صفحه اصلی > سینمای ایران : بهترین فیلم های تاریخ ایران
ads

بهترین فیلم های تاریخ ایران

فیلم های تاریخ ایران

بهترین فیلم های تاریخ ایران : از دیدن همان فیلم های قدیمی تکراری خسته شده اید؟ خوب ، وقت آن رسیده است که با این فیلم های تحسین شده منتقد ایرانی که به زیبایی نگارش درآمده و دلتنگ های شماست ، افق دید خود را گسترش دهید.

با مقاله بهترین فیلم های تاریخ ایران با بامدادی ها همراه باشید.

فیلم های تاریخ ایران

1. فیلم  باران
این فیلم ایرانی 2001 به کارگردانی مجید مجیدی ، داستان یک کارگر در ساختمانی را روایت می کند که عاشق یک کارگر افغانی می شود ، برای اینکه می تواند فهمد این زن در لباس مبدل یک مرد است ، تا بتواند امرار معاش کند. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم در جشنواره جهانی فیلم مونترال ، و بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی در جشنواره بین المللی فیلم گیخون شد.( فیلم های تاریخ ایران )

2. فیلم بچه های آسمان 
یکی دیگر از شاهکارهای مجید مجیدی ، بچه های بهشت ​​، یک درام خانوادگی ایرانی در سال 1997 در مورد یک برادر و خواهر است که در جستجوی کفش های گمشده هستند. این اثر کلاسیک جوایزی از جشنواره فیلم فجر ، جشنواره جهانی فیلم ، جشنواره بین المللی فیلم نیوپورت ، جشنواره بین المللی فیلم ورشو و جشنواره بین المللی سنگاپور کسب کرده است.( فیلم های تاریخ ایران )

3.فیلم تخت جمشید
این فیلم درام بیوگرافی انیمیشن زیبا در سال 2007 براساس رمان گرافیکی زندگینامه مرجان ساتراپی (که فیلم را نوشت و کارگردانی کرده) به همین نام ساخته شده است. این فیلم که در پس زمینه انقلاب ایران قرار دارد ، داستان بزرگ شدن او را روایت می کند. این فیلم به طور مشترک برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن 2007 شد و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن شد.( فیلم های تاریخ ایران )

4. فیلم  جدایی نادر از سیمین
این درام سال 2011 داستان زوجی را روایت می کند که می خواهند از هم جدا شوند ، اما از طلاق محروم می شوند ، افسردگی دخترانشان رنج می برد ، وضعیت مراقبتی که برای مراقبت از پدر شوهر ، که از بیماری آلزایمر رنج می برد ، استخدام شده است. لایه ای بسیار زیبا و زیبا ، اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را در سال 2012 برنده کرد و اولین فیلم ایرانی شد که جایزه را از آن خود کرد.( فیلم های تاریخ ایران )

فیلم Howards End
بیشتر بخوانید

5. فیلم بادکنک سفید
این فیلم 1995 از بهترین کارهای جعفر پناهی محسوب می شود. این داستان درباره دختری جوان است که یک ماهی قرمز برای عید می خواهد ، اما پولی را که مادرش به او داده گیر می کند. وی در تلاش برای پس گرفتن اسکناس ، با یک مغازه دار ، یک سرباز و یک بالون فروش افغان دیدار می کند. این فیلم در Prix de la Camera d’Or و در جشنواره کن 1995 جایزه گرفت.( فیلم های تاریخ ایران )

6. فیلم  آفساید
این فیلم جعفر پناهی در سال 2006 داستان دختران را روایت می کند که برای تماشای بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال دزدکی به ورزشگاه می روند اما به دلیل جنسیتشان توسط قانون ممنوع است. داستان داستان فیلم از دختر کارگردان الهام گرفته شده است که تصمیم دارد به هر حال در یک بازی شرکت کند. آفساید برنده خرس نقره ای در جشنواره بین المللی فیلم برلین در سال 2006 شد و گزینه رسمی جشنواره های بین المللی فیلم نیویورک و تورنتو 2006 بود.( فیلم های تاریخ ایران )

فیلم های تاریخ ایران

7. فیلم  غلام
این فیلم انگلیسی-ایرانی ساخته میترا تبریزیان ادای احترامی واقعی به عکاسی درخشان وی است. این سفر مرد ایرانی در انگلیس را دنبال می کند در حالی که از گذشته خود فرار می کند و درگیری با یک غریبه را انتخاب می کند.( فیلم های تاریخ ایران )

