صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی الکساندر گراهام بل
ads

بیوگرافی الکساندر گراهام بل

الكساندر گراهام بل

الكساندر گراهام بل كیست؟

الكساندر گراهام بل دانشمند و مخترع اسكاتلندی متولد شد و بیشتر به خاطر اختراع اولین تلفن فعال در سال 1876 و تاسیس شركت تلفن بل در سال 1877 شناخته شد.

موفقیت بل از طریق آزمایش های او در صدا و افزایش علاقه خانواده اش برای کمک به ناشنوایان در برقراری ارتباط حاصل شد. بل با توماس واتسون از طریق تلفن کار کرد ، اگرچه عقل ولگرد او به او اجازه می داد تا در بسیاری از اختراعات دیگر ، از جمله ماشین های پرواز و آبگیرهای کوچک کار کند.

الكساندر گراهام بل

اوایل زندگی و خانواده الکساندر گراهام بل

الکساندر گراهام بل  در 3 مارس 1847 در ادینبورگ ، اسکاتلند متولد شد. پسر دوم الکساندر ملویل بل و الیزا گریس سیموندز بل ، او را به خاطر پدربزرگ پدری خود معرفی کردند. نام میانی “گراهام” در 10 سالگی اضافه شد.

وی دو برادر به نام های ملویل جیمز الکساندر گراهام بل و ادوارد چارلز بل داشت که هر دو بر اثر بیماری سل درگذشتند.

در طول جوانی ، الکساندر گراهام بل به شدت تحت تأثیر خانواده و اطرافش قرار گرفت. زادگاه بل ، ادینبورگ ، اسکاتلند ، به دلیل فرهنگ غنی هنر و علم به “آتن شمال” معروف شد.

پدربزرگ و پدرش در زمینه مکانیک صدا و شگفتی متخصص بودند. و مادر بل ، الیزا ، علی رغم اینکه ناشنوا بود ، به یک پیانیست تبحر تبدیل شد و این کار را به وی تحریک کرد تا چالش های بزرگی را به عهده بگیرد.

الیزا پسرش را در خانه تربیت کرد و کنجکاوی بینهایت دنیای اطراف خود را القا کرد. وی یک سال تحصیلات رسمی را در یک مدرسه خصوصی و دو سال را در دبیرستان سلطنتی تحسین شده ادینبورگ تحصیل کرد.

الکساندر گراهام بل اگرچه یک دانش آموز متوسط ​​بود اما توانایی غیرمعمولی در حل مشکلات از خود نشان داد. در سن 12 سالگی ، در حالی که با یکی از دوستان خود در یک آسیاب غلات بازی می کرد ، متوجه روند کند پوسته پوسته شدن دانه گندم شد. او به خانه خود رفت و دستگاهی با دست و پاچه های چرخان و برس ناخن ساخت که به راحتی پوسته ها را از دانه خارج می کند.

بیوگرافی متیو پری
بیشتر بخوانید

در آغاز کار
الکساندر گراهام بل جوان از جوانی برای انجام مشاغل خانوادگی آراسته شده بود ، اما ذات سرسختانه او با رفتار سرشار از پدرش در تضاد بود. الكساندر كه به دنبال راهی برای نجات بود ، داوطلب مراقبت از پدربزرگ شد كه در سال 1862 بیمار شد.

الکساندر گراهام بل بزرگ اسکندر جوان را تشویق کرد و از یادگیری و کارهای فکری قدردانی کرد. الكساندر در سن 16 سالگی در كار خود با ناشنوایان به پدرش پیوست و به زودی مسئولیت كامل عملیات پدرش در لندن را بر عهده گرفت.

پدر الکساندر گراهام بل در یكی از سفرهایش به آمریكای شمالی تصمیم گرفت كه محیط سالم تری باشد و تصمیم گرفت خانواده را به آنجا منتقل كند. در ابتدا ، اسکندر مقاومت کرد ، زیرا او در لندن مستقر شد. او سرانجام پس از فوت هر دو برادرش به علت سل ، از کار خود منصرف شد.

