بیوگرافی دواین جانسون

دواین جانسون

دواین جانسون ابتدا با نام «صخره»، یک شخصیت محبوب کشتی، به شهرت رسید. او سپس با بازی در فیلم‌هایی از جمله «پادشاه عقرب»، «هرکول» و «سریع و خشمگین» به یک ستاره گیشه تبدیل شد.

دواین جانسون کیست؟

دواین “راک” دواین جانسون در سال 1972 در یک خانواده کشتی حرفه ای متولد شد. یک مصدومیت به دوران فوتبال او در کالج پایان داد، بنابراین او با WWE وارد رینگ شد. او به عنوان “راک” با کشتی گیر استیو آستین دعوا کرد و بارها عنوان سنگین وزن WWE را به دست آورد.

دواین جانسون سپس شهرت کشتی خود را به یک حرفه سینمایی تبدیل کرد و در پروژه‌هایی مانند «مومیایی برمی‌گردد» در سال 2001 و «پری دندان» در سال 2010 ظاهر شد. پروژه‌های بعدی شامل سریال Ballers از HBO و نقش‌های اصلی در فرنچایزهای سریع و خشمگین و Jumanji و صدای نیمه خدای Maui در Moana است.

اوایل زندگی و شغل

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های راک [ ۵ فیلم برتر دواین جانسون ]

دواین جانسون در 2 می 1972 در هیوارد کالیفرنیا به دنیا آمد. دواین جانسون جوان نوه کشتی‌گیر حرفه‌ای پیتر “Hi Chief” Fanene Maivia و پسر کشتی‌گیر راکی جانسون، با تماشای اجرای پدرش در رینگ بزرگ شد. جانسون بدون هیچ برنامه‌ای برای پیروی از راه‌های خود، فوتبال کالج را در دانشگاه میامی بازی کرد و با جثه و ورزش‌کاری خود امیدوار بود تا زمانی که مصدومیت او را کند کرد.

تبدیل شدن به “صخره”

با چشم‌اندازهای کمی در فوتبال حرفه‌ای، دواین جانسون به کشتی کج روی آورد و در دبلیو ای برای اولین بار به کشتی کج روی آورد. پس از چند مسابقه دیگر، از جمله برد تگ تیم با بارت سایر، WWE با او با نام فلکس کاوانا قرارداد امضا کرد. یک سال بعد، او به Nation of Domination پیوست و در نهایت رهبری آن را بر عهده گرفت و خود را The Rock نامید.

او بعداً به گروه دیگری از کشتی گیران نخبه معروف به The Corporation پیوست و یک دشمنی بدنام با استیو آستین آغاز کرد. راک که به عنوان “قهرمان مردمی” نیز شناخته می شود، در مجموع 17 عنوان WWE را در طول دوران حرفه ای تحسین شده خود به دست آورد.

بهترین فیلم های وودی آلن
بیشتر بخوانید

فیلم و تلویزیون

“پادشاه عقرب”

بیرون از رینگ کشتی، The Rock یک حرفه بازیگری موفق را آغاز کرد، نام صحنه را کنار گذاشت و به سادگی توسط دواین جانسون رفت.

دواین جانسون

دواین جانسون

او برای اولین بار در سال 2001 در فیلم The Mummy Returns در نقش پادشاه عقرب، یک مرد بد ماوراء طبیعی، سروصدای زیادی به پا کرد. جانسون سال بعد برای The Scorpion King به این نقش بازگشت. او با تلاش در کمدی، در سال 2005 با جان تراولتا و اوما تورمن و در سال 2007 در فیلم The Game Plan ظاهر شد.

فرانچایز “راننده”، “سریع و خشمگین”.

حرفه بازیگری دواین جانسون با حضور در فیلم‌هایی مانند راننده (2010) و سریع و خشمگین 6 (2013) به پیشرفت خود ادامه داد. در سال 2014، او در نقش مرد قوی در هرکول بازی کرد. جانسون همچنین گهگاه به کشتی بازمی گشت، از جمله حضور در سال 2014 با هالک هوگان و استون کلد استیو آستین در رسلمنیا 30.

بیشتر بخوانید: اطلاعات جدید در مورد فیلم Jungle Cruise با بازی امیلی بلانت و دواین جانسون

“Ballers” شبکه HBO

در سال 2015، دواین جانسون با دو فیلم اکشن بزرگ بر پرده سینما مسلط شد. او در Furious Seven ظاهر شد و در San Andreas بازی کرد. جانسون همچنین اولین سریال کمدی دراماتیک خود را در همان سال با بازی اسپنسر استراسمور، یک فوتبالیست بازنشسته حرفه‌ای که برنامه‌ریز مالی شده بود، در Ballers آغاز کرد.

