صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Man eater
ads

نقد و بررسی بازی Man eater

بازی Man eater

نقد و بررسی بازی Man eater :

دریایی پر از موجودات با نبرد کم عمق مانند گودال

کوسه ها طی چندین هزار سال تلاش و فداکاری ، نام خود را به عنوان ماشین های کشتار عالی طبیعت به دست آورده اند و هیولای دریایی معروف بازی Man eater مطمئناً این شهرت را دارد.

پرسه زدن در خلیج مکزیک به عنوان یک کوسه گاو خشمگین با اشتهای سیری ناپذیر برای گوشت انسان و جهش زا مانند یک کوسه شارکنادو مطمئناً یک هیجان است. با این حال ، محدودیت آن این است که به همان اندازه شخصیت اصلی شکارچی آن یکدست است: اکثریت قریب به اتفاق کارهای شما در بازی Man eater این است که “به اینجا بروید ، X حیوان از این حیوان یا مردم را بکشید” از طریق مبارزه. به عمق یک گودال ،

که توسط اکتشافات سرگرم کننده و جمع آوری کلکسیون ها شکسته شده است. من نمی گویم که باید ما را مجبور می کرد مانند یک مهره سیرک یا هر چیز دیگری از روی حلقه ها بپریم ، اما تنوع گیم پلی به اندازه کافی وجود ندارد که بتواند حجم عظیمی از حرکت را برای رسیدن به وضعیت مگا شارک توجیه کند.

ضدقهرمان کوسه ما کاپیتان آهاب شخصی خود را در قالب یک شکارچی کوسه کاجون سرسخت با مجموعه واقعیت خود “Deadliest Catch” (همچنین Maneater نامیده می شود) ، که به عنوان یک دستگاه قاب برای داستان تقریباً 15 ساعته عمل می کند. به این گفته-و من قصد ندارم شما را در اینجا شوکه کنم-رقابت آنها و نزول تدریجی دشمن شما به بدشکلی و جنون به عنوان یک داستان قابل تأمل به پایان نمی رسد. البته این بازی کاملاً زبانزد است ، با این حال شکارچی کوسه انتقام خود را کمی بیش از حد مستقیم به نظر می آورد که به طرز خاطره انگیزی مسخره باشد.

بازی Man eater

بازی Man eater

راوی (کریس پارنل از شهرت Rick & Morty and Archer) که شما را با حقایقی عمدتا کوسه ای دنبال می کند ، با این حال ، آن را میخ می کند. در نقش خود به عنوان گوینده دیده نشده سریال ، پارنل در مورد هر کاری که انجام می دهید و با هر ماهی که برخورد می کنید اظهار نظر می کند. همانطور که از منطقه ای به منطقه دیگر نقل مکان می کنید ،

او به طنزی طنزآمیز به توسعه اقامتگاه ساحلی می پردازد ، همانطور که به سختی نوع متلاشی شده ای را که کوسه ها را شکار می کند به سخره می گیرد. کوسه ها مسئول سه درصد مرگ شکارچیان کوسه هستند. مشروبات الکلی و انضباط ضعیف سلاح گرم بقیه را تشکیل می دهند. “

موضوعات مورد بحث در اینجا کمی متناقض است. از یک سو به ما دلایل خوبی برای دوست داشتن نفرت از شکارچیان کوسه داده می شود که بی رحمانه و مکرر آنها را دوست داریم ، در حالی که از سوی دیگر ما دائماً هدف قتل عام وحشیانه ده نفر از مسافران ساحلی بی نام به نام ” انتقام “، بنابراین نیاز واقعی شکارچیان کوسه را توجیه می کند.

به جز اینکه کوسه ها عموماً مردم را نمی کشند ، بنابراین هیچ دلیلی برای شکارچیان کوسه وجود ندارد و آنها واقعاً مکنده هستند. بله ، من بیش از حد به پیامهای پشت یک بازی مسخره فکر می کنم که در آن شما به عنوان یک کوسه هیولا بازی می کنید.

مناظر عجيب زيردريايی زيادی و تعداد زيادی ارجاع از فرهنگ عامه برای يافتن وجود دارد

شما زندگی کوسه خود را با پرسه زدن در آبهای شیرین یک جزیره لوئیزیانا به عنوان یک توله سگ جوان شروع می کنید (ما با مهربانی از هرگونه اشاره آشکار Baby Shark در امان بودیم) و نقشه تقریباً بلافاصله شروع به نشان دادن تنوع شگفت انگیز آن می کند.

