صفحه اصلی > موسیقی : معرفی برترین آثار موسیقی کلاسیک
ads

معرفی برترین آثار موسیقی کلاسیک

معرفی برترین آثار موسیقی کلاسیک

معرفی برترین آثار موسیقی کلاسیک :در این مطلب ما می خواهیم بعضی از بهترین و فرهیخته ترین ترانه های موسیقی کلاسیک را برای شما عزیزان معرفی کنیم.پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

 اثر J.S. Bach – Toccata and Fugue in D minor از یوهان سباستین باخ

این ترانه که توسط هنرمند مشهور آلمانی باخ نواخته شده است یکی از تکنیکی ترین و تاثیر گذار ترین اثر های او می باشد. این موسیقی اکثرا در موسیقی متن فیلم های ترسناک مورد استفاده قرار می گیرد.

اثر Eine kleine Nachtmusik از موتزارت

دومین اثری که ما معرفی میکنیم خیلی مشهور و قابل ستایش  می باشد (Eine kleine Nachtmusik)که توسط یکی از مفاخر تاریخ موسیقی یعنی موتزارت در سال 1787 ساخته شده است.

این موسیقی زیبا و دلنشین در بعضی از بهترین فیلم های تاریخی و علاوه بر آن برنامه های تلویزیونی و تبلیغاتی استفاده شده است. این موسیقی کلاسیک در موسیقی متن فیلم های مثل Charlie’s Angels , Alien , Ace Ventura مورد استفاده قرار گرفته است.

اثر  ‘O mio babbino caro’ from Gianni Schicchi پوچینی 

سومین اثر موسیقی کلاسیکی که ما به شما پیشنهاد میکنیم که از محبوبیت بخصوصی برخورددار است و حالت اپرا دارد قطعه O mio babbino caro می باشد.

این موسیقی اپرا در کل دنیا دارای جایگاه ویژه ای می باشد و کمتر کسی را می توان یافت که این اپرا دلنشین را نشنیده باشد.

اثر Beethoven – Für Elise از بتهوون

قطع به یقین یکی از برجسته ترین موسیقی های کلاسیک در جهان متعلق به بتهوون می باشد.

این قطعه یکی ازبزرگترین اثر های خلق شده در موسیقی خصوصا موسیقی کلاسیک هست. نکته بسیار مهم در مورد این ترانه این است که این قطعه در زمان حیات بتهوون انتشار پیدا نکرده است بلکه بعد از فوت این چهره بزرگ در هنر موسیقی منتشر شده است .

این قطعه ملودی بسیار ساده و در عین حال جذابی دارد. این قطعه یکی از ستودنی ترین قطعات برای پیانو به حساب می آید.

تا زمانی که این قطعه را گوش نداده باشید طبیعتا به بزرگی این اثر به طور کامل پی نخواهید برد.

معرفی برترین آثار موسیقی کلاسیک

معرفی برترین آثار موسیقی کلاسیک

اگر بخواهیم کمی درباره یکی از مفاخر موسیقی کلاسیک یعنی موتزارت صحبت کنیم میتوانیم بگوییم موتسارت استعداد ذاتی خود را در کودکی به رخ همگان کشید.

زمانی که تنها پنج سال داشت ترانه می‌ساخت و وقتی که فقط 6 سالش بود به عنوان تک‌نواز دوم با واریا نزد امپراتور اتریش شروع به نواختن کرد.

لئوپولد تصور می کرد که یک امر درست است استعداد خداداد فرزندش را به نمایش بگذارد پس در اواسط 1763 خانواده او در یک سفر به کشور انگلستان و شهر لندن و فرانسه برد و در مکان های بسیار زیادی برنامه اجرا کرد.

موتسارت شنوندگانش را با هنر نوازندگی خود به وجد آورده بود. وی برای خانواده‌ی سلطنتی کشور های فرانسه و انگلستان نوازندگی کرد.

