صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم خیابان ترس
ads

نقد فیلم خیابان ترس

فیلم خیابان ترس

فیلم خیابان ترس 2021 / فیلم Fear Street

چگونه می توانید ” فیلم خیابان ترس ” را به یک فیلم یا حتی سه فیلم تبدیل کنید؟ برای دهه ها ، نویسنده ترسناک YA R.L. Stine با ده ها داستان ترسناک در مورد نوجوانان در معرض خطر که اغلب به ماورطبیعی می پردازد ، خوانندگان را ترسانده است. Leigh Janiak ، نویسنده / کارگردان که برای انتخاب خراب شد ، مسیر جدیدی را جسورانه در پیش گرفت.

با مقاله نقد فیلم خیابان ترس با بامدادی ها همراه ما باشید.

نقد فیلم خیابان ترس

نقد فیلم خیابان ترس

او که از تحسین منتقدان در مورد اولین کارگردانی “ماه عسل” خارج شده بود ، نه تنها او و همکارانش روایت جدیدی را ساختند که می توانست به زیبایی در محله شیطانی ذهن پیچ خورده استین جای بگیرد ، بلکه آنها یک سه گانه ایجاد می کنند که انتظارات از اسلشر را نقض می کند دنباله ها ، مرزهای بین فیلم و تلویزیون را محو می کند.

” فیلم خیابان ترس قسمت 1: 1994″ این سه گانه وحشت را آغاز می کند و مخاطبان نتفلیکس را به نوجوانان Shadyside ، محبوب محلی سارا فایر ، و راه های غیر منتظره برخورد آنها معرفی می کند. افسانه ها می گویند که فیر جادوگری یک دست بود که به خاطر شرارتش به دار آویخته شد.

با این حال ، مرگ او نتوانست جلوی نفرینی که بر مردم شهر آورده بود ، بگیرد. برای 300 سال ، Shadyside گرفتار قتلهای زنجیره ای وحشتناک شده است ، و هر نسل قتل عام جدید و وحشتناکی را ایجاد می کند. هنگامی که یک پیچ و خم خونین سرنوشت باعث می شود که یک قلب ناخوشایند (کیانا مادیرا) در آخرین فصل داستان سارا ظاهر شود ، او و دوستانش نه تنها باید مقابله با قیام کنندگان زنده شده بلکه برای درمان نفرین Shadyside نیز کشف کنند.

این داستان ترسناک از طریق ” فیلم خیابان ترس قسمت 2: 1978″ و ” فیلم خیابان ترس قسمت 3: 1666″ ادامه دارد که در هفته های متوالی از Netflix منتشر خواهد شد. برای جستجوی درست اسرار “سه گانه فیلم خیابان ترس ” ، با جنیاک در مورد مسیر سازگاری او ، ساختار نامتعارف آن ، محتوای سخت R ، انحراف ناشی از ادغام فاکس / دیزنی و موارد دیگر صحبت کردیم.

برای اینکه تعجب دنباله ها از بین نرود ، نیمه اول مصاحبه روی اسپویلرها بسیار سبک است. نیمه دوم – که پس از اکران فیلم سوم منتشر خواهد شد – بیشتر در اسراری فرو می رود که به طرز وحشیانه ای در قلب “خیابان ترس” می پیچند.

درباره سفر خود از “ماه عسل” به ” فیلم خیابان ترس ” بگویید.

من ژانر را از قبل به عنوان امتیاز کافی دوست داشتم تا فرصت فیلم سازی را داشته باشم. ترسناک و علمی تخیلی و همه اینها بخشی از عشق من به فیلم ها برای همیشه و همیشه بوده است. با اکران “ماه عسل” ، این فیلم مورد استقبال جامعه جشنواره ، جامعه ترسناک قرار گرفت.

فیلم همچون در یک آینه
بیشتر بخوانید

احساس بسیار خوش شانسی کردم ، از این تجربه بسیار قدردانی کردم و توانستم کارگردانی را شروع کنم. من تلویزیون کار کردم. من چند قسمت از “جیغ” را اجرا کردم. من قسمت های “Outcast” را اجرا کردم. عالی بود من همزمان استخدام شدم تا با شریک نویسندگی خود ، فیل [گراتزیادئی] ، برای سیستم های استودیویی پروژه بنویسم.

