صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و بازیگران و کارگردان ها : بیوگرافی بدنساز و بازیگر مشهور آرنولد شوارتزنگر
ads

بیوگرافی بدنساز و بازیگر مشهور آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر با استفاده از شهرت بدنسازی خود به عنوان نقطه شروع، به ستاره بزرگ هالیوود تبدیل شد و به عنوان فرماندار کالیفرنیا خدمت کرد.

آرنولد شوارتزنگر کیست؟

آرنولد شوارتزنگر اتریشی الاصل به عنوان برترین بدنساز جهان به شهرت رسید و حرفه ای را آغاز کرد که او را به یک ستاره غول پیکر هالیوود در دهه 1980 با فیلم هایی مانند Conan the Barbarian، The Terminator و Total Recall تبدیل کرد.

آرنولد شوارتزنگر پس از سال ها نقش آفرینی در فیلم های پرفروش، وارد سیاست شد و از سال 2003 تا 2011 به عنوان فرماندار کالیفرنیا خدمت کرد. از زمان ترک پست، او به سینما بازگشته است و با فرانچایز The Expendables و بازگشت به سری ترمیناتور به موفقیت دست یافته است.

سال های اولیه

آرنولد آلویس شوارتزنگر در 30 ژوئیه 1947 در تال، اتریش، در نزدیکی شهر گراتس به دنیا آمد. دوران کودکی شوارتزنگر دور از ایده آل بود. پدرش، گوستاو، رئیس پلیس الکلی و زمانی عضو حزب نازی بود که آشکارا برادر آرنولد، ماینهارد، را به پسر کوچکترش که ظاهراً کمتر ورزشکار بود ترجیح می داد.

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر

گوستاو شوارتزنگر را مورد ضرب و شتم و ارعاب قرار داده و در صورت امکان، دو پسرش را در مقابل هم قرار داده است. او همچنین رویاهای اولیه شوارتزنگر برای تبدیل شدن به یک بدنساز را به سخره گرفت. شوارتزنگر بعداً به یاد آورد: «این احساس در خانه بسیار سخت بود. در واقع آنقدر سخت و ناراحت کننده بود که شوارتزنگر بعداً از شرکت در مراسم تشییع جنازه پدرش که در سال 1972 درگذشت، یا برادرش که در سال 1971 در یک تصادف رانندگی کشته شد، امتناع کرد.

آرنولد به مادرش، اورلیا، که در طول زندگی اش در اتریش اقامت داشت و در برنامه های محلی حیات وحش فعال بود، بسیار نزدیکتر بود. او در اوت 1998 در سن 76 سالگی در اثر حمله قلبی درگذشت. شوارتزنگر در آن زمان گفت: “با از دست دادن مادرم، دنیای من از هم پاشید.”

قهرمان بدنسازی

برای فرار، آرنولد شوارتزنگر به فیلم‌ها، به‌ویژه فیلم‌های رگ پارک، بدنساز و ستاره فیلم‌های هرکول سطح B روی آورد. این فیلم‌ها همچنین به ایجاد وسواس خود شوارتزنگر نسبت به آمریکا کمک کردند و آینده‌ای که او احساس می‌کرد در آنجا در انتظارش است.

بیشتر بخوایند: بیوگرافی جیمی لی کرتیس

مسئله رسیدن به کشور جدیدش بود. شوارتزنگر پاسخ خود را در جو وایدر، مردی که پشت سر فدراسیون بین المللی بدنسازی قرار داشت، یافت، سازمانی که از مسابقاتی مانند مستر جهان و مستر المپیا حمایت مالی می کرد.

آرتور میلر
بیشتر بخوانید

ویدر عاشق شجاعت شوارتزنگر، حس شوخ طبعی و پتانسیلی بود که در بدنساز جوان می دید. غرایز ویدر نمی توانست بیشتر از این مرده باشد. در مجموع، شوارتزنگر در طول دوران بدنسازی خود پنج عنوان بی سابقه مستر یونیورس و هفت تاج مستر المپیا را کسب کرد.

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر  که در سال 1968 به ایالات متحده مهاجرت کرد، به همان اندازه قابل توجه است که به پیشرفت این ورزش در جریان اصلی کمک کرد و در مستندی به نام Pumping Iron در سال 1977 به اوج رسید، که داستان دفاع شوارتزنگر از تاج مستر المپیا خود را روایت می کند. او در سال 1983 شهروند ایالات متحده شد.

