صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : زندگینامه ایزاک نیوتن
ads

زندگینامه ایزاک نیوتن

ایزاک نیوتن

ایزاک نیوتن فیزیکدان و ریاضیدان انگلیسی بود که به خاطر قوانین فیزیک خود مشهور بود. او شخصیت اصلی انقلاب علمی قرن هفدهم بود.

ایزاک نیوتن کی بود؟

اسحاق نیوتن فیزیکدان و ریاضیدانی بود که اصول فیزیک مدرن ، از جمله قوانین حرکت را توسعه داد و به عنوان یکی از ذهنهای بزرگ انقلاب علمی قرن هفدهم شناخته می شود.

در سال 1687 ، او تحسین برانگیزترین اثر خود را با نام Philosophiae Naturalis Principia Mathematica (اصول ریاضی فلسفه طبیعی) منتشر کرد که به عنوان تنها کتاب تأثیرگذار در فیزیک نامیده شده است. در سال 1705 ، ملکه آن انگلستان او را شوالیه کرد و او را اسحاق نیوتن کرد.

ایزاک نیوتن

زندگی اولیه و خانواده

ایزاک نیوتن در 4 ژانویه 1643 در وولستورپ ، لینکلنشایر انگلستان متولد شد. با استفاده از تقویم “قدیمی” جولیان ، تاریخ تولد نیوتن گاهی 25 دسامبر 1642 نمایش داده می شود.

ایزاک نیوتن تنها پسر یک کشاورز مرفه محلی بود که اسحاق نیز نام داشت و سه ماه قبل از تولد درگذشت. انتظار نمی رفت که نیوتن نوزادی کوچک و ضعیف به دنیا بیاید.

هنگامی که او 3 ساله بود ، مادرش ، هانا آیسکاف نیوتن ، مجدداً با وزیر مرفه ، بارناباس اسمیت ازدواج کرد و با او زندگی کرد و ایزاک نیوتن جوان را نزد مادربزرگ مادری اش گذاشت.

این تجربه اثر ناخالصی بر ایزاک نیوتن گذاشت و بعداً خود را به عنوان یک احساس ناامنی حاد نشان داد. او با نگرانی نسبت به کارهای منتشرشده وسواس داشت و با رفتارهای غیرمنطقی از شایستگی های آن دفاع می کرد.

در سن 12 سالگی ، نیوتن پس از مرگ شوهر دومش به مادرش پیوست. او سه فرزند کوچک خود را از ازدواج دوم خود آورد.

تحصیلات ایزاک نیوتن

ایزاک نیوتن در مدرسه کینگ در گرانتام ، شهری در لینکلنشایر ، ثبت نام کرد ، جایی که نزد یک داروساز محلی اقامت کرد و با دنیای جذاب شیمی آشنا شد.

مادرش او را در سن 12 سالگی از مدرسه بیرون کشید. برنامه او این بود که او را کشاورز کند و او را وادار به مزرعه کند. ایزاک نیوتن به دلیل اینکه کشاورزی را یکنواخت یافت ، به طرز فجیعی شکست خورد. نیوتن به زودی به مدرسه کینگ بازگردانده شد تا تحصیلات ابتدایی خود را به پایان برساند.

عمویش که فارغ التحصیل کالج ترینیتی دانشگاه کمبریج بود ، شاید با درک توانایی های فکری ذاتی این جوان ، مادر ایزاک نیوتن را متقاعد کرد که او را وارد دانشگاه کند. ایزاک نیوتن در سال 1661 در برنامه ای شبیه به مطالعه کار ثبت نام کرد و سپس روی میزها منتظر ماند و از اتاقهای دانشجویان ثروتمند مراقبت کرد.

انقلاب علمی

هنگامی که ایزاک نیوتن وارد کمبریج شد ، انقلاب علمی قرن هفدهم از قبل در حال اجرا بود. دیدگاه هلیوسنتریک جهان – که توسط ستاره شناسان نیکلاس کوپرنیک و یوهانس کپلر نظریه پردازی شد و بعدها توسط گالیله تصحیح شد – در اکثر محافل دانشگاهی اروپا به خوبی شناخته شده بود.

