صفحه اصلی > موسیقی : موسیقی بلوز کانتری
ads

موسیقی بلوز کانتری

موسیقی بلوز کانتری

موسیقی بلوز کانتری چیست؟

موسیقی بلوز کانتری نوعی موسیقی بلوز است که در اوایل قرن بیستم در مناطق روستایی آمریکا – به ویژه منطقه دلتا می سی سی پی – گسترش یافت. بلوز محلی نیز نامیده می شود ، که معمولاً توسط خوانندگان سیاه پوست آمریکایی که خود را با گیتار آکوستیک همراهی می کردند ، اجرا می شد.

هنرمندان موسیقی بلوز کانتری در سراسر دیپ ساوت و تگزاس یافتند و پایه و اساس موسیقی دانان بلوز شهری و سرانجام راک و R&B را پس از دهه ها فراهم کردند.

موسیقی بلوز کانتری

موسیقی بلوز کانتری

تاریخچه مختصر موسیقی بلوز کانتری
بلوز کانتری از زمان ظهور در اوایل دهه 1900 از مخاطبان اختصاصی برخوردار بوده است:

ریشه در موسیقی و آهنگ های کاری آفریقایی: ریشه های موسیقی بلوز روستایی به “متولدین میدان” سیاه پوستان بردگی برمی گردد که در مزارع جنوب آمریکا کار می کردند. باندهای زنجیره ای زندان نیز از “هولر” های مشابه با فرم تماس و پاسخ استفاده می کردند. این آواز احتمالاً ریشه در موسیقی محلی آفریقای غربی دارد.

موسیقی دلتا می سی سی پی: اولین ضبط موسیقی بلوز از اوایل دهه 1900 در منطقه رود می سی سی پی بین ممفیس و نیواورلئان به وجود آمد. موسیقی دلتا بلوز توسط گیتاریست های آکوستیک پخش می شد که به شکلی 12 بار آواز می خواندند که شبیه به سبک بلوز رایج امروزی است. برخی نیز سازدهنی نواختند.

مستندات ضبط شده میدانی: بایگانی سازان موسیقی پیشگام لارنس گلرت ، رابرت دبلیو گوردون ، جان لوماکس و آلن لوماکس (پسر جان) برای ضبط موسیقی دانان بلوز آکوستیک به جنوب آمریکا سفر کردند. بسیاری از این ضبط ها در بایگانی آوازهای محلی آمریکایی کتابخانه کنگره (که اکنون بایگانی فرهنگ عامیانه خوانده می شود) به پایان رسید.

دلسوزان دلتا چارلی پاتون ، مودی واترز ، بوکا وایت ، می سی سی پی جان هرت ، می سی سی پی فرد مک داول ، جان لی هوکر ، فوری لوئیس ، سون هاوس از جمله هنرمندانی بودند که در این ضبط های اولیه حضور داشتند.

فراتر از دلتا: موسیقی بلوز کانتری محدود به دلتا می سی سی پی نبود. گرجی ها سانی تری ، براونی مک گی ، Blind Willie McTell و Blind Boy Fuller همگی در اوایل قرن بیستم آثار خود را در موسیقی بلوز گذاشتند. سبک منطقه ای به نام بلوز Piedmont شامل انگشت گذاری دقیق گیتار بود که صدای پیانوی موسیقی بلوز و جاز را تقلید می کرد. در تگزاس ، لیمو کور جفرسون ، لایتنین هاپکینز و رابرت جانسون (که در می سی سی پی متولد شد) فضیلت موسیقی را به ژانر بلوز وارد کردند.

مفهوم ریتم در موسیقی
بیشتر بخوانید

انتقال به بلوز شهری: با پیشرفت قرن بیستم ، نوازندگان بلوز شروع به مهاجرت به شهرها و تغییر جهت گیتار الکتریک با باند پشتیبان کردند. بیگ برونزی بزرگ ، که در روستاهای آرکانزاس بلوز کانتری بازی می کرد ، سرانجام نام خود را به عنوان یک هنرمند شهری در شیکاگو بر زبان آورد. ویلی دیکسون ، نویسنده استاندارد های بیشمار بلوز ، نیز در جوانی می سی سی پی را به مقصد شیکاگو ترک کرد.

کشیش گری دیویس کار خود را به عنوان گیتاریست بلوز Piedmont آغاز کرد اما بعداً به شهر نیویورک رفت و در آنجا بزرگترین شهرت خود را یافت. هنوز بازیکنان دیگر خانه های شهری را انتخاب کردند اما مانند Sleepy John Estes مستقر در ممفیس در جنوب باقی ماندند.