در سال 1870 ، خانواده در Brantford ، انتاریو ، کانادا مستقر شدند. در آنجا الكساندر كارگاهي را راه اندازي كرد تا بررسي صداي انسان را ادامه دهد.

در 11 ژوئیه 1877 ، الکساندر گراهام بل با مابل هوبارد ، دانشجوی سابق و دختر گاردینر هوبارد ، یکی از حامیان مالی اولیه او ازدواج کرد. مایبل از همان سال های کودکی ناشنوا بود.

الكساندر گراهام بل

اختراعات الكساندر گراهام بل
الکساندر گراهام بل به دلیل اختراع تلفن اعتبار دارد. در کل ، او شخصاً دارای 18 حق اختراع ثبت شده به همراه 12 موردی بود که با همکارانش به اشتراک گذاشت.

تلفن
در 10 مارس 1876 ، الکساندر گراهام بل پس از سالها کار ، شناخته شده ترین اختراع خود ، تلفن را کامل کرد و اولین تماس تلفنی خود را برقرار کرد.

قبل از آن ، بل در سال 1871 با انتقال به بوستون شروع به کار بر روی دستگاهی کرد که به تلگراف چندگانه یا هارمونیک (انتقال تلگراف از چندین پیام تنظیم شده روی فرکانس های مختلف) کار می کند. وی از طریق سرمایه گذاران محلی توماس ساندرز و گاردینر هوبارد پشتوانه مالی یافت.

بین سالهای 1873 و 1874 ، بل روزها و شبهای طولانی در تلاش برای تکمیل تلگراف هارمونیک بود. اما در طی آزمایشات خود ، او به ایده دیگری علاقه مند شد و صدای انسان را از طریق سیم انتقال داد.

زندگینامه جنیفر انیستون
بیشتر بخوانید

انحراف الکساندر گراهام بل دلسوزان وی را ناامید کرد و توماس واتسون ، یک برقکار ماهر ، استخدام شد تا دوباره بل را روی تلگراف هارمونیک متمرکز کند. اما واتسون خیلی زود با ایده انتقال صدا توسط بل شیفته شد و این دو با Bell که ایده ایده آل بود و واتسون دارای تخصص لازم برای تحقق بخشیدن به ایده های بل بودند ، همکاری بزرگی ایجاد کردند.

‘آقای. واتسون ، بیا اینجا – می خواهم ببینمت
از سال 1874 و 1875 ، الکساندر گراهام بل و واتسون هم در تلگراف هارمونیک و هم در یک دستگاه انتقال صدا کار کردند. اگرچه در ابتدا از انحراف ناامید شد ، سرمایه گذاران بل خیلی زود ارزش انتقال صدا را دیدند و حق ثبت اختراع را ارائه دادند.

در حال حاضر این مفهوم محافظت شده است ، اما دستگاه هنوز هم باید توسعه یابد. در سال 1876 سرانجام بل و واتسون موفق شدند.

افسانه ها حاکی از آن است که بل یک ظرف مایع انتقال دهنده را کوبید و فریاد زد: “آقای واتسون ، بیا اینجا – من می خواهم شما را ببینم. ” توضیح بیشتر این بود که بل صدای سیم را شنید و واتسون را صدا زد. در هر صورت ، واتسون صدای الکساندر گراهام بل را از طریق سیم شنید و بنابراین اولین تماس تلفنی را دریافت کرد.

با این موفقیت ، بل در یک سری تظاهرات عمومی تبلیغ تلفن را آغاز کرد. در نمایشگاه صد ساله 1876 در فیلادلفیا ، الکساندر گراهام بل تلفن را به امپراطور برزیل ، دوم پدرو نشان داد ، که گفت: “خدای من ، صحبت می کند!” تظاهرات های دیگری در پی داشت ، هر کدام در فاصله ای بیشتر از تظاهرات دیگر.

