صفحه اصلی > سینما : بهترین فیلم های جنگی
ads

بهترین فیلم های جنگی

بهترین فیلم های جنگی

این مطلب را به نام بردن بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما اختصاص خواهیم داد. معیار رتبه، نمره های گرفته شده از وبگاه Metacritic میباشد که جزو مرجع های نامدار در عرصه نقد فیلم‌های سینمایی میباشد.

پیشنهاد میکنیم حتما به لینک زیر نیط مراجعه بفرمایید.

بهترین فیلمهای تاریخی

بهترین سریالهای خارجی

۴۴. شهر زندگی و مرگ 2009 (City of Life and Death)

شهر زندگی و مرگ ۲۰۱۱

  • نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰
  • نمره بیننده ها: ۷٫۷ از ۱۰

9 ماه دسامبر ۱۹۳۷ میباشد که ارتش ژاپن به داخل خاک نانجینگ، مرکز آن سالهای کشور چین هجوم میبرند و طول 3 ماه که در این شهر ساکن میشوند، دستهای خود را به جنایات زیادی آلوده کرده اند: از تعدی کردن به زنان گرفته تا کشتن عده ای زیادی از ساکنان بدون گناه تا برپا کردن صف های اعدام. « فیلم شهر زندگی و مرگ » به ‌صورت تأثیربرانگیزی واقعیت ها با نشان ما میدهد.

تا جایی که امکان داری برخری مواقع از زیادی ترس و اظطراب از دیدن فیلم صرفنظر بکنید و از صفحه نمایش روی بگیرید. تصویر سازی خاکستری مهیج، طراحی بینظیر و نفس‌گیر و کارگردانی بدون نقص، از دیگر عامل های موفق شدن این فیلم سینمایی میباشد و سبب شده است تا اسم آن در کنار بهترین فیلم های جنگی حک شود.

بهترین فیلم های جنگی

بهترین فیلم های تاریخی

100 فیلم برتر مجله هالیوود ریپورتر

۱۰ سریال برتر تاریخی و پربازدید

 ۴۳. پیانیست ۲۰۰۲ (The Pianist)

۴۳. پیانیست ۲۰۰۲ (The Pianist)

نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰
نمره بیینده ها: ۷٫۷ از ۱۰

فیلم بعدی لیست بهترین فیلم های جنگی به عالی ترین فیلم سال ۲۰۰۲ رومن پولانسکی، پیانیست، خواهد رسید. فیلم ساز واقع های سالیان حزن انگیر و موثر مربوط به هولوکاست نازی‌ها در لهستان را به نمایش میگذار و در این عمل، تا حد بالایی بینظیر و عالی عمل خواهد کرد که بعد از گذشتن زمان کمی از دیدن فیلم پیانیست، قطعا فراموش میکنید که در موقعیت تماشایی فیلم میباشید و به شکل جامع در اتمسفر تأثیرگذار آن غرق میشوید.

۴۲. فیلم شهر ارواح ۲۰۱۷ (City of Ghosts)

City of Ghosts

  • نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰
  • نمره بیننده ها: ۶٫۳ از ۱۰

در « فیلم شهر ارواح » درد و مشکلات آدمهایی که بالاترین مشکلات را از نبرد و نزاع در کشور سوریه تحمل کرده اند، به طور بسیار حرفه ای به تصویر خواهد کشاند و با همزاد پنداری خود در نقش کاراکترها، در درد و مشکلات شریک میشوید. با تماشای فیلم شهر ارواح احساسات خشمگینی و دلسوزی شما برانگیخته میشود و در عین حال، دریافت های بسیار آموزشی در مورد وضعیت کشور سوریه و جنگ در این مکان به دست می آورید و به این خاطر میباشد که اسم آن در بین بهترین فیلم های جنگی به چشم خواهد خورد.

بهترین فیلمهای رومن پولانسکی
بیشتر بخوانید

۴۱. بچه‌های هیروشیما ۱۹۵۲ (Children of Hiroshima)

بچه‌های هیروشیما

  • نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰
  • نمره بیننده ها: مشخص نیست

کانتو شیندو، فیلم نامه نویس و سازنده فیلم بچه‌های هیروشیما ، قصه آموزشگاری را نمایش میدهد که 6 سال بعد از حادثه حمله شیمایی آمریکا به هیروشیما، به این دهکده برمیگردد و بیننده هم قدم با این معلم، با ساکنیم بدبخت دیدار میکند که کماکان در عواقب این حمله هسته ای گرفتار شده اند: بانوانی که هرگز بچه دار نمیشوند ، افرادی که نقص عضو پیدا کرده اند و… . صحنه های نزدیک اقتباس شده از فیلم‌های آن دوران  کشور شوروی، قصه سرشاز از خلاقیت و موثر این فیلم و ژانر بخصوص کانتو شیندو در همراه شدن با بیننده ها با بخت برگشتیگی ساکنین شهر هیروشیما، از دلیل های نامدار ماندن اسم آن در بین بهترین فیلم های جنگی میباشد.

