بیوگرافی رایلی کیو

رایلی کیو

رایلی کیو بازیگر در فیلم دیزی جونز و شش و نوه الویس پریسلی است.

رایلی کیو کیست؟

بازیگر رایلی کیو که در یک سلسله موسیقی آمریکایی متولد شد، دختر لیزا ماری پریسلی و نوه پادشاه راک اند رول، الویس پریسلی است. پس از شروع به عنوان یک مدل مد نوجوان، او اولین فیلم خود را در سال 2010 در The Runaways انجام داد.

همکاری مکرر او با کارگردان استیون سودربرگ منجر به اجرای نامزدی گلدن گلوب در نمایش تلویزیونی The Girlfriend Experience شد، و او برای نقش‌هایی در American Honey، Zola و سریال پرایم آمازون در سال 2023، Daisy Jones & the Six، جایی که کیو در آن مشارکت داشت، تحسین شد. خواننده اصلی برای نقش نامزد امی او به عنوان خواننده و ترانه سرای دهه 1970.

والدین و دوران اولیه زندگی

دانیل رایلی کیو، متولد 29 مه 1989، در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، دختر نوازندگان لیزا ماری پریسلی و دنی کیو و بزرگ‌ترین نوه مجری افسانه‌ای الویس پریسلی و پریسیلا پریسلی است. کیو هرگز پادشاه راک اند رول را که 12 سال قبل از تولدش درگذشت، ملاقات نکرد.

کیو 5 ساله بود که والدینش طلاق گرفتند، و او و برادر کوچکترش بنجامین زمان خود را بین والدینشان تقسیم کردند، به طور متناوب بین خانه های پدرش در لس آنجلس و هاوایی و خانه مادرشان در لس آنجلس و گریسلند، خانه خانواده پریسلی در ممفیس، تنسی.

رایلی کیو

رایلی کیو

آنها همچنین دوره‌هایی را در Neverland Ranch گذراندند، خانه مجلل کالیفرنیایی خواننده مایکل جکسون، که لیزا ماری مدت کوتاهی پس از طلاقش از دنی کیو ازدواج کرد.

کیو بعداً متذکر شد که این تربیت، در عین حال که گیج کننده بود، یک جهان بینی متعادل برای او فراهم کرده بود. همانطور که او به گاردین گفت: “من با مادرم بسیار ممتاز بزرگ شدم.” “اما پدرم اینطور زندگی نکرد. و من فکر می کنم تجربه هر دو طرف مفید بوده است. پدرم کف آپارتمانش تشک داشت. او در کابین ها و پارک های تریلر زندگی می کرد. او فقط پول زیادی نداشت.»

پس از طلاق از جکسون، لیزا ماری پریسلی دو بار دیگر ازدواج کرد، از جمله ازدواج تقریباً چهار ماهه با بازیگر نیکلاس کیج و ازدواج چهارم با تهیه کننده موسیقی و گیتاریست مایکل لاکوود، که با او صاحب دختران دوقلو، خواهران ناتنی کیو، هارپر و فینلی.

سفرهای مکرر کیو، حفظ یک زندگی عادی مدرسه را دشوار می کرد. او سرانجام در خانه تحصیل کرد و بعداً قبل از فارغ التحصیلی از دبیرستان رها شد (تصمیمی که او بعداً گفت که از آن پشیمان شده است). اما او در سنین جوانی به شغل نمایشی، نویسندگی و کارگردانی فیلم ها و نمایشنامه هایی که خانواده و دوستانشان در آن نقش آفرینی می کردند، توجه داشت.

پدر و مادر او، در حالی که حمایت می کردند، از خطرات صنعت سرگرمی می ترسیدند، و کیو در نوجوانی شروع به مدلینگ کرد تا قبل از شروع حرفه بازیگری، از خودش حمایت کند. او در شوهای مد برای Dolce & Gabbana و Tommy Hilfiger ظاهر شد و در سال 2005 به عنوان چهره عطر Dior Miss Dior Chérie انتخاب شد.

بهترین فیلم های فرانک کاپرا
بیشتر بخوانید

Keough امروز به مدل سازی ادامه می دهد. در اکتبر 2023، او سفیر خانه Chanel شد و برای یک مجموعه بهار و تابستان 2024 عکس خواهد گرفت.

اولین نقش های فیلم

کیو اولین فیلم خود را در The Runaways (2010)، یک فیلم زندگینامه ای موزیکال از گروه راک زن دهه 1970 به همین نام انجام داد، جایی که او در نقش خواننده ماری کوری تا چری کوری داکوتا فانینگ و جوآن جت از کریستن استوارت بازی کرد.