فیلسوف رنه دکارت شروع به تدوین مفهوم جدیدی از طبیعت به عنوان یک ماشین پیچیده ، غیر شخصی و بی اثر کرد. با این حال ، مانند بسیاری از دانشگاه های اروپا ، کمبریج غرق در فلسفه ارسطویی بود و دیدگاهی از طبیعت که بر دیدگاه ژئوسنتری از جهان تکیه داشت ، با طبیعت به لحاظ کیفی و نه کمی برخورد می کرد.

در طول سه سال اول تحصیل در کمبریج ، برنامه درسی استاندارد به نیوتن آموزش داده شد ، اما شیفته علوم پیشرفته تر بود. تمام اوقات فراغت او صرف خواندن فیلسوفان مدرن می شد. نتیجه یک عملکرد کمتر از ستاره ای بود ، اما با توجه به دوره تحصیلی دوگانه او قابل درک است.

در این زمان بود که ایزاک نیوتن دومین یادداشت را با عنوان “Quaestiones Quaedam Philosophicae” (“برخی از سوالات فلسفی”) نگه داشت. “Quaestiones” نشان می دهد که نیوتن مفهوم جدید طبیعت را که چارچوب انقلاب علمی را فراهم کرده بود ، کشف کرده بود. اگرچه نیوتن بدون افتخارات و افتخارات فارغ التحصیل شد ، اما تلاش های او عنوان دانشمند و چهار سال حمایت مالی برای تحصیلات بعدی را برای او به ارمغان آورد.

در سال 1665 ، طاعون حبابی که اروپا را ویران کرده بود به کمبریج آمد و دانشگاه را مجبور به تعطیلی کرد. پس از دو سال وقفه ، نیوتن در سال 1667 به کمبریج بازگشت و در کالج ترینیتی به عنوان یک عضو کوچک انتخاب شد ، زیرا هنوز یک محقق برجسته محسوب نمی شد.

در سالهای بعد ، ثروت او بهبود یافت. ایزاک نیوتن مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1669 ، قبل از 27 سالگی دریافت کرد. در این مدت ، او با کتاب منتشر شده نیکلاس مرکاتور در مورد روشهای برخورد با مجموعه های بی نهایت برخورد کرد.

ایزاک نیوتن به سرعت رساله ای به نام De Analysi نوشت و نتایج وسیع تر خود را توضیح داد. او این مطلب را با دوست و مربی ایزاک بارو در میان گذاشت ، اما نام خود را به عنوان نویسنده ذکر نکرد.

بیوگرافی مل گیبسون
بیشتر بخوانید

در ژوئن 1669 ، بارو نسخه خطی فاقد اعتبار را با ریاضیدان انگلیسی جان کالینز به اشتراک گذاشت. در آگوست 1669 ، بارو نویسنده آن را برای کالینز به عنوان “آقای نیوتن … بسیار جوان … اما دارای نبوغ و مهارت فوق العاده در این موارد” معرفی کرد.

کار ایزاک نیوتن برای اولین بار مورد توجه جامعه ریاضیات قرار گرفت. اندکی بعد ، بارو از استادی لوکاسی خود در کمبریج استعفا داد و نیوتن کرسی را بر عهده گرفت.

کشفیات ایزاک نیوتن

نیوتن در زمینه اپتیک ، حرکت و ریاضیات به اکتشافاتی دست یافت. نظریه ایزاک نیوتن این بود که نور سفید ترکیبی از همه رنگهای طیف است و این نور از ذرات تشکیل شده است.

کتاب مهم او در زمینه فیزیک ، Principia ، حاوی اطلاعاتی در مورد تقریباً همه مفاهیم اساسی فیزیک به جز انرژی است و در نهایت به او در توضیح قوانین حرکت و نظریه گرانش کمک می کند. در کنار ریاضیدان گاتفرید ویلهلم فون لایب نیتس ، نیوتن برای توسعه نظریه های اساسی حساب محاسبه شده است.

اختراعات ایزاک نیوتن

اولین دستاورد مهم علمی عمومی نیوتن طراحی و ساخت یک تلسکوپ بازتابنده در سال 1668 بود. نیوتن به عنوان استاد در کمبریج ملزم به ارائه یک دوره سالانه از سخنرانی ها شد و اپتیک را به عنوان موضوع اولیه خود انتخاب کرد. او از تلسکوپ خود برای مطالعه اپتیک و کمک به اثبات نظریه خود در مورد نور و رنگ استفاده کرد.