در سال 2017 بود ، که دیوانه کننده است که به شما بگویم ، ” فیلم خیابان ترس ” به رادار من آمد. من طرفدار کتابهای بزرگ شده بودم و بنابراین با ایده کامل [اقتباس از آنها] بسیار هیجان زده شدم. وقتی کمی بیشتر با تهیه کنندگانم در چرنین [سرگرمی] صحبت کردم ، فهمیدم که آنها می خواهند برای انجام کار جدید و پیشگامانه تلاش کنند ، من حتی بیشتر هیجان زده شدم.

در صحبت با آن ، وقتی تهیه کنندگان با ایده فیلم خیابان ترس به سراغ شما آمدند ، فکر کردید چه چیزی برای نمایش آن مجموعه کتاب ضروری است؟

دوست داشتم ترسناک باشد. من می خواستم مثل همه چیزهایی که در جهان فیلم خیابان ترس وجود دارد خونین باشد. اما بیش از هر چیز دیگری ، من دوست داشتم که آنها احساس سرگرمی کنند. من می خواستم این یک تجربه لذت بخش از تماشای فیلم باشد.

نقد فیلم خیابان ترس

نقد فیلم خیابان ترس

بنابراین حتی وقتی که این اتفاق افتضاح هم بود ، من هنوز هم می خواستم که از لذت آنچه برای این شخصیت ها اتفاق می افتد ، آنچه را که آنها پشت سر گذاشته اند ، چگونه آنها را پشت سر می گذرانند ، همه آن چیزها شادی باشد. این – بیش از هر چیز دیگری برای من – روح کتاب های خیابان ترس است. خواندن آنها سرگرم کننده است. شما نمی دانید چه اتفاقی قرار است بعد بیفتد زیرا به معنای واقعی کلمه می تواند هر چیزی باشد. این همان چیزی است که می خواستم در فیلم ها حفظ کنم.

“سه گانه فیلم خیابان ترس ” مانند یک سه گانه اسلشر استاندارد عمل نمی کند ، جایی که هر فیلم کاملاً خودمختار است و فیلم بعدی به راحتی به هم متصل است. سه گانه شما بسیار فراتر از آن است. آیا می توانید به من بگویید که چگونه این مفهوم توسعه یافته است؟

ایده انتشار یک سه گانه در عرض یک سال از ذهن یکی از تهیه کنندگان من ، پیتر چرنین ، سرچشمه گرفت. وقتی استخدام شدم ، این ایده اصلی بود. و در واقع چیزی بیشتر از این در این مرحله وجود نداشت ، مانند: “آیا می خواهیم هر چهار ماه یکبار انجام شود؟ آیا می خواهیم هر دو ماه یکبار باشد؟ آیا می خواهیم هر یک هفته دیگر باشد؟” که هنوز مشخص نشده بود. و بنابراین ، هنگامی که من استخدام شدم ، این بسیار هیجان انگیز بود ، و می فهمید مانند “این چیست؟”

نقد فیلم جی اف کی
بیشتر بخوانید

چون همانطور که گفتید ، یک ساختار دنباله ای سنتی ، شما یک سال وقت دارید یا دو سال وقت دارید و می توانید را بازخوانی کرده و دوباره مرور کنید ، چیزهایی که مخاطبان در مورد اولی یا دومی دوست داشتند. اما ، اگر می خواهیم مخاطبان را ترغیب کنیم که بخواهند در مدت زمان کوتاهی با این سه فیلم درگیر شوند ، چگونه این کار را انجام دهیم؟ و چگونه می توانیم آن را فقط یک حیله و شوخی نکنیم؟

چگونه می توانیم آن را برای داستان ارگانیک کنیم و دلیل آن را برای ساختار ایجاد کنیم؟ بنابراین ، این اولین چالش برای من و دیگر نویسندگانم بود (فیل گراتیائدی ، زاك اولكویچ ، كایل کیلناند و كیت ترفری) هنگام شروع كار. جایی که در نهایت احساس کردیم ترک خورده ایم این بود که ما در حال انجام کار کمی جدیدی هستیم که این ترکیبی بین فیلم ها و محتوای سنتی تلویزیون است.