کارهای دیگری از جمله نقش‌هایی در فیلم دکتر خوب در سال 2011، سپس سه فیلم در سال 2012: جک و دایان، بوسه نفرین‌شده‌ها و مایک جادویی که اولین پروژه او با کارگردانی استیون سودربرگ را رقم زد.

رایلی کیو

رایلی کیو

کیو که بیشتر به سمت فیلم‌های مستقل کشیده شده بود، در ابتدا علاقه‌ای به نقشی در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم جورج میلر نداشت و در نهایت نقش کوچک‌تری در فیلم پرفروش سال ۲۰۱۵ با بازی تام هاردی و شارلیز ترون پذیرفت.

تجربه دوست دختر و نقش های شکست خورده

کیو اولین نقش موفقیت‌آمیز خود را هنگامی که با سودربرگ برای فصل اول سریال Starz The Friend Experience در سال 2016 همکاری کرد، داشت.

این سریال بر اساس یک فیلم قبلی سودربرگ، کیو را در نقش یک دانشجوی دانشکده حقوق بازی می‌کرد که تبدیل به یک دختر تماس‌گیر کلاس بالا شد. او برای بازی خود تحسین منتقدان را به دست آورد و نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در سریال های محدود، سریال گلچین یا فیلم تلویزیونی شد.

کیو که خود را «معتاد به کار» توصیف می‌کرد، پس از جدایی دوست دخترش مشغول بود و به خاطر نمایش ماهرانه‌اش از شخصیت‌های طبقه متوسط یا پایین‌تر اغلب در حاشیه‌های جامعه، به دور از ریشه‌هایش به عنوان فرزند یک سلسله موسیقی، شهرت پیدا کرد.

اینها شامل عسل آمریکایی در سال 2016 بود، جایی که او در نقش یک فراری مشکل دار که به خدمه فروش دوره گرد می پیوندد بازی کرد (نقشی که باعث شد کیو جایزه روح مستقل فیلم را دریافت کند). نقش‌های دیگر به ژانرهای دیگر می‌پردازند، از جمله فیلم‌های ترسناک مانند It Comes at Night (2017)، خانه‌ای که جک ساخت (2018) و The Lodge در سال 2019.

در سال 2017، کیو برای سومین بار با سودربرگ برای کمدی Logan Lucky همبازی شد. در همان سال او یک شرکت تولیدی به نام فلیکس کالپا را با تهیه کننده جینا گامل تشکیل داد.

این شرکت چندین پروژه در دست توسعه دارد، و در سال 2022، این زوج فیلم War Pony را کارگردانی کردند، فیلمی در سن بلوغ که زندگی دو پسر بومی لاکوتا را دنبال می‌کند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن 2022 به نمایش درآمد و برنده جایزه معتبر دوربین طلایی شد که به بهترین فیلم اول اهدا شد.

بیوگرافی رهبر ارتش سرخ و اتحاد جماهیر شوروی جوزف استالین
بیشتر بخوانید

زولا

زولا (2020) بر اساس مجموعه توئیت‌های پرطرفدار و پرطرفدار آزیا «زولا» کینگ در سال 2015 که دیدار مشکل‌ساز بین دو رقصنده استریپر را مستند می‌کند، زولا (2020) یک حرکت مهم برای کیو را رقم زد.

او که به خاطر نقش‌های طبیعی‌گرایانه‌تر و محدودتر قبلی‌اش تحسین شده بود، تمام تلاشش را کرد، با ناخن‌های اسپورت، ناخن‌های سیخ‌دار، «بلکسنت» اغراق‌آمیز، و نقش‌آفرینی بسیار جنسی‌آمیز در نقش استفانی مشکل‌دار، که زولا تیلور پیج هم‌بازی‌اش را فریب می‌دهد.

رایلی کیو

رایلی کیو

سفر جاده ای سرنوشت ساز به فلوریدا در جستجوی روزی بزرگ. همانطور که کارگردان Janicza Bravo به نیویورک تایمز گفت: “او یکی از آن بازیگرانی است که آنقدر بدون زحمت در پای شخصیت خود قرار می گیرد که تقریباً به نظر می رسد بازیگر نیست.” این کمدی تاریک نامزد جوایز متعددی شد، از جمله جایزه بهترین فیلم از جوایز فیلم مستقل روح.

