نقد و بررسی بازی Mortal Shell :
بله ، می دانم ، همه از واژه “Souls-like” خسته شده اند ، اما تعداد کمی از بازی ها بیشتر شبیه Dark Souls هستند تا بازی Mortal Shell. آنقدر تلاش می شود تا لحن و احساس دقیق دیدگاه هیدتاکا میازاکی را به تصویر بکشد که من فکر می کنم توصیف بهتری برای آن “ارواح به اندازه نیش” باشد.
این شبیه به Souls ایده بازی هایی مانند Bloodborne و Dark Souls را به یک بسته جمع و جور اما ارزشمند تبدیل می کند که شکستن آن فقط باید 12 تا 18 ساعت طول بکشد و ایده های جدید و هوشمندانه ای را به اندازه کافی ارائه می دهد تا از شنیدن اخبار قدیمی جلوگیری شود. جانبازان روح.
وقتی می گویم که مورتال شل یا بشدت وفادار است یا برده داری ، بسته به نوع نگاه شما به آن ، هم تعریف و هم انتقاد است. وفاداری آن به Dark Souls در چشم اندازهای خلق و خوی ، داستان مبهم و NPC های وحشتناک که خطوط وحشتناکی را زمزمه می کنند ، آشکار است ، و این امر به ویژه در دشمنانی که نزدیک به کشتن شما با یک ضربه هستند ، مشهود است. بیشتر تفاوت ها جنبه آرایشی دارند: به جای “روح” ،
“تار” و “اجمالی” را که برای ارتقاء هزینه می کنید ، جمع آوری می کنید و البته اگر بمیرید مجبورید بدوید و آنها را جمع آوری کنید. در چند ساعت اول ، پیدا کردن جایگاه خود به طرز وحشیانه ای دشوار است. و فقط در صورتی که شک دارید که این چیزی غیر از نامه عاشقانه وسواس گونه به بازی های FromSoftware است ، حتی رابط کاربری در برخی نقاط کمی آشنا به نظر می رسد.
بازی Mortal Shell
اما جنبه های کاملاً منحصر به فردی نیز وجود دارد و نام مورتال شل به جنبه ای بزرگ اشاره می کند. شما به عنوان یک موجود شبیه حلقه شروع به کار می کنید که به سختی می تواند ضربه ای بخورد ، بنابراین زنده ماندن بستگی به پریدن در اجساد چهار جنگجوی کشته شده دارد که مانند یک خرچنگ گوش خوار پراکنده در منظره مشاهده می کنید. این ایده خوبی است ،
زیرا به شما امکان می دهد بین ساختارهای بسیار متفاوت جابجا شوید و سبک بازی مورد نظر خود را بدون گذراندن سن با دقت در ایجاد آمار تغییر دهید. پوسته ها همچنین فرصتی برای استقبال مجدد در مبارزات فراهم می کنند ، زیرا “مردن” فرم پیچیده شما را از پوسته شما بیرون می اندازد. اگر بتوانید قبل از اینکه دشمنان شما را نابود کنند ، وارد شوید ، سلامتی شما به طور کامل بازیابی می شود.
وقتی من مورد علاقه شخصی خود ، Tiel the Acolyte را پیدا کردم ، بسیار بیشتر سرگرم شدم
کار خود را با هاروس شروع می کنید ، شوالیه معمولی با آمار متعادل. با این حال ، او یک بازیکن کسل کننده است ، با آمار متعادل و مزایای کسل کننده. وقتی من مورد علاقه شخصی خود ، Tiel the Acolyte را پیدا کردم ، بسیار بیشتر سرگرم شدم. او یک شخصیت سرسخت با استخر استقامت عظیم برای فرار است ، که برای سبک بازی من ضروری است. وقتی او را با گوشتخوار کردن درختان هدیه اش سفارشی کردم ،
او حتی بهتر شد. دومین مورد مورد علاقه من Eredrim بود ، به نظر می رسد نوار سلامتی او برای همیشه کشیده شده است (اما در نتیجه عملاً استقامت ندارد). و فقط برای جمع بندی همه چیز ، سلیمان وجود دارد ، که دارای متر “حل” طولانی تری است تا مهارت های ویژه ای را که از ارتقاء سلاح ها به دست می آورید آزاد کند.
بازی Mortal Shell
اگر شما هم مانند من در ابتدای کار دچار مشکل شدید ، ارتقاء این پوسته ها واقعاً می تواند چربی شما را از آتش بیرون بکشد. به عنوان مثال ، مورتال شل برای من کلیک نکرد ، تا زمانی که پوسته Tiel را ارتقا دادم تا دویدن دیگر استقامت را از بین نبرد و ضربات وارد شده گاهی به جای سلامتی ، استقامت را از بین می برد. پس از آن ، برخوردهایی که بار اول به طرز دیوانه کننده ای سخت بود ، گاهی اوقات بی اهمیت می شد ،
و این را از آن چیزی که فکر می کردم یکی از سخت ترین سولزهایی بود که تا به حال بازی کرده ام ، به یکی از آسان ترین آنها در دو سوم اخیر خود بر می دارم. و در یک پیچ و تاب مرتب ، می توانید ویال هایی را غارت کنید که به شما امکان می دهد در حال پرواز به یکی از پوسته ها بروید ، که وقتی با رئیس روبرو می شوید که در هنگام قرار گرفتن در یک پوسته خاص به شما مشکل می زند ، مفید خواهد بود.