در هشت منطقه ما همه چیز را از دریای آزاد گرفته تا آبراههای کم عمق و باریک می بینیم و همه آنها دارای چیزهای جالب غیر منتظره هستند و با پیچ و خم لوله های فاضلاب و غارهای زیر آب در ارتباط هستند. مناظر عجيب زيردريايي زيادي وجود دارد و تعداد زيادي ارجاع از فرهنگ عامه وجود دارد ،

نقد و بررسی انیمیشن Vivo
بیشتر بخوانید

با مشكلاتي در مورد همه چيز از تيتانيك گرفته تا فناوري اطلاعات استفن كينگ تا بازي هاي ناشر و همكار خود Tripwire در سواحل و بستر دريا. حتی بیرون از آب هم یک چیز برای دیدن وجود دارد ، بنابراین همیشه ارزش آن را دارد که برای مدتی در هر منطقه به گشت و گذار بپردازید.

این آبهای خلیج مملو از حیات وحش است که بیشتر آنها به زیبایی ارائه شده و متحرک هستند. گذشته از نقص های گاه و بی گاه ، تماشای این حیوانات دیگر بسیار آرامش بخش است ، زیرا آنها با تنبلی در اطراف شنا می کنند و دیدن شکل یک شکارچی بزرگ که از کوره بیرون می آید می تواند سرد باشد.

موجودات بزرگتر حتی وقتی در نبرد آنها را می بینید ، آسیب می بینند ، و باید بگویم که تمساح عظیم الجثه ای که هر چهار اندامش را گاز گرفته اند ، به طرز قابل توجهی ترسناک تر از یک تمساح بزرگ معمولی است. این شبیه یک مارماهی قتل عظیم و دندانه دار است.

برخورد با هر حیوان جدید هنگام حرکت در مناطق نقشه بسیار عالی است ، به ویژه اینکه عمداً به هیچ وجه به حیواناتی که واقعاً در خانه در خلیج مکزیک زندگی می کنند توجهی نمی کند.

بازی Man eater

بازی Man eater

با این حال ، یک حذف بسیار عجیب و غریب بر من تأثیر گذاشت: دلفین ها یکی از معدود حیواناتی هستند که شهرتشان در جمع آوری و ضرب و شتم کوسه ها است و به نوعی در بازی Man eater برش ایجاد نکردند. من می توانم درک کنم که چرا ماهی مرکب یا اختاپوس غول پیکر در بازی وجود ندارد ، زیرا ممکن است از نظر فنی چالش برانگیز باشد؟

هرچقدر حیوانات مرتب باشند ، اکوسیستم آنها مانند بازی هایی مانند Far Cry یا Red Dead Redemption واقعی به نظر نمی رسد زیرا آنها – و انسانها – در این آبها بدون هیچ تعامل و یا حتی ظاهراً از هر کدام در کنار هم جمع شده اند.

دیگر. شما هرگز نخواهید دید که یک تمساح روی لاک پشت یا غلاف اورکا به فوک ها حمله می کند و لشکرهای شکارچیان کوسه هرگز به سوی کوسه های دیگر شلیک نمی کنند. کوسه ها و نهنگ های تهاجمی ممکن است بدون توجه به این که اتحاد آنها چقدر بعید است ، با شما متحد شوند. و می توانید به طور آشکار درست در کنار یک مهر شنا کنید بدون اینکه متوجه شوید مرگ دندانی آنها قریب الوقوع است.

جلوه های چلپ چلوپ حتی زمانی که یک مگاسارک چند تنی پس از پرش 50 متری خنده دار در هوا سقوط می کند ، چشمگیر نیست

با توجه به اینکه 99 درصد زمان خود را زیر آب می گذرانید ، شرم آور است که جلوه های آب آنقدرها هم مدرن به نظر نرسند. به عنوان مثال ، اگر Maneater را در کنار دریای دزدان 2018 قرار دهید ، این مقایسه مطلوبی نیست: هیچ موجی برای صحبت وجود ندارد ،

سطح آن صاف و گل آلود است و جلوه های چلپ چلوپ حتی زمانی که چند تنی هستند ، چشمگیر نیستند. مگاسارک پس از پرش با سرعت 50 متر در هوا سقوط می کند تا عابر پیاده ای را از روی پل بگیرد. در زیر ، فقط ظاهری مبهم دارد به گونه ای که من را به یاد یک بازی قدیمی می اندازد که محدودیت های فاصله خود را پنهان می کند ،

بدون اشاره ای به شکست نور که در مستندهای طبیعت مشاهده می کنید. این وحشتناک نیست اما از نظر کمی نیز چشمگیر نیست-به ویژه با توجه به برخی از کند شدن سرعت فریم که در رایانه های شخصی و PS4 Pro در نبردهای هرج و مرج تر و اثرات سنگین مشاهده کردیم.

