صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم فرار از موگادیشو
ads

نقد فیلم فرار از موگادیشو

فیلم فرار از موگادیشو

یک صحنه تعقیب و گریز غیرقانونی تقریباً به تنهایی ” فیلم فرار از موگادیشو ” را نجات می دهد ، یک فیلم هیجان انگیز سیاسی کره جنوبی در مورد دیپلمات های واقعی کره ای که در جریان جنگ داخلی 1991 این کشور از سومالی فرار کردند.

شاید تعجب کنید که چگونه یک قطعه می تواند کل فیلم را نجات دهد ، اما این دقیقاً همان معجزه ای است که طرفداران اکشن از نویسنده/کارگردان سونگ وان ریو (“مشت گریه کننده” ، “شهر خشونت”) انتظار دارند ، به ویژه در حال حاضر که ” فیلم فرار از موگادیشو ” تبدیل به چیز بزرگ بعدی در کره جنوبی بومی ریو شده است.

نقد فیلم فرار از موگادیشو

فیلم فرار از موگادیشو

بقیه ” فیلم فرار از موگادیشو ” چندان قانع کننده نیست. در نمایشنامه پنهان ریو ، کره جنوبی های فداکار به عنوان مقدسین مقدس شناخته می شوند زیرا نه تنها در زمان جنگ سازگار شده و تحمل می کردند ، بلکه الگوی خوبی برای روابط دیپلماتیک آینده بودند.

زنده ماندن از خشونت ممکن است نافرمان کننده باشد ، اما چرخاندن گونه دیگر ، بدون هیچ امیدی برای تشخیص آینده ، الهی است. اگر ” فیلم فرار از موگادیشو ” طرح خود را بر اساس یک داستان واقعی در یک تمرین تیم شکننده تطبیق ندهد ، ممکن است این خط فکری قانع کننده تر باشد. جدیدترین رایو بر هر نوع ظرافتی ، هم در سطح روایی و هم در سطح رسمی ، می پردازد و در عوض با احساس غم و اندوه مبهم از جنگ به عنوان یک دستکش که تنها افراد قوی می توانند زنده بمانند ، به احساسات و بدبینی می پردازد.

” فیلم فرار از موگادیشو ” با نوشتن متن شروع می شود و توضیح می دهد که چرا دیپلمات های کره جنوبی در سال 1987 به سومالی اعزام شدند: برای دریافت حمایت از اعضای آفریقایی سازمان ملل ، از آنجا که “قاره آفریقا بیشترین آرا را در سازمان ملل داشت”. پس از آن ، برخی از صحنه های تأسیس (در سال 1990) با حضور دیپلماتهای کره جنوبی شین سونگ هان (یون سوک کیم) و دای جین کانگ (زون این سونگ) به طور بی ثباتی سیاسی منطقه را نشان می دهند.

نقد فیلم دختری با خالکوبی اژدها | The Girl With The Dragon
بیشتر بخوانید

ابتدا ، کره جنوبی ها ، پس از اینکه توسط مزدوران محلی (استخدام شده توسط کره شمالی) مورد حمله قرار گرفتند ، قرار ملاقات طولانی مدت خود را با باره ، رئیس جمهور سومالی از دست دادند. سپس ، پس از چند کلمه کوتاه با هیئت کره شمالی ، به رهبری یونگ سو ریم (جون هو هو) و جون کی تائ (کیو هوان کو) ، از کره جنوبی خواسته می شود رشوه بدهند-“شما 50،000 دلار می خواهید بورسیه تحصیلی برای پسران شما؟ ” – و سپس توسط مقامات محلی با تهدید اسلحه (در سفارت خود) تهدید شد.

به نحوی سریع به موگادیشو در 1991 منتقل شد. شورشیان – که کره شمالی نیز آنها را با اسلحه مسلح می کنند – اکنون بی وقفه در خیابان ها تیراندازی می کنند. حفاظت دیپلماتیک معنی ندارد و منابع کمیاب است. مأموریت خودخواهی کره جنوبی با شورش خونین در بیرون از درب سفارت آنها در تضاد است.