دیزی جونز و شش

در بهار 2023، تنها چند هفته پس از مرگ مادرش، کیو برای انتشار پرمخاطب ترین پروژه خود تا به امروز در کانون توجه قرار گرفت و نقش اصلی در سریال پرایم آمازون دیزی جونز و شش را ایفا کرد.

این مجموعه که اقتباسی تلویزیونی از کتاب پرفروش 2019 تیلور جنکینز رید است، ظهور و سقوط یک گروه راک ساختگی دهه 1970 را ترسیم می‌کند که روابط شخصی آشفته‌شان (الهام گرفته از گروه افسانه‌ای فلیت‌وود مک) بقای گروه را تهدید می‌کند.

علیرغم اینکه کیو از یک خانواده موسیقی چند نسلی بود، قبل از شروع سریال محدود تجربه موسیقی کمی داشت، اما مصمم بود به محض شنیدن این قسمت، این قسمت را بسازد. همانطور که او به Vanity Fair گفت: “من می دانم که دارم نقش دیزی را بازی می کنم. من فقط آن را می دانستم … نمی دانستم که آنها از من خوششان می آید یا نه، حتی در آن مرحله با آنها صحبت نکرده بودم.

تنها بار دیگری که این را تجربه کردم زمانی بود که با شوهرم آشنا شدم و یک هفته بعد از آن می دانستم که با او بچه دار می شوم و با او ازدواج می کنم.

کیو و بقیه بازیگران دروس آواز و موسیقی گذراندند و سازهای خودشان را جلوی دوربین نواختند تا صدای گروه خیالی الهام گرفته از کالیفرنیای جنوبی را بازسازی کنند. یک آلبوم موسیقی متن همراه با نام Aurora، با موسیقی ای که در این نمایش وجود دارد، همراه با نمایش منتشر شد.

در ژوئیه 2023، دیزی جونز و شش نامزدی نه جایزه امی، از جمله فیلم یا سریال محدود یا مجموعه گلچین برجسته و یک جایزه برای Keough برای بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال یا فیلم محدود یا گلچین دریافت کردند.

بهترین فیلمهای نیکول کیدمن
بیشتر بخوانید

مناقشه مرگ و املاک لیزا ماری پریسلی

مجموعه‌ای از تراژدی‌ها خانواده کیو را از سال 2020 آغاز کرد. در ژوئن آن سال، برادر 27 ساله‌اش، بنجامین، پس از سال‌ها مبارزه با افسردگی که با توجه به کانون توجه و تابش خیره‌کننده میراث خانواده پریسلی، بر اثر خودکشی درگذشت.

در سال‌های بعد، هم کیو و هم لیزا ماری پریسلی علناً غم و اندوه خود را در مورد مرگ بنجامین به اشتراک گذاشتند (کیو حتی در تلاش برای کنار آمدن با پایان زندگی برادرش به عنوان یک دولای مرگ آموزش دید).

رایلی کیو

رایلی کیو

در ژانویه 2023، تنها چند روز پس از شرکت در مراسم جوایز گلدن گلوب، جایی که آستین باتلر جایزه بهترین بازیگر مرد در فیلم درام را برای ایفای نقش پدرش دریافت کرد، لیزا ماری در سن 54 سالگی بر اثر انسداد کاسه کوچک درگذشت.

مرگ این خواننده به تیتر خبرها تبدیل شد. دوباره زمانی که فاش شد که پریسیلا پریسلی، مادربزرگ کیو، دادخواستی را برای به چالش کشیدن وصیت دختر فقیدش، که در سال 2016 اصلاح شده بود، برای برکناری پریسیلا به عنوان امین به جای کیو و برادرش، ارائه کرد. پریسلی صحت این سند را مورد تردید قرار داد، سندی که به گفته او پر از تناقض بود و هرگز به طور رسمی شاهد یا محضری نبود.

گزارش شده است که کیو از چالش قانونی و تبلیغات پیرامونی به شدت ناراحت بود. این پرونده در ماه مه 2023 در انتظار تایید قاضی به پایان رسید. پریسیلا پریسلی پس از اخبار مربوط به سازش بیانیه ای را منتشر کرد و خاطرنشان کرد: “من می خواهم روشن کنم که هرگز علیه نوه محبوبم شکایتی ثبت نشده است.

به عنوان یک خانواده، ما خوشحالیم که این مشکل را با هم حل کردیم. من و خانواده ام امیدواریم که همه به ما حریم خصوصی لازم را بدهند تا لیزا ماری را درست غمگین کنیم و اوقات شخصی را با هم بگذرانیم.”