موسیقی بلوز کانتری

موسیقی بلوز کانتری

احیای مجدد: در نیمه دوم قرن بیستم ، بازیکنان الکتریکی مانند B.B. King ، Howlin ‘Wolf و Buddy Guy حاکم بر جدول بلوز بودند. با این حال ، بسیاری از بازیکنان کشور بلوز توجه جدیدی را به خود جلب کردند و تورهای احیا را بازی کردند.

می سی سی پی فرد مک داول ، جان لی هوکر و سون هاوس از جمله بسیاری از هنرمندان موسیقی بلوز بودند که در دوره احیای خود شهرت بیشتری نسبت به اولین حضور خود در صحنه کسب کردند. در بسیاری از موارد ، این هنرمندان برای مطابقت با زمان خود به گیتار الکتریکی روی می آورند.

ویژگی های موسیقی بلوز کانتری
بلوز کانتری با چندین ویژگی مشخص شناخته شده است:

اجراهای انفرادی: بیشتر هنرمندان بلوز کانتری با اجرای گیتار آکوستیک به صورت انفرادی اجرا می کردند.
سازهای صوتی: دلتا می سی سی پی و اطراف آن از مزیت برق در روزهای آغازین بلوز برخوردار نبودند. به همین ترتیب ، موسیقی بلور کانتری منحصراً بر روی سازهای صوتی پخش می شد – حتی پس از اینکه گیتارهای الکتریکی و تقویت کننده ها در دهه 1940 مد شدند.

ساختار آهنگ آشنا: فرم های 12 بار و 16 نوار بلوز که امروزه رایج است در اوایل بلوزهای کشور نیز محبوب بود.
اختلافات منطقه ای: بلوزهای کانتری در جنوب آمریکا متمرکز هستند ، اما مناطق مختلف صفات اصطلاحی مختلفی ایجاد می کنند. بلوزهای پیمونت جورجیا و کارولینای شمالی به خاطر الگوهای انگشت برداری معروف بودند. بسیاری از نوازندگان دلتا در گیتار اسلاید تخصص دارند – اغلب از بطری آبجو به عنوان سرسره استفاده می کنند.

تعریف سونات در موسیقی
بیشتر بخوانید

5 آهنگ معروف موسیقی بلوز کانتری
بسیاری از آهنگ های بلوز کانتری از وضعیت متعارف در ایالات متحده برخوردار بوده اند:

“Walkin ‘Blues” ساخته Son House: نسخه اصلی House Son که با خط تقلید “من امروز بیدار شدم امروز …” آغاز می شود.

“Pony Blues” ساخته چارلی پاتون: ضبط شده در سال 1929 در اولین جلسه رسمی استودیوی پاتون ، به تحکیم صدای موسیقی بلوز دلتا کمک کرد. پاتون پنج سال بعد در 43 سالگی درگذشت.

“Sweet Home Chicago” ساخته رابرت جانسون: جانسون در طول زندگی خود از نظر تجاری موفق نبود ، اما امروز او به عنوان یک افسانه گیتار و یک شخصیت مهم در تاریخ بلوز کانتری مورد احترام است. جانسون اهل می سی سی پی بود اما همه ضبط های شناخته شده خود را در تگزاس انجام داد – نمادی از سبک زندگی پرتلاش او.

“Candy Man” ساخته می سی سی پی جان هرت: آهنگی کاملاً جنسی و بلوز کانتری نشان می دهد که این ژانر ، هرچند باوقار ، بالاتر از استعاره درشت نبوده است.

“Lord، Send Me an Angel” نوشته Blind Willie McTell: نمونه ای کلاسیک از بلوز Piedmont که وقتی The White Stripes 2000 – 67 سال پس از نوشتن آن را پوشش داد ، مخاطبان جدیدی پیدا کرد.

موسیقی بلوز کانتری

موسیقی بلوز کانتری

منبع مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

لورین هانسبری|بهترین فیلم های تام هیدلستون|مکتب سورئالیسم|فیلم خاکستر سبز|فیلم فانی و الکساندر|نقد فیلم آگراندیسمان|نقد فیلم هشت و نیم فلینی|بیوگرافی زیگموند فروید|بهترین فیلمهای هیچکاک|فیلم جنگل کروز

دیدگاهتان را بنویسید

هشت + نوزده =