انجمن سلطنتی خواستار نمایش تلسکوپ منعکس کننده وی در 1671 شد و علاقه سازمان نیوتن را تشویق کرد تا یادداشتهای خود را در مورد نور ، نور و رنگ در 1672 منتشر کند. این یادداشت ها بعداً به عنوان بخشی از Opticks نیوتن منتشر شد: یا ، رساله ای از بازتاب ها ، انکسارها ، انعکاس ها و رنگ های نور.

افسانه سیب

بین سالهای 1665 و 1667 ، نیوتن برای ادامه تحصیل خصوصی خود از کالج ترینیتی به خانه بازگشت ، زیرا مدرسه به دلیل طاعون بزرگ بسته شد. افسانه می گوید که در این زمان ، نیوتن الهام گرانقدر خود را از گرانش با سیب در حال سقوط تجربه کرد. بر اساس این اسطوره رایج ، ایزاک نیوتن زیر درخت سیب نشسته بود که میوه ای افتاد و به سر او برخورد کرد و باعث شد ناگهان نظریه گرانش را مطرح کند.

در حالی که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سیب واقعاً به سر نیوتن برخورد کرده است ، او سیبی را که از درخت سقوط کرده است مشاهده کرده است که او را متعجب می کند که چرا مستقیماً به زمین می افتد و نه زاویه دار. در نتیجه ، او شروع به بررسی نظریه های حرکت و گرانش کرد.

در طول این 18 ماه وقفه در دوران دانشجویی بود که نیوتن بسیاری از مهمترین بینشهای خود-از جمله روش حساب بی نهایت کوچک ، مبانی نظریه نور و رنگ او و قوانین حرکت سیاره ها-را تصور کرد که در نهایت منجر به انتشار کتاب فیزیک او Principia و نظریه گرانش او.

ایزاک نیوتن

قوانین حرکت ایزاک نیوتن

در سال 1687 ، پس از 18 ماه کار شدید و مستمر ، نیوتن Philosophiae Naturalis Principia Mathematica (اصول ریاضی فلسفه طبیعی) را منتشر کرد که اغلب به عنوان Principia شناخته می شود.

گفته می شود Principia تنها کتاب تأثیرگذار در فیزیک و احتمالاً تمام علم است. انتشار آن فوراً ایزاک نیوتن را به شهرت بین المللی رساند.

Principia توصیف کمی دقیق اجسام در حال حرکت را با سه قانون اساسی اما مهم حرکت ارائه می دهد:

قانون اول
یک جسم ساکن ثابت می ماند مگر اینکه نیروی خارجی به آن وارد شود.

قانون دوم
نیرو برابر جرم بر شتاب است و تغییر حرکت (یعنی تغییر سرعت) متناسب با نیروی اعمال شده است.

قانون سوم
برای هر اقدامی ، عکس العمل مساوی و متضاد وجود دارد.

ایزاک نیوتنو نظریه گرانش

سه قانون اساسی حرکت ایزاک نیوتن که در Principia بیان شده بود به او کمک کرد تا به نظریه گرانش برسد. قانون گرانش جهانی نیوتن می گوید که دو جسم یکدیگر را با نیروی جاذبه جاذبه متناسب با جرم آنها و نسبت معکوس با مربع فاصله بین مراکز آنها جذب می کنند.

این قوانین نه تنها مدارهای بیضوی سیاره ای بلکه تقریباً هر حرکت دیگری در جهان را توضیح داد: چگونه سیاره ها با کشش گرانش خورشید در مدار خود نگه داشته می شوند. چگونه ماه به دور زمین می چرخد ​​و قمرهای مشتری به دور آن می چرخند. و چگونه دنباله دارها در مدارهای بیضوی به دور خورشید می چرخند.

آنها همچنین به او اجازه دادند تا جرم هر سیاره را محاسبه کند ، مسطح شدن زمین در قطب ها و برآمدگی در خط استوا را محاسبه کند و چگونه کشش گرانشی خورشید و ماه جزر و مد زمین را ایجاد می کند. از نظر نیوتن ، گرانش جهان را متعادل نگه داشته ، به کار انداخته و آسمان و زمین را در یک معادله بزرگ به هم نزدیک کرده است.

بیوگرافی جیمز له برون
بیشتر بخوانید

ایزاک نیوتن و رابرت هوک

همه در آکادمی سلطنتی مشتاق اکتشافات نیوتن در زمینه اپتیک و انتشار Optics در 1672 نبودند: یا رساله ای در بازتاب ها ، انکسارها ، انعکاس ها و رنگ های نور. در میان مخالفان ، روبرت هوک ، یکی از اعضای اصلی آکادمی سلطنتی و دانشمندی بود که در زمینه های متعددی از جمله مکانیک و اپتیک موفق بود.

