia همچنین از برخی از نکات ضعیفتر در مورد بازیهای Soulsborne استفاده میکند و همیشه نمیتواند الهاماتی را که سعی دارد به آنها ادای احترام کند، ارائه دهد. داستان به شیوهای پراکنده ارائه میشود که بازیهای From به آن معروف هستند، و به طور مشابه از هم گسیخته و تصادفی است. در حالی که ایدههای خوبی در آن وجود دارد، من احساس میکردم که چند ضربه اصلی را از دست دادهام،
علیرغم اینکه کار را انجام دادهام تا تمام سطوح را بازی کنم و تمام گوشههای آن را بگردم. چیزی که به طور خاص در مورد آن کار نمی کند پایان است، جایی که شما مجبور می شوید انتخابی را بدون اینکه واقعاً بدانید معنی آن چیست یا چرا آن را انجام می دهید، انتخاب کنید. طرح بازی Thymesia چیزی جز نگرانی است، زیرا تمرکز کاملاً روی گیم پلی است، اما به اندازه کافی در آنجا وجود دارد که واضح است استودیو Overborder به داستانی که می خواست بگوید اهمیت می دهد – فقط برای رسیدن به آن تلاش می کند.
بازی Thymesia
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Thymesia
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
فیلم ژنرال | معرفی سبک موسیقی بوسا نووا | نقد فیلم مخمل آبی | معرفی دستگاهها و ردیف های موسیقی ایرانی | آلفرد هیچکاک | نقد فیلم My Neighbor Totoro – فیلم همسایه من توتورو | نقد و بررسی بازی Beat Saber | فیلم دزد دوچرخه | مکتب نئو اکسپرسیونیسم: تاریخ ، ویژگی ها و آثار هنری | فیلم اگه میتونی منو بگیر |