یک قاضی دادگاه عالی لس آنجلس رسماً در اوایل آگوست 2023 توافقنامه را تأیید کرد و جزئیات مالی آن را اواخر ماه اکتبر نهایی کرد. طبق مفاد قرارداد، کیو به عنوان تنها متولی Promenade Trust انتخاب شد که دارایی مادرش و دارایی گریسلند را کنترل می‌کند.

در ازای پس گرفتن دادخواست خود برای به چالش کشیدن وصیت لیزا ماری، پریسیلا یک میلیون دلار و پسر بالغ او (و عموی رایلی کیو) ناوارون گاریبالدی گارسیا، یک نهم از اعتماد را دریافت کردند.

رایلی کیو اکنون همچنین یک زیرمجموعه را مدیریت می کند که برای حفظ منافع مالی دو خواهر ناتنی نوجوانش ایجاد شده است. علاوه بر این، او موافقت کرد که به خواسته های مادربزرگش احترام بگذارد تا در گریسلند در نزدیکی همسر، دختر و نوه سابق پریسلی به خاک سپرده شود.

بهترین فیلمهای جیمز استورات
بیشتر بخوانید

دارای مالی

به لطف برنامه پرمشغله و دستمزدهای متعدد او (از جمله ۱.۵ میلیون دلار گزارش شده برای نقش اصلی او در دیزی جونز و شش نفر در سال ۲۰۲۳)، دارایی خالص رایلی کیو تا می ۲۰۲۳ حدود ۵ میلیون دلار تخمین زده شد.

با این حال، این به دلیل ارث او پس از مرگ نابهنگام مادرش، لیزا ماری پریسلی، تنها وارث دارایی پرسود پدربزرگ کیو، الویس پریسلی، نیست.

اگرچه گزارش شده بود که لیزا ماری بیشتر پول خود را خرج کرده است، او مالکیت املاک گریسلند الویس پریسلی در ممفیس و همچنین سهم قابل توجهی در حقوق مالکیت معنوی خواننده افسانه ای را حفظ کرد. کیو اکنون این ارث را (همراه با مزایای جزئی از بیمه عمر که توسط مادرش ایجاد شده است) با دو خواهر و برادر ناتنی بازمانده خود، دوقلوهای هارپر و فینلی لاکوود، به اشتراک می گذارد.

شوهر و دختر

رایلی کیو در سال 2012 هنگام فیلمبرداری فیلم مکس دیوانه: جاده خشم، بدلکار استرالیایی، بن اسمیت-پترسن، ملاقات کرد. به گزارش پیپل، این جفت سال بعد شروع به ملاقات کردند، در سال 2014 نامزد کردند و سال بعد ازدواج کردند.

در طول مراسم یادبود مادر رایلی کیو ، لیزا ماری در ژانویه 2023، اسمیت-پیترسن پیامی را که توسط کیو نوشته شده بود خواند و در آن فاش کرد که این زوج به یک دختر خوش آمد گفتند. توپلو استورم که در آگوست 2022 از طریق یک جانشین به دنیا آمد، نام خود را از زادگاه الویس گرفته و نام میانی عموی مرحومش را دارد.

رایلی کیو

رایلی کیو

نقل قول ها

رد شدن فقط باعث می شود برای اثبات خودم بیشتر تلاش کنم.

در [سن] 9، 10، 11 سالگی، تمام روز فیلم می ساختم و طرز فکر بسیار عملی در مورد همه اینها برای یک کودک داشتم.

من فقط سعی می کنم در حال حاضر برای همه چیز سپاسگزار باشم، سعی می کنم عاشقانه عمل کنم و قلبم را باز نگه دارم و عشق بدهم و دریافت کنم.

من با رفتن به خواربار فروشی بزرگ شدم و مادرم روی جلد همه مجلات آنجا بود. و، می دانید، در مدرسه من عکاسانی بودند… احتمالاً شبیه به رشد بچه های کارداشیان ها در حال حاضر بود.

اگر بتوانید یکی از اساسی‌ترین ترس‌ها، یعنی مرگ را از بین ببرید، زندگی بسیار حاضر و کامل‌تری دارید. و پس، بنابراین، شما زندگی می کنید.

در مورد نقش زولا: روند فکر ما این بود که اگر او قرار است این شیطان شود، پس باید واقعاً او را شیطانی کنیم. بسیار همکاری بود. سعی کنید او را تا حد امکان وحشتناک، تا حد ممکن توهین آمیز کنید، و واقعاً تمام راه را ادامه می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

14 + 7 =