نخستین سمفونی‌ها و قطعاتش را هم در آنجا نوشت خانواده وی کمی پس از 1766 به خانه برگشتند،یعنی تقریبا 6 ماه قبل از آنکه دوباره به به اتریش بروند آنها امید داشتند موتسارت اپرایی را که نوشته در آن جا اجرا کند ولی به علت برخی دسیسه‌ها این موضوع صورت نگرفت.

آهنگساز و نوازنده‌ی پیانو آلمانی تبار لودویگ فان بتهوونِ ، به‌عنوان یکی از نوابغ تاریخ موسیقی کلاسیک شناخته میگردد.

معرفی سبک موسیقی بوسا نووا
بیشتر بخوانید

آثار فرهیخته این هنرمند بزرگ ترکیبی از آوازهای گوناگون و ساز های خصوصا ساز پیانو، در قالب سونات، سمفونی، کنسرتو و کوارتِت را دربرمی‌گیرد.

این نوازنده آلمانی شخصیتی بزرگ و پررنگ در هنر موسیقی بود که توانست عصر کلاسیک و رمانتیک موسیقی را با یکدیگر ادغام کند.

بتهوون با وجود آن که اواخر سال های زندگی به طور کامل ناشنوا شده بود، ولی در بعضی از بزرگترین آثار خود را در همان دوران ساخت.

برترین اثر های موسیقی کلاسیک

اثر Bizet –Carmen

ما میتوانیم در این مقاله تعداد فراوانی موسیقی معرفی کنیم که بسیار شنیدنی و معروف هستند اما ما فقط تعدادی از این موسیقی ها رو معرفی می کنیم.در دریای موسیقی کلاسیک این قطعه ها فقط بخش کمی از این موسیقی را در بر می گیرند.

قطعه معروف و شنیدنی دیگری که برای شما معرفی می کنیم Bizet –Carmen می باشد.

این ترانه کلاسیک سال 1875 خلق شده است و از بزرگ ترین ترانه های کلاسیک به شمار می آید.

اثر Vivaldi – The Four Seasons

ششمین موسیقی کلاسیک که یکی از آثار درخشان در ژانر موسیقی کلاسیک حساب می شود Vivaldi – The Four Seasons می باشد.

این قطعه ی زیبا و دلنشین در اصل توصیف کننده چهار فصل سال است در که در همه دنیا بسیار مشهور می باشد . شما با گوش دادن به این ترانه جذاب می توانید هر چهار فصل سال را در قالب یک موسیقی احساس کنید.

اثر Beethoven – Symphony No.5 in C minor از بتهوون

یکی دیگر از آثار بزرگ تاریخ موسیقی کلاسیک مربوط به اثر بتهوون است . بدون تردید یکی از بزرگترین و تاثیر گذار ترین اثر های موسیقی کلاسیک سمفونی پنجم می باشد. این سمفونی قادر بوده در خیلی از ترانه ها مورد استفاده قرار بگیرد و طرفدارای خاص خود را دارد در بین علاقه مندان موسیقی کلاسیک داشته باشد.

اثر کلاسیک Ravel – Boléro

موسیقی کلاسیک دیگری که در این مقاله برای شما همراهان عزیز معرفی می کنیم Ravel – Boléro می باشد. یکی از برترین موسیقی های کلاسیک در المپیک سال 1984 به شهرت فراوانی رسید. در واقع این موسیقی به عنوان یک باله رقص روسی در نظر گرفته می گردد .

بهترین فیلم های تاریخی
بیشتر بخوانید

آثار بزرگ موسیقی کلاسیک

Johann Strauss II – The Blue Danube

این ترانه فوق العاده یکی دیگر از فرهیخته ترین موسیقی های کلاسیک در دنیا می باشد که برای سرود ملی غیر رسمی کشور اروپایی اتریش ساخته شده است. این ترانه در خیلی از فیلم های هالیوودی مورد استفاده قرار گرفته است و دارای شهرتی جهانی است.

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

سه × یک =