دوربین معمولی ریو ( فیلم فرار از موگادیشو توسط یونگ هوان چوی فیلمبردار عادی فیلمبرداری شده است) صحنه را می پوشاند و خون را از ناحیه سر زخمی سر سومالیایی نشان می دهد که مچ پای او را در خیابان کشیده است. در همان زمان ، یک نسخه از پیش ضبط شده از پیام دیپلماتیک کره ای ها برای کنایه ارزان است: “به یاد داشته باشید که در زمان های خوب یا بد ، ما کره جنوبی همیشه در کنار شما خواهیم بود!”

نقد فیلم فرار از موگادیشو

نقد فیلم فرار از موگادیشو

از اینجا ، کره جنوبی تصمیم می گیرد که باید (و نه باید) شاخه زیتون را به کره شمالی بسازد ، حرکتی شگفت انگیز ، اما اسرارآمیز که انگیزه دیوانه کننده آنها را برای حمله هوایی سفارت ایتالیا ایجاد می کند. ریو به نحوی همیشه وقت می گذارد تا همنوعان کره جنوبی خود را در یک چشم انداز تمسخرآمیز نشان دهد ، مانند زمانی که دیپلمات ها یک درمان خانگی برای راننده سومالیایی سوآما (اندرو ناگانگا کیمانی) و صدمات وارده در حین کار را توصیه می کنند. سوآما هنوز در خیابان می میرد و یک قطره اشک روی صورت خونینش جاری می شود.

مرگ ، مانند تهدید خشونت قریب الوقوع ، ظاهراً اقدامات کره جنوبی را بسیار قهرمانانه تر نشان می دهد. به عنوان مثال: کانگ ، که به ما گفته می شود یک سرسخت “با یک تراشه روی شانه” است ، جرات می کند که یک افسر مسلح سومالیایی (پیتر کاوا) به صورت او شلیک کند در حالی که کانگ به بوق ماشین تکیه می دهد تا توجه برخی از افراد نزدیک را جلب کند. دیپلمات های سومالیایی ریو تنش شما در آنجا را بیش از حد تحت فشار قرار می دهد: آیا آنقدر شجاع خواهید بود که در چهره خود با مرگ روبرو شوید و فریاد بزنید؟

فیلم خوشه ‌های خشم
بیشتر بخوانید

خوشبختانه ، ” فیلم فرار از موگادیشو ” در تعقیب و گریز فوق الذکر ، هر چند به طریقی بسیار متفاوت ، بسیار فوری است. در این صحنه ، دوربین ریو از پشت ، زیر و از طریق تگرگ گلوله شلیک می شود ، در حالی که شورشیان سومالیایی به دنبال خودرویی از دیپلمات های کره ای تیراندازی می کنند و مسابقه می دهند. این یک سکانس هیجان انگیز است ، با نگاهی دقیق به جزئیات ماجراجویی پسرانه که تماشای مجموعه های الهام گرفته از ریو اسپیلبرگ و بازی های ویدئویی را بسیار هیجان انگیز می کند.

نقد فیلم فرار از موگادیشو

فیلم فرار از موگادیشو

همچنین همیشه احساس تناسب و انسجام با آنچه که در این تعقیب به آن نگاه می کنید وجود دارد ، و هر طرح جدید طرح بر تنش می افزاید. تقریباً مهم نیست که این صحنه به اندازه بقیه فیلم کم عمق و نازک باشد: آنقدر جسورانه و طاقت فرسا است که می توانید تماس قدرتمندی با شما برقرار کنید. یک صحنه تعقیب و گریز ممکن است زیاد به نظر نرسد ، اما می تواند بهای هزینه پذیرش آن را داشته باشد.

پایان مقاله نقد فیلم فرار از موگادیشو

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم سانسور | نقد فیلم سگ اندلسی | نقد فیلم داستان زمستان | نحوه نوشتن آهنگ با تام مورلو را بیاموزید | کسب درآمد از سایت خبری | نقد و بررسی بازی Far Cry 4 | نقد فیلم مامان هرزه | بهترین فیلم های تام هنکس | نقد فیلم خارج از مرگ | ( فیلم Out of Death 2021 ) | ریچارد واگنر کیست

دیدگاهتان را بنویسید

سه − 2 =