نقد و بررسی بازی Uncharted 4: A Thief's End
بیشتر بخوانید

مبارزه در زیر آب بسیار ساده است: شما قبل از اینکه ماهی شما را گاز بگیرد ، ماهی را گاز می گیرید. این شامل طفره رفتن از حملات با استفاده از حرکتهای چپ ، راست ، بالا یا پایین لانج (که به نظر می رسد چندان مهم نیست) و سپس استفاده از دکمه اصلی هدف گیری خودکار برای تمرکز مجدد دوربین بر روی دشمنی که از شما عبور کرد و فوراً آنها را گاز بگیرید یا با دم تکان دهید تا آنها را بی حس کنید تا بتوانید بیشتر آنها را گاز بگیرید.

یک لمس تیز خوب در این مورد وجود دارد که نیش زدن به هدفی کوچکتر از شما (یا حداقل زیر سطح شما) این شانس را دارد که آنها را در فک های شما بگیرد ، در این هنگام می توانید با ماوس یا انگشتان شست یک حرکت پهلو به پهلو انجام دهید. برای آسیب بیشتر آنها را به جلو و عقب بکشید.

اما وقتی زمان را به پایان برسانید ، معمولاً این کار چندان چالش برانگیز نیست مگر اینکه در یک فضای محدود با چندین حیوان بزرگ مبارزه کنید ، به ویژه اینکه کوسه گاو نر شما می تواند تقریباً از هر چیزی در آب پیشی بگیرد و با خوردن میان وعده سلامتی خود را به دست آورد. طعمه کوچک نزدیک به عبارت دیگر ،

بازی Man eater

بازی Man eater

اگر بیش از آنچه می توانید بجوید گاز می گیرید ، می توانید وثیقه بگذارید و در صورت لزوم بارها و بارها به مبارزه بازگردید تا ماهی های بزرگتر را سفت کنید. من چندین بار با یادگیری محدودیت های خود می میرم ، اما پس از آن به ندرت پیش می آمد که به شکم بروم.

من مبارزه را بد نمی نامم ، زیرا لحظات خاص خود را دارد ، اما قطعاً از کمبود تنوع و تعادل در یک بازی 15 ساعته رنج می برد. حتی پس از تبدیل شدن به یک ماهی بزرگ و جهش یافته ، گزینه های شما برای برخورد با لویاتان های عمیق بسیار شبیه به مواردی است که شما در زمانی که فقط یک توله سگ داشتید با سطل های کم عمق درگیر شده بود.

چیزی که حداقل کمی تغییر می کند این است که وقتی برای خوردن مردی به سطح می آیید

اوایل احساس می کردم که یک مهاجم هستم ، اما وقتی وارد مرحله بزرگسالان شدم ، تعادل به شدت به نفع من تغییر کرد. اولین برخورد من با یک کوسه سفید بزرگ یک ناامیدی بزرگ بود – با انجام فعالیت هایی که به نظر طبیعی می رسید در حین حرکت من چند سطحی بالاتر از آن بودم ، به این معنی که “امپراتور دریا” کامل بود pushover برای گاو من چند شکارچی دیگر حتی زمانی که از مزیت ویژه ای برخوردار بودند ،

اینگونه بودند-مخصوصاً زمانی که من تعدادی بدنه بیولوژیکی بدنی بدست آوردم که اساساً مرا به یک مارماهی برقی بزرگ تبدیل کرده و باعث می شد در هنگام حمله من متحیر شوم. این توانایی چندین ماهی در سطح رئیس داشت-نسخه های شکارچی “اوج” از بدترین وحش منطقه-به سختی با هم درگیر شدند. و با این وجود چند مورد وجود داشت ، مانند اولین برخورد من با اورکا ، که باعث شد با حرکاتی مثل این که به معنای واقعی کلمه با دمش از آب بیرون بیایم ، برای آن کار کنم.

چیزی که حداقل کمی تغییر می کند این است که وقتی برای خوردن مردی به سطح می آیید. غالباً برای شما اهدافی در نظر گرفته شده است که شامل مصرف پنج تا 12 نفر می شود و هنگامی که میزان شناگران بدشانس ، قایقرانان پدالی و سرنشینان قایق بادی را به پایان برسانید ، تنها گزینه این است که نفس خود را حبس کرده و خود را برای تعقیب آنها به زمین برسانید.