در حالی که ایزاک نیوتن نظریه می داد که نور از ذرات تشکیل شده است ، هوک معتقد بود که از امواج تشکیل شده است. هوک به سرعت مقاله نیوتن را به صورت تحقیر آمیز محکوم کرد و به روش و نتیجه گیری نیوتن حمله کرد.

هوک تنها کسی نبود که کار نیوتن را در زمینه اپتیک زیر سوال برد. کریستیان هویگنس ، دانشمند سرشناس هلندی و تعدادی از یسوعیان فرانسوی نیز اعتراض کردند. اما به دلیل ارتباط هوک با انجمن سلطنتی و کار خود در زمینه اپتیک ، انتقاد وی نیوتن را بدترین صدا کرد.

او که نتوانست نقد را تحمل کند ، عصبانی شد – واکنشی به انتقاداتی که در طول زندگی او ادامه داشت. نیوتن اتهام هوک مبنی بر این که نظریه هایش دارای هرگونه کاستی است را رد کرد و اهمیت اکتشافات خود را برای همه علم استدلال کرد.

در ماه های بعد ، مبادله بین این دو نفر شدیدتر شد و به زودی نیوتن تهدید کرد که به طور کلی از انجمن سلطنتی خارج می شود. او تنها زمانی باقی ماند که چند عضو دیگر به او اطمینان دادند که یاران به او احترام زیادی می گذارند.

رقابت بین ایزاک نیوتن و هوک پس از آن چندین سال ادامه خواهد یافت. سپس ، در سال 1678 ، نیوتن دچار شکست کامل عصبی شد و نامه نگاری ناگهان به پایان رسید. مرگ مادرش در سال بعد باعث شد که او حتی بیشتر منزوی شود و به مدت شش سال از مبادله فکری خودداری کرد مگر در مواردی که دیگران مکاتبات را آغاز می کردند ، که او همیشه کوتاه می آورد.

در طول وقفه ای که از زندگی عمومی داشت ، نیوتن به مطالعه گرانش و تأثیرات آن بر مدار سیارات بازگشت. از قضا ، انگیزه ای که نیوتن را در مسیر درست قرار داد ، توسط رابرت هوک بود.

هوک در نامه ای از نامه نگاری 1679 به اعضای انجمن سلطنتی برای مشارکت ، به ایزاک نیوتن نامه نوشت و مسئله حرکت سیاره ها را مطرح کرد و پیشنهاد کرد که فرمول شامل مربع های معکوس ممکن است جاذبه بین سیارات و شکل مدارهای آنها را توضیح دهد.

مبادله های بعدی قبل از آنکه نیوتن مکاتبات را یکبار دیگر قطع کند به وقوع پیوست. اما ایده هوک به زودی در کار نیوتن در مورد حرکت سیاره ای گنجانده شد و از یادداشت های او به نظر می رسد که او به سرعت نتیجه گیری های خود را تا سال 1680 انجام داده است ، اگرچه اکتشافات خود را برای خود نگه داشته است.

در اوایل سال 1684 ، هوک در گفتگو با دیگر اعضای انجمن سلطنتی کریستوفر رن و ادموند هالی ، دلیل خود را برای اثبات حرکت سیاره ای مطرح کرد. هر دو رن و هالی فکر می کردند که او به کاری مشغول است ، اما اشاره کردند که نیاز به یک نمایش ریاضی دارد.

در آگوست 1684 ، هالی برای دیدار با ایزاک نیوتن که از خلوت خود بیرون می آمد به کمبریج سفر کرد. هالی با بی حوصلگی از او پرسید اگر گردش یک سیاره در صورتی که جاذبه آن به سوی خورشید از مربع معکوس فاصله بین آنها دنبال شود ، چه شکلی خواهد بود (نظریه هوک).

نیوتن به دلیل کار متمرکز خود در شش سال گذشته پاسخ را می دانست و پاسخ داد: “بیضی”. نیوتن ادعا کرد که این مشکل را 18 سال قبل ، در زمان وقفه خود از کمبریج و طاعون حل کرده است ، اما نتوانست یادداشت های خود را پیدا کند. هالی او را متقاعد کرد که این مشکل را به صورت ریاضی حل کند و پیشنهاد داد که تمام هزینه ها را بپردازد تا ایده ها منتشر شود ، که در اصل نیوتن بود.