چهار سلاح قابل کشف همچنین به طور قابل توجهی سبک های مختلف غوغا را ایجاد می کند ، اما نه با درجه آزادی تعویض یکسان پوسته ها. ارتقاء خسارت کمیاب است ، و بنابراین من عاقلانه دیدم که روی یکی تمرکز کنم و بقیه را کنار بگذارم ، حداقل تا New Game+. همانطور که من انجام دادم ، به احتمال زیاد شما راهی را پیدا خواهید کرد که به خوبی با سبک شما مطابقت داشته باشد.
سر خوردن به پوسته Tiel لذت من را تا حد زیادی افزایش داد ، اما کنار گذاشتن شمشیر مقدس برای چکش و اسکنه شگفتی هایی را ایجاد کرد که درک اولیه من از بازی Mortal Shell را تغییر داد. من توصیه می کنم مطمئن شوید که قبل از وارد شدن به عمق زیاد در سه سیاه چال ،
همه پوسته ها را پیدا کرده اید تا سلاح های رئیس را که در شروع هر سیاه چال با شما حمله می کند ، بدست آورید. به احتمال زیاد هنگام روبرو شدن با سه رئیس اصلی ، زمان راحت تری خواهید داشت و مطمئناً ایده بهتری خواهید داشت که ارتقاء خود را در چه زمینه ای خرج کنید.
هیچ چیز بازی Mortal Shell را به اندازه مکانیک “سخت شده” آن متمایز نمی کند
اما هیچ چیز بازی Mortal Shell را به اندازه مکانیک “سخت” خود متمایز نمی کند ، که قهرمان پیچیده شما را در مدت یک ضربه به سنگی نشکن تبدیل می کند. این به عنوان یک “بلوک” غیرمستقیم عمل می کند و گاهی اوقات هنگامی که تیغه های آنها با پوست سنگ شما برخورد می کند دشمنان را تکان می دهد.
این امکان را برای برخی از استراتژی های منحصر به فرد برای بازی Mortal Shell فراهم می کند ، مانند سخت شدن در وسط چرخش و سپس تکمیل حمله پس از نگاه ضربه ای رئیس به شما. هاردن دارای حالت خنک کننده کوتاهی است بنابراین نمی توانید آن را اسپم کنید ، اما به قدری سریع است که بی احتیاطی بیشتری را نسبت به بازی های Souls عادت می دهد.
بازی Mortal Shell
تنها مشکلی که وجود دارد این است که به نظرم این یک سبک بازی بسیار قابل پیش بینی را تشویق می کند که در آن دویدید ، چند بار به دشمن ضربه زدید ، سفت شد و دوباره بیرون رفت. در زمان بندی خوب عمل کنید و سلاح و پوسته ای را که مناسب شما است تجهیز کنید ، و سختی مجازات مورتال شل می تواند بسیار آسان و کمی خسته کننده به نظر برسد.
من با زمان بندی Parry به شکلی که در سکیرو انجام ندادم ، مشکل داشت
مورتال شل که صحبت از زمان بندی می کند ، تشویق به ازدواج را نیز توصیه می کند ، زیرا می توانید غذاهای کامل را با یک واکنش ویرانگر که بخش بزرگی از سلامتی را نیز بازیابی می کند ، دنبال کنید. به نظر می رسد خنک است و بسیار رضایت بخش است … وقتی کار می کند. من شخصاً با زمان بندی مشکل داشتم و به نوعی هرگز با پارکی در سکیرو مشکل نداشتم. حتی بعد از یک ساعت تمرین ، شاید 20 درصد بهتر بودم ،
اما این مشکلی نبود زیرا تیل و طفره رفتن او مرا به پایان رساند. خوشبختانه ، ازدواج تنها وسیله درمان نیست ، بنابراین ضروری نیست. در عوض ، من مشغول جمع آوری قارچ های پراکنده در هر منطقه بودم ، که با گذشت زمان هنگام پختن آنها ، سلامتی را افزایش می دهد. آنها همچنین هر پنج دقیقه یکبار دوباره به دنیا می آیند ، و من خوشحال بودم که می توانم با کمی صبر تعداد زیادی از آنها را جمع کنم.