ستاره اکشن: “کونان”، “نابودگر”، “یادآوری کامل” و فراتر از آن

با صعود او به قله های جهان بدنسازی، تنها یک مسئله زمان بود که شوارتزنگر به صفحه نمایش بزرگ منتقل شود. پس از چند قسمت کوچک، شوارتزنگر جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر تازه وارد را برای بازی در گرسنه بمان (1976) دریافت کرد.

آرنولد شوارتزنگر با قدرت و جثه بدنی بی‌نظیر خود، برای فیلم‌های اکشن طبیعی بود. او در چندین فیلم اکشن محبوب دهه 1980، از جمله کانن بربر (1982) و دنباله آن، کانن ویرانگر (1984) به چهره ای برجسته تبدیل شد. شوارتزنگر همچنین در فیلم The Terminator (1984) در نقش ماشینی مرگبار از آینده ایفای نقش کرد و بعداً در فیلم Terminator 2: Judgment Day (1991) و Terminator 3: Rise of the Machines (2003) این نقش را بازی کرد.

فیلم های اکشن دیگری از دوران اوج این بازیگر عبارتند از: کماندو (1985)، درنده (1987)، مرد دونده (1987)، یادآوری کامل (1990)، و دروغ های واقعی (1994). او همچنین از هیکل بزرگ خود برای جلوه های کمدی در دوقلوها (1988) و پلیس کودکستان (1990) استفاده کرد.

همسر و فرزندان

آرنولد شوارتزنگر در خارج از صفحه نمایش داستان قابل توجه خود را ادامه داد و در سال 1986 با خانواده کندی ازدواج کرد و با ماریا اوینگز شرایور، دختر یونیس کندی شرایور و همسرش آر. سارجنت شرایور ازدواج کرد. به گزارش پیپل، یکی از دوستان مشترک این دو را در یک تورنمنت تنیس در سال 1977 معرفی کرد. مدت کوتاهی پس از آن، آنها با هم آشنا شدند و شوارتزنگر برای 8 سال رابطه آنها را پیشنهاد داد.

بیشتر بخوایند: فیلم های امیلیا کلارک

در ماه مه 2011، پس از اذعان شوارتزنگر مبنی بر اینکه او از میلدرد بائنا، یکی از اعضای خانواده خانواده، صاحب پسری به نام جوزف بائنا شده است، این زوج تصمیم خود را برای جدایی اعلام کردند. شوارتزنگر و شرایور در سال 2021 طلاق خود را نهایی کردند.

بهترین فیلم های گیرمو دل تورو
بیشتر بخوانید

شوارتزنگر و شرایور چهار فرزند دارند: کاترین، کریستینا، پاتریک و کریستوفر. پاتریک به دنبال پدرش وارد تجارت بازیگری شد و در دوران کودکی در چندین فیلم ظاهر شد و قبل از ایفای نقش اصلی در خورشید نیمه شب نوجوانان اشک آور ۲۰۱۸.

فرماندار کالیفرنیا

در سال 2003، آرنولد شوارتزنگر دوباره عزم خود را برای موفقیت نشان داد، زمانی که کلاه خود را برای انتخابات فرمانداری کالیفرنیا به رینگ انداخت و در یک انتخابات ویژه برنده کرسی شد. در ایالتی که گرفتار مشکلات شدید بودجه بود، فرماندار تازه انتخاب شده جمهوری خواه قول داد که ثبات اقتصادی را در ایالت مورد قبول خود ایجاد کند.

همانطور که انتظار می رفت، آرنولد شوارتزنگر برند منحصر به فرد خود را از اعتماد به نفس به شغل جدید خود آورد. او در اوایل دوره اول ریاست جمهوری خود درباره دموکرات ها گفت: «اگر آنها جرات ندارند، من آنها را «مردان دختر» می نامم. آنها باید به میز برگردند و بودجه را اصلاح کنند.»

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر

فرماندار آرنولد شوارتزنگر علاوه بر تمرکز بر وضعیت مالی ایالت، برای ترویج مشاغل جدید و حفاظت از محیط زیست تلاش کرد. در سال 2006، او به راحتی برنده پیشنهاد خود برای انتخاب مجدد شد. شوارتزنگر در طول زندگی سیاسی خود، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، رونالد ریگان را به عنوان یک الهام بخش شخصی معرفی کرد.

آرنولد شوارتزنگر با یادآوری سال‌های اولیه حضور در ایالات متحده، یک بار گفت: «زمانی که [ریگان] رئیس‌جمهور بود، شهروند ایالات متحده شدم و او اولین رئیس‌جمهوری است که به عنوان یک شهروند آمریکایی به او رأی دادم. او به من الهام بخشید و باعث شد که من به یک آمریکایی جدید افتخار کنم.”