۴۰. فیلم کشتی ۱۹۸۲ (Das Boot)

  • نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰
  • نمره بیننده ها: ۶٫۵ از ۱۰

اثر بعدی که در لیست بهترین فیلم های جنگی میباشد فیلم کشتی نام خواهد داشت. در این اثر بینظیر که تولید کشور آلمان غربی میباشد و ولفگانگ پترسن تولید فیلم کشتی را انجام داده است، در کنار فیلمبردار این اثر شگفت انگیز در داخل راه روهای باریک یک زیردریایی در حال زندگی میباشید و از درهای بسیار کوچک رد میشوید. حس تنگناهراسی حاصل از این پلان ها و تجربهٔ هراسناک نبرد در زیردریایی‌های آن زمان از نکات و دلایل شاهکار نامیده شدن این فیلم شده است.

Das Boot

۳۹. مستند آخرین روزها در ویتنام ۲۰۱۴ (Last Days in Vietnam)

مستند آخرین روزها در ویتنام

  • امتیاز منتقدین: ۸۶ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران: ۷٫۸ از ۱۰

اثر بعدی که در لیست بهترین فیلم های جنگی قرار دارد مستند دیدنی آخرین روزها در ویتنام میباشد، که بیینده شاهد قصه ها و اتفاقات بهشکل حقیقی از جنگ ویتنام میباشد که از داستانهای علمی و تخیلی نیز عجیب‌تر خواهد بود و همچنین تا حد زیادی وحشتناک. از نکات بسیار با اهمیتی که در مستند آخرین روزها در ویتنام شاهد  آن خواهید بود  این میباشد که درگیری و آسوب در روزهای آخر جنگ ویتنام و خالی شدن این کشور از نظامیان آمریکای، فقط برای ماه های آخر نمیباشد و رد پای این هرج ومرج در طول این جنگ مشاهده میشود.

نقد فیلم حرف های زنانه (Women Talking) | یک درام فمینیستی
بیشتر بخوانید

۳۸. بودن یا نبودن ۱۹۴۲ (To Be or Not to Be)

۳۸. بودن یا نبودن ۱۹۴۲ (To Be or Not to Be)

  • نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰
  • نمره بیننده ها: مشخص نیست

فیلم بودن یا نبودن که اثر 38 لیست بهترین فیلم های جنگی را از آن خوده کرده ، مضمونی کمدی و طنزآلود را انتخاب کرده است و از این منظر، در لیست بهترین فیلم‌های تولید شده توسط کمپانی پارامونت میباشد. آقای ارنست لوبیچ، ساخت فیلم بودن یا نبودن را برعهده گرفته است با مسیری هجو اقدامات بدون منطق ارتش آلمان‌ نازی و اعمال شنیع آنها در کشور را به باد انتقاد خواهد گرفت.

37. خط باریک سرخ (The Thin Red Line)

The Thin Red Line

فیلمساز: Terrence Malick
هنرپیشه گان: Sean Penn, Adrien Brody, Jim Caviezel
تولید کشور: ایالات متحده آمریکا
تاریخ پخش: ۱۹۹۸
نمره روتن: ۸۰
فیلم خط باریک سرخ از روی داستان به این اسم که به دست جیمز جونز نوشته شده است و به واسطه ترنس مالیک تولید شده است موضوع فیلم بر روی جنگ آمریکا در جزیره گوادالکانال که در اقیانوس آرام قرار دارد خواهد پرداخت.

فیلم خط باریک سرخ در آن سالیان ساخته شد که فیلم نجات سرباز رایان در حال پخش شدن بود و به خاطر نگاه ویژه تر به سمت فیلم استیون اسپیلبرگ کمتر مورد دیده شدن بیننده ها واقع شد با اینکه فیلم ترنس مالیک نیز مقداری از همان فاکتورهای قابل قبول اثر اسپیلبرگ را به در خود جایی داده بود؛ مانند هنرپیشه گان تراز اول، سکانس های جنگی استادانه و کارگردانی بینظیر.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

7 + نوزده =