آنچه من واقعاً می خواستم سعی کنم انجام دهم این است که به هر فیلم بگویم پس این کار خودش است ، دنیای خودش است ، تنش خودش اتفاق می افتد و آن را حل کنید. بنابراین ، سفر این فیلم به نوعی پایان رضایت بخشی در آنجا است ، اما همچنین ما را به جلو سوق می دهد. همه نخ ها بسته نشده اند. ما هنوز هم آن روایت بزرگتر را داریم که داریم به جلو می رویم و شما واقعاً برای بدست آوردن تمام قطعات این پازل ، باید ردیف دوم و سپس در نهایت سومی را تماشا کنید.

آیا بخشی از روند تفکر منعکس کننده کاری بود که R.L. Stine در کتابهای خود انجام داد ، جایی که فصل ها به صخره های صخره ای ختم می شوند؟

نقد فیلم خیابان ترس

فیلم خیابان ترس

جنبه های صاف کننده کتاب بسیار زیاد بود. رسیدن به این موضوع بسیار سرگرم کننده است و شما مانند “اوه گه ، من فقط باید ورق بزنم یا باید روی فیلم بعدی کلیک کنم” یا هر چیز دیگری. بنابراین ، من واقعاً می خواستم آن را حفظ کنم. وقتی ما برای اولین بار در حال ساخت فیلم ها بودیم ، آنها قرار بود با فاکس تئاتر شوند و من نمی خواستم این فقط فیلم های صخره ای باشد.

من می خواستم برای هر فیلم نوعی وضوح داستان داشته باشم. بنابراین ، در فیلم یک ، ما با بچه هایی روبرو هستیم که سعی در زنده ماندن از این قاتلانی دارند که به طرز نامفهومی به دنبال آنها می آیند. بنابراین ، من می خواستم بتوانم آن تنش را به نوعی برطرف کنم ، حتی اگر امیدوار بودیم که رمز و راز را عمیق تر کنیم. و با فیلم دو ، من می خواستم بر روی داستان داستانی خواهران تمرکز کنم و مطمئن شوم که این مسئله حل می شود ، حتی اگر اتفاق بزرگتری رخ دهد.

بهترین فیلم های عاشقانه نتفلیکس | فیلم های عاشقانه پیشنهادی
بیشتر بخوانید

چون نمی خواستم مخاطبان احساس کنند: “اوه ، شما فقط من را فریب می دهید تا بلیط بخرم.” بنابراین ، این واقعاً مهم بود. سرگرمی صخره ساز و مانند آن ، “اوه نه ، چه اتفاقی می افتد؟” ما قطعاً سعی می کردیم به دنبال آن نیز برویم.

در چه مرحله ای از ساخت فیلم ها ، از “” ما می خواهیم این سه فیلم را در همان سال در سینماها اكران كنیم “به” اینكه این فیلم با فاصله یك هفته پخش می شود؟ “

در اواخر این روند خیلی دیر بود. وقتی که ما نور سبز داشتیم و هنگام فیلمبرداری ، و حتی برای قسمت بزرگی از پس از تولید ، هنوز در فاکس بودیم. ما می دانستیم که ادغام دیزنی در هوا وجود دارد. فکر می کنم زمانی بود که در اواسط فیلمبرداری بودیم که ادغام واقعی شد. و برای مدتی ، ما واقعاً نمی دانستیم که این امر چگونه بر ما تأثیر می گذارد. من در پشت سرم فکر می کردم ، “دیزنی در واقع فیلم ترسناک نمی سازد. آنها بسیاری از چیزها را به طرز عالی ساخته اند ، اما وحشت با درجه R در واقع مربا آنها نیست.”

درست. این باید وحشتناک باشد.

آره این اعصاب خردکن بود. اما من به فیلم ها و تجربه فیلم ها اعتقاد داشتم. همه از آنها بسیار هیجان زده بودند. بنابراین ، در نهایت می دانستم که حال ما خوب خواهد بود. اما این نگران کننده بود ، مانند: “اوه نه ، چه اتفاقی می افتد؟ آیا من مجبور خواهم شد -” من حتی نمی دانم. هیچ راهی برای ساخت اینها با درجه R نیست.

من می توانم بگویم در روزهای ابتدایی همه گیر بود که همه چیز در هوا در این صنعت هوایی داشت. و قبلاً بحث و گفتگوهایی با این موضوع انجام شده بود “آینده فیلم خیابان ترس در دیزنی چیست؟” و نتفلیکس از همان قبل که حتی چراغ سبز نداشتیم ، دست خود را بالا می برد. نتفلیکس می خواست این فیلم ها را بسازد در حالی که ما هنوز در حال ساخت فیلمنامه ها بودیم. فقط فاکس و چرنین در آن زمان آنها را کنترل می کردند.