پس از انتشار اولین چاپ Principia در سال 1687 ، روبرت هوک بلافاصله نیوتن را به سرقت ادبی متهم کرد و مدعی شد که وی نظریه مربع معکوس را کشف کرده است و نیوتن آثار او را به سرقت برده است. همانطور که اکثر دانشمندان می دانستند این اتهام بی اساس بود ، زیرا هوک تنها در مورد این ایده نظریه پردازی کرده بود و هرگز آن را به هیچ سطح اثبات نرساند.

اما نیوتن خشمگین بود و به شدت از کشفیات خود دفاع کرد. وی در یادداشت های خود همه اشارات به هوک را پس گرفت و تهدید کرد که به طور کلی از چاپ نسخه بعدی Principia منصرف می شود.

بیوگرافی امیلی برونته
بیشتر بخوانید

هالی ، که بخش اعظم خود را در کار نیوتن سرمایه گذاری کرده بود ، سعی کرد بین این دو نفر صلح کند. در حالی که نیوتن با بی احتیاطی موافقت کرد که تصدیق مشترکی از آثار هوک (که با رن و هالی به اشتراک گذاشته شده است) را در بحث قانون مربع های معکوس وارد کند ، اما هیچ کاری برای آرامش هوک انجام نداد.

با گذشت سالها ، زندگی هوک شروع به آشکار شدن کرد. خواهرزاده و همرزم محبوبش در همان سالی که Principia منتشر شد ، در سال 1687 درگذشت. با افزایش شهرت و شهرت نیوتن ، شهرت هوک کاهش یافت و باعث شد او نسبت به رقیب خود حتی تلخ و نفرت انگیزتر شود.

در نهایت ، هوک از هر فرصتی که می توانست استفاده کرد تا نیوتن را آزرده خاطر کند. هوک که می دانست رقیبش به زودی به عنوان رئیس انجمن سلطنتی انتخاب می شود ، تا سال مرگش ، در سال 1703 ، از بازنشستگی خودداری کرد.

نیوتن و کیمیاگری
پس از انتشار Principia ، نیوتن آماده جهت جدیدی در زندگی بود. او دیگر از موقعیت خود در کمبریج رضایت نداشت و بیشتر درگیر مسائل دیگر می شد.

او به مقاومت در برابر تلاشهای پادشاه جیمز دوم برای بازگرداندن آموزش کاتولیک در کمبریج کمک کرد و در سال 1689 به نمایندگی کمبریج در پارلمان انتخاب شد.

ایزاک نیوتن در لندن خود را با گروه وسیع تری از روشنفکران آشنا کرد و با فیلسوف سیاسی جان لاک آشنا شد. به گفته ارسطو ، بسیاری از دانشمندان قاره به آموزش جهان مکانیک ادامه دادند ، اما نسل جدیدی از دانشمندان انگلیسی اسیر دیدگاه جدید نیوتن در مورد دنیای فیزیکی شدند و او را به عنوان رهبر خود شناختند.

یکی از این تحسین کنندگان نیکلاس فاتیو دو دولیه ، ریاضیدان سوئیسی بود که ایزاک نیوتن در لندن با او دوست شد.

با این حال ، طی چند سال ، ایزاک نیوتن در سال 1693 دچار یک ناراحتی عصبی دیگر شد. علت این امر گمانه زنی است: ناامیدی او از عدم انتصاب توسط پادشاهان جدید انگلستان ، ویلیام سوم و مری دوم ، یا از دست دادن متعاقب آن دوستی با Duillier ؛ خستگی ناشی از کار زیاد ؛ یا در هر

پس از چندین دهه تحقیقات شیمیایی ، مسمومیت مزمن با جیوه را تقویت می کند.

دانستن علت دقیق آن دشوار است ، اما شواهد نشان می دهد نامه هایی که ایزاک نیوتن به چند تن از آشنایان و دوستان لندنی اش نوشته است ، از جمله دویلی ، به نظر آشفته و پارانوئیک می رسد و آنها را به خیانت و توطئه متهم می کند.