نقد و بررسی بازی Nier: Automata
بیشتر بخوانید

مسلماً خنده دار است که مانند یک ماهی غول پیکر عصبانی بیرون بیایید و وقتی از ساحلی به ماهی دیگر می روید و آنها را می بلعید ، بیرون بروید. از آنجا که آنها در واقع از شما فرار نمی کنند (فرض کنیم آنها به جای داشتن هوش مصنوعی وحشتناک از ترس فلج شده اند) گویی هر گلوله ای از قدرت که Pac-Man بلعیده است قبل از خرد شدن در دوش خون و خونریزی وحشت زده فریاد می زند.

یکی از بزرگترین سودها زمانی است که شما ارتقاء Amphibious را دریافت می کنید و به شما این امکان را می دهد تا زمان بیشتری را در آب صرف کنید تا بر روی تنقلات انسانی کار کنید و کالاهای کلکسیونی را شکار کنید. اما مطمئناً هنگامی که چندین بار این کار را با کمی تغییر انجام دادید تا هر یک به یادماندنی شود ، به یک کار سخت تبدیل می شود – جدا از آن زمان که می توانید یک غذا کامل بخورید.

چنین رفتاری – پس از خوردن چهار یا پنج نفر – شکارچیان کوسه را به دنبال شما خواهد آورد. مبارزه با قایق های پر از احمق های مست با پریدن از آب و گرفتن آنها یکی یکی در ابتدا خنده دار است اما کمی سریع خسته کننده می شود ، حتی وقتی درآمد کسب می کنید و شروع به استفاده از انواع مختلف مانند پرتاب کردن یک قربانی به هوا و تکان دادن آنها به عقب می کنید. به جای سوت زدن آنها ،

دوستان خود را با دم خود داشته باشید. حتی وقتی به حملات سطوح بالاتر مانند رمینگ و چرخش دسترسی پیدا کردم و قایق ها کمی بزرگتر شدند ، به خاطر پرتوی لیزری که به پیشانی ام وصل شده بود ، کشته بودم. (اگر قابل باز شدن است ، من هرگز آن را پیدا نکردم.)

بازی Man eater

بازی Man eater

شما باید به کشتن شکارچیان کوسه با قایق واقعی ادامه دهید

اما نه ، برای باز کردن جهش ها ، شما باید کوسه خود را تقویت کنید ، باید شکارچیان کوسه را به طور واقعی کشتار کنید. من تخمین می زنم که صدها نفر از آنها را – شاید حتی هزار نفر – کشتم. در حالی که در ابتدا فرار از ردیف مداوم حملات قفل شونده که آب را به آسانی سوراخ می کنند ، بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد ،

اما با چند ارتقاء سلامتی و زره من ، من اساساً از تیراندازی آنها چشم پوشی می کردم و قایق های آنها را به ترکش های فایبرگلاس می کوبیدم ، بدون اینکه کاری انجام دهم. این است که کوسه ها به جای عرق کردن. حتی وقتی این جنون ها شروع به پرتاب مواد منفجره در آب می کنند ، تفاوت چندانی ندارد – اگر به اندازه کافی در حالت سکون بمانید تا بمب ها تهدید کننده باشند ، به هر حال احتمالاً با شلیک گلوله کشته خواهید شد.

این دعواها آنقدر ادامه داشت که من برای آنها بیهوش شدم ، اما دلیلی وجود دارد که این کار را انجام دهید: هر بار که قایق هایی را غرق می کنید تا سطح بدنامی خود را افزایش دهید ،

یک شکارچی کوسه به دنبال شما می آید و کشتن آنها به شما دسترسی می دهد ارتقاء جدید شکارچیان یک فیلم سینمایی مقدماتی کوتاه به سبک Borderlands دریافت می کنند که تقریباً برای نشان دادن شخصیت آنها کافی است (شاید اگر صداهای واقعی آنها این کار را انجام می داد؟) اما تقریباً هیچکدام از آنها سلاح یا قایق متمایز و یا چیزی برای برجسته کردن مبارزات خود ندارند. به در نتیجه ،

نیمی از اوقات حتی متوجه نشدم که یکی را به جای غرغر بی نام دیگری کشته ام تا زمانی که صفحه پاداش ظاهر شد. آنها می توانستند از قایق های بزرگتری استفاده کنند.