بیشتر بخوایند: نقد فیلم اواتار

با این حال، دومین دوره ریاست جمهوری او به آرامی پیش نرفت، زیرا شوارتزنگر برای کمک به دولت در شرایط سخت مالی تلاش می کرد. پس از ترک پست در ژانویه 2011، او به دنبال احیای حرفه خود در صنعت سرگرمی بود. در مارس همان سال، شوارتزنگر اعلام کرد که قصد دارد با خالق مشهور کتاب های مصور، استن لی، در یک مجموعه انیمیشن جدید با الهام از دوران ریاستش همکاری کند.

بازگشت به هالیوود: دنباله های «بی مصرف ها» و «نابودگر».

در سال 2010، شوارتزنگر در کنار سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، جت لی و بروس ویلیس در فیلم اکشن The Expendables ظاهر شد. در آگوست 2012، او دوباره با بازیگران فیلم The Expendables 2 متحد شد. تنها یک هفته پس از نمایش دنباله، این فیلم به رتبه 1 باکس آفیس صعود کرد و نزدیک به 28.6 میلیون دلار فروش داشت.

بیوگرافی تیلور سویفت
بیشتر بخوانید

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر بعداً در سال 2012، زمانی که برای اولین بار اعتراف کرد که در اواسط دهه 1980 با همبازی اش بریژیت نیلسن، در حالی که با ماریا شرایور قرار می‌گرفت و زندگی می‌کرد، رابطه نامشروع داشت، دوباره خبرساز شد. نیلسن در کتاب خاطرات خود در سال 2011 با عنوان You Only Get One Life در مورد رابطه زناکارانه نوشته بود، اما شوارتزنگر تا پاییز 2012 که خاطراتش به نام Total Recall منتشر شد، علناً گزارش نیلسن را تأیید نکرد.

شوارتزنگر در ادامه حرفه بازیگری خود، در سال 2014 دوباره به استالونه پیوست.

در ژانویه 2017، آرنولد شوارتزنگر جایگزین دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده، به عنوان مجری برنامه واقعی NBC، The New Celebrity Apprentice، به تهیه کنندگی مارک برنت، شد. با این حال، این نمایش به رتبه های پایین سقوط کرد و در عرض چند ماه، این بازیگر اعلام کرد که دیگر برنمی گردد.

بیشتر بخوایند: بیوگرافی بروس ویلیس | لیست فیلم ها و زندگی شخصی

در آن سال، آرنولد شوارتزنگر فاش کرد که در حال ساخت فیلم جدیدی از ترمیناتور است. با اعلام این که بازیگر اصلی لیندا همیلتون نیز در حال بازگشت است، پیش از اکران پاییز 2019 ترمیناتور: سرنوشت تاریک، سر و صدا ایجاد شد، اگرچه این فیلم با بودجه کلان در نهایت با اجرای آخر هفته اول خود در گیشه ناامید شد.

برنامه های تلویزیونی

اخیراً، آرنولد شوارتزنگر حرفه بازیگری خود را روی صفحه نمایش کوچک آورده است و با مهد کودک ابرقهرمانی استن لی شروع شده است. در این کارتون خانوادگی که اولین فصل آن در سال 2021 منتشر شد، شوارتزنگر در نقش آرنولد آرمسترانگ و کاپیتان جسارت حضور داشت. او تهیه کنندگی این نمایش را نیز بر عهده داشت.

در سال 2023، شوارتزنگر سرفصل سریال FUBAR نتفلیکس در مورد یک زوج پدر و دختر سیا بود. علیرغم نظرات متوسط منتقدان، به سرعت به برنامه تلویزیونی شماره 1 پلتفرم استریم تبدیل شد.

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر

مشکلات سلامتی

آرنولد شوارتزنگر هنگام انجام عمل جراحی برای تعویض دریچه کاتتر در بیمارستانی در لس آنجلس در مارس 2018، ترس سلامتی را تحمل کرد. تعویض دریچه شکست خورد و در نتیجه جراحی قلب باز اورژانسی انجام شد که موفقیت آمیز بود. به گفته سخنگوی او، شوارتزنگر به زودی در وضعیت پایداری قرار گرفت و ظاهراً با کلمات “من برگشتم” از خواب بیدار شد و به شخصیت معروف ترمیناتور خود اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

سه + نه =