8. فیلم  درباره الی
این درام-هیجان اصغر فرهادی در طول تعطیلات اتفاق می افتد ، جایی که یک معلم ناپدید می شود و گروه دوستانش را که متعصبانه بدنبال او می گردند ، پشت سر می گذارد. این فیلم جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم Tribeca بهترین فیلم روایی 2009 و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره آسیا-اقیانوسیه 2009 را از آن خود کرد.( فیلم های تاریخ ایران )

9. فیلم طعم گیلاس
این 1997 ساخته عباس کیارستمی عمیق و ناامیدکننده است و دقیقاً به همین دلیل بحث برانگیز است. این فیلم سفر مردی را روایت می کند که در جستجوی شخصی است که پس از خودکشی وی را به خاک بسپارد. با این حال ، در پایان فیلم هیچ پاسخی برای شما باقی نمی گذارد – بنابراین با مسئولیت خود این سینمای درخشان را تماشا کنید.( فیلم های تاریخ ایران )

نقد فیلم طلاخون
بیشتر بخوانید

10. فیلم  فروشنده
یکی دیگر از نمونه های خوب داستان پردازی درخشان اصغر فرهادی ، فروشنده داستان زوج متاهلی است که نمایشنامه ، مرگ فروشنده را روی صحنه اجرا می کنند. گذشته از روایت در نمایش ، زن مورد تعرض قرار می گیرد و شوهر برای یافتن مهاجم بیرون می رود – زیرا وی از اقدام قانونی امتناع می ورزد و از PTSD رنج می برد. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد ، واقعه ای که اصغر در اعتراض به فرمان اجرایی ایالات متحده در سال 1376 در آن شرکت نکرد. همچنین در جشنواره کن 2016 بهترین فیلمنامه را برای فرهادی و بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای حسینی برنده شد.( فیلم های تاریخ ایران )

11. فیلم  هنوز زندگی
یک داستان ساده و در عین حال دوست داشتنی ، Still Life زندگی یک علامت گذار راه آهن سالخورده و همسرش را به شما نشان می دهد. آنها در یک راه انفرادی و در کنار یک خط راه آهن که از روستایی در ایران می گذرد زندگی می کنند ، اما هنوز نتوانسته اند قیمت آن را کشف کنند. این فیلم 1974 برنده خرس نقره ای در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم برلین شد.( فیلم های تاریخ ایران )

12. فیلم  لاک پشت ها هم پرواز میکنند
این شهر در یک شهر اردوگاه پناهندگان کرد واقع شده است ، گروهی از کودکان را دنبال می کند که در این شرایط شدید شهر کوچکی را از خود ساخته اند. این فیلم در سال 2004 توسط بهمن قبادی کارگردان ایرانی-کرد ساخته شده و جوایز زیادی را در جشنواره های فیلم کسب کرده است.( فیلم های تاریخ ایران )

13. فیلم کلوزآپ
این مستند سازی ایرانی توسط عباس کیارستمی در سال 1990 محاکمه واقعی یک مرد را نشان می دهد ، مردی که سینما را خیلی دوست دارد به طوری که او در نقش محسن مخملباف ، سازنده فیلم ، یک خانواده را به بازی در فیلم او متصل می کند و حتی به آنها اجازه می دهد از خانه او به عنوان یک مجموعه استفاده کنند.( فیلم های تاریخ ایران )

14. فیلم دونده
دونده فیلمی از امیر نادر در سال 1984 است و احتمالاً اولین فیلم ایرانی پس از انقلاب بود که توجه جهانیان را به خود جلب کرد. این داستان درباره پسری است که تصمیم می گیرد بدود تا بتواند کنجکاوی خود را برآورده کند اما خیلی زود او را از بین می برد.( فیلم های تاریخ ایران )

نقد فیلم 24 فریم
بیشتر بخوانید

فیلم های تاریخ ایران

15. فیلم خشت و آینه
این فیلم سال 1964 به کارگردانی ابراهیم گلستان راننده تاکسی را دنبال می کند که نوزادی را پیدا می کند که در صندلی عقب خود توسط خانمی که سوار شده بود رها شده است. در حالی که او می خواهد از شر کودک خلاص شود ، دوست دختر او می خواهد آن را نگه دارد.( فیلم های تاریخ ایران )

پایان مقاله بهترین فیلم های تاریخ ایران

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی استنلی کوبریک|معرفی ابزار های گرافیکی|فیلم مرید|نقد فیلم برف شکن|همه چیز در مورد رامبراند|معرفی سبک موسیقی بوسا نووا|بزرگان موسیقی سنتی ایران|فیلم سینمایی گرمای بدن|بهترین فیلم های جسیکا چستین|نقد فیلم تب شب یکشنبه|نقد فیلم آگیره، خشم پروردگار

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

هشت + پانزده =