به طرز عجیبی ، ایزاک نیوتن به سرعت بهبود یافت ، نامه های عذرخواهی برای دوستان نوشت و ظرف چند ماه به سر کار بازگشت. او با تمام امکانات فکری خود دست نخورده ظاهر شد ، اما به نظر می رسید علاقه خود را به مشکلات علمی از دست داده است و در حال حاضر به دنبال پیشگویی و کتاب مقدس و مطالعه کیمیاگری است.

در حالی که برخی ممکن است این کار را در زیر مردی که انقلاب در علم ایجاد کرده است بنگرند ، اما ممکن است بیشتر به ایزاک نیوتن نسبت داده شود که به مسائل آن زمان در آشفته بریتانیا در قرن 17 پاسخ می دهد.

بسیاری از روشنفکران با معنای موضوعات مختلف دست و پنجه نرم می کردند که مهمترین آنها دین ، ​​سیاست و هدف زندگی نبود. علم مدرن هنوز آنقدر جدید بود که هیچ کس به طور قطعی نمی دانست چگونه با فلسفه های قدیمی مقایسه می شود.

استاندارد طلایی

در سال 1696 ، ایزاک نیوتن توانست به مقام دولتی برسد که مدتها در پی آن بوده است: سرپرست ضرابخانه. پس از به دست آوردن این عنوان جدید ، او برای همیشه به لندن نقل مکان کرد و با خواهرزاده خود ، کاترین بارتون زندگی کرد.

بارتون معشوقه لرد هالیفاکس ، یک مقام عالی رتبه دولتی بود که در ارتقاء ایزاک نیوتن در سال 1699 به عنوان استاد ضرابخانه نقش مهمی ایفا کرد-موقعیتی که تا زمان مرگش بر عهده داشت.

نیوتن که نمی خواست آن را فقط یک موقعیت افتخاری تلقی کند ، با جدیت به کار پرداخت و ارز را اصلاح کرد و جعل کنندگان را به شدت مجازات کرد. ایزاک نیوتن به عنوان استاد ضرابخانه ، واحد پول انگلیس ، پوند استرلینگ را از نقره به استاندارد طلا منتقل کرد.

ایزاک نیوتن

انجمن سلطنتی

در سال 1703 ، نیوتن پس از مرگ رابرت هوک به عنوان رئیس انجمن سلطنتی انتخاب شد. با این حال ، به نظر می رسید که نیوتن هرگز مفهوم علم را به عنوان یک مشارکت مشارکتی درک نکرده است ، و جاه طلبی و دفاع شدید او از کشفیات خود همچنان او را از کشمکش به درگیری دیگر با دانشمندان دیگر سوق می دهد.

بر اساس اکثر روایات ، تصدی نیوتن در جامعه مستبد و خودکامه بود. او توانست زندگی و مشاغل دانشمندان جوان را با قدرت مطلق کنترل کند.

زندگینامه بازیگر و موسیقی دان جان استاموس
بیشتر بخوانید

در سال 1705 ، در مناقشه ای که چندین سال در جریان بود ، ریاضیدان آلمانی گوتفرید لایب نیتز علناً نیوتن را متهم به سرقت ادبی از تحقیقات خود کرد و مدعی شد که چندین سال قبل از انتشار Principia حساب بی نهایت کوچک را کشف کرده است.

در سال 1712 ، انجمن سلطنتی کمیته ای را برای بررسی این موضوع تعیین کرد. البته از آنجا که نیوتن رئیس جامعه بود ، توانست اعضای کمیته را تعیین و بر تحقیقات آن نظارت کند. جای تعجب نیست که کمیته اولویت نیوتن را نسبت به این کشف مشخص کرد.

در همان سال ، در یکی دیگر از قسمت های آشکارتر استبداد نیوتن ، او بدون اجازه یادداشت های جان فلامستید ، ستاره شناس را منتشر کرد. به نظر می رسد این ستاره شناس حجم عظیمی از اطلاعات سالهای حضورش در رصدخانه سلطنتی گرینویچ انگلستان را جمع آوری کرده بود.

نیوتن حجم زیادی از یادداشت های فلامستید را برای بازنگری های خود در Principia درخواست کرده بود. از اینکه فلامستید به همان سرعت که می خواست اطلاعات بیشتری در اختیار او نمی گذاشت ، عصبانی بود ، اما نیوتن از نفوذ خود به عنوان رئیس انجمن سلطنتی استفاده کرد تا رئیس نهاد “بازدیدکنندگان” مسئول رصدخانه سلطنتی نامیده شود.