شرکت تلفن الکساندر گراهام بل در 9 ژوئیه 1877 تشکیل شد. در ژانویه 1915 ، بل برای اولین تماس تلفنی بین قاره ای دعوت شد. از نیویورک ، او با همکار سابق خود واتسون در سانفرانسیسکو صحبت کرد.

الكساندر گراهام بل

سایر اختراعات الکساندر گراهام بل
با همه حساب ها ، الکساندر گراهام بل یک تاجر تیزبین نبود و از سال 1880 شروع به تحویل امور تجاری به هوبارد و دیگران کرد تا بتواند طیف وسیعی از اختراعات و کارهای فکری را دنبال کند.

بیوگرافی فیلمنامه‌نویس هالیوودی ایتان کوئن
بیشتر بخوانید

در سال 1880 ، بل آزمایشگاه ولتا را در واشنگتن دی سی تأسیس کرد ، یک مرکز آزمایشی مختص کشف علمی.

بعداً در زندگی خود ، بل شیفته پرواز شد و شروع به جستجوی امکانات ماشین ها و دستگاه های پرواز کرد ، با شروع با بادبادک چهار ضلعی در دهه 1890.

در سال 1907 ، بل انجمن تجربی هوایی را با گلن کرتیس و چندین همکار دیگر تشکیل داد. این گروه چندین ماشین پرنده از جمله دارت نقره ای را توسعه داد.

دارت نقره ای اولین هواپیمای نیرومند بود که در کانادا به پرواز درآمد. بعداً بل روی هیدروفویل کار کرد و رکورد سرعت جهانی را برای این نوع قایق ها ثبت کرد.

چالش های حقوقی
پس از عروسی 1877 ، الكساندر و ممبل با نشان دادن تلفن به اروپا سفر كردند. پس از بازگشت به ایالات متحده ، الکساندر گراهام بل به واشنگتن دی سی احضار شد تا از حق ثبت اختراع تلفنی خود در پرونده های قضایی دفاع کند.

دیگران ادعا کردند که تلفن را اختراع کرده اند یا قبل از بل این ایده را تصور کرده اند. طی 18 سال آینده ، شرکت بل با بیش از 550 مورد چالش دادگاه روبرو شد ، از جمله چندین مورد به دیوان عالی کشور رفت ، اما هیچ کدام موفق نبودند.

حتی در طول جنگ های ثبت اختراع ، شرکت رشد کرد. بین سالهای 1877 و 1886 ، بیش از 150،000 نفر در ایالات متحده تلفن داشتند.

در دستگاه از جمله افزودن میکروفون اختراع شده توسط توماس ادیسون ، بهبودهایی ایجاد شد که نیازی به فریاد زدن با تلفن برای شنیدن را از بین می برد.

زندگی بعدی
الکساندر گراهام بل در طول زندگی خود به کار خانواده اش با ناشنوایان ادامه داد و انجمن آمریکایی را برای ترویج آموزش گفتار به ناشنوایان در سال 1890 تأسیس کرد.

هشت سال بعد ، بل ریاست یک گروه علمی کوچک و شناخته شده ایالات متحده ، انجمن نشنال جغرافیایی را به عهده گرفت و کمک کرد تا ژورنال آنها به یکی از محبوب ترین انتشارات جهان تبدیل شود. بل همچنین یکی از بنیانگذاران مجله Science است.

الکساندر گراهام بل در 2 آگوست 1922 در خانه اش در بددک در جزیره کیپ برتون ، نوا اسکوشیای کانادا به آرامش درگذشت اندکی پس از مرگ وی ، به احترام نبوغ وی ، کل سیستم تلفن برای یک دقیقه خاموش شد.

زندگینامه میشل یو
بیشتر بخوانید

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

فیلم عروس|نقد فیلم جنگ ستارگان|نقد فیلم دایره جعفر پناهی|بهترین گوشی های بازار ایران|نقد فیلم کارخانه آمریکایی|کسب درآمد اینترنتی از طریق طراحی وب سایت|بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی|معرفی سبک موسیقی بلوز|فیلم Moby Doc|تاثیر قوانین جدید بر روند بازار سرمایه

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج + 1 =