دواین جانسون

دواین جانسون

«هوش مرکزی»، «موآنا»، «بی واچ»، «جومانجی»

در سال 2016، پس از همکاری با کوین هارت برای اکشن-کمدی Central Intelligence، جانسون صداپیشگی نیمه خدای Maui را برای انیمیشن موفق Disney Moana کرد. او در سال 2017 مردی پرمشغله بود و در فیلم The Fate of the Furious که اقتباسی از سریال نجات غریق دهه 1990 Baywatch و Jumanji: Welcome to the Jungle است، نقش های اصلی را بر عهده گرفت.

«آسمان‌خراش»، «رامپیج»، «هابز و شاو»

حال و هوای خوب در سال 2018 ادامه یافت و جومانجی در مسیر تبدیل شدن به پردرآمدترین فیلم این بازیگر تا به امروز، فروش بلیت را افزایش داد. او همچنین موفق شد در طول موج تبلیغاتی همراه با Super Bowl در ماه فوریه متمایز شود و اولین تریلر فیلم آسمان‌خراش را به نمایش گذاشت که در آن با یک پای مصنوعی در شیرین کاری‌های مرگبار شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم اعلام قرمز

در همان روز، جانسون اعلام کرد که میزبان یک نمایش مسابقه بدون فیلمنامه ۱۰ قسمتی، بازی‌های تایتان، خواهد بود تا «پلتفرمی ایجاد کند که به مردم عادی این فرصت را بدهد تا زندگی خود را تغییر دهند و کاری خارق‌العاده انجام دهند».

بهترین فیلم های فرانک کاپرا
بیشتر بخوانید

بعدی برای این ستاره اکشن Rampage بود که بر اساس بازی محبوب دهه 1980 ساخته شده بود که چند ماه قبل از اکران Skyscraper در جولای وارد سینما شد.

دواین جانسون با حضور در نقش خودش در مبارزه با خانواده من (2019) که بر اساس داستان واقعی قهرمان زن کشتی سارایا “پیج” بیویس است، به ریشه های کشتی خود بازگشت. بعداً در همان سال، او در کنار جیسون استاتهام، با اسپین‌آف Fast & Furious، Hobbs & Shaw به حالت اکشن بازگشت.

دواین جانسون

دواین جانسون

“راک جوان”

در سال 2021، راک جوان، یک مجموعه تلویزیونی درباره زندگی جوهسون برای اولین بار پخش شد. در این سریال جانسون و دیگر بازیگران نقش‌های جوان‌تر این بازیگر را بازی می‌کنند.

مالک مشترک XFL

در آگوست 2020، دواین جانسون اعلام کرد که با همسرش و یک شرکت مدیریت ورزشی برای خرید XFL که در اوایل سال ورشکست شد، به مبلغ 15 میلیون دلار متحد شد. جانسون در مصاحبه ای گفت: «خرید XFL با شرکای با استعدادم، دنی گارسیا و گری کاردیناله، برای من سرمایه ای است که عمیقاً در دو چیز ریشه دارد: اشتیاق من به بازی و تمایل من برای مراقبت از هواداران. بیانیه.

بیشتر بخوانید: فیلم جنگل کروز

“با غرور و قدردانی از همه چیزهایی که با دستان خودم ساخته ام، قصد دارم این پینه ها را در XFL به کار ببرم و مشتاقانه منتظر خلق چیزی خاص برای بازیکنان، هواداران و همه کسانی هستم که به عشق فوتبال دست زده اند. ”

زندگی شخصی

در آگوست 2019، دواین جانسون با دوست دختر قدیمی خود، خواننده/تهیه کننده موسیقی لورن هاشیان ازدواج کرد. این دو والدین دو دختر یاسمین لیا (متولد دسامبر 2015) و تیانا جیا (متولد آوریل 2018) هستند.

دواین جانسون

دواین جانسون

دواین جانسون همچنین یک دختر به نام سیمون الکساندرا از ازدواج اول خود دارد. او و معشوق دبیرستانی اش، دنی گارسیا، در سال 1997 ازدواج کردند و یک دهه بعد از هم جدا شدند، اگرچه او همچنان به عنوان مدیر او خدمت می کند.

حقایق کلی

سال تولد: 1972
تاریخ تولد: 2 مه 1972
ایالت تولد: کالیفرنیا
شهر تولد: هیوارد
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
شناخته شده ترین برای: دواین جانسون ابتدا به عنوان “The Rock” یک شخصیت محبوب کشتی به شهرت رسید. او سپس با بازی در فیلم‌هایی از جمله «پادشاه عقرب»، «هرکول» و «سریع و خشمگین» به یک ستاره گیشه تبدیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

18 − سیزده =