نقد و بررسی بازی Dead Island 2
بیشتر بخوانید

یک نکته جالب در مورد شکارچیان کوسه این است که بر خلاف سیستم ستاره ای GTA ، سطح بدنامی Maneater پایدار است – در حالی که راوی آنها را به دلیل توجه کوتاه آنها و تمایل آشکار آنها برای عجله برای تهیه آبجو ارزان پس از کار هنگامی که آنها از جستجوی خود دست کشیدند ،

تمسخر می کند. بعد از اینکه به داخل تونل فرو رفتید یا به سادگی از آنها پیشی گرفتید ، آنها فراموش نخواهند کرد که چند تن از رفقای خود را خورده اید و دفعه بعد که با مشکل مواجه شدید با همان سطح نیرو می گیرند. این یک سیستم باورپذیرتر و با ریسک بیشتر نسبت به سیستم معمولی است ، و در مقطعی می خواهم آن را با استفاده از انواع تیم های دشمن پاسخگو ببینم که معنادارتر می شود.

رشد نیز کمی متوقف به نظر می رسد. به نظر می رسید حداقل در دو مرحله اول زندگی کوسه ام (توله سگ و نوجوان) در سه مرحله آخر (بزرگسالان ، بزرگترها و بزرگسالان) زمان زیادی را گذرانده ام ، که به دلیل محدودیت شما بسیار سخت است. در آن مراحل اولیه در توانایی هایی که شما به آنها دسترسی دارید – من چند ساعت قبل از خوردن اولین انسانم در آنجا بودم.

و در حالی که برخی از اهداف ماموریت شکار با سطح شما تنظیم می شود ، اکثر حیوانات اینطور نیستند ، این بدان معناست که تا زمانی که یک ارتقاء خاص را باز نکنید (که من آخرین بار تقریباً مرده بودم) دائماً توسط شکارچیان سطح پایین مانند باراکودا یا مشک مورد آزار و اذیت قرار خواهید گرفت.

ارتقاء Maneater هرگز نحوه مبارزه شما را بطور اساسی تغییر نمی دهد

انتظار می رود تنوع رزمی از نحوه تجهیز شما ناشی شود ، اما ارتقاء Maneater هرگز نحوه مبارزه شما را بطور اساسی تغییر نمی دهد. فقط سه مجموعه وجود دارد-استخوانی ، بیولوژیکی و سایه-و آنها واقعاً به بهترین وجه برای مبارزه با قایق ها ، بهترین برای کشتن حیوانات و بهترین برای کشتن گروه های بزرگ ،

احترام می گذارند. (من در واقع هیچ مورد سایه ای دریافت نکردم زیرا آنها از شما می خواهند همه مجموعه های قابل جمع آوری را در یک منطقه جمع آوری کنید ، این طوری نیست که من دوست دارم وقتم را صرف کنم – اما تیم ویکی ما در این کار بسیار کارآمد است.)

البته شما می توانید فک ، سر ، باله پشتی ، بدن و دم خود را به دلخواه مخلوط کرده و مطابقت دهید و Franken-Shark حاصل (تصحیح: هیولای Franken-Shark) بسیار عالی به نظر می رسد ،

اما با توجه به اینکه فقط باید سریع به یکی از آنها سفر کنید غارهای امن شما برای تعویض قطعات به دلخواه تصمیم زیادی نمی گیرید جز تصمیم گیری برای ارتقاء نقاط ارتقاء در ابتدا. از آنجا که این ارتقاء آمار افزایشی است ، مانند افزایش خسارت 5 درصدی به 10 درصد ، آنها نیز چندان جالب نیستند.

حکم

بازی به عنوان فک جهش یافته روی استروئیدها کاملاً سرگرم کننده است! بازی Man eater مناظر استعاری را همانطور که شما انسان ها و ساکنان آبزی متنوع خلیج مکزیک را می بلعید می جوید ، و این سرگرمی گنگ خوبی است – برای مدتی. اما اگر از خود می پرسید که آیا جنگ سطحی و ارتقاء ساده آن می تواند این هیجان را برای حدود 15 ساعت طول بکشد تا تبدیل به یک مگاسارک جذاب شود و به پایان داستان انتقام طنز بی انگیزه خود برسد … نمی تواند.

بازی Man eater

بازی Man eater

پایان مقاله نقد و بررسی بازی Man eater

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

نو‌آم چامسکی | فیلم Shirkers | ونسان ون گوگ | تاریخچه ساخت گیتار | نقد سریال چرنوبیل | معرفی شخصیت زاتانا زاتارا ، جادوگر قدرتمند دی سی | بهترین فیلم های مریل استریپ | نقد فیلم میلک شیک باروتی | جوخه قاتلان زن | نقد و بررسی بازی Battlefield 4 | بهترین فیلمهای وس اندرسون |

دیدگاهتان را بنویسید

هشت − سه =