سپس سعی کرد مجبور شود فوراً فهرست ستاره های فلامستید و همچنین تمام یادداشت های فلامستید را ویرایش و بدون ویرایش منتشر کند. نیوتن برای اضافه کردن توهین به جراحت ، از دشمن مرگبار فلامستید ، ادموند هالی ، ترتیب داد تا یادداشت ها را برای مطبوعات آماده کند.

فلامستید سرانجام توانست با صدور حکم دادگاه نیوتن را مجبور کند برنامه های خود را برای انتشار متوقف کند و یادداشت ها را برگرداند – یکی از معدود مواردی که یکی از رقبای خود برتری ایزاک نیوتن را به دست آورد.

سالهای پایانی

در اواخر این زندگی ، نیوتن در خواهر زاده اش ، کاترین (بارتون) کاندیت ، و همسرش ، جان کاندیت ، در کرنبری پارک ، نزدیک وینچستر ، انگلستان زندگی می کرد.

در آن زمان ، نیوتن به یکی از مشهورترین مردان در اروپا تبدیل شده بود. اکتشافات علمی وی بدون چالش بود. او همچنین ثروتمند شده بود ، درآمد قابل توجه خود را عاقلانه سرمایه گذاری کرد و هدایای قابل توجهی را به امور خیریه اهدا کرد.

علی رغم شهرت وی ، زندگی نیوتن بسیار عالی بود: او هرگز ازدواج نکرد و دوستان زیادی پیدا نکرد ، و در سالهای بعد ، ترکیبی از غرور ، ناامنی و سفرهای جانبی در تحقیقات علمی عجیب و غریب حتی برخی از دوستان معدود او را نگران وضعیت روحی خود کرد. ثبات.

مرگ

در زمان رسیدن به 80 سالگی ، ایزاک نیوتن با مشکلات گوارشی روبرو شد و مجبور شد رژیم غذایی و تحرک خود را به شدت تغییر دهد.

در مارس 1727 ، نیوتن درد شدیدی در شکم خود تجربه کرد و سیاه شد ، اما هرگز به هوش نیامد. او روز بعد ، در 31 مارس 1727 ، در 84 سالگی درگذشت.

میراث

شهرت ایزاک نیوتن پس از مرگ او بیشتر شد ، زیرا بسیاری از معاصرانش او را بزرگترین نابغه ای که تا به حال زندگی کرده بود ، اعلام کردند. شاید کمی اغراق آمیز باشد ، اما اکتشافات او تأثیر زیادی بر اندیشه غرب گذاشت و منجر به مقایسه افرادی مانند افلاطون ، ارسطو و گالیله شد.

اگرچه اکتشافات او در بین بسیاری از مواردی بود که در جریان انقلاب علمی انجام شد ، اما اصول جهانی گرانش نیوتن در آن زمان هیچ شباهتی در علم پیدا نکرد.

البته ثابت شد که ایزاک نیوتن در برخی از مفروضات کلیدی خود اشتباه کرده است. در قرن بیستم ، آلبرت انیشتین تصور نیوتن از جهان را واژگون کرد و اظهار داشت که فضا ، فاصله و حرکت مطلق نیستند بلکه نسبی هستند و جهان فوق العاده تر از آن چیزی است که نیوتن تصور می کرد.

شاید ایزاک نیوتن تعجب نکرده باشد: در زندگی بعدی خود ، هنگامی که از او خواسته شد دستاوردهای خود را ارزیابی کند ، پاسخ داد: “من نمی دانم در جهان چه چیزی به نظر می رسد ؛ اما به نظر می رسد که من فقط شبیه پسری بودم که بازی می کرد. در ساحل دریا ، و گاهی اوقات خود را در یافتن سنگریزه صاف تر یا پوسته زیباتر از معمول منحرف می کنم ، در حالی که اقیانوس بزرگ حقیقت همه چیز کشف نشده در مقابل من قرار داشت. “

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

تعریف پارتیتور در موسیقی | فیلم شب‌زنده‌داری با بزن و بکوب | نقاشی های مکتب رئالیسم | فیلم سکوت، عروس آتش و عشق طاهر | اموزش ایجاد سایه برای وکتور در ایلاستریتور | بهترین فیلم های الیا کازان | معرفی دستگاه شور در موسیقی ایرانی | فیلم راندرز | بهترین فیلم های جنگی | سبک موسیقی ریتم اند بلوز |

دیدگاهتان را بنویسید

چهار + چهارده =