بنابراین ، وقتی نتفلیکس احساس کرد که در اینجا روزنه ای وجود دارد ، دریغ نکردند. و صادقانه بگویم ، برای من بسیار شگفت انگیز بود ، رویای من به حقیقت پیوست. نتفلیکس می دانست که برای حمایت از فیلم ها و اینکه اینطور بفهمد ، “چگونه این کار جدید را انجام خواهیم داد …” چه کاری باید انجام دهند.

“در فاکس ، ما واقعاً هرگز ندیده ایم که این واقعاً چه خواهد بود. این فاصله چقدر از هم فاصله دارد؟ و Netflix بلافاصله مانند این بود: “ما می توانستیم این کار را انجام دهیم ، ما می توانیم این کار را انجام دهیم ، ما می توانیم این کار را انجام دهیم.” این فقط بسیار هیجان انگیز بود.

نقد فیلم رفیق اجاره ای
بیشتر بخوانید

با پایان فیلم اول ، تریلری برای فیلم بعدی وجود دارد که بلافاصله پخش می شود. آیا این همیشه بخشی از مفهوم بود ، یا این چیزی بود که هنگام امضای Netflix روی میز نشست؟

این چیزی بود که من همیشه در آن گنجانده بودم. این چیزی بود که من با یکی از سردبیرانم کار کردم ، این شخص به نام هانتر [کارتر] ، متخصص در پیش پرده های تیزر است. و بنابراین ، من فکر کردم که مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد ، اینکه آیا فیلم ها به تئاتر تبدیل می شوند یا نه یا همه آنها با هم در یک شب یا یک هفته از هم پخش می شوند یا هر چیز دیگری ، داشتن “به زودی” و “مهم است” قبلاً روشن ، “[که دنباله ها را شروع می کند]. این احساس بازگشت به عقب برای من و فقط سرگرم کننده و یک روش خوب برای هیجان زده شدن برای مورد بعدی است.

شما اشاره کردید که هیچ راهی برای رد کردن آنها از رتبه R وجود ندارد. چرا رتبه بندی R اینقدر مهم بود؟

” فیلم خیابان ترس ” ، کتاب ها – اگر آنها را درجه بندی می کردیم یا آنها را رتبه بندی می کردیم – لزوماً دارای درجه R نخواهند بود. اما وقتی من 14 یا 15 ساله بودم که این کتابها را می گرفتم ، احساس پریشان شدن می کردند. آنها احساس می کردند من دارم کار براندازی می کنم. برای من ، حفظ آن در فیلم ها مهم بود.

علاوه بر این ، فکر کردن در مورد فیلمهای یک و دو ، و – عناصر فیلم سه – اینها فیلمهای اسلشر هستند. فیلم های ترسناک PG-13 عالی وجود دارد ، اما برای ساختن یک فیلم شنیع ، باید خونین باشد. شما باید مردم را به روشی وحشتناک بکشید. این خیلی مهم است که در DNA آنچه این فیلم ها هستند پخته شود. آن سطح از عصبانیت و خشونت ، همراه با زبان نوجوانان و معتبر نگه داشتن آن تا حدی که احساس می کنم یک تجربه اصیل نوجوانی است ، حداقل برای من واقعاً بسیار مهم بود.

اولین بار ” فیلم خیابان ترس از قسمت 1: 1994″ در 2 جولای در Netflix به نمایش در می آید. “خیابان ترس از قسمت 2: 1978″ از 9 ژوئیه در Netflix به نمایش در می آید. ” فیلم خیابان ترس از قسمت 3: 1666″ در 16 ژوئیه در Netflix به نمایش در می آید. حتماً دوباره بیایید بعد از اینکه قسمت سه برای افشاگری بیشتر در مورد ” فیلم خیابان ترس ” منتشر شد.

پایان مقاله نقد فیلم خیابان ترس

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

نقاشی های امپرسیونیسم|سریال پیکی بلایندرز|فیلم اسب رویایی|سریال سوپرمن و لوئیس|فیلم یک محکوم به مرگ گریخت|نقد فیلم پیچ اشتباه|فیلم توماسو|فیلم Marriage Story|بهترین فیلم های سلما هایک|سریال های پرطرفدار سال ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

1 × 1 =