یکی از مکانهایی که مورتال شل از خارج از ژانر الهام می گیرد ، اکتشاف آن است که به من روحیه Zelda داد. شما باید به سه منطقه مجزا وارد شوید و رئیس آنها را شکست دهید تا اقلامی را جمع آوری کنند که نبرد نهایی را باز می کند. در نهایت ، بازی Mortal Shell در مورد سه منطقه مجزا است تا بتواند یک رئیس را بکشد ، یک غده را از یک هیولا بیرون بکشد و همه آنها را به خانه بازگرداند تا بتوانید یک دعوای رئیس را آغاز کنید.
همه این مناطق شگفت انگیز است ، همانطور که با تجار پنهان یا ارتقاء سلاح ها پر شده است. منطقه مورد علاقه من ، یک قلعه تیتانیکی ابسیدین با درگاه ها و یک پازل ساده ، به طور غیرمنتظره ای به جایی می رسد که به نظر می رسد واقعیت درزها در حال باز شدن است. در جاهای دیگر ، وارد غارهای یخی و دخمه های کلاستروفوبیک شدم ، جایی که مردان شمشیرها را از قفسه سینه خود بیرون کشیدند و سرهای مسموم خود را جدا کردند و آنها را هنگام مرگ نزدیک من کردند.
همه این مناطق شگفت انگیز است
متأسفانه آغاز ، اشاره کمی به آینده دارد. شما در یک باتلاق غم انگیز و غم انگیز شروع می کنید که این سه منطقه را به هم متصل می کند ، و در حالی که روح Soulsy را خنثی می کند ، همان مکانی است که هنگام اولین گام زدن در ریتم های بازی Mortal Shell به راحتی گم می شوید و دلسرد می شوید.
بازی Mortal Shell
هر چند گاهی اوقات ، جهان به خودی خود مانند هر رئیس شیطانی است. در چندین مورد ، دشمنان در زمین گیر می کردند و مانع از طعمه آنها به مکان امن تر می شدم و دو بار من در یک انیمیشن قفل دار گیر می کردم ، حتی اگر هیچ دشمنی در اطراف نبود. بدون راه اندازی مجدد نمی توانم آن را برطرف کنم. در یک یادداشت عمدی ، بازی Mortal Shell بسیار علاقه مند است که دشمنان پنهان را در نقاط کمین قرار دهد ،
و من به سرعت متوجه شدم که ناراحتی من بر ترس من غلبه کرده است. با این حال ، مورتال شل به طرز مضحکی خوب اجرا می شود ، و من هیچ مشکلی در رسیدن به 60 تا 70 فریم در ثانیه در 1080p در GTX 980 نداشتم (بله ، من با ارتقاء نسل جدید پردازنده های گرافیکی به دنبال ارتقا هستم).
بازی Mortal Shell همچنین کاوش در سیستم “آشنایی” خود را از نوع دیگری تشویق می کند. اساساً ، ایده این است که تا زمانی که از یک مورد استفاده نکنید ، نمی توانید آن را شناسایی کنید ، و استفاده بیشتر از آن جلوه های بیشتری را آشکار می کند. در یک مثال قابل توجه ،
یک نوع قارچ هنگام اولین آزمایش شما را مسموم می کند. با این حال ، بیشتر بخورید ، و به سرعت مصونیت پیدا خواهید کرد. این یک روش منظم برای پاداش به ماجراجویی های مورد نیاز برای انجام این نوع بازی است ، اگرچه لذت بردن به ندرت با سیستم به تأخیر می افتد. آن مصونیت سمی؟ اگر به خوردن ادامه دهید ، می توانید آن را در سه یا چهار لقمه دیگر دریافت کنید.
ممکن است در ابتدا تلخ و ناپسند باشد ، اما به سرعت جذاب تر می شود
اما این بسیار شبیه خود بازی Mortal Shell است. ممکن است در ابتدا تلخ و ناپسند باشد ، اما هرچه بیشتر با آن آشنا شوید به سرعت جذاب تر می شود. و برخلاف برخی بازی ها در ژانر Souls-like ، حس خوبی دارد که قبل از اینکه استقبال از بین برود ، پرده را ببندید.
حکم
بازی Mortal Shell به اندازه بازی های بعد از سولز مانند Bloodborne یا Sekiro غنی و پیچیده نیست ، اما باعث می شود برای پیروزی تلاش کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. این یک ماجراجویی بسیار تاریک است و به لطف مکانیک هوشمند تعویض بدن ، بسیاری از تنوع سبک بازی و کشف بهترین ها در این سبک ارائه می شود ، اما در یک بسته مرتب و نسبتا کوتاه با چند شگفتی جذاب خود.
بازی Mortal Shell
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Mortal Shell
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
فیلم بوی خوش موفقیت | ۱۰ راهکار علمی برای باز کردن قفل ذهنیتان در هر شرایطی | نقد و بررسی وبسایت آموزشی اسکیل شر ( Skillshare ) | فیلم مهاجمان صندوقچه گمشده | بیوگرافی ارنست گامبریچ | تکنیک قاب بندی در فروش | فیلم ارتش مردگان | فیلم از کرخه تا راین | نحوه پاک کردن ایمن رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی | بهترین فیلم های تام کروز |